Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2016-03-03, 19:52
Regulacja zaworów
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-05, 09:27   

Michał93 napisał/a:
Jakie powinny być wartości luzu zaworowego w tym silniku?

Wg podręcznika serwisowego: dolotowe - 0,20-0,53 mm, wydechowe - 0,30-0,63 mm.

Wg danych technicznych w oprogramowaniu używanym przez ASO są 2 odmiany wałków: z rowkiem - dolotowe 0,25-0,32 mm, wydechowe 0,35-0,42 mm; bez rowka - dolotowe 0,10-0,17 mm, wydechowe 0,20-0,27 mm.


Michał93 napisał/a:
czy w tym silniku do demontażu kolektora ssacego trzeba odkrecić kompresor klimy?

Podręcznik serwisowy nie wspomina nic na ten temat.
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2016-05-05, 09:56   

Michał93 napisał/a:
Czy ktoś już robił regulację w 1.2 16v z fabrycznym gazem? (D4f 732/734)
Jakie powinny być wartości luzu zaworowego w tym silniku?
I pytanie zasadnicze - czy w tym silniku do demontażu kolektora ssacego trzeba odkrecić kompresor klimy?


https://translate.google....t-text=&act=url
 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2016-05-06, 09:29   

laisar wartości które podałeś są bardzo rozbieżne...
Tolerancja wg podręcznika 0.33 mm podczas gdy wszędzie indziej jakby nie liczyć jest tolerancja 0.07mm
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-06, 10:57   

To są pewnie wartości brzegowe które jeszcze nie kwalifikują wałka i popychaczy do wymiany (o ile się da wyregulować luz do takich wartości).
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-06, 12:26   

Michał93 napisał/a:
wartości które podałeś są bardzo rozbieżne

Ja tylko przepisałem ze źródeł.

Jeśli to może być jakąś pomocą, to podręcznik jest najstarszy i nie wspomina o dwóch rodzajach wałków - więc ja bym się kierował tymi nowszymi danymi.
 
Userr1 


Marka: Dacia
Model: Logaan
Silnik: 1390cm3
Rocznik: 2005
Dołączył: 26 Lip 2015
Posty: 31
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2016-05-21, 18:33   

Podłączę się pod temat.
Mam problem z moją Dacią 1.4 2005r. benzyna + LPG ( nie fabryczny), autko ma przejechane na gazie 90 000 km, domyślam się, że raczej poprzedni właściciel nie regulował za często zaworów, a na pewno nie robił tego przed sprzedażą auta, ja już tym autkiem jeżdżę rok czasu i sam zrobiłem 10 000km. Mam problem z tym, że autko jest na gazie zamulone, na głównie zimnym silniku bardzo mocno spadają obroty w momencie wciśnięcia sprzęgła, na ciepłym jest trochę lepiej, choć też potrafią nisko spaść i troszkę falują.
Wyczytałem tutaj z forum, że trzeba zwrócić uwagę na "klekotanie" z silnika, przyznam, że klekotanie słychać dość wyraźnie, choć do tej pory myślałem, że ten silnik tak ma ale może rzeczywiście to te zawory wymagają regulacji?
 
Józef 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 mpi
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 368
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2016-05-21, 20:22   

Sposób postepowania

Regulacja zaworów 1.jpg
Plik ściągnięto 433 raz(y) 79,18 KB

Regulacja zaworów.jpg
Plik ściągnięto 320 raz(y) 120,58 KB

 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-05-21, 21:24   

Userr1 napisał/a:
Podłączę się pod temat.
Mam problem z moją Dacią 1.4 2005r. benzyna + LPG ( nie fabryczny), autko ma przejechane na gazie 90 000 km, domyślam się, że raczej poprzedni właściciel nie regulował za często zaworów, a na pewno nie robił tego przed sprzedażą auta, ja już tym autkiem jeżdżę rok czasu i sam zrobiłem 10 000km. Mam problem z tym, że autko jest na gazie zamulone, na głównie zimnym silniku bardzo mocno spadają obroty w momencie wciśnięcia sprzęgła, na ciepłym jest trochę lepiej, choć też potrafią nisko spaść i troszkę falują.
Wyczytałem tutaj z forum, że trzeba zwrócić uwagę na "klekotanie" z silnika, przyznam, że klekotanie słychać dość wyraźnie, choć do tej pory myślałem, że ten silnik tak ma ale może rzeczywiście to te zawory wymagają regulacji?

Klekot może być od wtrysków gazowych. Co masz włożone do środka, i jaki masz na tym nalot. Pokaż mapy i kalibrację.
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 907
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-05-21, 21:29   

Klekotanie od wtryskiwaczy gazowych, zawory do regulacji i auto powinno zyskac na żwawości
 
Userr1 


Marka: Dacia
Model: Logaan
Silnik: 1390cm3
Rocznik: 2005
Dołączył: 26 Lip 2015
Posty: 31
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2016-06-08, 22:17   

Józef, kali, kapelusznik, dziękuję serdecznie za pomocne odpowiedzi.

Jak dobrze widzę to do mojego silniczka będą:

- wlot: 0,1-0,15 mm

- wylot: 0,25-0,30 mm - bez wymiany zaworów (0,20-0,25 mm - z wymianą zaworów)

Moment dokręcania nakrętki regulującej: 9 Nm.

Zgadza się?
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2016-08-18, 20:14   

Niestety ale po regulacji zaworów nadal coś cyka (na gazie i na benzynie przy czym gazowe wtryski klikają głośno).

Wlot był ok ale wylot był za ciasny. Wchodzilo czasmai tylko 0,10. Robiłem wg. tej kolejności:

Wlot: 0,15
Wylot: 0,25

Ma ktoś filmik z poprawnie brzmiącym silnikiem?
Ostatnio zmieniony przez tosiek 2016-08-18, 20:33, w całości zmieniany 3 razy  
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-08-18, 21:02   

Wyjmij bezpiecznik z gazowni. Część instalacji ma rozgrzewanie wtrysków gazowych. Mimo że silnik nie pracuje na gazie to wtryski pracują.
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2016-08-18, 21:20   

To chyba nie to (instalacja chyba fabryczna). Po rozgrzaniu obroty jałowe w granicach 500rpm
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-08-18, 21:49   

w int fabrycznych jest rozgrzewanie wtrysków
_________________
Moje auto
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-08-19, 05:59   

tosiek napisał/a:
To chyba nie to (instalacja chyba fabryczna). Po rozgrzaniu obroty jałowe w granicach 500rpm

To może byś wreszcie podał co masz za gazownia bo chyba to się łódka na wodzie. :-?
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2016-08-19, 06:53   

Nie wiem jak rozpoznać ale jeśli żaden gazownik nie podłącza się do niej to pewnie fabryczna.

obroty źle odczytywalem

Kto tak spieprzyl skalę?
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-08-19, 12:06   

Kup za dwie dychy interfejs ELM na blutooth i będziesz miał odczyt kodów błędów i temperatury płynu dodatkowo:
http://allegro.pl/interfe...6321554517.html
 
rimo 



Marka: Dacia/Renault
Model: Sandero Stepway/Megane
Silnik: 1.6 MPI LPG/1.6v16 LPG
Rocznik: 2011/2013
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 271
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-09-21, 04:57   Regulacja zaworów w 0,9 TCe

Czy ktoś w końcu wie jaka jest regulacja zaworów w 0.9TCe? W salonie Jaszpolu twierdzą mechanicy że jest tam hydraulika a na forum czytam że szklanki.
_________________

Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-09-21, 10:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2016-09-21, 09:07   

Też chętnie poznałbym jakieś twarde dowody w tej kwestii odnośnie obecnie montowanych w Daciach silników... a póki co stawiam na to, ostatnie Dacie z hydraulicznym kasowaniem luzów zaworowych zjechały z taśm produkcyjnych w 26. tygodniu 2015 roku :mrgreen: .
Ostatnio zmieniony przez DD 2016-09-21, 09:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-21, 10:25   

rimo napisał/a:
jaka jest regulacja zaworów w 0.9TCe?

Szklanki - nr 10 na poniższym rysunku:



http://www.catcar.info/renault/?lang=en / Logan Sandero II / B8MA / Manual / 11 Upper engine / Valve timing
Ostatnio zmieniony przez laisar 2020-06-05, 20:01, w całości zmieniany 2 razy  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-21, 22:01   

a wersja z fabrycznym lpg ma inne numery zaworów niż normalna ?
_________________
Moje auto
 
rimo 



Marka: Dacia/Renault
Model: Sandero Stepway/Megane
Silnik: 1.6 MPI LPG/1.6v16 LPG
Rocznik: 2011/2013
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 271
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-09-22, 15:34   

Dzięki Laisar, jak zwykle wiesz wszystko ;-)
_________________

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-22, 15:41   

To nie wiedza tylko dokumentacja - i np nie odpowiem Karenzo, bo nie mam nowej wersji.
 
Bartosz81 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Kwi 2015
Posty: 93
Skąd: Warszawa Marysin
Wysłany: 2017-01-24, 11:18   

Co ile należy zrobić regulację w D4F (1,2 16V) bez gazu? 45000 nalatane póki co i jest ok, tym niemniej...
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-24, 11:41   

Po 100 tys. km by wypadało ....
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne