Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Zdalne otwieranie bagażnika
Autor Wiadomość
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-10-13, 21:17   

laisar napisał/a:
kali napisał/a:
Linką się nie da bo zamek jest w ruchomej klapie.

Oczywiście, że się da! Niby jak działają klasyczne hamulce w rowerze? (:
.

To żart? Jaka jest kinematyki linki w rowerze, a jaka w klapie bagażnika. Przecież w klapie skręt linki przekraczy 100 stopni i na dodatek na odcinku 4cm.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-13, 21:44   

kali napisał/a:
A co z drzwiami i korkiem wlewu paliwa?

Nic - można przecież zamówić bębenek zamka bagażnika dopasowany do posiadanego klucza.

(Chociaż w ASO nie jest tanio: 350 zł...).


kali napisał/a:
Jaka jest kinematyki linki w rowerze

Kierownicę da się skręcić po 90° w obie strony = 180°.

kali napisał/a:
na odcinku 4cm

Linka nie musi być przypięta na sztywno na całej swojej długości - jej końce na kierownicy roweru także przemieszczają się na znaczne odległości.

...Ale ja przecież nikogo nie namawiam - mówię tylko, że linkę _dałoby_ się założyć, natomiast inne rozwiązania na pewno są lepsze.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-10-13, 22:04   

A pomyślałeś co się stanie z tą luźną i nie przypiętą linką jak naładujesz bagażnik? I oprze ci się o bagaż. I zegnie.
W rowerze to wszystko idzie łagodnymi łukami nie ma nagłych zgięć. W przypadku klapy bagażnika nie ma takiej możliwości.
Wskażesz może dla przykładu jakieś konkretne auto z proponowanym przez ciebie rozwiązaniem?
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-10-13, 22:08   

Teoretyzuje teraz. A jakby tą linkę wsadzić w taki pancerz jak jest w rowerze? Uchroni to tą biedną linkę przed zagięciami i bagaż przestaje być problemem?
_________________

 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-10-13, 22:23   

Linka musi być w pancerzu i o takiej tu piszemy. Pancerz stanowi punkt podparcia przenoszonych sił. A problemem jest punkt zgięcia. W Loganie jest wyjątkowo duży a promień mały. W kombi nie ma problemu kont po pełnym wychylenia nawet większy ale promień spory i łagodny.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-13, 23:11   

kali napisał/a:
co się stanie z tą luźną i nie przypiętą linką jak naładujesz bagażnik? I oprze ci się o bagaż. I zegnie

Zależy ile tego luzu:




kali napisał/a:
Wskażesz może dla przykładu jakieś konkretne auto z proponowanym przez ciebie rozwiązaniem?

Nie doceniasz ludzkiej pomysłowości... zwłaszcza japońskiej (((;

Honda accord / civic, acura legend, toyota solara, lexus IS300 - wszystko sedany.

Zamki sterowane zarówno elektrycznie, jak i linką:



Film instruktażowy - https://www.youtube.com/watch?v=-u-ieK_S-gE



(Ja też nie doceniałem - spodziewałem się, że chociaż pomysł gupi, to pewnie i tak ktoś, kiedyś, gdzieś... ALE LEXUS??? :shock: :shock: :shock: ).



arczi_88 napisał/a:
jakby tą linkę wsadzić w taki pancerz jak jest w rowerze?

Domyślnie jest oczywiście opancerzona - bez niego to byłby hardkor do sześcianu (((;
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-10-14, 05:59   

Wiesz Lexus to normalna Toyota ;) i to rozwiązanie znam tam masz dużą pętlę linki schowanej za boczkiem, więc bagaż tego nie dociśnie. Co więcej linka jest podwójnego działania. Ciągniesz otwierasz klapę pchasz pokrywę wlewu paliwa. A sama linka jest niesamowicie elastyczna. Jej elastyczność kryje się w pancerzu.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-14, 07:23   

W rowerze wcale nie ma łagodnych łuków wbrew pozorom. Linki w klamkomanetkach szosowych chowane pod owijką kierownicy na krótkim odcinku mają spore kąty zmiany kierunku a w niektórych ramach linka przedniej przerzutki przechodzi przez otwór wywiercony w suporcie na wylot i tam zmiana kąta przekracza 90 stopni ... dobrej jakości linki np. Jagwire są bardzo elastyczne a dodatkowo pancerze bywają teflonowane. ...
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2016-10-14, 07:55   

DrOzda napisał/a:
W rowerze wcale nie ma łagodnych łuków wbrew pozorom. Linki w klamkomanetkach szosowych chowane pod owijką kierownicy na krótkim odcinku mają spore kąty zmiany kierunku .

A w tylnym hamulcu V-break? A w tylnej przerzutce? Tak samo bardzo ostre kąty. Jakoś to działa, choć w przypadku hamulców zawsze opór na tylnej lince czuje się wcześniej niż na przedniej.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-10-14, 08:06   

Sama linka a linka w pancerzu to duża różnica. Żaden z panów rowerzystów tego nie dostrzega. Kont może być w zasadzie dowolny promień opasania już nie.
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2016-10-14, 08:22   

kali napisał/a:
Sama linka a linka w pancerzu to duża różnica. Żaden z panów rowerzystów tego nie dostrzega. Kont może być w zasadzie dowolny promień opasania już nie.


Linki, o których wspominaliśmy, są prowadzone w pancerzach, przynajmniej w tych miejscach, które wzmiankowaliśmy.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-14, 11:45   

kali napisał/a:
Wiesz Lexus to normalna Toyota

No, taka całkiem normalna to jednak nie...

kali napisał/a:
tam masz dużą pętlę linki schowanej za boczkiem, więc bagaż tego nie dociśnie

Nie wiem na jakiej podstawie w ogóle wysnułeś początkowy wniosek, że z mojego pomysłu "linka nie musi być przypięta na sztywno na całej swojej długości" miałoby wynikać "linka jest cała luzem".

kali napisał/a:
to rozwiązanie znam

Ja w ogóle nie pisałem o szczegółach realizacji sterowania linkowego - oprotestowałem jedynie jakoby niemożność jego zastosowania. Da się? Da, QED.

(A przycisk plus ewentualnie siłownik i tak są prostsze).

kali napisał/a:
Sama linka a linka w pancerzu to duża różnica

Dla implementacji konkretnego rozwiązania - tak, ale dla ogólnych rozważań o kinematyce to już niezbyt.

(Niezależnie od czego możliwe są rozwiązania mieszane, które też występują w rowerach).

kali napisał/a:
promień opasania już nie [może być dowolny]

J.w. - jeżeli można wprowadzić odcinek bezpancerzowy, to linka jest w stanie zawinąć się o 180° na promieniu 1 mm.

(Aczkolwiek ja bym unikał takich rozwiązań, pachną mi jakąś projektową desperacją (; ).
 
Krzysiekl 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5dCi
Dołączył: 15 Sty 2018
Posty: 1
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2018-01-15, 20:58   

A jak ptworzyc obudowe od srodkabagaznika by dostac sie do zamka bo wysloczyla mi cala wkladka. Odkrecilem dwie sruby w bagazniku sle nie wiem jak otworzy te duza obudowe
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-01-15, 23:17   

Masz dwa wkrety i potem ciagniesz do siebie(energicznie, zeby spinki powypinac) zaczynajac od dolu. U gory pod szyba sa takie dwie blaszki i uwazj, zeby ci nie pospadaly.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
przemoc84 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4
Rocznik: 2010
Wersja: BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lut 2017
Posty: 469
Skąd: zam. Elbląg, ur. Poznań
Wysłany: 2019-10-29, 18:37   

Odświeżę...

Da radę jednak taką wajchę z kompletem do otwierania czy nie ma plug and play i za dużo rzeźby? Mowa o mojej Sandrze
_________________
jednoosobowy SANDERO OFF ROAD TEAM POLAND
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-10-29, 18:50   

Da radę ale to dużo rzeźby .
Prościej i łatwiej zrobić to za pomocą elektromagnesu i np dodatkowego pilota ( albo prościej - dodatkowego przycisku na pilocie)
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2019-10-29, 20:15   

Ja mam zrobione otwieranie z klucza tylko jakos tego nie umie odnaleźć.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-10-29, 20:19   

Hmmm jakby dorobić dźwignię przy zamku to powinno dać radę.
Niestety zamek z wersji z centralnym i bez centralnego jest zupełnie inny.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-10-29, 20:25   

shrek napisał/a:
Ja mam zrobione otwieranie z klucza tylko jakos tego nie umie odnaleźć.

Pisząc o tym otwieraniu pamietałem o tym jak to zrobiłeś ( chociaż u Ciebie pierwotnie to było dlatego że ktos Ci wjechał w "tyłeczek: ) )
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
przemoc84 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4
Rocznik: 2010
Wersja: BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lut 2017
Posty: 469
Skąd: zam. Elbląg, ur. Poznań
Wysłany: 2019-10-29, 20:54   

dodatkowy pilot hmmm.. ale problem zostaje bo u mnie by otworzyć bagażnik teraz trzeba "wdusić" zamek wpierw...
_________________
jednoosobowy SANDERO OFF ROAD TEAM POLAND
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-10-29, 21:07   

Wduszenie zamka można zastąpić odpowiednio dobranym ( zazwyczaj od innego pojazdu) siłownika elektromagnetycznego.
A on może być sterowany przewodowo ( dodatkowy przycisk w kabinie) albo też zdalnie ( dodatkowy pilot lub dodatkowy przycisk na istniejącym pilocie)
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
przemoc84 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4
Rocznik: 2010
Wersja: BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lut 2017
Posty: 469
Skąd: zam. Elbląg, ur. Poznań
Wysłany: 2019-10-29, 21:21   

czyli bez rzeźby się nie obędzie myślałem że jak w Matizie wystarczy sam zaczep zamka w progu bagażnika i dźwignię dołożyć i już...
_________________
jednoosobowy SANDERO OFF ROAD TEAM POLAND
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-10-30, 10:13   

przemoc84 napisał/a:
czyli bez rzeźby się nie obędzie myślałem że jak w Matizie wystarczy sam zaczep zamka w progu bagażnika i dźwignię dołożyć i już...

W Matizie było prosto, bo tam 3 z 4 wersji wyposażenia miało fabrycznie otwieranie na linkę, więc wystarczyło zmienić zaczep zamka i dołożyć linkę.
W Sandero tak niie ma- są tylko opcje z dźwignią przy fotelu i linkowym otwieraniem wlewu paliwa.
 
przemoc84 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4
Rocznik: 2010
Wersja: BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lut 2017
Posty: 469
Skąd: zam. Elbląg, ur. Poznań
Wysłany: 2019-10-30, 19:58   

a jakbym poprosił o wykonanie takiego "wichajstra" z extra pilotem oczywiście ze zwrotem kosztów plus za robotę podjąłby się ktoś? nie moja zupełnie technika
_________________
jednoosobowy SANDERO OFF ROAD TEAM POLAND
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-10-30, 22:36   

Jak już tyle rzeczy robiłeś w samochodzie to na pewno dasz sobie radę .
Kupujesz zestaw uniwersalny z siłownikami ( w razie czego zostanie Ci kilka zastępczych)

przykładowy link z alledrogo :
https://allegro.pl/oferta/zamek-centralny-uniwersalny-do-4-drzwi-zestaw-8213938728
Jedyna trudność to mechaniczne połączenie siłownika z dźwigienkami w klapie aby poprawnie podciągał/popychał odpowiednie dźwigienki w klapie .
Ale zapewne z tym dasz sobie rade sam
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne