Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2013-12-16, 23:52
Fabryczny LPG
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-26, 00:50   

Przyjrzałem się temu trochę i wszystko wskazuje na to - http://lpgtech.ua/assets/...-tsilindrov.pdf (str. 21) - że jest to złącze oparte na standardzie SICMA 1.5 - http://delphi.com/manufac...arch=PPI0001258

Jeśli tak, to to zalinkowane przez Karenzo konektory są niewłaściwe i potrzebne są takie - http://www.e-connectors.p...%2C5-10szt./365

Zaciska się na przewodach normalnie, jeszcze przed przewleczeniem ich przez "kratownicę" (która w rzeczywistości jest po prostu uszczelnieniem), a nie dopiero po - str 19-20 w http://www.poclain-hydrau...pdf/A06615Q.pdf (nie LPG, ale to samo złącze).
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2016-09-27, 20:45   

Laisar,
dzięki za info. Jesteś kopalnią wiedzy. :-)
Spróbuję jeszcze dla pewności wypiąć jeden z konektorów i wysunąć go. Jeśli to zadziała to sprawa będzie prosta. :-)
_________________
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-29, 14:30   

piotr. z napisał/a:
wypiąć jeden z konektorów i wysunąć go

Z tym jest gorzej niż z wsunięciem /: - oryginalne narzędzie wygląda mniej więcej tak:



a instrukcja jego użycia jest na str 20 tutaj.

(Chociaż mnie w innym złączu udało się to zrobić cienkim płaskim wkrętakiem precyzyjnym, przyginając osobno górę i dół konektora).
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2016-10-02, 21:11   

Tak oryginalne narzędzie wykonuję ze spinacza. Wystarczy trzepnąć młotkiem dwa końce aby je spłaszczyć a później zakręca się te dwie końcówki aby całość usztywnić i gotowe! :-)
Miałem już okazję wyłuskiwać takie konektory taką samoróbą.
_________________
 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2016-10-28, 13:33   

Ktoś miał problem z podwyższonym spalaniem z fabrycznym lpg w loganie / sandero 1.2?
U mnie ostatnio zaczął palić w mieszanym 12.5/100, wcześniej było to ok 9-10l
Ponadto samochód potrafi delikatnie mulic podczas jazdy.
Aso jako winowajce stawia paliwo i kierowcę... ciekawe
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-28, 14:34   

sonda lambda , czujnik temperatury
_________________
Moje auto
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-10-28, 16:35   

Wtryski lub parownik.
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2016-10-29, 08:48   

Michał93 napisał/a:


Jakieś pomysły?


not riddles ,but diagnose fuel trim with obd elm check and Lpg interface with http://www.serviceapplica...e/download.aspx use
 
jaskul 


Marka: Dacia
Model: Logan Van
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Confort
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Paź 2014
Posty: 62
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-11-04, 10:53   

Mam pytanie czy w fabrycznej instalacji po wymianie wtryskiwaczy LR MED pomarańczowe na drugie takie same LR MED pomarańczowe potrzeba robić kalibracje LPG. W innych instalacjach zawsze robiłem. Tu dostępu brak i mój gazownik nic nie jest wstanie zrobić, ale jak przeglądam historię serwisowa swojego auta to w ASO mam pozycje typu:
"Ustawienie wtrysków gazowych po wymianie" lub "Przyuczenie parametrów wtrysku gazu" po 0,8 rbg. Ale z ASO to różnie bywa i czasem głupoty wpisują..
Czy po prostu wyjmuje zużyte wkładam nowe i jazda i po jakimś czasie sam się "ułoży" Czy jechać z tym gdzieś - gdzie serwis Landi Renzo Czy ASO Dacia
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-04, 19:08   

nic nie robić .
_________________
Moje auto
 
jaskul 


Marka: Dacia
Model: Logan Van
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Confort
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Paź 2014
Posty: 62
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-11-05, 06:06   

Czyli ASO naciągało na 0,8 roboczogodziny za te "usługi" ??
 
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-11-05, 07:16   

Ja w Landi Renzo Omegas w Oplu miałem dwa razy wymieniane wtryski i za każdym razem kalibracja i ustawianie mapy było.
_________________
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-05, 10:07   

w fabrycznym sterowniku przecież nie da sie tego zrobić
a aso nikogo nie naciąga przy wymianie części są określone czynności nawet jeżeli fizycznie nie wykonalne .
_________________
Moje auto
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-11-05, 11:21   

W tam zapalisz auto i się adoptuje. Czas leci kasa do kieszeni też.
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2016-11-05, 12:12   

Karenzo napisał/a:
nic nie robić .


sample counter reset of the automatic calibration

reset.jpg
Plik ściągnięto 57 raz(y) 61,59 KB

 
jaskul 


Marka: Dacia
Model: Logan Van
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Confort
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Paź 2014
Posty: 62
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-11-05, 12:31   

Czyli jednak pomimo tego że sterownik jest EURO 5 Z 2012 ROKU I jest "zablokowany" to jakoś tą kalibrację sie wykonuje. Więc ASO nie bierze kasy za wirtualne usługi. Bo chyba byłby to powód do zrobienia awantury.
Eastcowboy z jakiego programu to zrzut.
Czym to sie robi Renault Clip przez OBD??
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-05, 12:37   

wyraźnie napisał że resetuje się automatyczne nastawy .
coś jak adaptacja przepustnicy
_________________
Moje auto
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-05, 13:04   

"Przykładowy reset licznika automatycznej kalibracji" [po naciśnięciu ekranowego przycisku "Reset LPG Adaptivity", na dole].

"Zablokowanie" sterownika nie oznacza, że nic nie można zrobić - tylko że dotyczy niektórych ustawień.

Zrzut ekranu pochodzi z programu diagnostycznego Landi Renzo (linki w temacie).
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-11-05, 13:38   

To reset wartości wyłuczonych. Reszty nauczy się sam. Adaptacji to jakoś nie widzę.
 
jaskul 


Marka: Dacia
Model: Logan Van
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Confort
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Paź 2014
Posty: 62
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-11-05, 13:43   

Czyli trzeba to kliknać czy nie trzeba :) I samo sie ułoży??
Ma ktoś w Łodzi, Rzgowie i okolicach taki interfejs?? Ja mam do STAGA ale do Landi chyba nie bedzie pasował.
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2016-11-05, 14:21   

http://kwmotor1.blogspot.de/
Is required 4 poles amp-superseal connector with OM connection allocation


http://www.projekt-tech.p...renzo-qbox.html
or interface with cable number 8 landi omegas
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-11-05, 14:36   

Ułoży się samo na podstawie korekt.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-05, 14:55   

jaskul napisał/a:
trzeba to kliknać czy nie trzeba

Można - jeżeli się kliknie, to zacznie się od razu przyuczać "od zera", a jeśli się nie kliknie, to ustawienia będzie zmieniało wolniej.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-11-05, 19:17   

jaskul napisał/a:

Ma ktoś w Łodzi, Rzgowie i okolicach taki interfejs?? Ja mam do STAGA ale do Landi chyba nie bedzie pasował.

Fejsu do gazu są te same. Wtyczki inne lub rozłożenie pinów.
 
jaskul 


Marka: Dacia
Model: Logan Van
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Confort
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Paź 2014
Posty: 62
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-11-09, 10:18   

Czy ten program do Landi Renzo tak wygląda?? Bo zainstalowałem sobie i chciałem zobaczyć jego funkcje. Nie podpinałem pod samochód bo nie mam jeszcze interfejsa do LandiRenzo
Chciałem zobaczyć czy można w nim podejrzeć pracę wtryskiwaczy aby zobaczyć który z nich niedomaga. Bo aż nie mogę uwierzyć ze z 7 wtryskiwaczy ze sprawnymi cewkami oporność 1,1, które są po czyszczeniu - regeneracji, wśród których 1 ma przebieg 20 tyś km, 3 mają 50 tyś km i 3 przebieg nie znany nie mogę wybrać 4 które pozwolą na normalną jazdę bez checka.
Gazownicy chcą albo wymiana 4 na nowe albo wymiana przodu instalacji w sumie do tego coraz bardziej się nakłaniam.

landirenzo.JPG
Plik ściągnięto 24 raz(y) 64,6 KB

Ostatnio zmieniony przez jaskul 2016-11-09, 10:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne