Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 


Poprzedni temat :: Następny temat
Problem z odpalaniem na zimnym 1.4
Autor Wiadomość
art 


Marka: Dacia
Model: Sandero/ Logan II
Silnik: 1.4 MPI + LPG lovato/ 1.5 dCi
Rocznik: 2010/ 2013
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 199
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-11-10, 19:00   Problem z odpalaniem na zimnym 1.4

Cześć,

Na polu zrobiło się chłodniej i niestety Logan odmawia posłuszeństwa ... Do tej pory, czytaj do zeszłej zimy, palił na rys - krótko mówiąc wzorowy samochód :D -20, ja wsiadam przekręcam i jadę. Teraz niestety, jak tylko zrobiło się chłodniej, mam rano i po południu problemy z opalaniem. Bardzo ciężko jest go zapalić, kręcę kluczykiem jak głupi :-/ W końcu za którymś razem zaskoczy.
Wymieniłem świece i przewody ale to nie pomogło, co jeszcze mógłbym sprawdzić ? Czy trzeba w tym silniku zawory, jeśli jeździ się tylko na PB ?

Przebieg 130 000 km, rocznik 2005.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4566
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-10, 19:34   

regulacja zaworów to dobry kierunek i najtańszy
_________________
Moje auto
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 305 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 15871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-10, 19:51   

W tym wieku to przede wszystkim sprawdzić akumulator.

Natomiast przy takim przebiegu to zawory pewnie też przydałoby się już wyregulować, ale raczej nie powinny aż tak utrudniać zapalania.
 
kapelusznik 



Marka: Skoda
Model: Fabia
Silnik: 1.6 TDI
Rocznik: 2013.X
Wersja: [Inna]
Pomógł: 5 razy
Wiek: 34
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 756
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-11-10, 20:26   

U mnie zawory obawiały się przygasaniem na zimnym, ale odpalał od dotyku.
Ale przy tym przebiegu sprawdziłbym luzy na wszelki wypadek.
 
jaskul 


Marka: Dacia
Model: Logan Van
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Confort
Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 26 Paź 2014
Posty: 62
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-11-10, 20:27   

Ja bym zaczął tak.
1. Prąd - stan akumulatora - spadek napięcia w trakcie rozruchu
2. Układ zapłonowy świece, przewody, cewka + diagnostyka silnika
3. Stan silnika sprężanie, luzy zaworów
4. Paliwo - ciśnienie jakie robi pompa, filtr, zanieczyszczenia ewentualnie zamarzająca woda
 
art 


Marka: Dacia
Model: Sandero/ Logan II
Silnik: 1.4 MPI + LPG lovato/ 1.5 dCi
Rocznik: 2010/ 2013
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 199
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-11-10, 21:53   

Akumulator: no cóż, nowy to on nie jest :D ale kręci rozrusznikiem to chyba jest OK :) pojadę na regulację luzów i zobaczymy czy będzie ok. Logana chcę w najbliższym czasie sprzedać, więc jakiś strasznych inwestycji nie chcę poczyniać...
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Wiek: 56
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1115
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-11-10, 22:04   

Konkretnie jakie masz, obroty silnika przy kręceniu rozrusznikiem?
Piszesz że jeżdzisz na PB a masz gaz. O co chodzi?
 
art 


Marka: Dacia
Model: Sandero/ Logan II
Silnik: 1.4 MPI + LPG lovato/ 1.5 dCi
Rocznik: 2010/ 2013
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 199
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-11-10, 23:01   

kali napisał/a:
Konkretnie jakie masz, obroty silnika przy kręceniu rozrusznikiem?

Nie jestem pewien ale zanim odpalę samochód to mam chyba równe 0 :) zapewne Ci chodzi jakie mam obroty zaraz po odpaleniu ? Nie wiem mogę sprawdzić, ale raczej w normie.

kali napisał/a:

Piszesz że jeżdzisz na PB a masz gaz. O co chodzi?

Logan to mój drugi samochód. Na gaz to mam sandero.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Wiek: 56
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1115
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-11-11, 05:34   

Jak zero obrotów to nie ma szans nie zapali.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 43 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2620
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-11-11, 07:10   

Kali On to napewno obroty z obrotomierza szczytuje, wiec w momecie rozruchu widzi 0.
Kolego art tak jak juz koledzy pisali diagnostyka- podglad parametrow przy zapalaniu.
 
kapelusznik 



Marka: Skoda
Model: Fabia
Silnik: 1.6 TDI
Rocznik: 2013.X
Wersja: [Inna]
Pomógł: 5 razy
Wiek: 34
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 756
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-11-11, 08:11   

Obrotomierz w Loganie zaczyna się od 500 obrotów :roll:
 
art 


Marka: Dacia
Model: Sandero/ Logan II
Silnik: 1.4 MPI + LPG lovato/ 1.5 dCi
Rocznik: 2010/ 2013
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 199
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-11-11, 08:28   

shrek napisał/a:
Kali On to napewno obroty z obrotomierza szczytuje, wiec w momecie rozruchu widzi 0.
Kolego art tak jak juz koledzy pisali diagnostyka- podglad parametrow przy zapalaniu.


No tak, szczytuje z zegarow. Jak mialbym to zrobic inaczej?

Zrobie regulacje zaworow i zobaczymy :)
Ostatnio zmieniony przez art 2016-11-11, 08:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Wiek: 56
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1115
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-11-11, 10:25   

Obroty są potrzebne z testera. Dzięki czemu widzisz czy poprawnie działa CPS, czy silnik osiąga obroty gwarantujące rozruch. Do tego sprawdzenie czujnika temperatury, ciśnienia paliwa i kluczowania wtrysków. Jak również sygnał z TPS. Na końcu sprawdzasz kluczowania cewek zapłonowych i ich rezystancję.
I tak w skrócie przedstawiłem ci ścieżkę diagnostyczną, która ma jeszcze poboczne rozgałęzienia. Bez wiedzy podstawowej na temat działania mechanizmu i trochę do tego sprzętu nie ogarniesz tematu. To nie lata połowa lat 40 ubiegłego wieku. Gdzie modne było hasło nie matura lecz chęć szczera.....
 
art 


Marka: Dacia
Model: Sandero/ Logan II
Silnik: 1.4 MPI + LPG lovato/ 1.5 dCi
Rocznik: 2010/ 2013
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 199
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-11-19, 19:51   

Pierwsze spostrzezenia nie byly kompletne, otoz na cieplym silniku i cieplej temp otoczenia rowniez mam problemy z odpaleniem bolida :) gdy znow mi nie zapalil, sciagnalem akpturek od swiecy, wstawilem jakas stara swiece i przekrecilem kluczyk, okzalo sie ze nie ma iskry. Wymienilem cewke ale okazalo sie, ze to nie ona... teraz na cel obralem czujnik polozenia walu, odkrecilem i okazalo sie ze caly byl oblazly w opilki :) wyczscilem go benzyna ekstrakcyjna i zalozylem na miejsce, zobaczymy jak bedzie :)
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Wiek: 56
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1115
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-11-19, 20:16   

Nie widzi obrotów, to nie kluczuje wtrysków i cewki.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne