Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-05-06, 20:44
Problemy z zapalaniem - benzyna
Autor Wiadomość
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-26, 11:43   

Nic się nie dzieje, producenci w imię obniżenia emisji CO2 odstawili szopkę w oprogramowaniu silników EURO 5 i teraz poprawiają błędy.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-26, 12:12   

akurat euro 5 obowiązuje od 2009 a sam silnik 1.6 mpi ma konstytucyjnie ze 40 lat
od 2014 jest euro 6 który stanowczo obniża limity więc auta z 2013 się na niego łapały ale nie te z 2012 i wcześniej
_________________
Moje auto
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-26, 15:32   

Euro 6 jeszcze nie jest obowiązkowe dla osobówek:
http://europa.eu/legislat...n/l28186_en.htm
Norma Euro 6 dla benzyniaków niewiele zmienia. Tyle że problem z wolnossakami to jest problem emisji CO2 którą sztucznie się zaniża na testach żeby zmieścić się w limitach.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-29, 10:36   

Odstawiłem do RRG Mory ale po podłączeniu komputera błędów nie mieli. Podobno mam tez najnowszą wersję softu więc nic nowszego nie ma. Muszę umówić się jak będą upały żeby mogli odczytać stan ECU podczas wystąpienia problemu - loteria kurcze.
Liczę że komuś ten problem też się zdarzy to może znajdą wcześniej rozwiązanie.
 
racer1972 



Marka: Dacia
Model: Duster FL 4x4
Silnik: 1.6
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance
Dołączył: 14 Mar 2014
Posty: 31
Skąd: Śląsk
  Wysłany: 2014-05-30, 20:25   Problemy z zapalaniem Duster

Dzisiaj miałem drugi przypadek problemu z odpaleniem auta...
Wygląda to tak - rozrusznik kręci a silnik nie zaskakuje i gaśnie za pierwszym razem...
Za drugim z trudem jakoś ożywa... Kolejne razy na strzał...
Na co dzień auto odpala też na strzał...
Około miesiąca temu miałem podobny - pierwszy przypadek...
Nie wiem czy ten typ tak ma czy coś jest nie tak...
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2014-05-30, 21:36   

Miałem podobnie przy przebiegu niecałych 10.000km. Teraz, przy 24.000 zaczęły się znowu pojawiać te same objawy. W ASO zafundowano czyszczenie przepustnicy (za pierwszym razem tak samo). Byłem na hali podczas egzorcyzmów z bryką i zapytałem serwisanta co jest powodem czyszczenia przepustnicy? Ponoć ten efekt jest spowodowany biokomponentami w paliwie i zanieczyszczania przepustnicy i nie dotyczy ta przypadłość tylko Drakul ale również i inne marki. Fakt faktem po czyszczeniu silnik odżył bo i na LPG zaczynały się "jajcy" i trzeba było dawać w palnik do 2-2,5 tys. obrotów żeby mu się nie zgasło; jak ktoś obserwował z boku to mógł mieć wrażenie, że się nie zna jeszcze samochodu i dlatego tak się piłuje...
Może to to?...
 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2014-05-30, 21:39   

Auto powinno odpalać od razu. Wszelkie odstępstwa od tego mogą oznaczać początek awarii.

Podjedź do ASO, niech podłączą się pod komputer i sprawdzą. Powodów może być wiele, a szklanej kuli nie mamy. Może to być problem od świec, przewodów, przez zapowietrzony układ, złej jakości paliwo, do oprogramowania silnika. Na pewno nie powinno być loterii. Auto musi odpalać od razu.
_________________
---
Stepway
 
bossboss 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 192
Skąd: Legnica
Wysłany: 2014-05-31, 10:01   

miałem dokładnie to samo parę dni temu:
odpalam auto rozrusznik kreci auto ledwie zapala(jakby się dławił silnik) i od razu gaśnie. później próbuję 4-5-6 razy odpalić ponownie i nic a rozrusznik kreci jak zwariowany a silnik nie startuje. odpuściłem na 1 min i spróbowałem zapalić ponownie---zapalił ale się dławił(objaw jak przy braku benzyny)dodałem gazu i wszystko zaczęło działać poprawnie. miałem to tylko raz. zgłosiłem to teraz do ASO przy przeglądzie ale nie stwierdzili nieprawidłowości. do dziś objaw się nie powtórzył
 
wielgibolo 


Marka: DACIA
Model: LODGY
Silnik: 1.6 mpi
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 57
Skąd: OLSZTYN
Wysłany: 2014-05-31, 11:53   

Panowie - wszystko było już w jakimś wątku

problem w niedostosowanej do wymagań silnika mapie wtrysku - wszystkie objawy które podajecie się zgadzają - silnik dostaje za mało paliwa żeby "zaskoczyć"

rozwiązaniem jest nowa mama wtrysku wgrana w aso - w większości pomaga chociaż u mnie rozwiązało to problem tylko częściowo (po prostu rzadziej nie zapala ale ciągle mu się zdarza)
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-31, 22:09   

Ja mam najnowszą mapę podobno a problemy miałem tydzień temu przy upałach. W ASO sprawdzili ale ponieważ nic się nie zapisało w kodach błędów więc za bardzo nie pomogli. Wyczyścili przepustnicę ponieważ objawy przy zapalaniu "na gorąco" sugerują blokowanie się klapy przepustnicy jak kiedyś w gaźniku przy ssaniu.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-31, 23:40   

A spróbuj dać silnikowi trochę w palnik tzn gaz w podłogę i zmiana biegów przy 4 tyś .
Tak z 5 min pojeździć to może pomóc .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-05-31, 23:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
Kongal 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Dołączył: 24 Sie 2014
Posty: 2
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2014-08-25, 07:21   

No i się zaczeło moja 2 letnia Dacia Sandero po 2 latach bezproblemowej eksploatacji odmówiła mi wczoraj posłuszeństwa. Autko przesłało gadać, nic nie dział całą elektrykę coś trafiło, nie kręci, nie działają awaryjne, centralny, nic. Nadmienie że autko tego dnia zrobiło już kilka kursów i ostatni zakończył się po zatankowaniu gazu. Dodatkowo nadmienie że jestem na urlopie w Chorwacji i mam 2 dni do odjazdu. Czekam na lawetę.
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2014-08-25, 07:51   

Kongal napisał/a:
całą elektrykę coś trafiło, nie kręci, nie działają awaryjne, centralny, nic

akumulator?
klemy?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-25, 10:05   

@Kongal: Może być wadliwy aku.
 
Kongal 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Dołączył: 24 Sie 2014
Posty: 2
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2014-08-25, 16:46   

Rzeczywiście, okazało sie w ASO, że był wadliwy akumulator, na szczęcie wymienili na nowy na gwarancji więc obyło się bez kosztów. Ale wprowadziła mnie w bąd też sygnalizacja akusia bo palił cały czas na zielono.
 
marcin10312 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 09 Maj 2015
Posty: 9
Skąd: Radom
Wysłany: 2015-05-09, 18:54   

Witam od jakiegoś czasu mam problem z odpaleniem mojej Daci na zimnym silniku jak stoi cała noc, dopiero za ok. piątym razem zapala. Czego to może być wina, akumulator dopiero co wymieniany i rozrząd, świece. Co poradzicie?
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-05-09, 18:55   

Który rocznik i ile km przejechane?
Sprawdzałeś Kable WN do świec czy nie mają przebić?
Czujnik położenia wału spróbować przeczyścić.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2015-05-09, 18:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
marcin10312 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 09 Maj 2015
Posty: 9
Skąd: Radom
Wysłany: 2015-05-09, 19:03   

2005 180 tyś. nic nie sprawdzane ale w najbliższym czasie będzie sprawdzanie pod komputerem. Ten czujnik można samemu przeczyścić?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-09, 19:31   

marcin10312 napisał/a:
2005 180 tyś. nic nie sprawdzane

Luzy zaworowe?
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-05-09, 19:32   

Jeżeli przewody WN do świec nie były wymieniane to prawdopodobnie uszkodzone.
Możesz je sam sprawdzić. Odpal auto w nocy i zobacz czy nie przeskakują iskry pomiędzy nimi, a silnikiem. Możesz też jakimś rozpylaczem psiknąć w ich kierunku wodą. Będzie bardziej widoczne.

Czujnik sam przeczyścisz. Odpinasz wtyczkę, odkręcasz dwie śrubki i sprawdzasz czy nie ma jakichś opiłek nalotu z tarczy sprzęgłowej. Czyścisz np. benzyną i zakręcasz.

To możesz spokojnie sprawdzić i zrobić sam zanim pojedziesz na komputer.
 
art 


Marka: Dacia
Model: Sandero/ Logan II
Silnik: 1.4 MPI + LPG lovato/ 1.5 dCi
Rocznik: 2010/ 2013
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 203
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-11-10, 19:00   Problem z odpalaniem na zimnym 1.4

Cześć,

Na polu zrobiło się chłodniej i niestety Logan odmawia posłuszeństwa ... Do tej pory, czytaj do zeszłej zimy, palił na rys - krótko mówiąc wzorowy samochód :D -20, ja wsiadam przekręcam i jadę. Teraz niestety, jak tylko zrobiło się chłodniej, mam rano i po południu problemy z opalaniem. Bardzo ciężko jest go zapalić, kręcę kluczykiem jak głupi :-/ W końcu za którymś razem zaskoczy.
Wymieniłem świece i przewody ale to nie pomogło, co jeszcze mógłbym sprawdzić ? Czy trzeba w tym silniku zawory, jeśli jeździ się tylko na PB ?

Przebieg 130 000 km, rocznik 2005.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-10, 19:34   

regulacja zaworów to dobry kierunek i najtańszy
_________________
Moje auto
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-10, 19:51   

W tym wieku to przede wszystkim sprawdzić akumulator.

Natomiast przy takim przebiegu to zawory pewnie też przydałoby się już wyregulować, ale raczej nie powinny aż tak utrudniać zapalania.
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 907
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-11-10, 20:26   

U mnie zawory obawiały się przygasaniem na zimnym, ale odpalał od dotyku.
Ale przy tym przebiegu sprawdziłbym luzy na wszelki wypadek.
 
jaskul 


Marka: Dacia
Model: Logan Van
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Confort
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Paź 2014
Posty: 62
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-11-10, 20:27   

Ja bym zaczął tak.
1. Prąd - stan akumulatora - spadek napięcia w trakcie rozruchu
2. Układ zapłonowy świece, przewody, cewka + diagnostyka silnika
3. Stan silnika sprężanie, luzy zaworów
4. Paliwo - ciśnienie jakie robi pompa, filtr, zanieczyszczenia ewentualnie zamarzająca woda
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne