Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Elektryczny logan 500+
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-27, 10:10   Elektryczny logan 500+

http://primemotors.eu

- bukaresztańska firma Prime Motors Industry oferuje przeróbkę logana na prąd, osiągającą w najwyższej wersji zasięg 500 km na akumulatorach 45 kWh.

Cena: 26 tys. euro, koszt 100 km: 6 lei (kurs niemal 1:1 do złotego), prędkość max: 160 km/h, waga auta: +100 kg, gwarancja na silnik: 200 tys. km, gwarancja na baterię: 5 lat (żywotność: 25 lat / 9 tys. cykli), czas ładowania: od 1 h na 3-fazowym przyłączu 400 V / 125 A do 12,5 h na domowym gniazdku 230 V / 16 A.
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-10-27, 14:19   

fajna sprawa zwłaszcza dla nie jeżdżących na długie dystanse. Dla jakichś firm kurierskich, kręcących się wkoło komina byłby jak znalazł, gdyby nie cena, która sprawia, że zakup pojazdu się nie zwróci w całym okresie eksploatacji, pomimo niskiego Kosztu "paliwa". (nie wiem czy dobrze liczę, założyłem, że auto jest 60000zł droższe niż zwykłe i zwykłe paliło by 6l/100km, więc różnica "zwróci się" dopiero po około 330 000km).

Ale może miałby jakieś wsparcie proekologiczne, np. jakaś ulga podatkowa, to może zakłóciło by tę niekorzystną relację.

Najbardziej obawiał bym się tego, że rzeczywisty zasięg może być znacznie niższy niż deklarowany.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Lza 2016-10-27, 14:26, w całości zmieniany 2 razy  
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1133
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-10-28, 06:55   

Z tymi elektrycznymi autami, to tylko sprawa reklamowa. Przynajmniej w Polsce - bardzo mało stacji do ładowania, a i tak ładowanie trwa kilka godzin. Powinni przy stacjach ładowania budować hotele (i to darmowe dla lądujących auto). Floty firmowe mogą się ładować nocą, ale czy wystarczy im zasięgu na cały dzień jeżdżenia? W domu można ładować w garażu, o ile ktoś go ma. A jak mieszkam w bloku, to mam co wieczór rozwijać przedłużacz z okna?
Jak dla mnie elektryczne auta nie tylko daleko wyprzedzają infrastrukturę umożliwiającą ich obsługę, ale też brakuje im odpowiedniej technologii (po za kilkoma bardzo drogimi wyjątkami) do odpowiednio szybkiego ładowania.
Jakbym miał inwestować w bardziej ekologiczne auto, to raczej wolałbym hybrydę, lub alternatywne źródło zasilania (np wodór).
A czy są firmy przerabiające auta spalinowe na hybrydy?
_________________

 
gfedorynski 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 469
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-28, 08:21   

Zawsze najpierw musi być drogo i słabo, żeby potem mogło być taniej i lepiej. Pierwsze telewizory LCD Philipsa sprzedawane w Polsce kosztowały 40 tysięcy złotych a obraz na nich pozostawiał wiele do życzenia.

Oczywiście, technologia ma wciąż nieprzewalczone ograniczenia, ale jeśli parametry byłyby chociaż w połowie tak dobre (no, może poza prędkością maksymalną...), to byłby to duży krok we właściwym kierunku.
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-10-28, 09:50   

Lajkonik, stacji benzynowych też kiedyś nie było. 20 lat temu nie było tez prawie stacji LPG. Wybudowanie na parkingu pod blokiem Słupka z gniazdem 400V i wkopanie kabla go zasilającego to kwestia kilkuset zł, (może tysiąca kilkuset jeśli do najbliższego kabla elektrycznego było by dalej). Firmy które sprzedają nam energie elektryczną same postawią, bo przecież na pewno ładowanie nie będzie darmowe, a to będzie dla nich złoty interes, tak jak w tej chwili posiadanie rafinerii.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Lza 2016-10-28, 09:51, w całości zmieniany 2 razy  
 
gfedorynski 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 469
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-28, 10:32   

Ładowanie w warunkach jazdy miejskiej to nie problem - jeśli będą samochody to od razu pojawią się rozwiązania z półki do montażu w garażach prywatnycj, podziemnych, czy nawet na ulicy.

Problemem jest dłuższa trasa - i tu nikt nie ma na razie nic do zaproponowania, poza przytulną kawiarnią, bo ładowanie nawet najgrubszym kablem ;-) trwa dużo dłużej niż tankowanie. Ale samochodów eksploatowanych niemal wyłącznie w mieście jest na tyle dużo, że jest o co walczyć nawet przy dzisiejszych możliwościach.

Ja się dziwię, że np. z taksówkami tak wolno idzie - postoje TAXI to idealne stacje ładowania, a żadna taksówka nie jest w ruchu 100% czasu.
 
swissman 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: dci 1.5, 90 KM
Rocznik: 2016
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 283
Skąd: W-Wa, teraz CH
Wysłany: 2016-10-28, 10:38   

tak jak kiedys dylizansy pocztowe zmienialy konie co kilkadziesiat kilometrow tak i teraz mozna by stworzyc sieci wymiany standardowych akumulatorow... po przejechaniu np. 400 km szukasz stacji przy autostradzie, zajezdzasz, podjezdza facet z wozkiem, czy samemu bierzesz wozek, wysprzeglasz baterie, zawozisz na miejsce, bierzesz naladowana, podjezdzasz, wsuwasz modul do autka, zabezpieczasz autko i odjezdzasz aby po paru godzinach operacje powtorzyc na nastepnej stacji... gdzies tam po drodze zapomnialem wspomniec o zaplaceniu za wynajem zaladowanego modulu ale to chyba logiczne... teraz tylko opatentowac moj pomysl i wio!

mysle jednak ze predzej powstana sieci przesylowe umiejscowione wzdluz drog i akumulatory bedzie sie ladowac bezprzewodowo... co prawda mozgi moga sie przy tym zagotowac ale co komu przeszkadza kierowca bez mozgu? juz teraz takich jezdza po drogach miliony....
Ostatnio zmieniony przez swissman 2016-10-28, 10:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-28, 10:41   

gfedorynski napisał/a:
Problemem jest dłuższa trasa - i tu nikt nie ma na razie nic do zaproponowania

Miał - Renault Better Place - i dalej ma - http://www.youtube.com/watch?v=H5V0vL3nnHY

Nie chwyciło i nie wiadomo czy chwyci, ale prace nad ładowaniem w czasie porównywalnym do tankowania paliw płynnych też na razie nie dały oszałamiających sukcesów.

swissman napisał/a:
teraz tylko opatentowac moj pomysl

Za późno (;
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-10-28, 10:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
Piotrek721015 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci 90 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 443
Skąd: ZGY
Wysłany: 2016-10-28, 10:45   

gfedorynski napisał/a:
Ładowanie w warunkach jazdy miejskiej to nie problem

Nie wszyscy mieszkają w dużych miastach. Poza Wawą, Krakowem, czy Poznaniem też jeżdżą i mieszkają ludzie, ww maly h miasteczkach, czy wsiach, a tam w telefonię stacjonarną nie chce operator inwestować, a co dopiero inwestycje w słupki do ładowania aut. :-/
 
swissman 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: dci 1.5, 90 KM
Rocznik: 2016
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 283
Skąd: W-Wa, teraz CH
Wysłany: 2016-10-28, 10:53   

ladowanie trwajace dluzej niz np. 20 minut jest odstraszajace...
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-10-28, 10:54   

jak ktoś mieszka w pipidówku (tak jak ja) to na 98% mieszka w domu jednorodzinnym więc z ładowaniem nie będzie miał najmniejszego problemu, w przeciwieństwie do mieszkańców bloków w dużych miastach
_________________
Ostatnio zmieniony przez Lza 2016-10-28, 10:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
gfedorynski 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 469
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-28, 10:54   

Na wsiach przecież najłatwiej, bo parkujesz na własnej posesji. W sytuacji, w której podłączasz samochód na noc, pewnie nawet nie trzeba mieć przyłącza trójfazowego...

Pewnie rzeczywiście najgorzej by na tym wyszły mniejsze miejscowości. No ale nie oszukujmy się, na początku to jest i będzie zabawa dla lepiej sytuowanych, a ich więcej w dużych miastach (i/lub z własnym garażem).

Trochę głupio będzie, jak nieuleczalni petrolheadzi - Amerykanie - przegonią nas w kwestii elektrycznego napędu.
 
Piotrek721015 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci 90 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 443
Skąd: ZGY
Wysłany: 2016-10-28, 10:58   

Lza napisał/a:
jak ktoś mieszka w pipidówku (tak jak ja) to na 98% mieszka w domu jednorodzinnym więc z ładowaniem nie będzie miał najmniejszego problemu, w przeciwieństwie do mieszkańców bloków w dużych miastach

Po pegeerowskie wsie charakteryzuja się właśnie blokami. Własne domki mają tylko indywidualni gospodarze. Ze wsi trzeba dostać się do oracy, do małego miasta. Twm z ladowaniem baterii nie będzie lepiej. Wszystko zależy od zasięgu aut.
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1133
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-10-28, 10:59   

Są pomysły na ładowanie i na postojach TAXI i na trasie. Ładowanie bezkablowe. Technologia jest, ale infrastruktury nie ma i jeszcze długie lata nie będzie. Zapewne trzeba też dopasować przepisy (wydzielony pas dla pojazdów elektrycznych i rozliczenie ładowania bezkablowego).
Zgadzam się, że dawniej z zakupem LPG też był problem, ale chodzi mi o to, że teraz auta elektryczne są nam niemal wpychane na siłę, pomimo braku infrastruktury do ich eksploatacji. LPG nikt nie lansował. To użytkownicy sami miedzy sobą rozpowszechnili takie instalacje, a sprzedawcy paliw dostosowując się do rynku stopniowo zwiększali dostępność stacji z możliwością tankowania LPG.
Z samochodów elektrycznych robi się modę i na niej bazują głównie firmy chcące się zareklamować (że niby są bardzo eko-poprawni) i dlatego kupują samochody elektryczne, które i tak stanowią zazwyczaj tylko kilka procent ich floty. Przykładem może być krakowskie MPK.
Dla mnie jest za wcześnie na zakup elektrycznego auta, czy przerabianie swojego auta na zasilanie prądem. Podkreślam - DLA MNIE. Nie będę krytykował nikogo za odmienne zdanie.
Sama idea zasilania prądem jest spoko - maksymalny moment obrotowy od najniższych obrotów, brak spalin, mniej części eksploatacyjnych, cicha praca, itp.
_________________

 
Piotrek721015 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci 90 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 443
Skąd: ZGY
Wysłany: 2016-10-28, 11:02   

Ładowanie bezkablowe, to odległa pieśń przyszłości. Na razie to u nas jeszcze sieci konwencjonalnych autostrad nie wybudowali. :oops:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-28, 11:03   

Lajkonik napisał/a:
są nam niemal wpychane na siłę

Dostałeś taką "ofertę [niemal] nie do odrzucenia"? Opowiedz! <;
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1133
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-10-28, 11:26   

Oczywiście - jak każdy. W reklamach telewizyjnych, w programach motoryzacyjnych, w przeróżnych publikacjach na tematy ekologiczne (gazety, telewizja, radio, portale www), w spamie na poczcie, itp. Ale nie są to oferty nie do odrzucenia, bo je odrzucam. :mrgreen:
_________________

 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-10-28, 11:33   

Jak narzazie to prawie żaden producent nie ma w ofercie samochodu elektrycznego, co więc mają niby wpychać?

gdy jeżdżenie na prądzie będzie opłacalne to ludzie sami zaczną to masowo kupować.

Ciekawe co w samochodach elektrycznych jest tak drogie? Ani silnik ani akumulatory nie mogą kosztować 60000zł. Silnik elektryczny powinien chyba kosztować mniej więcej tyle co spalinowy.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Lza 2016-10-28, 11:42, w całości zmieniany 2 razy  
 
swissman 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: dci 1.5, 90 KM
Rocznik: 2016
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 283
Skąd: W-Wa, teraz CH
Wysłany: 2016-10-28, 11:43   

laisar napisał/a:
Dostałeś taką "ofertę [niemal] nie do odrzucenia"? Opowiedz! <;

niemiecka polityka zakazu jazdy pojazdami z silnikami spalinowymi za kilkanascie lat to nie jest aby taka quasi mafijna "propozycja"?
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-10-28, 11:56   

Wątpliwy ten zakaz jest, ale jeśli technika będzie w stanie sprostać, to logiczne i mądre.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Lza 2016-10-28, 11:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-28, 12:10   

Lza napisał/a:
silnik ani akumulatory nie mogą kosztować 60000zł

Mogą, mogą - co można sprawdzić, bo przecież te części są dostępne na rynku. Ziemie rzadkie i stosunkowo niewielka produkcja robią swoje...

Producenci aut dostają oczywiście znaczne upusty, ale z drugiej strony doliczają także słoną marżę.

Ale jak wszędzie, ceny ciągle spadają, więc będzie lepiej.


swissman napisał/a:
za kilkanascie lat

Odpowiem za te kilkanaście lat, jeśli cokolwiek się z tego ziści - albo będzie chociaż bliskie, bo nie od dziś wiadomo, że jak "rząd mówi, że zrobi, to mówi" <;
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-28, 16:28   

na wsiach to jeszcze jak tankuje lpg to muszę podać ile zalałem bo dystrybutor nie ma podłączenia tylko gotówka a wy prądem straszycie

co do silnika to 6,3 l AMG kosztuje netto 180 tyś bez marży
1 tłok 2 tyś , głowica 60 tyś .
_________________
Moje auto
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4053
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-28, 16:41   

Karenzo napisał/a:
a wy prądem straszycie

Wbrew pozorom na wsi łatwiej o 3 fazy niż w miastach. Co znaczy że u każdego gospodarza naładujesz szybko samochód do pełna. Bo punkty ładowania są tylko w kilku miastach w Pl ( w Warszawie raptem 18 należących do dawnego RWE - obecnie Innogy.
A wszystkie te punkty ładowania wymagają specjalnych wtyczek tzw Typu2 ( średni koszt w Chinach to 100 Euro) tak jakby nie można było stosować tanich standardowych 3 fazowych.
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-28, 17:29   

mam nawet i ja 3 fazy w garażu
w domu zresztą też , planowane było ogrzewanie prądem bo kiedyś było znacznie taniej .
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-10-28, 17:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1133
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-11-02, 07:30   

Hmmm, od lat pracuję w branży energetycznej, ale nie pamiętam, żeby kiedykolwiek ogrzewanie prądem było tanie. No chyba, że nie swoim prądem :mrgreen:
_________________

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne