Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Biały dym z rury wydechowej
Autor Wiadomość
vampiria200 



Marka: Citroen
Model: C4 Cactus
Silnik: 1.2 PureTech 82KM
Rocznik: 2016
Dołączył: 01 Cze 2016
Posty: 82
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-11-06, 21:21   

Tester będę miał we wtorek. Dziś dym był i wyraźnie czuć w nim paliwo.
Mam wymianę świec 12 listopada. Zobaczę w jaki stanie są stare.
Trójnik wymienię razem ze zwulkanizowanymi rurami jak tylko znajde pasujący do benzyny 1.6 zestaw.
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2016-11-06, 22:41   

Zawsze po rozruchu na zimno poczujesz zapach paliwa, bo dostaje tak bogatą mieszankę, że silnik tego spali całkowicie. Po chwili to mija. Poza tym, gdyby silnik dostawał cały czas zbyt bogatą mieszankę /np usterka czujnika temp, sonda, sterownik, wtryskiwacz itp/ to będzie przydymiał i smrodził nawet po osiągnięciu temp, ale wtedy dymek jest raczej szarawy. Ale to już niuanse. pozdr
 
vampiria200 



Marka: Citroen
Model: C4 Cactus
Silnik: 1.2 PureTech 82KM
Rocznik: 2016
Dołączył: 01 Cze 2016
Posty: 82
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-11-07, 09:28   

No moze właśnie chodzić o sonde za katem, wkręciłem ja przez emulator no bo kata nie mam i mi check engine wyświetlało.

Po diagnostyce obd program tarque pokacuje korekte otwarcia czasu wtrysków na poziomie +25% (znaczy może wyżej bo skala do tylu jest) i dopiero po 30-40 km zaczyna to spadać do minimalnego poziomu +5% (w sobotę na trasie Częstochowa - Kielce otrzymałem taki wynik). Po ponownym odpaleniu silnika znów mam powyżej +25%
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-11-07, 11:02   

Torqe pokazuje to co udostępnia ECU. A w Daciach idzie do +-100. Sonda za kątem jest sondą diagnostyczną i nie bierze udziału w kształtowaniu mieszanki. Skoro pokazuje ci +25 to masz do ustawienia gaz jest za ubogo.
 
vampiria200 



Marka: Citroen
Model: C4 Cactus
Silnik: 1.2 PureTech 82KM
Rocznik: 2016
Dołączył: 01 Cze 2016
Posty: 82
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-11-08, 18:13   

Na regulację gazu jadę w sobotę.
Test i filmy zrobione na silniku po 15 km jazdy. Był cieplutki.

Tutaj macie film z dymienia:
Dymienie z wydechu

Zrobiłem test na uszczelkę pod głowicą, kilka minut, trochę gazowałem i płyn testowy dalej niebieski, nie zmienił barwy nawet trochę
Test uszczelki pod głowicą

Nie jestem pewien czy to dymienie jest takie normalne, spaliny śmierdzą paliwem bardzo.
Ostatnio zmieniony przez vampiria200 2016-11-08, 18:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2016-11-08, 18:47   

Wygląda na niepełne spalanie mieszanki, czyli za bogato. Przede wszystkim sprawdz czujnik temp zasysanego powietrza. Jeśli padnięty, masz właczone cały czas odpowiednik ssania w gazniku. Może też być walnięty sterownik silnika. Ale to gdybanie, bo przyczyn może być wiele. Porządna diagnostyka komputerowa się kłania. A jak zużycie paliwa? pozdr
 
vampiria200 



Marka: Citroen
Model: C4 Cactus
Silnik: 1.2 PureTech 82KM
Rocznik: 2016
Dołączył: 01 Cze 2016
Posty: 82
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-11-08, 18:51   

Bede wymienial swiece moźe któraś niedopala. Spalanie jak jeźdze tylko po mieście jest na kompie w okolicach 10-11l jak cykl mieszany to 9l ostatnio sama trasa do 100km/h wyszlo 8.6l/100.

Spaliny pachna wlasnie tak jakby niedopalał. Zobaczymy co bedzie po regulacji lpg
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-11-08, 19:48   

Ten dym jest na ga ue czy benzynie? Zimny czy ciepły silnik.
 
vampiria200 



Marka: Citroen
Model: C4 Cactus
Silnik: 1.2 PureTech 82KM
Rocznik: 2016
Dołączył: 01 Cze 2016
Posty: 82
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-11-08, 19:50   

I gaz i benzyna. I na cieplym i na zimnym silniku.
Do tego na zimnym falują obroty. Jaki jest numer części silnika krokowego? Czysciłem dwa razy ale po jakimś czasie problem wraca
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-11-08, 20:25   

Szkoda że w nocy kręcony, ale dym jest bardziej szary niż biały typowo. Jednak ma za bogato, szybko trzeba znaleźć przyczynę zanim zajedzie się katalizator.
 
vampiria200 



Marka: Citroen
Model: C4 Cactus
Silnik: 1.2 PureTech 82KM
Rocznik: 2016
Dołączył: 01 Cze 2016
Posty: 82
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-11-08, 20:27   

Katalizatora nie ma bo dostał strzała i popękał. Dymi na biało. Było ciemno:) ktos wyśle jakiś link do silnika krokowego

W tym silniku padają cewki zaplonowe, czy jest możliwość źe to jedna z nich?
Ostatnio zmieniony przez vampiria200 2016-11-08, 20:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-11-08, 21:45   

Gdyby cewka padała to byłaby nierówna praca silnika z wypadaniem zapłonu włącznie.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2016-11-08, 22:24   

Nie walcz w ciemno, bo pójdziesz na pewno w większe koszty niż za profesjonalny komputer. Ja miesiąc temu zapłaciłem 60z w serwisie Renault w Zabierzowie pod Krakowem. W tej cenie chłopak mi przepsikał jakimś czyściwem przepustnicę. pozdr
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-09, 00:11   

Dziś trochę przeszarżowałem na poł rozgrzanym silniku i miałem piękną biała zasłona .
Po prostu temperatura spadła poniżej 0 spaliny są zimne i mamy piękny parowóz .
Też na początku myślałem że na złość na ostatni tydzień mi uszczelka pod głowicą walnęła a para była bardzo gęsta ale sprawdziłem olej i płyn było ok .
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-11-09, 00:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
vampiria200 



Marka: Citroen
Model: C4 Cactus
Silnik: 1.2 PureTech 82KM
Rocznik: 2016
Dołączył: 01 Cze 2016
Posty: 82
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-11-09, 06:28   

Tylko u mnie dymi nawet jak jest +10st.
Podjade na diagnostyke.
W weekend wyczyszcze przepustnice i silnik krokowy bo te falujace obroty na zimnym mnie dobijja
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1127
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-11-09, 07:09   

vampiria200 napisał/a:
W tym silniku padają cewki zaplonowe, czy jest możliwość źe to jedna z nich?

W silnikach Renault był dawno temu problem z padającymi cewkami i trochę się tego bałem jak kupowałem moje autko, ale rozeznałem dokładniej sprawę i okazało się, ze problem dotyczył wyłącznie cewek z fabryki Sagem. Te cewki od lat nie są już montowane ani w Renault, ani w Daciach. Obecnie montowane cewki są praktycznie bezawaryjne, ale jak ktoś ma pecha ...
_________________

 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-11-09, 09:00   

Lajkonik napisał/a:
vampiria200 napisał/a:
W tym silniku padają cewki zaplonowe, czy jest możliwość źe to jedna z nich?

W silnikach Renault był dawno temu problem z padającymi cewkami i trochę się tego bałem jak kupowałem moje autko, ale rozeznałem dokładniej sprawę i okazało się, ze problem dotyczył wyłącznie cewek z fabryki Sagem. Te cewki od lat nie są już montowane ani w Renault, ani w Daciach. Obecnie montowane cewki są praktycznie bezawaryjne, ale jak ktoś ma pecha ...

To prawda, bo miałem Scenica z 2000 roku i miałem na początku Sagemy, która jedna czy dwie padły w jakiś odstępach czasu, więc wymieniłem je wszystkie na BERU i śmigało aż miło do końca do sprzedaży, nawet w dniu sprzedaży odpaliliśmy silnik i pracował równiutko bez falowania na zimnym.... ehhhh.... stara poczciwa jednostka. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2016-11-09, 09:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
vampiria200 



Marka: Citroen
Model: C4 Cactus
Silnik: 1.2 PureTech 82KM
Rocznik: 2016
Dołączył: 01 Cze 2016
Posty: 82
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-11-09, 20:14   

Ja mialem megane II z 2003 roku i byly tam sagemy. Jeden padł. Swoją droga silnik super tylko klopotliwe bylo koło zmiennych faz rozrządu.
Dziś zatankowałem gaz na innej stcji, zobaczymy co bedzie. Rano jak był przymrozek to po odpaleniu jakieś 20sekund ładne spaliny miałem, przezroczyste, po tym czsie kłęby białego dymu i smród paliwa.
Da ktoś numer części do silnika krokowego?
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-11-09, 22:27   

Zimny silnik pracuje w OL. Ustaw gaz, po korektach masz za ubogo na nim. Co wpływa na wzbogacanie paliwa na benzynie.
 
vampiria200 



Marka: Citroen
Model: C4 Cactus
Silnik: 1.2 PureTech 82KM
Rocznik: 2016
Dołączył: 01 Cze 2016
Posty: 82
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-11-13, 21:00   

No gazownik sprawdził mapy benzyny (ktore komp ustawił po lpg) i stwierdził, że jest ok. Mogłem przejechać ze 100km na benzynie i ciekawe co by wyszło :) zatydzień jade znowu
 
vampiria200 



Marka: Citroen
Model: C4 Cactus
Silnik: 1.2 PureTech 82KM
Rocznik: 2016
Dołączył: 01 Cze 2016
Posty: 82
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-11-29, 20:03   

No niby auto spala mniej o ok 1l/100km po regulacji gazu. Ale im zimniej tym bardziej dymi. Czuc paliwo w spalinach, az jest to duszące jak skrobe szyby. Plynu chłodniczego i oleju nie ubywa.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne