Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2016-10-16, 20:28
Wjeżdzanie pod górę na halę garażową..
Autor Wiadomość
drake87 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero I
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 18 Wrz 2016
Posty: 9
Skąd: Wejherowo koło trójmiasta :)
Wysłany: 2016-10-16, 18:21   Wjeżdzanie pod górę na halę garażową..

Witam!

Mam dośc nietypowe pytanie. Mam nadzieje, że mnie nie wyśmiejecie ale zmieniłem samochód z peugeot 206 na Dacia sandero 1,4 mpi.

Posiadam miejsce na hali garażowej na 3 piętrze. Przed pierwszym wjazdem na I piętro jest szlaban. Podjeżdzam do szlabanu wciskam pilot, wrzucam 1 bieg i wjeżdzam. Wydaje się banalne, a jednak. W połowie drogi słyszę jak samochód wyje ( wiadomo że wjazd chcę zrobić energicznie) więc z przyzwyczajenia (tak jak w peugeot 206 który był lżejszy) wrzucam w połowie drogi 2 bieg i na pół sprzęgle dodaje gazu. Powiedzcie mi czy taki sposób jeżdzenia po hali na pół sprzęgle na 2 biegu nie katuje skrzyni albo sprzęgła? Nie przekraczam 2000 obrotów. Jak próbuje wjechać tylko na jedynce to wyje a poruszanie się po hali jest wtedy bardzo powolne. Muszę zrobić 2.5 okrążenia zanim dojade na stanowisko a po drodze są wtedy 3 podjazdy.

Wiem, że temat banalny ale nie daje mi spokoju więc piszę, żeby nie popsuć. Jechanie dokoła na jedynce jest trochę męczące a zrzucanie z dwójki na jedynkę przed każdym podjazdem to trochę żonglowanie biegami.

Czy mam podjeżdżać za każdym razem na 1 biegu ? Sama dwójka bez pół sprzęgła jest za szybka. No i trzeba wcisnąć sprzęgło i hamulec przy skręcie (na hali naturalnie objeżdzamy ją do okoła do następnego wjazdu)

Na dwójce słyszę terkotanie z silnika przy dużym obciążeniu ale to raczej wydaje się że jest z wydechu który dostaje wibracji od przeciążenia od podjazdu (w peugeocie było podobnie)
_________________
Dura lex sed lex
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-10-16, 18:32   

No raczej jeździć na pół sprzęgle się nie powinno. Zużywa się okładzina na sprzęgle. W skrajnym przypadku jak się przypali okładzinę będzie się ciągle ślizgać.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-10-16, 18:33   

Jazda na pół sprzęgle zużywa ten mechanizm. Bez problemu wyjeżdżam na takie podjazdy na 2 czy 3 i sprzęgła nie używam.
 
drake87 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero I
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 18 Wrz 2016
Posty: 9
Skąd: Wejherowo koło trójmiasta :)
Wysłany: 2016-10-16, 18:35   

jak puszcze sprzęgło to będę mieć za szybką prędkośc bo zaraz za podjazdem mam skręt w prawo, dosłownie długośc samochodu. Czyli zostaje wersja na 1 ??
_________________
Dura lex sed lex
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2016-10-16, 20:42   

Bez podglądu na sytuację/podjazd to można gadać w nieskończoność. W związku z wykonywaną pracą często korzystam z parkingów piętrowych/podziemnych na galeriach handlowych i na półsprzęgle nie jeżdżę, choć faktycznie są różne szerokości i stopnie nachylenia podjazdów, więc różne prędkości można bezpiecznie rozwijać.

P.S. Masz proste konstrukcyjnie auto, nawet jak sprzęgło za jakiś czas padnie to nie zbankrutujesz na tym...
 
Kubuch 


Marka: Volkswagen / Skoda
Model: Golf 7FL / Octavia 3FL
Silnik: 1,4 TSi / 1,0 TSi
Rocznik: 2017 / 2017
Dołączył: 03 Lut 2016
Posty: 340
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2016-10-16, 21:53   

Przeczytałem posta i 3 razy sprawdzałem czy autorem nie jest wlodarek :-P
_________________

 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-10-16, 22:06   

jeśli nie daje rady na dwójce to jedyneczka, alleluja i do przodu. Żadnych pół-sprzęgieł. obroty w okolicach 3000 to nie jest dla silnika żadne katowanie. Na autostradzie też takie są. Silnik wtedy pewnie też wyje, tylko szum opon i powietrza sprawia, że tego nie słyszysz.
_________________
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-10-17, 07:31   

Kubuch napisał/a:
Przeczytałem posta i 3 razy sprawdzałem czy autorem nie jest wlodarek :-P
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
jestem fanem tematu "biała sandero"....
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-17, 09:32   Re: Wjeżdzanie pod górę na halę garażową..

drake87 napisał/a:
Czy mam podjeżdżać za każdym razem na 1 biegu ?


Dokładnie tak, na 1 biegu jeżeli 2-gi jest "za szybki". 1-ka nie służy tylko do ruszania ale także do bardzo wolnej jazdy (po to z resztą jest skrzynia biegów).
Jak nie przekraczasz 2000 obr to ten silnik, który masz ma bardzo lichy moment przy tych obrotach i nie da się podjechać wolno pod większe wzniesienie na innym biegu niż 1.

Tak jak jeździsz to i sprzęgło zniszczysz i przeciążasz strasznie układ korbowy silnika. Dla silnika "zdrowsze" są chwilowe obroty za wysokie niż za niskie.
Taki sinik jak masz lubi właśnie obroty ok 3 tys bo z jednej strony daleko mu do maksymalnych a z drugiej strony nie jest przeciążany.



Na 2-ce to raczej tak żeby nie szarpało :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ostatnio zmieniony przez mojo 2016-10-17, 09:54, w całości zmieniany 2 razy  
 
art 


Marka: Dacia
Model: Sandero/ Logan II
Silnik: 1.4 MPI + LPG lovato/ 1.5 dCi
Rocznik: 2010/ 2013
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 203
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-10-17, 09:54   

Dar1962 napisał/a:

jestem fanem tematu "biała sandero"....


Przeczytałem wybiórcza i już wiem, czemu jesteś fanem tego wątku :D też nim zostanę :))
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-10-17, 10:34   

Chyba wszyscy jesteśmy fanami wlodarka ;)
_________________
 
drake87 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero I
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 18 Wrz 2016
Posty: 9
Skąd: Wejherowo koło trójmiasta :)
Wysłany: 2016-10-18, 09:37   

Dzięki wszystkim za odpowiedź, mmiałem jakiś moment zwątpienia z tym podjazdem. Naturalnie pierwsze wniesienie na jedynce, później dwójka bez piłowania i kolejne podjazdy na dwójce bez trzymania sprzęgła, tylko manewrowanie gazem, wszystko wykonalne jak koledzy wyzej pisali. Liczy sie energiczne przyspieszenie gazem i tyle :)

Testowałem dwukrotnie, fakt że jest większe obciążenie na podjeździe ale się wspina na 2500 obrotów na 2 biegu przy zasadzie 'sprzęgło parzy'
_________________
Dura lex sed lex
Ostatnio zmieniony przez drake87 2016-10-18, 09:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dzida 


Marka: Renault
Model: Megane Grandtour
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2021
Wersja: Unlimited
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lut 2014
Posty: 161
Skąd: Paryż Pólnocy :)
Wysłany: 2016-10-22, 10:12   

Cytat:

Przeczytałem posta i 3 razy sprawdzałem czy autorem nie jest wlodarek

Ja też :lol: :lol:
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-22, 10:42   

Nie jest imo wstyd się pytać, w końcu każdy kiedyś przygodę z motoryzacją zaczynał a na kursach uczą takich głupot że historia.

Wstyd to jak się nic z tłumaczenia nie zrozumie a tu chyba kolega drake zrozumiał :-D
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne