Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 


Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2013-12-16, 23:52
Fabryczny LPG
Autor Wiadomość
mbar 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe 90 + LPG
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 272
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-11-09, 14:31   

Mi MEDy padły po 34 kkm (w Oplu) DWA RAZY, więc tych co mają 50 kkm nalotu, to w ogóle do ręki bym nie brał.
_________________
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Wersja: [Inna]
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 310
Skąd: ABCD
Wysłany: 2016-11-09, 19:27   

jaskul napisał/a:
Nie podpinałem pod samochód bo nie mam jeszcze interfejsa do LandiRenzo



Kabel numer 8 + your STAG interface http://www.projekt-tech.p...ostycznego.html

http://kwmotor1.blogspot.de/
 
jaskul 


Marka: Dacia
Model: Logan Van
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Confort
Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 26 Paź 2014
Posty: 62
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-11-09, 20:43   

Mam taki interface którego używałem do moich aut z sterownikami Diego, Nevo i Stag.
Nie wiem jak go przerobić ma tylko 3 kabelki chyba muszę kupić inny do LR.
Tylko nadal nie wiem czy będę wstanie podejrzeć tym pracę wtryskiwaczy. Myśle o czymś takim co robi się w instalacji sprzed 12 lat za 40% ceny LR. Załączam zrzut pożyczony z innego forum. Dokładnie widać na w tym programie który wtryskiwacz nie domaga.

A co do wtryskiwaczy to jestem w szoku z tego co kolego piszesz, od zawsze wszystkie auta mam na LPG, i tylko w Dacii występują problemy z wtryskami. Miałem wtryskiwacze za 40-50 zł sztuka które przejeżdżały 50 - 90 i więcej tyś km i nic się im nie działo i auto sprzedawałem i dalej jeździło. I to w innych autach niż Dacia troszkę bardziej wymagających. A tu 1 wtrysk kosztuje więcej niż 4 normalne i się psują :)

wtrysk.jpg
Plik ściągnięto 13 raz(y) 115,93 KB

IMG_8030.JPG
Plik ściągnięto 7 raz(y) 90,65 KB

IMG_8029.JPG
Plik ściągnięto 7 raz(y) 98,89 KB

IMG_8028.JPG
Plik ściągnięto 4 raz(y) 233,83 KB

Ostatnio zmieniony przez jaskul 2016-11-09, 20:45, w całości zmieniany 2 razy  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4566
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-09, 21:45   

Medy to najdroższe wtryski i ja przy 60 tys też mam już 2 zestaw :->
_________________
Moje auto
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Wersja: [Inna]
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 310
Skąd: ABCD
Wysłany: 2016-11-09, 22:14   

ST Stag
OM Landi Omegas

K and L exchange

12V with USB is not required

st.jpeg
Plik ściągnięto 9 raz(y) 30,58 KB

 
jaskul 


Marka: Dacia
Model: Logan Van
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Confort
Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 26 Paź 2014
Posty: 62
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-11-09, 22:24   

Dzięki za pomoc z kabelkiem. A czy w tym programie przy "zablokowanym" sterowniku podejrzę prace wtryskiwaczy - jeśli tak to jest sens kombinowania.
Mam 7 teoretycznie sprawnych wtryskiwaczy muszę wybrać te które najrówniej pracują.

https://www.youtube.com/watch?v=Om3DGfiRNnA

O czym mówi ten człowiek ??
 
jaskul 


Marka: Dacia
Model: Logan Van
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Confort
Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 26 Paź 2014
Posty: 62
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-11-09, 22:26   

Karenzo napisał/a:
Medy to najdroższe wtryski i ja przy 60 tys też mam już 2 zestaw :->

I najciekawsze to to że listwa wtryskowa LPG z wymianą przekracza 10% wartości auta :)
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Wersja: [Inna]
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 310
Skąd: ABCD
Wysłany: 2016-11-11, 19:25   

For an injector test need your other ecu.
example http://allegro.pl/opel-co...5066092542.html
And must install 4 sensor cable afterwards.
This ecu can then also work with other injectors.
 
Piitubski 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2016
Wersja: Urban Explorer
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 699
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-12, 18:08   

Pytanie do osób z fabrycznym LPG w Daciach: czy w waszych książkach serwisowych jest zapis o regulacji zaworów, przy jeździe na LPG? Czy w praktyce były regulowane zawory w Waszych Daciach?
 
mbar 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe 90 + LPG
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 272
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-11-12, 20:39   

Nie ma takiego zapisu.
_________________
 
jaskul 


Marka: Dacia
Model: Logan Van
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Confort
Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 26 Paź 2014
Posty: 62
Skąd: Łódź
  Wysłany: 2016-11-14, 17:28   

Podpiąłem auto.
Udało mi się połączyć z moja centralką dzięki eastcowboy
Niestety wiele z niej nie widać czy na podstawie tych odczytów ktoś jest wstanie powiedzieć gdzie jest błąd i czym spowodowany.
Widać ogromną różnicę w parametrze Lambda control corecction na Pb jest około 0 - 2 na gazie po przełączeniu spada powoli do -33. zwiększenie obrotów powoduje że wzrasta do zera.
Z tego co rozumiem to ta korekcja spowodowana jest za bogatą mieszanką na wolnych obrotach. Czyli albo jeden albo więcej wtryskiwaczy "leje" (czy na pewno??) ale czemu tylko problem jest na wolnych obrotach, jak sprawdzić który mając tylko takie narzędzie diagnostyczne?? Podobno do tego sterownika nie ma innego.

na benzynie.jpg
Plik ściągnięto 25 raz(y) 115,76 KB

na gazie1.jpg
Plik ściągnięto 13 raz(y) 122 KB

na gazie.jpg
Plik ściągnięto 13 raz(y) 109,36 KB

Ostatnio zmieniony przez jaskul 2016-11-14, 20:36, w całości zmieniany 3 razy  
 
mbar 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe 90 + LPG
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 272
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-11-15, 08:20   

jaskul napisał/a:
(czy na pewno??) ale czemu tylko problem jest na wolnych obrotach


Tak, na pewno "leją".
Problem jest zauważalny najbardziej na wolnych obrotach, gdyż wtedy masz najkrótszy czas otwarcia wtryskiwaczy. Jeśli jest on np. 2,5 ms, a wtryskiwacz mechanicznie się "przycina" i dodaje od siebie jeszcze 1 ms, to trzeba czas otwarcia (elektryczny) skrócić do 1,5 ms. O ile procent, to sobie policz.
Przy większych obciążeniach czas otwarcia masz np. 8 ms i może wtedy w ogóle nie dochodzić do przycinania, albo problem jest mniejszy.
Wtryski do wymiany, szkoda silnika.
_________________
Ostatnio zmieniony przez mbar 2016-11-15, 08:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 55 razy
Wiek: 54
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3533
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-11-15, 09:35   

jaskul, tak jak pisze kolega mbar, wymień wtryski albo zagadaj z gazownikiem by użyczył na chwilę nowe wtryski to wtedy będzie jaśniej, czy te wtryski są przyczyną.
Jeśli tak, to wymień wtryski na nowe, inaczej wypalisz zawory i po jakimś czasie będzie czekał remont głowicy, co cena pójdzie w górę niż za nowe wtryski. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
jaskul 


Marka: Dacia
Model: Logan Van
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Confort
Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 26 Paź 2014
Posty: 62
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-11-15, 10:06   

Wziąłem sie za to auto dziś od rana :)
A jaka jest akceptowalna wartość tego współczynnika.
Mam wtrysków 2 komplety :)
Mając za diagnostykę tylko wykres sondy lambda z Torque na telefonie, kombinerki do lekkiego zaciskania przewodów i to co widzę w tym programie ułożyłem taki zestaw wtrysków że mam korekcję około - 5 % silnik pracuje stabilnie w całym zakresie obrotów check sie nie świeci. Czyżbym naprawił :)
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Wiek: 56
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1115
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-11-15, 10:11   

Wtryskiwacze są cztery a sonda jest tylko jedna więc nie da rady stwierdzić który jest uszkodzony. Można to zbadać zgrubnie oscyloskopem. Albo wyjąć i na maszynę testową. Tylko po co? Takie rzeczy wymienia się w komplecie. Świece zapłonowe też diagnozujesz i wymieniasz tylko jedną? Skarpetki jak ci się przetarła to idziesz do sklepu i jedną kupujesz?
I tak już na te wtryskiwacze zrobiłeś jeżdżąc na tańszym LPG.
 
jaskul 


Marka: Dacia
Model: Logan Van
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Confort
Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 26 Paź 2014
Posty: 62
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-11-15, 10:26   

ASO wymieniało w tym samochodzie zawsze po 1 wtryskiwaczu robiło "adaptację" i auto wyjezdzało. Jakoś nigdy ani w okresie gwarancji ani po nie wymienili całego kompletu na raz. Więc skoro ASO w Warszawie na Jerozolimskiej tak robi to nie widzę powodu aby być "lepszym" od nich.
Stąd mam tyle wtryskiwaczy i mogę je podmieniać.
Przeczytałem instrukcję Renault dla ASO którą udostępnił tu eastcowboy.
UWAGA
Wg niej zaciskasz kombinerkami przewód gazowy od kolejnych wtryskiwaczy do kolektora patrząc jak zmienia się charakter pracy silnika i odczyty.
To piszą w XXI wieku w instrukcji dla ASO Dacia :evil:

Ale tak postanowiłem zrobić w końcu to instrukcja dla ASO. Palił się check wypadały zapłony i parametr korekta Lambda przekraczał 30%
Miałem podgląd sondy lambda i interfejs pokazujący ten parametr.
Powoli zaciskałem wężyki gazowe pomiędzy wtryskiwaczem, a kolektorem ograniczając przepływ gazu.
Zauważyłem że w przypadku jednego wtryskiwacza po ograniczeniu przepływu parametr korekta Lambda gwałtownie spada. Ten wtryskiwacz podmieniłem na inny. I zabawa od początku w poszukiwaniu tego najgorszego w tej konfiguracji. Po 3 wymianach wtrysków ustawiłem taki komplet że korekta lambda zatrzymała sie na wartości około 5%.
Ostatnio zmieniony przez jaskul 2016-11-15, 23:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Wiek: 56
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1115
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-11-15, 10:57   

Wiesz porównywanie wewnętrznej polityki ASO w PL podkreślę w PL, nijak się ma do zdrowego rozsądku. Odpowiedz też sobie na pytanie czym ASO ryzykuje postępując w ten sposób z autami gwarancyjnymi? A już tym bardziej po gwarancji..... Mamy bardzo dobrze wyszkolonych serwisantów którzy bez problem zweryfikują pański problem. I wymienią tylko jeden ten niesprawny wtryskiwacz bo po co ma pań płacić za wszystkie.....
Widzisz jak się klientowi wmawia w dobrej otoczce to co chce usłyszeć, a nie to co powinien. To właśnie mamy takie efekty.
 
jaskul 


Marka: Dacia
Model: Logan Van
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Confort
Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 26 Paź 2014
Posty: 62
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-11-15, 12:31   

Podsumowując przejechałem teraz 10 km auto jeździ idealnie w każdym zakresie obrotów. Check się nie zapala. Pojeździ ze 2 tygodnie i przediagnozuję czy sie pojawią błędy i jak wyglądają korekty.
Chciałem bardzo podziękować wszystkim za rady, informacje bez których nie dało by się tego tak ułożyć.
Ale z drugiej strony podsumowując politykę ASO auto ma w tej chwili 330 tyś km od początku na LPG fabrycznym, nie wiem który reduktor, nie wiem które wtryskiwacze i co zostało z tej instalacji pierwotnej bo rachubę straciłem, mam plik dokumentów jak ASO serwisowało ten samochód. Ale sprawdzałem sprężanie OK, luz zaworowy OK, oleju nie bierze od zmiany do zmiany. W sumie najbardziej zawodna to jest ta instalacja gazowa.
To jest poprostu nie do pomyślenia aby nie można było z poziomu interfejsu przeprowadzić testu wtryskiwaczy.
A tak wygląda płyn po czyszczeniu wtryskiwaczy był przezroczysty.

14923006_1877745829115954_1695989449_o.jpg
Plik ściągnięto 8 raz(y) 251,78 KB

Ostatnio zmieniony przez jaskul 2016-11-15, 23:15, w całości zmieniany 2 razy  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 55 razy
Wiek: 54
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3533
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-11-15, 12:42   

Widzisz, jaki gaz jest zasyfiony...
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
mbar 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe 90 + LPG
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 272
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-11-15, 14:44   

No i trzeba stosować lepsze filtry gazowe (faza lotna), niż te fabryczne -- papierowe są niestety najgorsze jakościowo.

Poliester lub włókno szklane są dużo lepsze.
_________________
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 500
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-11-15, 15:01   

kali napisał/a:
Wtryskiwacze są cztery a sonda jest tylko jedna więc nie da rady stwierdzić który jest uszkodzony. Można to zbadać zgrubnie oscyloskopem. Albo wyjąć i na maszynę testową. Tylko po co? Takie rzeczy wymienia się w komplecie. Świece zapłonowe też diagnozujesz i wymieniasz tylko jedną? Skarpetki jak ci się przetarła to idziesz do sklepu i jedną kupujesz?
I tak już na te wtryskiwacze zrobiłeś jeżdżąc na tańszym LPG.


Jak leje/uszkodzony jest jeden to da się tą metodą z instrukcji ASO stwierdzić z którym jest problem. Po co wymieniać resztę jak są sprawne i trzymają parametry. Jak złapiesz "gumę" albo z jednego koła "wycieka ci powietrze" to też wymieniasz wszystkie ;-) .

Oczywiście masz rację najlepiej zamienić wszystkie na nowe - na pewno mające te same parametry, ale to w idealnym świecie, a rzeczywistość najczęściej dotyka nas jak zaglądamy do kieszeni. A porównanie kompletu świec za 28-40 zł do kompletu nowych MED-ów za 700-800 zł - porównam podobnie cenowo. Jak urwałem klamrę w bucie narciarskim (rząd cenowy wtrysków, a nie skarpetek) to naprawiłem, a nie kupowałem nowych. ;-)

ps. skarpety wymieniam nie ceruję :mrgreen:
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 80000 km ;)
Focus 1.6 TDCI a tu na poważnie średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2016-11-15, 15:04, w całości zmieniany 3 razy  
 
h4jt 


Marka: Renault, Dacia
Model: Scenic III, Dustrer
Silnik: 1.4TCe H4JT BRC SQ32, 1.6 K4M BRC SQ32
Rocznik: 2013, 2014
Dołączył: 17 Lis 2016
Posty: 16
Skąd: Wrocłove
Wysłany: 2016-11-18, 14:37   

mbar napisał/a:
No i trzeba stosować lepsze filtry gazowe (faza lotna), niż te fabryczne -- papierowe są niestety najgorsze jakościowo.

Poliester lub włókno szklane są dużo lepsze.

Ja od kilku lat stosuję filtr odstojnikowy poliestrowy Ultra 360 naprawdę polecam.

Jaki największy zbiornik LPG do Dustera, bo fabryczny straszna nędza.
 
jaskul 


Marka: Dacia
Model: Logan Van
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Confort
Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 26 Paź 2014
Posty: 62
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-11-18, 14:56   

A czy jakiś "prawnik" forumowy nie zastanawiał sie jak wymusić na Landi Renzo Polska odblokowanie sterownika?? Bo to jest niedorzeczne aby w instalacji za ponad 4 tyś PLN przeprowadzać naprawy takimi sposobami. Instalacje za 2000 z tego powodu są dużo lepsze :)
Dzięki koledze eastcowboy dostałem obraz jak wygląda interfejs odblokowanego sterownika. Mamy możliwość testowania każdego wtryskiwacza. Niestety aby w naszych instalacjach do tego dojść trzeba wymieniać komputer na inny. Można to zrobić ale DLACZEGO nikt w Dacia Polska nie informuje ze ta instalacja którą wkładają do samochodów jest upośledzona i aby mieć to co powinno się mieć trzeba założyć komputer z innego auta.

LR.jpg
Plik ściągnięto 41 raz(y) 77,2 KB

Ostatnio zmieniony przez jaskul 2016-11-18, 14:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Wiek: 25
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 292
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2016-11-20, 00:50   

A jak wygląda kwestia wtrysków - czy do fabrycznego sterownika uda się włożyć barracudy?
Podejrzewam, że nie, ale może ktoś już bardziej temat zgłebił ;)
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Wiek: 56
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1115
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-11-20, 01:04   

Zablokowany sterownik to nie sprawa LR tylko Reno.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne