Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2017-10-30, 01:42
Silnik 16 16V olej na korpusie silnika ?
Autor Wiadomość
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-11-05, 18:52   

Nie pod głowicę, tylko pod pokrywę zaworów i przez godzinę to raczej ciężko to dobrze zrobić choćby dlatego, iż nowy uszczelniacz powinien przed uruchomieniem silnika dobrze wyschnąć i "złapać".
Przez godzinę można ewentualnie uszczelnić same otwory śrub, wykręcając je i wkręcając posmarowane uszczelniaczem ale to trochę półśrodek i lepsze wydaje się zdjęcie pokrywy, oczyszczenie i ponowne uszczelnienie oraz jej złożenie i odczekanie kilkunastu godzin...naprawa jednego dnia a odbiór na nastepny:)
Ostatnio zmieniony przez tomala72 2012-11-08, 06:34, w całości zmieniany 2 razy  
 
Maxi 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Mar 2012
Posty: 33
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2012-11-05, 21:43   

Witam cię tomala 72. Masz zupełną rację. dokładnie jest tak jak piszesz ty. ja oczywiście to opisałem niefachowo technicznie. rzeczywiście trwa to do następnego dnia. Pozdrawiam i dziękuje za wyprostowanie mojej wypowiedzi. Ona rzeczywiście razi fachowców, ale po twoim wyjaśnieniu staje się zrozumiała.
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-11-08, 06:37   

W moim Dusterku tak wyglądala naprawa gwarancyjna w aso tej usterki:)
 
krzysiek83 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6+LPG 4x4
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 4
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2015-12-12, 13:15   Wyciek oleju spod uszczelki pokrywy

Witam,

mam problem z wyciekiem oleju spod pokrywy silnika. Oleju nie wycieka dużo, po prostu się poci. Obecnie mam przejechane ok. 48000 km i zdarzyło się to już 3x. Oczywiście 3x był w serwisie na puławskiej. Po każdym uszczelnieniu oleju nie widać przez jakieś 15 tys. Teraz wycieka mi już 4 raz. Pojechałem do ASO obejrzeli przetarli i kazali obserwować. Oczywiście po ok. 100 km olej się pojawił. Czy ktoś miał podobny problem aż tyle razy? Czy wiecie jak definitywnie to naprawić? Mam nadzieję, że nie jestem skazany na uszczelnianie co 15 tyś.

Pozdrawiam,
Krzysiek
 
LuHash 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Fluence
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2014
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 1
Skąd: Elblag
Wysłany: 2015-12-22, 22:02   

Witam, jako, że w moim aucie pojawił się taki sam problem, chciałbym się dopytać kolegów, którzy oddawali auto do ASO jaki był zakres prac - np. zdjęcie pokrywy, czyszczenie spoiwa, blokada czy też demontaż rozrządu itd?
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-23, 11:25   Re: Wyciek oleju spod uszczelki pokrywy

krzysiek83 napisał/a:
Witam,

mam problem z wyciekiem oleju spod pokrywy silnika. Oleju nie wycieka dużo, po prostu się poci. Obecnie mam przejechane ok. 48000 km i zdarzyło się to już 3x. Oczywiście 3x był w serwisie na puławskiej. Po każdym uszczelnieniu oleju nie widać przez jakieś 15 tys. Teraz wycieka mi już 4 raz. Pojechałem do ASO obejrzeli przetarli i kazali obserwować. Oczywiście po ok. 100 km olej się pojawił. Czy ktoś miał podobny problem aż tyle razy? Czy wiecie jak definitywnie to naprawić? Mam nadzieję, że nie jestem skazany na uszczelnianie co 15 tyś.

Pozdrawiam,
Krzysiek


Spod klawiatury się poci często przy kiepskiej / zapchanej odmie , wszystko z nią ok?
 
kaka84 



Marka: Dacia
Model: Duster faza2
Silnik: 1.6 LPG TECH 67L
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate2
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 88
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2016-01-17, 19:19   

czy jest to moze to miejsce?

DSC03109.JPG
Plik ściągnięto 112 raz(y) 142,51 KB

 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-01-18, 12:33   

kaka84 napisał/a:
czy jest to moze to miejsce?

we wcześniejszych wpisach chodziło generalnie o śruby(szpilki) trzymające pokrywę głowicy. Olej wysączał się do ich gniazd - wgłębień w pokrywie w niewielkiej ilości, zwykle przy zewnętrzych - porównaj zdjęcia ze str 1-2
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-01-18, 19:37, w całości zmieniany 2 razy  
 
kaka84 



Marka: Dacia
Model: Duster faza2
Silnik: 1.6 LPG TECH 67L
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate2
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 88
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2016-01-18, 17:16   

oki dzięki dla zainteresowanych zdjęciem "to jest pocenie się a nie wyciek" (serwis)najlepiej to zrobić pod koniec gwarancji bo wiąże się z rozebraniem rozrządu - przy okazji i rozrząd trzeba zrobić (wymienić pasek, napinacze itd.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-01-18, 19:41   

kaka84 napisał/a:
oki dzięki dla zainteresowanych zdjęciem "to jest pocenie się a nie wyciek" (serwis)najlepiej to zrobić pod koniec gwarancji bo wiąże się z rozebraniem rozrządu - przy okazji i rozrząd trzeba zrobić (wymienić pasek, napinacze itd.

nie sądzę - wiąże się to raczej z demontażem, uszczelnieniem i montażem pokrywy rozrządu, co oczywiście musi być wykonane w warunkach warsztatowych i zajmie kilka godzin. A tak na marginesie - ciekaw jestem,że po takiej operacji (a były już przeprowadzane )ktoś w aso w ogóle przyznał się,że powinno się zastosować nowe śruby mocujące pokrywę ( są odkształcalne w związku z czym jednorazowego użytku)
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-01-18, 19:42, w całości zmieniany 2 razy  
 
Lolek 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2014
Dołączył: 23 Wrz 2016
Posty: 1
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-09-23, 20:32   

Proponuje sprawdzić poziom oleju w silniku, miałem podobnie i jak się okazało oleju było wlane ponad max. - wymiana w ASO. Po wyciągnięciu nadmiaru oleju problem ustąpił.
 
Szymc 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2016
Posty: 15
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-05-14, 18:37   Duster 1,6 105km wyciek oleju

Witam,
zauważyłem ostatnio, ze silnik od góry jest mokry jak na załączonych zdjęciach. Co to może być? Pod silnikiem nie ma żadnej plamy, olej na bagnecie ok. Przejechane 51500 km. Pojawił się też objaw trzęsącego silnika przy ruszaniu jak jest zimny. Czy warto udać się z tym do mechanika? auto z 2015 r.

2.jpg
Plik ściągnięto 50 raz(y) 178,28 KB

1.jpg
Plik ściągnięto 47 raz(y) 225,44 KB

 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2019-05-14, 19:18   

wygląda że sączy spod pokrywy zaworów Ja tak mam od nowości. Byłem raz w serwisie podkleili i dalej mokro. U mnie leci stróżka po silniku w dół Ale mi to nie przeszkadza. Od wymiany do wymiany olej jest
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2019-05-15, 08:32   

Była właśnie akcja na to jak ktoś serwisował auto. Uszczelniali "śruby" pokrywy zaworów ale jak widać powyżej, z różnym skutkiem.
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2019-05-15, 17:34   

byłem na takiej akcji i nie przyniosła rezultatu. Zasili konowali śruby i tyle
Trzeba po prostu zdjąć pokrywę, oczyścić i założyć nowy uszczelniacz.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2019-05-15, 18:05   

przeciek jest prawdopodobnie spod jednej (kilku) szpilek mocujących pokrywę zaworów, u mnie wystarczyło uszczelnić 2 szpilki (nałozono masę uszczelniającą pod łby)
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2019-05-15, 18:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
Szymc 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2016
Posty: 15
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-05-15, 18:52   

Na akcji serwisowej byłem, odnotowane w książce. Rezultat jednak marny. Na dniach będę wymieniał olej to może serwis dokładnie zweryfikuje problem.
Ostatnio zmieniony przez Szymc 2019-05-15, 19:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne