Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2017-11-27, 23:25
Automatyczna skrzynia biegów / zautomatyzowana Easy-R
Autor Wiadomość
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-11, 10:43   

Właśnie, dziwne zachowanie opisane. Każdy automat jest po to, by się toczył po puszczeniu hamulca. Chyba, że stwierdzenie "Po puszczeniu hamulca " chodziło o ręczny. Bo to dla bezpieczeństwa. Jak się puszcza hamulec ręczny, to automat rusza dopiero po lekkim wciśnięciu gazu. Po puszczeniu hamulca właściwego, rusza sam.
 
zielony 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV oraz MCV II
Silnik: 1,6 MPI oraz TCe 90 E-R
Rocznik: 2009 oraz 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 196
Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2016-09-11, 11:00   

franius napisał/a:
To jest dość dziwne bo u mnie auto toczy się samo z prędkością około 4 - 5 km/h bez ingerencji w pedał gazu. Nieco szybciej na wstecznym.
Przy ruszaniu pod górkę działa hill assist i auto nie stoczy się w dół ani w górę. Tutaj trzeba nacisnąć pedał gazu aby ruszyć. Szarpanie jest kwestią dyskusyjną - da się ruszyć tak żeby szarpnęło, ale da się tak żeby nie było tego czuć.

Dokładnie to zauważyłem. Na płaskim ledwie się toczy, na stopie pod lekką górkę auto wymagało użycia gazu. Nic nie szarpało - mam delikatną nogę :mrgreen: . Mnie to zróżnicowanie działania (płaskie, górka, wsteczny) wydaje się być sensowne.
Twoje spostrzeżenia, franius, są dla mnie bardzo cenne, potwierdzają moje odczucia po tej krótkiej jeździe testowej. Easy-R przekonała mnie, bo jest "easy" W ciągu godziny lewa noga poszukiwała sprzęgła tylko 2 razy :-P
 
krimar 


Marka: Dacia
Model: Sandero II ph 2 Open, Duster 2 Prestige
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 322
Skąd: z ?
Wysłany: 2016-09-14, 20:19   

zielony napisał/a:
Na płaskim ledwie się toczy, na stopie pod lekką górkę auto wymagało użycia gazu.

Może to sprawka hill holdera.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-09-14, 21:56   

krimar napisał/a:
zielony napisał/a:
Na płaskim ledwie się toczy, na stopie pod lekką górkę auto wymagało użycia gazu.

Może to sprawka hill holdera.


No to wystarczyłoby poczekać z gazem, hill holder w końcu odpuszcza.
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-09-15, 09:14   

Prezes napisał/a:
Każdy automat jest po to, by się toczył po puszczeniu hamulca. Chyba, że stwierdzenie "Po puszczeniu hamulca " chodziło o ręczny. Bo to dla bezpieczeństwa. Jak się puszcza hamulec ręczny, to automat rusza dopiero po lekkim wciśnięciu gazu.


Nie potwierdzam, jeździłem automatem który nie ruszał po puszczeniu hamulca, trzeba było dodać gazu żeby ruszyć.
A teraz mój obecny fordzik rusza po puszczeniu hamulca, niezależnie czy stał na ręcznym czy roboczym.

jak widać wszystko zależy od tego jak dane auto zostało zaprojektowane.
_________________
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-21, 00:36   

Miałem okazję przejechać się Sandero z Easy-R na zlocie.

Bałem się, że to będzie porażka, ale po jeździe twierdzę, że to najwspanialszy wynalazek od czasu krojonego chleba. :]

Skrzynia działa niezbyt szybko, ale za to niesamowicie płynnie. O dziwo, również przy kickdownie i przyspieszaniu - miałem problem z wychwyceniem momentu, kiedy właściwie wrzuciła nowy bieg, na szczęście jest wyświetlacz. :) W porównaniu z nią podobna skrzynia w Oplu szarpała tragicznie, zwłaszcza przy przyspieszaniu; DSG w Skodzie szarpało wyczuwalnie, a do tego zmieniało biegi znacznie częściej i czasem w trudnych do wyczucia (i uzasadnienia) momentach.

Oczywiście mało się nie zabiłem przy hamowaniu - bo mam odruch redukcji z międzygazem przy zwalnianiu i zamiast w sprzęgło, którego nie ma, trafiałem stopą w hamulec. :/

Tryb manualny jest fajny przez pierwsze 5 minut, potem człowiek zdaje sobie sprawę, że automat zmienia biegi tak samo albo lepiej. :) Miałem wątpliwości co do wyprzedzania, ale już nie mam - kickdown i zmiana biegów w automacie trwają na tyle krótko, a przede wszystkim są na tyle przewidywalne, że po chwili przyzwyczajania się można było sobie rozplanować wyprzedzanie tak samo jak w trybie manual.

Z dziwnych rzeczy - Sandero, którym jeździłem, praktycznie nie hamowało silnikiem. W ogóle. Po zdjęciu stopy z gazu po prostu jechało sobie dalej, zwalniając niemal niezauważalnie. Identycznie reagowało w automacie i trybie manual. Podejrzewam, że to raczej kwestia silnika 0,9 TCe, bo nie chce mi się wierzyć, że skrzyni. Trochę szkoda, bo już sobie wyobrażałem te epickie dohamowania, gdzie bym sobie dusił jedną stópką hamulec, drugą międzygaził, łapką biegi redukował w manualu, bez kombinowania z heel-and-toe, a tu taki zawód. ;)

W ogóle silnik 0,9 TCe jest dziwny. :) Spodziewałem się, że będzie żwawszy jednak, ale najwyraźniej praw fizyki się nie przeskoczy. A dziwny, bo na wysokich obrotach brzmi jak suszarka. :)

Ciekaw jestem, czy Renault da radę pożenić skrzynię Easy-R z krótką skrzynią w Dusterze 4x4. Jeżeli da, to mi już nic więcej do szczęścia nie potrzeba. :]
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-21, 02:35   

bebe napisał/a:
czy Renault da radę pożenić skrzynię Easy-R z krótką skrzynią w Dusterze 4x4

Technicznie byłoby to chyba możliwe, ale nie ma takiej wersji w dokumentacji - i nie widać planów, żeby się pojawiła. Renault sprzedaje już dustery 4WD+AMT ze skrzynią z konwerterem hydrokinetycznym, DP8. W planach są również dwusprzęgłowa DC4 i bezstopniowa DK0 - obie chyba również z 4x4, ale na razie brak szczegółów. Być może to będą wersje ASB dla UE?
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-09-21, 04:49   

laisar napisał/a:
bebe napisał/a:
czy Renault da radę pożenić skrzynię Easy-R z krótką skrzynią w Dusterze 4x4

Technicznie byłoby to chyba możliwe, ale nie ma takiej wersji w dokumentacji - i nie widać planów, żeby się pojawiła. Renault sprzedaje już dustery 4WD+AMT ze skrzynią z konwerterem hydrokinetycznym, DP8.


Czy po polsku oznacza to klasyczny automat?
Szkoda, bo to się wiąże zazwyczaj raz z dużym wydatkiem, a dwa ze wzrostem zużycia paliwa i spadkiem osiągów.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-10-08, 18:30   

https://www.youtube.com/watch?v=MG-p3UyYiwc

co prawda po rumuńsku ;-)
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2016-11-06, 21:29   Duster w onecie -automat???

W Onecie pojawił się artykuł o Dusterze Blackshadow - w samym artykule nie ma nic specjalnego, ale jest ilustrowany 5 zdjęciami i na czwartym jest dźwignia od ASB - ciekawe czy to humbug czy zapowiedź wprowadzenia do Dustera ASB?
http://moto.onet.pl/aktua...legancka/z9jrxk
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-06, 21:36   

To wygląda bardziej na easy-R chociaż nie znam się na tym.
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-06, 21:41   

Ani humbug, ani Easy-R - oficjalna premiera dwusprzęgłowej ASB (Renault EDC) dostępnej w dusterze w UE miała miejsce na ostatnim autosalonie w Paryżewie.

(Bo sama ASB jest oczywiście w dusterach od dawna, tyle że nie u nas...).
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2016-11-07, 11:42   

laisar napisał/a:
Ani humbug, ani Easy-R - oficjalna premiera dwusprzęgłowej ASB (Renault EDC) dostępnej w dusterze w UE miała miejsce na ostatnim autosalonie w Paryżewie.
(Bo sama ASB jest oczywiście w dusterach od dawna, tyle że nie u nas...).


A u nas kiedy? Coś wiadomo? Taki dwusprzęgłowy ASB by mnie może zainteresował w przyszłości...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-08, 12:19   

piku napisał/a:
A u nas kiedy?

Zadzwoniłem do salonu, sprzedawca jeszcze nie wiedział.

Myślę, że zamówienia lada-co, więc odbiory oczywiście już grubo po Nowym Roku.
 
masterczerwi 


Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Lepszy Power Gamoniu
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Kwi 2017
Posty: 231
Skąd: LU
Wysłany: 2017-11-27, 20:15   easyR

Planuje zakup Daćki w wersji easyR (jeszcze nie zdecydowalem którą). Co sądzicie o tym zespole napędowym (chodzi mi o koszty eksploatacyjne oraz o trwałość i niezawodność)?
_________________
Dacie radę? Tak! Damy radę!
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-11-27, 20:59   

Jeździłem z EasyR. Dla mnie to żadna rewalka...
Jeszcze na tym forum (jest chyba 3-4 osoby, które posiadają te "automaty") nikt nie narzekał lub milczą na ten temat.
Sprawa jest bardzo świeża, bo automat wszedł dopiero ponad rok temu... za wcześnie na takie oceny.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
SVENSON 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe 90 LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Maj 2017
Posty: 279
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-11-27, 21:26   

Brałem taką opcje pod uwagę , ale jak się dowiedziałem ,że to tylko skrzynia zautomatyzowana ,a nie automat to odpuściłem .

Prawdziwy automat , albo patyk. Inne wynalazki odpadają .
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2017-11-27, 21:43   

Nie wiem jak ten spod znaku Renault, ale kolega który jeździ prawie "od zawsze" automatem
- kolejno R25 V6, Safrane V6 , Chrysler 300M V8, Suzuki Jimny - wszystkie z klasycznym automatem dwa lata temu kupił Suzuki Celerio z zautomatyzowaną skrzynią biegów i sobie chwali.
 
SVENSON 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe 90 LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Maj 2017
Posty: 279
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-11-27, 23:08   

Nie jest to złe, ale w stosunku do klasycznego automatu ( nowej generacji) trzeba pisać podanie o zmianę biegu.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-11-28, 06:24   

Dokladnie tak jak piszesz. Ostatnio mialem okazje przejechac sie C3 z taka ulomna skrzynia biegow. Silnik 1.6 110 km w etylinie a jakos specjalnie mocy i przyspieszenia nie bylo czuc. Tzn przyspieszenie bylo, ale do czasu zmiany biegu.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2017-11-28, 06:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2017-11-28, 09:47   

Teraz już nie ma na rynku "prawdziwych" automatów hydrokinetycznych, w jakiej epoce wy żyjecie? Czas hydrokinetyków dobiegł końca, to średniowiecze. Nowe generacje automatów przewyższają hydrokinetyki chyba wszystkimi możliwymi parametrami.
_________________
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-28, 11:29   

Lza napisał/a:
Teraz już nie ma na rynku "prawdziwych" automatów hydrokinetycznych

Bynajmniej - cały czas są oczywiście dostępne, zarówno w klasach niższych, jak i premium.

Natomiast faktycznie coraz bardziej odchodzi się od rozwiązań czysto hydraulicznych, więc można by dyskutować co jest "prawdziwym automatem"...
 
Żywiec 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Kwi 2015
Posty: 240
Skąd: Żywiec/wieś stołeczna
Wysłany: 2017-11-28, 11:40   

Lza napisał/a:
w jakiej epoce wy żyjecie?

Czyli nie używasz samochodu z "manualem" bo to już nie "ta epoka" :-D
Lza napisał/a:
Nowe generacje automatów przewyższają hydrokinetyki chyba wszystkimi możliwymi parametrami

o tak, przewyższają w każdym możliwym aspekcie, cenie zakupu, awaryjności i kosztach napraw :-P
 
wlodarek1 



Marka: renault
Model: captur
Silnik: 1.3 mild
Rocznik: 2024
Dołączył: 20 Mar 2016
Posty: 466
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-11-28, 11:51   

Cytat:
TCe 90 S&S Easy-R - - - 47 800 zł

Taka jest cena sandero ze zautomatyzowaną skrzynią biegów .
Osobie niepełnosprawnej taki mechanizm bardzo by się przydał :roll:
Ile musiałbym dopłacić po sprzedaniu swojej 1,5 rocznej sandero acces [przebieg 3500 km]
aby się takim ułatwieniem cieszyć :cry: :?:
Gdybym był bogaty .....
_________________
Sandero dla bratanka a dla mnie Captur
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2017-11-28, 12:57   

Mi moją po roku PZU wyceniło na 28.000 (dałem 35.800). W twoim przypadku powinieneś być bardzo zadowolony jak weźmiesz 20 koła. Będzie ci trudno sprzedać pojazd bez klimy.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne