Oczywiście, że się da! Niby jak działają klasyczne hamulce w rowerze? (:
.
To żart? Jaka jest kinematyki linki w rowerze, a jaka w klapie bagażnika. Przecież w klapie skręt linki przekraczy 100 stopni i na dodatek na odcinku 4cm.
A pomyślałeś co się stanie z tą luźną i nie przypiętą linką jak naładujesz bagażnik? I oprze ci się o bagaż. I zegnie.
W rowerze to wszystko idzie łagodnymi łukami nie ma nagłych zgięć. W przypadku klapy bagażnika nie ma takiej możliwości.
Wskażesz może dla przykładu jakieś konkretne auto z proponowanym przez ciebie rozwiązaniem?
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 52 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1599 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-10-13, 22:08
Teoretyzuje teraz. A jakby tą linkę wsadzić w taki pancerz jak jest w rowerze? Uchroni to tą biedną linkę przed zagięciami i bagaż przestaje być problemem?
Linka musi być w pancerzu i o takiej tu piszemy. Pancerz stanowi punkt podparcia przenoszonych sił. A problemem jest punkt zgięcia. W Loganie jest wyjątkowo duży a promień mały. W kombi nie ma problemu kont po pełnym wychylenia nawet większy ale promień spory i łagodny.
Wiesz Lexus to normalna Toyota ;) i to rozwiązanie znam tam masz dużą pętlę linki schowanej za boczkiem, więc bagaż tego nie dociśnie. Co więcej linka jest podwójnego działania. Ciągniesz otwierasz klapę pchasz pokrywę wlewu paliwa. A sama linka jest niesamowicie elastyczna. Jej elastyczność kryje się w pancerzu.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3598 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-14, 07:23
W rowerze wcale nie ma łagodnych łuków wbrew pozorom. Linki w klamkomanetkach szosowych chowane pod owijką kierownicy na krótkim odcinku mają spore kąty zmiany kierunku a w niektórych ramach linka przedniej przerzutki przechodzi przez otwór wywiercony w suporcie na wylot i tam zmiana kąta przekracza 90 stopni ... dobrej jakości linki np. Jagwire są bardzo elastyczne a dodatkowo pancerze bywają teflonowane. ...
W rowerze wcale nie ma łagodnych łuków wbrew pozorom. Linki w klamkomanetkach szosowych chowane pod owijką kierownicy na krótkim odcinku mają spore kąty zmiany kierunku .
A w tylnym hamulcu V-break? A w tylnej przerzutce? Tak samo bardzo ostre kąty. Jakoś to działa, choć w przypadku hamulców zawsze opór na tylnej lince czuje się wcześniej niż na przedniej.
Sama linka a linka w pancerzu to duża różnica. Żaden z panów rowerzystów tego nie dostrzega. Kont może być w zasadzie dowolny promień opasania już nie.
Sama linka a linka w pancerzu to duża różnica. Żaden z panów rowerzystów tego nie dostrzega. Kont może być w zasadzie dowolny promień opasania już nie.
Linki, o których wspominaliśmy, są prowadzone w pancerzach, przynajmniej w tych miejscach, które wzmiankowaliśmy.
tam masz dużą pętlę linki schowanej za boczkiem, więc bagaż tego nie dociśnie
Nie wiem na jakiej podstawie w ogóle wysnułeś początkowy wniosek, że z mojego pomysłu "linka nie musi być przypięta na sztywno na całej swojej długości" miałoby wynikać "linka jest cała luzem".
kali napisał/a:
to rozwiązanie znam
Ja w ogóle nie pisałem o szczegółach realizacji sterowania linkowego - oprotestowałem jedynie jakoby niemożność jego zastosowania. Da się? Da, QED.
(A przycisk plus ewentualnie siłownik i tak są prostsze).
kali napisał/a:
Sama linka a linka w pancerzu to duża różnica
Dla implementacji konkretnego rozwiązania - tak, ale dla ogólnych rozważań o kinematyce to już niezbyt.
(Niezależnie od czego możliwe są rozwiązania mieszane, które też występują w rowerach).
kali napisał/a:
promień opasania już nie [może być dowolny]
J.w. - jeżeli można wprowadzić odcinek bezpancerzowy, to linka jest w stanie zawinąć się o 180° na promieniu 1 mm.
(Aczkolwiek ja bym unikał takich rozwiązań, pachną mi jakąś projektową desperacją (; ).
A jak ptworzyc obudowe od srodkabagaznika by dostac sie do zamka bo wysloczyla mi cala wkladka. Odkrecilem dwie sruby w bagazniku sle nie wiem jak otworzy te duza obudowe
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-01-15, 23:17
Masz dwa wkrety i potem ciagniesz do siebie(energicznie, zeby spinki powypinac) zaczynajac od dolu. U gory pod szyba sa takie dwie blaszki i uwazj, zeby ci nie pospadaly.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Da radę ale to dużo rzeźby .
Prościej i łatwiej zrobić to za pomocą elektromagnesu i np dodatkowego pilota ( albo prościej - dodatkowego przycisku na pilocie)
Wduszenie zamka można zastąpić odpowiednio dobranym ( zazwyczaj od innego pojazdu) siłownika elektromagnetycznego.
A on może być sterowany przewodowo ( dodatkowy przycisk w kabinie) albo też zdalnie ( dodatkowy pilot lub dodatkowy przycisk na istniejącym pilocie)
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3626 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-10-30, 10:13
przemoc84 napisał/a:
czyli bez rzeźby się nie obędzie myślałem że jak w Matizie wystarczy sam zaczep zamka w progu bagażnika i dźwignię dołożyć i już...
W Matizie było prosto, bo tam 3 z 4 wersji wyposażenia miało fabrycznie otwieranie na linkę, więc wystarczyło zmienić zaczep zamka i dołożyć linkę.
W Sandero tak niie ma- są tylko opcje z dźwignią przy fotelu i linkowym otwieraniem wlewu paliwa.
a jakbym poprosił o wykonanie takiego "wichajstra" z extra pilotem oczywiście ze zwrotem kosztów plus za robotę podjąłby się ktoś? nie moja zupełnie technika
_________________ jednoosobowy SANDERO OFF ROAD TEAM POLAND
Jak już tyle rzeczy robiłeś w samochodzie to na pewno dasz sobie radę .
Kupujesz zestaw uniwersalny z siłownikami ( w razie czego zostanie Ci kilka zastępczych)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum