Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dacia i jakość napraw gwarancyjnych...
Autor Wiadomość
antychrust 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI + LPG
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 28
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-09-08, 10:44   Dacia i jakość napraw gwarancyjnych...

Chciałem się z wami podzielić tym, jakie są standardy napraw gwarancyjnych w polskich ASO Dacii.
Wystrzeliła w czasie jazdy świeca zapłonowa. Przy przebiegu niecałe 14000km (Dokker 2015 1.6 LPG fabryczne). Czyli coś, co nie miało prawa się stać. Wystrzeliła z hukiem, przebijając nawet wygłuszenie maski i wyleciała gdzieś na jezdnię przez szpary w osłonie silnika. Laweta zabrała, auto sobie pojechało do ASO. Spoko. Już pomijam, że w Polmotorze Szczecińskim to nawet nikomu się nie chce zadzwonić i poinformować ile potrwa naprawa. Mniejsza z tym. Dowiedziałem się, że do wymiany jest głowica silnika, ale najpierw muszą to dogadać z Dacia Polska. Czego się dowiedziałem po odbiorze auta? Że zrobili tulejowanie. Jak 30 lat temu. Jeśli takie są standardy napraw, to ja wysiadam... Porażka. Tulejować to może Mietek na wiosce w warsztacie, ale nie ASO w nowym aucie.

I chciałem się Was spytać - czy ja przesadzam, może za dużo oczekuję uważając, że jeśli w nowym aucie wylatuje świeca, to należałoby po takiej usterce przywrócić auto do stanu sprzed usterki, a nie tulejować?

No chyba nie wypada ASO w ten sposób naprawiać samochodów.
Ostatnio zmieniony przez antychrust 2016-09-08, 10:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-08, 10:53   

Wątpię żeby robili tulejowanie bo do tego trzeba raczej zdjąć głowicę (czego ASO raczej unika) - raczej wkręcili wkładkę typu HeliCoil:
http://www.boellhoff.pl/p...we-helicoil.php
A czy jest to zgodne z technologią naprawy Renault ? To już pytanie do dokumentacji technicznej ....
BTW świece miałeś "fabryczne" czy już je wymieniano ?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-08, 10:57   

Jest coś takiego jak technologia naprawy producenta z czym nie wygrasz .
Jeżeli gładź cylindrowa jest uszkodzona wymieniano cały silnik , jeżeli nie tylko głowice (zwykle 2 częściową ) .
Jeżeli książka napraw zakłada tulejowanie to właśnie tak musieli zrobić , uwierz mi że salon wolał by wymienić silnik ,zarabiają na tym więcej (prowizja ) i dużo prostsza praca mechanika .
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-09-08, 10:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
antychrust 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI + LPG
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 28
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-09-08, 10:57   

Oczywiście że fabryczne, to auto ma lekko ponad rok i niecałe 14000km, nawet fabryczne kapturki miały założone. Chyba rzeczywiście głowicy nie ściągali, bo jak wczoraj zaczęli robić w południe to dzisiaj skończyli koło 10.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-08, 11:03   

Trzeba było pisać od razu że tulejowali ci gwint świecy , bez zdejmowania głowicy .
To jest gruba fuszerka bo opiłki idą do silnika zmieniki chociaż potem olej ?

Ja bym pojechał do innego majstra żeby sprawdził gładzie cylindrowe i tłoki endoskopem bo może silnik nadaje się do wymiany .
_________________
Moje auto
 
antychrust 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI + LPG
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 28
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-09-08, 11:04   

Karenzo napisał/a:

Jeżeli książka napraw zakłada tulejowanie to właśnie tak musieli zrobić , uwierz mi że salon wolał by wymienić silnik ,zarabiają na tym więcej (prowizja ) i dużo prostsza praca mechanika .

Pytanie skąd się dowiedzieć, jakie oni mają zasady napraw. Póki co chcę poprzez prawnika wystąpić do Dacia Polska o przyznanie pisemnej gwarancji na tą naprawę (w ASO nie chcieli dać, powiedzieli że z opinią muszę wystąpić do Wawy). Przyznam że jestem mocno zawiedziony standardami.
 
antychrust 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI + LPG
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 28
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-09-08, 11:41   

No i się dowiedziałem na 100% - nie zdejmowali głowicy tylko tulejowali bez ściągania z jakąś sprężynką co zbiera opiłki. Druciarstwo czy nie?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-08, 12:09   

Teraz zrób lepszy ruch , dowiedz sie najlepiej w innym ASO jak wygląda procedura według renault naprawy zerwanego gwintu świecy . Jeżeli mechanik ma rozpisane zdjęcie głowicy to już ich masz .
Do tego mimo wszystko sprawdzić cylinder endoskopem .
Przy montażu wtrysków lpg nawierca sie kolektor ssący i też większość druciarzy robi to bez zdejmowania (bo szybciej ) te samochody jakoś jeżdżą często do dziś jednak z teoretycznej strony dostanie się metalu do gładzi cylindrowej do jej pewna szybsza śmierć .
Trzeba po takiej operacji wymienić oleju w celu usunięcia opiłków które przecież na pewno były .
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-09-08, 12:36, w całości zmieniany 3 razy  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-09-08, 12:15   

Pierwsze słyszę o takim czymś jak sprężynka ściągająca opiłki.
Normalnie się gwintuje, wydmuchuje opiłki i wkręca powyższą sprężynkę-gwint i wkręca świecę.

Słyszałem o magikach, którzy podłączają sprężone powietrze do wydechu i uchylają zawór wydechowy na uszkodzonym gwincie. Wtedy jest małe prawdopodobieństwo wpadnięcia opiłków do komory spalania, bo są od razu wydmuchiwane.
Prawdopodobnie muszą wtedy co kawałek "zrywać" opiłki cofając gwintownik.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-08, 12:31   

Drodzy moi , jakim cudem opiłki z komory spalania mogą się dostać do oleju silnikowego ? Przez potrójny zestaw pierścieni .....
Nie jest druciarstwem naprawa zerwanego gwintu za pomocą wkładki HeliCoil - to normalna procedura i poprawnie zrobiona nie obniża trwałości uszczelnienia gwintu świecy - ba w sporcie motorowym często stosuje się te wkładki podczas przerabiania głowicy do podniesienia mocy w silniku "na wszelki wypadek"
Powinno się tylko na czas naprawy podnieść tłok do GMP i uszczelnić otwór na elektrodę świecy. Po założeniu wkładki dobrze przedmuchać gniazdo świecy i już. Opiłki aluminium są zresztą tak miękkie i spalą się w sekundę po uruchomieniu silnika
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2016-09-08, 12:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
antychrust 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI + LPG
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 28
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-09-08, 12:57   

Najbardziej żenujące jest to, że gdybym ja coś takiego zrobił w warsztacie a nie w ASO, to bym już dawno stracil gwarancję na silnik, bo to niezgodne ze standardami...
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne