Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
LED-owe zamienniki żarówek w aucie
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-18, 20:12   

adrian50005 napisał/a:
Jak mają się przepisy do takich mocnych żarówek?

Żadne LEDy H4, bez względu na moc, nie są dopuszczalne jako zamienniki żarówek halogenowych.

https://goo.gl/QgC1X6
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-10-18, 20:20   

Te radiatory wystają poza klosz, czyli nie będzie to doszczelnione tak jak przy normalnych żarówkach. Ogólnie idealny przepis na zatrzymanie dowodu rejestracyjnego.
_________________

 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2016-10-18, 20:32   

Pasują p&p, wystarczy podłączyć przetwornice pod kostki żarówek i włożyć leda w miejsce h4 (ten sam kształt)
Moim zdaniem to nie jest najlepszy pomysł, zacznę od ogniskowej takiej zarowki oraz jej mocy i sposobu świecenia (punktowy kierunkowy ). Jeździłem na zwyklych halogenach, chińskim xenonie hid, oryginalnym xenonie (mam w bmw) oraz na led chińskich i oryginalnych led w audi.
Wnioski :
-chiński led najgorzej, w deszczu nic nie widać, wiązka światła zostawia sporo do życzenia, kiepska granica światłocienia
-oryginalny halogen - sam masz więc wiesz jak świeci, plus ze jest legalny i ze zapewnia dobrą widocznosc w deszczu
-chiński xenon - przy dobrej pogodzie dużo lepiej niż halogen, w deszczu trochę gorzej, ale nadal dużo lepiej niż led
-oryginalny led - nadal problem w deszczu ale nie aż tak jak przy chińczyku
-ori xenon - wg mnie najlepsza opcja, większy zasięg świateł, świecą tez szerzej, w deszczu taka widoczność jak ori halogen + długowieczność i widocznosc na suchej drodze

Jak masz kombinować to chinski xenon nie led... ale weź pod uwagę że w razie dzwona mogą być problemy, a do xenonu przydałaby się soczewka..
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-18, 20:48   

Michał93 napisał/a:
Jak masz kombinować to chinski xenon nie led

Ale rozumiem, że ta porada obejmuje również poziomowanie i mycie? Bo inaczej to podpada pod wielokrotne usiłowanie zabójstwa wzroku kierowców z naprzeciwka, a nie jest tylko zwyczajnie nielegalne...

Źle ustawione światła dają do wiwatu już przy zwykłych, nawet wyjeżdżonych przez cały rok świecenia H4 - a co dopiero jak są napędzane chińskimi lampiszczami /:

Kol. adrian50005, nie jedźcie tą drogą!

http://www.danielsternlig...onversions.html
 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2016-10-18, 21:02   

Laisar to się tyczy jednego i drugiego, mówię tylko co z własnego doświadczenia bym wpakował jeśli bym chciał zamiast prymitywnej h4 wsadzić coś innego.
W rumunie nie jeżdżę na hidach ani ledach, w bmw mam ori xenon.
A przetwornice mam w domu z jednego z poprzednich aut
 
adrian50005 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,6mpi
Rocznik: 2009
Wersja: Ambiance
Dołączył: 09 Maj 2015
Posty: 16
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-10-18, 21:09   

To teraz pytanie czy jest jakiś inny legalny sposób na mocniejsze oświetlenie w moich lampach na h4??
Oczywiscie przócz żarówek typu night breker/extreme vision..
Ostatnio zmieniony przez adrian50005 2016-10-18, 21:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2016-10-18, 21:27   

Tak, zmiana auta
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-18, 22:09   

adrian50005 napisał/a:
czy jest jakiś inny legalny sposób na mocniejsze oświetlenie w moich lampach na h4??

Nie*.

Można wymienić całe lampy - o ile ktoś takie robi - albo wykonać je samemu z legalnych części uniwersalnych, na przykład takich:

http://www.myhellalights..../90mm-bi-xenon/

(Było o tym wspomniane w artykule, który zalinkowałem poprzednio).


---
* Pomijając oczywiście możliwość modyfikacji i ponownej homologacji lampy przez odpowiednią instytucję, jako scenariusz wysoce niepraktyczny dla normalnego człowieka [:
 
adrian50005 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,6mpi
Rocznik: 2009
Wersja: Ambiance
Dołączył: 09 Maj 2015
Posty: 16
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-10-18, 22:15   

Dzięki za odpowiedzi! :mrgreen:
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2016-10-18, 22:51   

A tak serio to te drogie ledy H4 potrafią mieć naprawdę dobre odcięcie i nie ustępować halogenom - wiem, bo sąsiad teścia jeździ z takimi w lampach soczewkowych (dzięki czemu nie widać co jest w środku :-D )... tyle że to nie zmienia w ogóle faktu, że jazda z takimi żarówkami jest proszeniem się o kłopoty w wypadku zajścia wypadku :)

(A osobiście to bym zabronił i ksenonów, bo nawet te fabryczne z poziomowaniem oślepiają jak sk***byk, więc wszystkie te obostrzenia można sobie w buty wsadzić...)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-18, 23:13   

Marmach napisał/a:
bym zabronił i ksenonów

W światłach mijania - popieram, drogowe mogłyby nawet zostać, choć w ramach tak ukochanej teraz automatyzacji można by je doposażyć w czujniki wyłączające przy mijaniu się z autem z naprzeciwka oraz przy dojeżdżaniu do pojazdu poprzedzającego...
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-10-19, 05:04   

Kup porządne H4 (Ja mam philips X-treme +130%) plus ustawienie po wymianie obowiązkowe.
Świecą super i mają fajne odcięcie wiązki na jezdni + "doświetlenie pobocza".
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2016-10-19, 05:27   Re: Zarówki Led H4 czy warto $$

adrian50005 napisał/a:
Witam
Zastanawiam się nad montażem takich led-ów w mojej sandero.
Cały czas jeżdżę na Philipsach Extreme vision H4, lecz nie jestem wystarczająco usatysfakcjonowany.
I teraz kilka zagadnień które mnie nurtują-
- Czy montaż http://allegro.pl/nowosc-...31.html#thumb/5
wymaga jakiegoś przerobienia klosza lampy?
Czy poprostu podłączam ledy i tyle ??
Jak mają się przepisy do takich mocnych żarówek??
Z góry dzięki za podpowiedzi :)

Pomijajac przepisy to swieci bardzo dobrze.
Cena jest zabojcza. Na aliexpress mozna kupic h4 z pasywnym chlodzeniem za 40 usd. Na allegro to samo 450...
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-10-19, 06:43   

Marek1603 napisał/a:
Kup porządne H4 (Ja mam philips X-treme +130%)

niestety, nie ma róży bez kolców :-P - kiedyś testowałem kilka modeli tego typu H4 (Philips ,Osram itd)w Nissanie Note. Świecą mocniej, mają dłuższy snop, bardziej białe światło. Tylko kosztują 4 razy drożej od zwykłych żarówek renomowanego producenta i palą się średnio po 3 miesiącach. Najczęściej ta od strony pasażera (cienki żarnik, szkodzą mu wstrząsy), co i tak wymusza nabycie kolejnego kompletu. Po paru razach dałem sobie spokój
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-10-19, 06:45, w całości zmieniany 2 razy  
 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2016-10-19, 06:49   

Dlatego ze względu na trwałość wyżyłowanych halogenów i kiepska widocznosc na ledach w deszczu moim zdaniem oryginalny xenon jest najlepszym wyjściem, zwłaszcza na dobrym zarniku
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-19, 08:04   

na początek polecam piling klosza
_________________
Moje auto
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2016-10-19, 08:04   

Po 7 latach jazdy z reguły lustra są już gorsze a lampy zmatowiałe. Ja po 8 latach zmieniłem w Lagunie lampy na nowe ( takie jak były fabrycznie) i poprawa była bardzo duża - można też przemyśleć wymianę okablowania lamp - często są to z cienkie przewody gdzie dochodzi do utraty prądu.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-10-19, 08:14   

Dar1962 napisał/a:
palą się średnio po 3 miesiącach. Najczęściej ta od strony pasażera (cienki żarnik, szkodzą mu wstrząsy), co i tak wymusza nabycie kolejnego kompletu. Po paru razach dałem sobie spokój


Mnie akurat w MCV wytrzymywały około 20000km. Są droższe ale jeżeli ktoś jeździ dużo po zmroku, jak ja, to nie patrzy się na koszty, a bezpieczeństwo związane z dobrą widocznością drogi, pobocza itd.
Teraz w Lodgy mam już prawie 50000km, ponieważ jeżdżę na dziennych dużo.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2016-10-19, 08:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-19, 08:44   

Znowu zaczynamy temat cudownych żarówkę 100000 %+ które nie maja prawa działać ponieważ normy określają emitowane światło przez żarówkę .
Uczestniczyłem w pokazach w pimocie właśnie na temat tych wynalazków i jedyne co zmierzono to większe natężenie światła na poboczu .
Kupować zwykłe żarówki dobrych firm np hella za 5 -7 zł wymieniać parami po przepalaniu 1 i zapomnieć o temacie .
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-10-19, 08:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-19, 09:05   

Umyć klosze i odbłyśniki , jeśli mocno zmatowiałe to wymienić lampy ale na oryginalne bo zamienniki słabo trzymają geometrię.
Założyć przekaźniki do których grubym przewodem pociągnąć zasilanie z akumulatora.
Na koniec kupić dobrej jakości żarówki z nieco większą jasnością świecenia.
Żadne zenony i ledy ......
No i ustawić wiązkę na przyrządach po skończeniu prac.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2016-10-19, 09:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
Kauris 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-10-19, 18:47   

Karenzo napisał/a:
...nie maja prawa działać ponieważ normy określają emitowane światło (...) jedyne co zmierzono to większe natężenie światła na poboczu
Nie widzisz sprzeczności?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-19, 18:56   

Kauris napisał/a:
Nie widzisz sprzeczności?

Zakładasz chyba, że normy jakąś jedną liczbą dokładnie określają natężenie światła skierowanego na pobocze oraz że producenci oświetlenia przykładają do niego taką samą wagę, jak do drogi? No więc 2x "nie". Poczytaj regulamin UNECE świateł przednich, to zobaczysz, że nie ma tu sprzeczności. Normy są tak naprawdę dość elastyczne, dlatego właśnie jeśli jakieś światło ich nie spełnia to jest aż taki dramat.
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2016-10-19, 19:06   

Ja tylko nadmienię, że nie trzeba kupować od razu najdroższych +70/+90/+110 na rynku i np Tungsramy wychodzą korzystnie cenowo i naprawdę bardzo ładnie świecą (mają też wyraźne odcięcie, przynajmniej w moich reflektorach). Założyłem je sobie do samochodu i do motocykla i nawet jeśli będą padały równie szybko, jak najtbrikery osrama, to ze względu na dużo niższą cenę i tak przy nich pozostanę (no, chyba, że będą się świeciły dużo krócej :P ).
Ogólnie rzecz biorąc montowanie szybko padających żarówek H4 daje niewiele gorszy efekt od ksenonów (tak, jeździłem samochodem z ksenonami, nie powaliło mnie) , a cenowo wychodzi dużo taniej :P .

Nie rozumiem też sugestii, żeby koniecznie wymieniać żarówki parami. To jest racjonalne tylko dlatego, że druga zazwyczaj pada dość szybko po pierwszej, ale nic poza tym. To, że sobie jedna świeci minimalnie słabiej ze względu na zużycie to naprawdę nie jest tragedia na miarę armageddonu :-)
Ostatnio zmieniony przez Marmach 2016-10-19, 19:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-19, 19:18   

Marmach napisał/a:
nawet jeśli będą padały

Nie powinny - http://www.daciaklub.pl/f...1680259#1680259 (:
 
art 


Marka: Dacia
Model: Sandero/ Logan II
Silnik: 1.4 MPI + LPG lovato/ 1.5 dCi
Rocznik: 2010/ 2013
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 203
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-10-19, 19:20   

Karenzo napisał/a:

Kupować zwykłe żarówki dobrych firm np hella za 5 -7 zł wymieniać parami po przepalaniu 1 i zapomnieć o temacie .


A po co trzeba wymieniać parami ?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne