Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
co zamiast mcv 1.2 open lpg
Autor Wiadomość
Staga86 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 + LPG
Dołączyła: 31 Paź 2016
Posty: 29
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2016-11-03, 11:41   

Poprawiłam, że może TCe nie jest nowym rozwiązaniem, ale mniej popularne niż TDi.


laisar, nasza jazda w obecnym kombi jest emerycka, także nie mam oporów przed jazdą innym autem właśnie w ten sposób.
Ostatnio zmieniony przez Staga86 2016-11-03, 11:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
art 


Marka: Dacia
Model: Sandero/ Logan II
Silnik: 1.4 MPI + LPG lovato/ 1.5 dCi
Rocznik: 2010/ 2013
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 203
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-11-04, 21:25   

Staga86

a to: http://uzywane.renault.pl...OGAN/2016/28160 ?
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-06, 09:47   

Staga86

Posłuchał bym jeszcze tej wypowiedzi zanim się do końca zdecydujecie: https://youtu.be/la-8-8_wb0c?t=935 Ten testowany dci90 miał 200 Nm, obecnie ma tyle 75dci.
Jak 75dci okaże się za słaby to w przyszłości za ok 1500,00 możecie spokojnie bez uszczerbku na trwałości podnieść moc o te 10KM.
 
Staga86 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 + LPG
Dołączyła: 31 Paź 2016
Posty: 29
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2016-11-06, 10:42   

art, dzięki za link. Jutro zorientuje się, jak wygląda kwestia tej MCV-ki SL Open.

mojo, dzięki za link, ale już conajmniej po trzy razy oglądałam wszystkie testy Zachara dotyczące każdego sprawdzanego przez niego modelu Daci :mrgreen:

Swoją drogą oglądając wszystkie dostępne na YT testy autek Daci, to właśnie te, prowadzone przez Zachara są według mnie najlepsze.
 
Nanouser 


Marka: Renault / Dacia
Model: Clio Grandtour / Sandero
Silnik: 0,9 / 1,2
Rocznik: 2016 / 2013
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 102
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-11-06, 13:55   

Jest jeszcze test Blogo
http://www.blogomotive.pl...acii-logan-mcv/
na końcu link do filmu
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-06, 20:10   

co za bzdury , każde podniesienie mocy wiąże się ze skróceniem żywotności
_________________
Moje auto
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-06, 20:25   

Karenzo napisał/a:
co za bzdury , każde podniesienie mocy wiąże się ze skróceniem żywotności


Bzdura. Wszystko projektowane jest z pewnym tzw "zapasem" i o ile zwiększenia np o 30% ze 100KM do 130KM może wywołać przedwczesne zużycie o tyle ok 10-15% nie. Taki tok rozumowania prowadziłby do tego że jeżeli zmniejszy się moc a jest to możliwe to się żywotność wydłuży a to też bzdura.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2016-11-06, 20:32   

Tak naprawdę to można podnieść moc ze 100 do 180 koni i zachować żywotność silnika w 100%, istotne, żeby tej nadwyżki nie wykorzystywać albo wykorzystywać przez 1% czasu pracy, co jest realne.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-06, 21:07   

Śmieszni jesteście w tej niewiedzy .
Każde podniesienie mocy wiąże się ze skróceniem okresu eksploatacyjnego i to jest czysta wiedza akademicka jak amen w pacierzu .
Wiedzą praktyczna jest fakt że zmiana o te 10-15 % nie niesie ze sobą drastycznego skrócenia żywotności silnika .
I nie ma żądnego "zapasu" każda część jest obcinana do granic możliwości w celu uzyskania jak najniższego spalania .
Zapas to był może w polonezach bo na jakość produkcji miał wpływ dzień tygodnia i deszcz więc trzeba było założyć najgorszy scenariusz do wymagań minimalnych .
_________________
Moje auto
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-11-06, 21:16   

A różne wersje silników? Różny osprzęt i program i jest różnica w mocy.

Druga sprawa to jest to że który Janusz wykorzystał moc maksymalną swojego auta? 5500 obrotów? 6200? Gdzie ja nigdy tak nie kręcę silników bo dużo palą. Wiedza nawet nie akademicka, ale fizyka z liceum.
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-06, 21:22   

Karenzo napisał/a:
I nie ma żądnego "zapasu" każda część jest obcinana do granic możliwości w celu uzyskania jak najniższego spalania .


Jak ja się uczyłem projektowania na warszawskiej polibudzie podzespołów silnik, skrzyń biegów, zawieszeń jakieś 30 lat temu a koledzy m.in. mostów i budynków to zawsze stosowano współczynniki bezpieczeństwa na poziomie ok 30%. Możliwe że to się zmieniło bo się w to już długo nie bawię ale raczej żaden inżynier nie podpisałby się pod konstrukcją zaprojektowaną "na styk", za duże ryzyko.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-06, 21:35   

I uczy sie tak nadal tylko wykładowca ogłasza że jest to model idealny nie zachodzący w prawdziwym świecie . Teraz silnik ma wyznaczony odgórny resurs na 5-7 lat .I jest to ogólno europejski trend w samochodach osobowych
Taką informacje dostałem od znajomego z działku szkoleń gdzie wysyłają ich tam do fabryk i biur projektowych .
Dziś plastikowe miski olejowe przestają dziwić i za 10 lat wszystkie benzyny będę takie miały .
Nie można takiego zabiegu tłumaczyć zbijaniem masy bo pod silnikiem jest stalowa osłona który waży 2-3 razy więcej od miski olejowej .
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-11-06, 21:38, w całości zmieniany 2 razy  
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 907
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-11-06, 21:37   

Ja to widzę tak.
Mam w aucie silnik 75KM który od 90 i 105 różni się oprogramowaniem.

Sprawdzałem auto na autostradzie z 5 osobam i bagażem (Bieszczady) - mi wystarczy więc 1500zł w kieszeni a przy okazji mniej wysilony silnik powinien wytrzymać dłużej.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-06, 21:41   

http://dacia-duster.audik...i-90-vs-110-km/
_________________
Moje auto
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-06, 21:46   

kapelusznik napisał/a:
Mam w aucie silnik 75KM który od 90 i 105 różni się oprogramowaniem.


Na 99,9% nie. Producenci nie zmieniają tylko oprogramowania. Postaraj się o dokładną specyfikację techniczną. Te silniki muszą się różnić np lepszym chłodzeniem bloku, innym turbo, wtryskami itd. Twój silnik ma zapewne pewien zapas ale nie jest mechanicznie dokładnie taki sam jak ten o wyższej mocy co imo nie znaczy że że możesz go podnieść zmieniając dawki i ciśnienia o te 10-15% bez obawy że wcześniej padnie.
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 907
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-11-06, 22:09   

jak internet szeroki wszędzie jest informacja że CAYA, CAYB i CAYC to ten sam silnik (o czym świadczy także zmiana tylko 4tej literki)

jedyna wzmianka którą znalazłem o różnicy (ale ciężko mi potwierdzić) to info o tym, że niektóre CAYA mają jednomasowe koło zamachowe
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-06, 22:22   

wystarczy sprawdzić w katalogu części czy głowice mają takie same numery
_________________
Moje auto
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 907
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-11-06, 22:24   

oczywiście
http://pl.realoem.me/Skod.../R/1/100/100012
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2016-11-06, 22:25   

Karenzo napisał/a:
co za bzdury , każde podniesienie mocy wiąże się ze skróceniem żywotności

Akurat w tym przypadku skrócenie żywotności jest tak małe, że właściwie jest to wartość pomijalna, gdyż...

kapelusznik napisał/a:
Mam w aucie silnik 75KM który od 90 i 105 różni się oprogramowaniem.

Pewnie nie tylko oprogramowaniem, ale również osprzętem (np. zmienna geometria łopatek).
Jednakowoż strzelam, że tzw. "słupek" jest identyczny we wszystkich odmianach (bo nie opłacałoby się im tego różnicować), więc zwiększenie mocy najsłabszego nawet o 50% nie byłoby niebezpieczne dla dołu.
Co najwyżej dla sprzęgła.

mojo napisał/a:
... a koledzy m.in. mostów i budynków to zawsze stosowano współczynniki bezpieczeństwa na poziomie ok 30%.

Na budownictwie nasi wykładowcy nazywali to "współczynnikiem spokojnego snu projektanta".
Stosuje się to wciąż i to obowiązkowo. :)
Ostatnio zmieniony przez GRL 2016-11-06, 22:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-06, 22:29   

mojo napisał/a:
Na 99,9% nie

No to sam znajdź różnicę - http://www.catcar.info/renault/?lang=en

Osobowy dokker dCi 75 to KEAL, dCi 90 - KEM4. Oba mają silniki K9K-612.
 
Staga86 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 + LPG
Dołączyła: 31 Paź 2016
Posty: 29
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2016-11-07, 08:10   

Nanouser, dziękuje za link. Przeczytałam tekst i obejrzałam film... Szczerze mówiąc jestem bardzo hmm... zniesmaczona (?!) :shock:

Zaczynając o tego, że kiepska jakość nagrania utrudniała zrozumienie komentującego pana, poprzez małą ilość informacji merytorycznych dotyczących samochodu (oprócz nagonki na ten model, która napewno nie była OBIEKTYWNĄ opinią), nieznajomości nazwy elementów znajdujących się przy kierownicy, a na nieumiejętności wypowiedzenia się w sposób płynny i bez używania wulgaryzmów. Bardzo mało profesjonalizmu, jak dla mnie...

Na marginesie... Co mnie interesuje, czy komentujący pan jest dobrym czy złym kierowcą? (myślę, że mógł sobie to podarować w tym nagraniu). Skoro miał jakieś "kolizyjki" TYM autkiem, to chyba jednak nie jest taki dobry, prawda? ;-) A zachowanie samochodu przy wejściu w zakręt przy 70 km/h czy 90 km/h w dużej mierze zależy też od tego, ilu stopniowy jest ten zakręt :->

Mam zdecydowanie inne zdanie od tego co usłyszałam, ale ile ludzi tyle opinii :-D
Warto zapoznać się i z takimi, które nie pokrywają się z naszymi.

Co do "podkręcania" mocy autka... Nie ma takiej opcji, jakby to powiedział mój syn. Nie zamierzamy wkładać łapek w coś na czym się nie znamy (a nie znamy się BARDZO! ;-) ) i nie pozwolilibyśmy tego zrobić nikomu innemu - na słowo honoru.
Nie dziwię się panom, którzy się o tym uczyli, lub mają wiedzę nabytą - praktyczną. Mogą sobie działać...

Autko, jak już się pojawi w naszym posiadaniu, będzie bardzo szanowane i "majstrowanie" przy nim nie wchodzi w grę.

Jazda emerycka, jak i czekanie, to nasza domena :lol:
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-11-07, 08:19   

Staga86, kolega art podał Ci namiary na auto w Kaliszu. I co wyszło? ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Staga86 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 + LPG
Dołączyła: 31 Paź 2016
Posty: 29
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2016-11-07, 08:32   

route2000, MCV-ka z Kalisza sprzedana.
Szkoda :-(
Ostatnio zmieniony przez Staga86 2016-11-07, 09:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-11-07, 10:35   

Trudno, życzę powodzenia w poszukiwaniu auta.. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Staga86 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 + LPG
Dołączyła: 31 Paź 2016
Posty: 29
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2016-11-07, 10:52   

route2000, mamy cichą nadzieję, że udało się znaleźć :-)
Po południu będziemy wiedzieć :mrgreen:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne