Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-05-06, 20:44
Problemy z zapalaniem - benzyna
Autor Wiadomość
art 


Marka: Dacia
Model: Sandero/ Logan II
Silnik: 1.4 MPI + LPG lovato/ 1.5 dCi
Rocznik: 2010/ 2013
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 203
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-11-10, 21:53   

Akumulator: no cóż, nowy to on nie jest :D ale kręci rozrusznikiem to chyba jest OK :) pojadę na regulację luzów i zobaczymy czy będzie ok. Logana chcę w najbliższym czasie sprzedać, więc jakiś strasznych inwestycji nie chcę poczyniać...
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-11-10, 22:04   

Konkretnie jakie masz, obroty silnika przy kręceniu rozrusznikiem?
Piszesz że jeżdzisz na PB a masz gaz. O co chodzi?
 
art 


Marka: Dacia
Model: Sandero/ Logan II
Silnik: 1.4 MPI + LPG lovato/ 1.5 dCi
Rocznik: 2010/ 2013
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 203
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-11-10, 23:01   

kali napisał/a:
Konkretnie jakie masz, obroty silnika przy kręceniu rozrusznikiem?

Nie jestem pewien ale zanim odpalę samochód to mam chyba równe 0 :) zapewne Ci chodzi jakie mam obroty zaraz po odpaleniu ? Nie wiem mogę sprawdzić, ale raczej w normie.

kali napisał/a:

Piszesz że jeżdzisz na PB a masz gaz. O co chodzi?

Logan to mój drugi samochód. Na gaz to mam sandero.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-11-11, 05:34   

Jak zero obrotów to nie ma szans nie zapali.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-11-11, 07:10   

Kali On to napewno obroty z obrotomierza szczytuje, wiec w momecie rozruchu widzi 0.
Kolego art tak jak juz koledzy pisali diagnostyka- podglad parametrow przy zapalaniu.
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 907
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-11-11, 08:11   

Obrotomierz w Loganie zaczyna się od 500 obrotów :roll:
 
art 


Marka: Dacia
Model: Sandero/ Logan II
Silnik: 1.4 MPI + LPG lovato/ 1.5 dCi
Rocznik: 2010/ 2013
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 203
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-11-11, 08:28   

shrek napisał/a:
Kali On to napewno obroty z obrotomierza szczytuje, wiec w momecie rozruchu widzi 0.
Kolego art tak jak juz koledzy pisali diagnostyka- podglad parametrow przy zapalaniu.


No tak, szczytuje z zegarow. Jak mialbym to zrobic inaczej?

Zrobie regulacje zaworow i zobaczymy :)
Ostatnio zmieniony przez art 2016-11-11, 08:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-11-11, 10:25   

Obroty są potrzebne z testera. Dzięki czemu widzisz czy poprawnie działa CPS, czy silnik osiąga obroty gwarantujące rozruch. Do tego sprawdzenie czujnika temperatury, ciśnienia paliwa i kluczowania wtrysków. Jak również sygnał z TPS. Na końcu sprawdzasz kluczowania cewek zapłonowych i ich rezystancję.
I tak w skrócie przedstawiłem ci ścieżkę diagnostyczną, która ma jeszcze poboczne rozgałęzienia. Bez wiedzy podstawowej na temat działania mechanizmu i trochę do tego sprzętu nie ogarniesz tematu. To nie lata połowa lat 40 ubiegłego wieku. Gdzie modne było hasło nie matura lecz chęć szczera.....
 
art 


Marka: Dacia
Model: Sandero/ Logan II
Silnik: 1.4 MPI + LPG lovato/ 1.5 dCi
Rocznik: 2010/ 2013
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 203
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-11-19, 19:51   

Pierwsze spostrzezenia nie byly kompletne, otoz na cieplym silniku i cieplej temp otoczenia rowniez mam problemy z odpaleniem bolida :) gdy znow mi nie zapalil, sciagnalem akpturek od swiecy, wstawilem jakas stara swiece i przekrecilem kluczyk, okzalo sie ze nie ma iskry. Wymienilem cewke ale okazalo sie, ze to nie ona... teraz na cel obralem czujnik polozenia walu, odkrecilem i okazalo sie ze caly byl oblazly w opilki :) wyczscilem go benzyna ekstrakcyjna i zalozylem na miejsce, zobaczymy jak bedzie :)
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-11-19, 20:16   

Nie widzi obrotów, to nie kluczuje wtrysków i cewki.
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2017-01-28, 17:36   

witam, mam podobny problem z moim mcvII silnik 1,2 16v z fabrycznym gazem landi renzo.
Rano i tylko w zimie w czasie mrozów nie mozna odpalić auta od strzała, tylko po 3-4 razach i to po dodawaniu gazu, jak juz zaskoczy, to podławi się kilka sekund i wtedy już pracuje normalnie. Jak go zgaszę, nawet po kilku sekundach to już potem zapala od strzała. I nie wiem co jest.

Dodam tylko że kupiłem go wczoraj od pierwszego właściciciela i on mi mówił jak sprawa wyglada, że on tak miał od czasu jak go kupił z salonu, ale jemu to nie przeszkadzało, takie zapalanie.
Jak tylko jest ciepło, to auto normalnie pali po nocy albo jak długo stoi.

I jeszcze jedna ważna sprawa, bo to mój drugi logan mam jeszcze rocznik 2005 1,4 benzynka+gaz. I tak jak przekręcam kluczyk zpalają się wszystkie lampki po czym gasną i świeci się tylko smarowanie i ładowanie, a po odpaleniu one gasną, czyli tak jak powinno być, natomiast w mcv II po przekręceniu kluczyka zapalają się wszystkie kontrolki po czym wszystkie gasną nawet smarowanie i ładowanie ale do momentu odpalenia śieci się tylko ten żółty silnik(kontrola oczyszczania spalin), a po odpaleniu ona gaśnie od razu.
I tu moje pytanie do wszystkich co mają silnik 1,2 16v czy u was też tak wyglada na tablicy przed odpalaenim auta

Proszę o pomoc co zrobić z tym odpalaniem bo mnie to wnerwia, ja mam urojenia na takie rzeczy, autko powinno palić na dotyk, stary logan pali mi od kopa nawet przy -32C jakie miałem w tym roku na termometrze, a tamten po nocy dopiero po kilku razach i to z wielkim trudem
podsuncie jakieś pomysały, zanim udam się do serwisu, czego szukać. :cry:
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2017-01-28, 18:05   

Mysłowice - polski biegun zimna :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :!:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2017-01-28, 19:09   

waski napisał/a:
w mcv II po przekręceniu kluczyka zapalają się wszystkie kontrolki po czym wszystkie gasną nawet smarowanie i ładowanie ale do momentu odpalenia śieci się tylko ten żółty silnik(kontrola oczyszczania spalin), a po odpaleniu ona gaśnie od razu.
I tu moje pytanie do wszystkich co mają silnik 1,2 16v czy u was też tak wyglada na tablicy przed odpalaenim auta


Nie mam tego silnika ale zachowuje sie tak samo. Tu jest akurat wszystko w porządku.
_________________

 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-01-28, 19:55   

Spróbuj przekręcić kluczyk w pozycję zapłon do zgaśnięcia kontrolek i wyłącz na zero. Zrób tak z dwa trzy razy i dopiero odpal (rozrusznik). Może nie trzymać pompa ciśnienia na mrozie. Posłuchaj w ogóle czy pompa pracuje przy przekręceniu kluczyka jak jest mróz.

Trochę dziwne, że występowało od nowości i gość nie zgłaszał podczas przeglądu.
Ogólnie problem ciężki do zdiagnozowania ponieważ może być zaśniedziały styk gdzieś na wtyczce i podczas mrozów duża rezystancja styku.
 
Kauris 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-01-28, 21:30   

waski napisał/a:
pytanie do wszystkich co mają silnik 1,2 16v czy u was też tak wyglada na tablicy przed odpalaenim aut
Tak. Ale to nie jest kontrolka oczyszczania spalin...
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-01-28, 21:43   

Kontrolka jest potocznie nazwana Check Engine i dużo modeli różnych marek gasi ją dopiero po rozruchu.

Co do ciężkiego zapalania najlepiej znaleźć ogarniętego mechanika. To jest zabawa z mechaniką- (ciśnienie paliwa, luzy zaworowe) i z wskazaniami z czujników. Bo często to może być głupie zafałszowanie temperatury w dolocie, lub płynu chłodzącego i rozruch jest z złą dawką.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2017-01-28, 23:41   

Zakręć butlę z gazem. Pojeździj na samej benzynie parę dni. 100-150 km wystarczy. I zobacz wtedy jak pali. Do tego podgląd parametrów przy rozruchu.
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2017-01-29, 07:59   

Dzięki koledzy, właśnie zacząłem od najmniej inwazyjnej rzeczy, czyli zalałem go prawie pod korek benzyną, bo gośc jezdził na dwóch trzech kreskach, a wiemy jak cyganią te nasze wskazniki, sam to stwierdziłem, jak wracałem autostradą a4 i miałem trzy kreski, a potem coś go kopneło i zapaliła się rezerwa. a potem znowu dwie.
Mamy 8:00 rano ide zaraz do garażu go odpalić i zobaczymy. A w przyszłym tygodniu, zostawię go majganym chłopakom z serwisu, gdzie serwisuje cały czas logana drugiego i niech szukają, bo to trzeba znaleść.
Gdzieś wyczytałem na forum renault, że w clio z tym silnikiem podobne problemy mają niektórzy i często był zwalony czujnik temperatury silnika i przez co nie włączało się wogóle ssanie przy rozruchu nocnym albo mocno wychłodzonym silniku, a jak już odpalał to potem od kopa palił.



No i jestem po wizycie w garażu, zapalił za drugim razem i to dopiero po kręceniu rozrusznikiem jakieś 2-3 sekundy i wtedy zaskoczył. Jak już zapalił to zgasiłem go momentalnie i potem już zapalił 4 razy po rząd od strzała.
A teraz jedno, zamknałem się w garażu żeby było cichutko i pompę było słychać jak się włącza, ale usłyszałem coś ciekawego po przekręceniu kluczyka do pozycji odpalania i po chcwili wyłaczeniu stacyjki. Słychać taki cieniutki pisk i trzy takie tyknięcia, spod maski, jeden dość głośny drugi trochę cichcszy i ostatni najcichszy i potem jest cicho. I tak się robi zakażdym razem jak przekręce kluczyk aż zapalą się lampki i wyłączę do pozycji zero.
Acha i takie same tykanie (tyk tyk :mrgreen: ) słychać jak wciśnie się pedał gazu do końca i puści go oczywiście przy wyłączonym silniku.
Ostatnio zmieniony przez waski 2017-01-29, 08:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2017-01-29, 09:44   

kali napisał/a:
Zakręć butlę z gazem. Pojeździj na samej benzynie parę dni. 100-150 km wystarczy. I zobacz wtedy jak pali. Do tego podgląd parametrów przy rozruchu.

Ja już wielokrotnie pisałem że mam problem z zapalaniem rano na zimnym silniku Czasami zapali od strzału a czasami trzeba kręcić Przed zgaszeniem przełączam chwilę na benzynę Lepiej ale nie do końca
Jeżeli o mnie chodzi to taki silnik benzynowy powinien palić od strzału
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2017-01-29, 13:50   

robo1973 napisał/a:

Jeżeli o mnie chodzi to taki silnik benzynowy powinien palić od strzału

To jaki kroki podjołeś by tak było?

robo1973 napisał/a:

Ja już wielokrotnie pisałem że mam problem z zapalaniem rano na zimnym silniku

Oprócz wielokrotnego pisania? Bo to żaden krok no chyba że w tył.
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2017-01-29, 16:24   

Kol kali zjawisko nie jest nagminne ale się zdarza Nie mam czasu na grzebanie w silniku wyczajaniu co jest nie tak. Palę i mam jechać
Jestem tylko zdziwiony bo maj mercedesa, BMW a wcześniej Peugout i żeden z nich nie robi takich jaj a
są bardziej leciwe
Jedyne co zrobiłem to wymieniłem świece i sprawdziłem błędy na kompie ale nie było żadnych
trzy lata temu nie mogłem w ogóle zapalić DD więc w ramach gwarancji pojechał na serwisu
Tam wgrali nowy soft i odpalił
Ostatnio zmieniony przez robo1973 2017-01-29, 16:27, w całości zmieniany 3 razy  
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2017-01-29, 16:47   

Sprawdzenie błędów przy sporadyczny występowaniu to żadna diagnoza. Tak jak pisałem w takim wypadku tylko dane LD. I pomiary dodatkowe.
 
perco4 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,2
Dołączył: 04 Lut 2017
Posty: 3
Skąd: Stargard
Wysłany: 2017-02-05, 19:27   

Witam, posiadam Dacia Sandero 1149,00 cm3; 55,00 kw; 2013r.; 26.000tyś. przebiegu ; benzyna. Od roku mam problem z odpalaniem na zimnym silniku. Rozrusznik kręci, ale auto nie odpala za pierwszym razem. Najczęściej dodaję gazu i wtedy zaskakuje.

Po przekręceniu stacyjki gasną wszystkie kontrolki oprócz kontrolki układu oczyszczania spalin (żółty silniczek), która gaśnie dopiero po uruchomieniu silnika i nie świeci się w czasie jazdy.
W instrukcji jest napisane, że powinna zgasnąć po 3 sekundach po włączeniu stacyjki a nie palić się cały czas (inne kontrolki gasną od razu).

Byłem w serwisie podłączyli komputer i nie znaleźli żadnych błędów. Przeczyścili przepustnicę, zaprogramowali ponownie, wykonali kontrolę diagnostyczną i doładowali akumulator, ale problem dalej występuje.

W samochodzie u mechanika wymienione były również świece oraz jakiś czujnik (niewyraźnie napisane i nie wiem jaki), filtr powietrza i przeczyszczone zostały styki wtyczek.

Proszę o pomoc.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-02-05, 19:47   

A zawory ci wyregulowali?
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
perco4 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,2
Dołączył: 04 Lut 2017
Posty: 3
Skąd: Stargard
Wysłany: 2017-02-05, 21:03   

nic nie mówili o zaworach więc pewnie nie
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne