Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1104 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-09-18, 22:32
Dacia Logan MCV I 1.6 MPI instalacja BRC SQ 24
Przejechane 150.000 km na gazie.
Cztery razy wymiana membrany w parowniku (średnio co dwa lata po zimie), ale gaz na to zarabia.
Świece wymieniane standardowo co 40.000 km.
Przewody WN wymienione pierwszy raz przy 120.000 km.
Zawory przestały się zapadać chyba przy ok 80.000 km (koszt regulacji w nieautoryzowanym serwisie 50 zł, to gaz też na to zarobi).
Wydech rozleciał się w całości po 8 latach i 135.000 km (ale chyba miał już prawo).
Wtryski gazu bez smarowaczy, działają nadal a Dacia jeździ choć miała urwane koło, rozbitą miskę olejową, skrzywioną tylną belkę, zdarty przedni błotnik i przednie drzwi lewe, a ostatnio dostała w prawe tylne drzwi.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1104 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-09-19, 20:49
laisar napisał/a:
Mamert napisał/a:
Zawory przestały się zapadać chyba przy ok 80.000 km
A co ile robiłeś kontrolę?
A po co kontrole, jak zaczyna gasnąć po 200-300 m od odpalenia, tzn że czas na regulację zaworów. Pierwsza regulacja była po ok 15.000 druga po następnych 18.000, trzecia po następnych 18.000 a ostatnia po następnych 22.000 -25.000, już nie pamiętam, tak szczerze mówiąc przestałem o drakulę dbać, pojeżdżę nią jeszcze z 4 lata i na autozłom, albo jak ktoś się uprze ją kupić.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1104 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-09-20, 19:31
Kontrole w liczbie mnogiej...
Chyba 70.000 km, nie wiem co się działo z drakulą przez 1,5 miesiąca jak była naprawiana w Węgrowie po "lekkiej" stłuczce co wyrwało koło i pękła miska olejowa, a miała wtedy 105.000 km.
A będziesz miał zamiar wtedy kupić 12-letniego szrota z przebiegiem grubo ponad 200.000 km ??? Ja nie będę płakał jak nie jeden niemiec, no chyba, że ze śmiechu...
Swojej MCV-ki nie mam zamiaru się pozbywać, a mam pewien Plan, więc za jakiś czas być może faktycznie będę szukał drugiego egzemplarza - i właśnie niekoniecznie w stanie tip-top... (Czego oczywiście w wieku MCV-ek i możliwym w nim przebiegu w ogóle nie ma co oczekiwać).
Karenzo, route2000Pytam o lubryfikację ponieważ wpadła mi ostatnio w ręce gazeta Auto Świat o LPG i tam właśnie w kontekście tego silnika pisali, że warto taką lubryfikację mieć. Natomiast te zakładay LPG, które pytałem o montaż twierdzą, że dobra instalacja tego nie potrzebuje [...]
właśnie dzięki forum dowiedziałem sie po co mi ten czwarty pojemnik pod maską , o którym w zasadzie zapomniałem ! to pewnie pojemnik z lubryfikantem , gazownik nigdy nie wspominał o takim czymś , tak czy inaczej mam wywnioskować iż posiadam złą instalację bo
ponoć dobra instalacja tego nie potrzebuje ?
moim zdaniem niezależnie od tego jaka by nie była instalacja to tankowane paliwo w sensie gaz bedzie bez dodatku zabezpieczającego zawory i ich gniazda .
dzis oddałem autko do montażu instalacji LPG w warsztacie STAG w Białymstoku. Jutro mają montaż a w piątek odbiór. Podpowiedzcie na co zwrócić uwagę przy odbiorze.
to niezły tekst. ja trochę jestem pod terminem bo trasę mam w piątek do zrobienia. zdziwiło mnie podczas omówienia montażu, że chcą zdemontować przednią osłonę bloku silnika: "bo tam kable będą szły". czy to norma?
Ostatnio zmieniony przez waldek72 2016-09-21, 22:24, w całości zmieniany 1 raz
lepiej żeby zdemontowali głowice do nawiertów na kolektorze ssącym bo wszystkie opiłki pójdą w tłok
te "przewody " to chodzi ci o wężyki gumowe od wtrysków do kolektora ?
Cztery razy wymiana membrany w parowniku (średnio co dwa lata po zimie), ale gaz na to zarabia.
A to ciekawostka... Wychodzi na to, że konieczna była wymiana membran po przebiegach średnio co 37,5 kkm. W poprzedniej bryce wymieniałem po 90 tysiącach przebiegu więc albo masz kiepskiej jakości membrany albo niedogrzany silnik i gaz nie rozpręża się jak trzeba powodując tak błyskawiczne twardnienie gumy membrany.
Marka: Dacia, Skoda
Model: Duster Ph II 4x4, Superb II
Silnik: 1,6, LPG, 2,0 TDI
Rocznik: 2015, 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 97 Skąd: Polska
Wysłany: 2016-09-23, 06:54
piotr. z napisał/a:
Mamert napisał/a:
Cztery razy wymiana membrany w parowniku (średnio co dwa lata po zimie), ale gaz na to zarabia.
A to ciekawostka... Wychodzi na to, że konieczna była wymiana membran po przebiegach średnio co 37,5 kkm. W poprzedniej bryce wymieniałem po 90 tysiącach przebiegu więc albo masz kiepskiej jakości membrany albo niedogrzany silnik i gaz nie rozpręża się jak trzeba powodując tak błyskawiczne twardnienie gumy membrany.
W mojej poprzedniej wcale nie wymieniałem membrany, zrobiłem na niej 110 tyś. km. i wszystko było ok.
odebrałem auto po instalacji STAGA w warsztacie firmowym producenta. ogólnie jestem zadowolony, bo auto na gazie działa lepiej niż na benzynie. znikły problemy z falującymi obrotami czyli da się@ zupełnie jeszcze nie opanowałem wskaźnika zużycia gazu no i nie bardzo dam na razie radę wyliczyć spalanie na gazie. czy moglibyście mniej więcej podać przybliżone spalanie dusterów na instalacji staga?
Mam dwa auta na lpg , jednym przełącza na gaz przy 35 i jest to za mało gdyż przy mrozach auto dostaje zadyszki przy ruszaniu , no i duster z fabrycznym ale ten przełącza się przy 20 ale żadnych problemów nie ma
dziwne mam już 55 tyś nalatane i nie widać zużycia membrany
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1104 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-09-26, 22:10
Gaz się przełącza przy 50 st.C.
Membrana po dwóch latach jest na dole krucha i tam się uszkadza. Da się z tym jeździć dłuższy czas bez jakiejkolwiek utraty osiągów. Jedynym objawem jest trudność w odpaleniu po od 30 min do paru godzin po zgaszeniu silnika. Po parunastu godzinach odpala się normalnie (gaz się "ulatnia" z filtra powietrza), a dostaje się tam poprzez wężyk podciśnienia.
Wiele osób może nawet tego nie zauważyć.
Raczej to jest związane z czasem, a nie z ilością przejechanych kilometrów, wcześniej robiłem mniej kilometrów (30 tyś w dwa lata), teraz więcej (45 tyś)
Ostatnio zmieniony przez Mamert 2016-09-26, 22:21, w całości zmieniany 1 raz
Wysłany: 2016-10-17, 20:01 Niefabryczny GAZ LPG do 90 TCE
Witam :)
Po kupnie Daci (TCE 90) która NIE posiada fabrycznej instalacji gazowej, chciałem zamontować sobie ją po kupnie i odkryłem że ASO nie montuje LPG do tego silnika.
Przyczyną jest to że prawdopodobnie obydwa silnik różnią się od siebie jakoś (gniazda zaworów??)
Pytanie:
Montował ktoś może instalację w takim silniku?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum