Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Matylda
Autor Wiadomość
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-20, 14:19   

bebe napisał/a:
Nowego Dustera

Czyżbyś wiedział więcej niż inni o tym Nowym Dusterze ?
Pochwal się :mrgreen:
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-21, 13:45   

mrówa napisał/a:
Nie żal pozbywać się Matyldy?

Nie. :)

No może troszkę. :) Ale ostatnio niechcąco klikłem w statystyki w FuelStacie i wyszło mi, że koszt samej benzyny przewyższył już koszt zakupu Matyldy. :O Niby nic niesamowitego, ale jednak zastanawiam się, czy nie przeprosić się z turbodieslem, bo nie dość, że mocniejszy (w Dusterze), to i tak różnica nawet przy moim jeżdżeniu się zwróci. Poza tym ostatnio popsuło się trochę rzeczy, co zniechęca - właściwie sam je popsułem, ale jak w tym dowcipie - niesmak pozostał. ;) Generalnie sporo rzeczy, które planowałem (drugi komplet felg/kół, nowe radio, komputer pokładowy, może nawet sterowanie tempomatem/radiem) wciąż nie zrealizowałem i zastanawiam się, czy nie warto już zaczekać z tym na nowy samochód.

jas_pik napisał/a:
bebe napisał/a:
Nowego Dustera

Czyżbyś wiedział więcej niż inni o tym Nowym Dusterze ?
Pochwal się :mrgreen:

Nie no, tyle co wszyscy - że ma być na Genewie 2017 i że ma być większy niż obecny model, co mi zasadniczo wystarcza do chcenia. :] Najfajniej by było gdyby powstała wersja 7-os., bo jednak zdarza nam się z tego korzystać, a jakby jeszcze zrobili wersję 4x4 z EasyR czy innym automatem, to już w'ogle sprzedaję obie nerki i kupuję. :]

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2016-10-23, 00:10 ]
O nowym dusterze - http://www.daciaklub.pl/f...1711579#1711579.
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 907
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-10-21, 15:01   

Zostaw sobie jedną nerkę, coś musi filtrować piwo wypite po dotarciu autem na miejsce.
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-21, 15:40   

bebe napisał/a:
że ma być na Genewie 2017

Czyli w sprzedaży 2018
bebe napisał/a:
że ma być większy niż obecny model,

Oj chcę taki
bebe napisał/a:
wersja 7-os.,

też się przyda
bebe napisał/a:
wersję 4x4 z EasyR czy innym automatem,

Koniecznie i to dwusprzęgłowa

To sprzedaję swojego ( chyba że zostanie w rodzinie) i bez sprzedaży nerek zabieram się za zbieranie pieniążków :-D
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
Ostatnio zmieniony przez jas_pik 2016-10-21, 15:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-22, 23:06   

bebe napisał/a:
ja też mam koło zapasowe

Nie pochwaliłeś się (; ale też nie twierdziłem, że brak koła to jedyne i całkowite wyjaśnienie...
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-31, 16:38   

Postaram się trochę odkurzyć wąteczek, ale nie obiecuję niczego. ;)

Kolejny rok jak z bicza szczelił. :> W tym roku nie zmieniałem pracy :> , ale tylko dlatego, że nie miałem czasu, bo miałem za dużo pracy. :> Tym samym Matylda została troszkę zaniedbana, a przynajmniej nie została wystarczająco dopieszczona. :(

Ze szkód ogólnych:
  1. ktoś lub coś mi wgniotło błotnik, dla odmiany tylny. :( Nie jestem pewien, czy to nie ponad rok temu nawet. Nic z tym nie robiłem, bo wgniecenie jest bardzo płytkie, lakier nie pękł, poza tym i tak nie mam pomysłu, co z tym zrobić. Zdjęcia niebawem.
  2. wjechałem w betonową donicę, ale bardzo pomału. :) Podrapał się troszkę plastikowy zderzak z przodu (wiem, laisar, osłona zderzaka ;). Też nie wiem, co z tym robić. Zdjęcia niebawem. :)
  3. wyskoczył na drzwiach tylnych, wokół mocowania wycieraczki, piękny purchel z rdzą w środku. :( Coś pewnie wypadałoby z nim zrobić, ale nie bardzo mam pomysł, co i przede wszystkim kto miałby to robić. Zdjęcia niebawem. :|
Poza tym - bajka. :)

Z ciekawych rzeczy - na Zrębicach wzięliśmy udział w rajdzie nawigacyjnym. Ponieważ nie jesteśmy miętkie nindże, wybraliśmy offroadową wersję trasy. :> Było wiele radości - np. podczas pokonywania piaszczystego odcinka polnej drogi techniką "pełna-rura-na-dwójce-żeby-piach-się-nie-skapnął-i-nas-nie-wciągnął" :> nie zauważyłem, że piach się kończy, zaczynają się wertepy, i nie zdążyłem wytracić pierwszej kosmicznej jeszcze na piaseczku. Na pierwszy rzut oka nic się nie stało, ot, wyprzedził mnie mój własny dekiel, ale szczęśliwie zatrzymał się w krzakach. :)

Na przegląd po 90 Mm/przegląd rejestracyjny/inne bajery pojechałem do ASO, mimo że po gwarancji zostało jeno wspomnienie, bo zwyczajnie nie miałem czasu szukać warsztatu, który miałby sensowny dojazd bez samochodu i niezszarganą opinię. ;) Na przeglądzie naturalnie wyszło, że drążki kierownicze nie przetrwały w dobrym zdrowiu mojego rajdu po bezdrożach i są do wymiany. :> Co mniej fajne, wyszedł także luz na listwie przekładni kierowniczej. :/ Skąd ten luz i czy od offroadów - ASO nie umiało powiedzieć. Będę pewnie jeszcze szukał drugiej opinii, bo w ASO wymiana listwy kosztuje trochę ponad dwa tysie. :/

Dodatkowo ASO wykryło, że nie wymieniło świec po 60 Mm, a powinno, więc wymieniło teraz. Z nowymi świecami Matylda jeździ...! zupełnie tak samo. :)

Wymyśliłem też sobie, że zamontuję sobie, znaczy, hahaha, zamontuję - każę zamontować ;) hak holowniczy, a to celem przewożenia rowerów, bo na dachu to jednak straszna mordęga. Okazało się, że o ile dedykowany hak do Prawdziwej MCVki na upartego można jeszcze trafić, o tyle wiązki już nie - w efekcie kupiłem hak światowej firmy Thule w czeluściach internetu, a wiązkę - w ASO. ASO hak zamontowało i tyle.

Najpierw dziwne rzeczy zaczęły robić czujniki cofania. :) Początkowo działały normalnie, ale raz, drugi, a potem już niemal zawsze zdarzało się, że po wrzuceniu wstecznego wyły wykiem ciągłym. :/ Podejrzewam, że coś się zwarło podczas montażu haka.

Dnia drugiego coś zaczęło koszmarnie dzwonić na wolnych obrotach i wpadać w rezonans na wyższych. Strach padł na mnie blady, że coś się urwie w czasie jazdy i zrobię krzywdę sobie albo, co gorsza, komuś. :( Sprawdziłem mocowanie samego haka (jest odkręcany), kosz koła zapasowego - nic.

Zadzwoniłem dzisiaj do ASO i po ogólnym "niedasie/święto" w końcu mechanicy zgodzili się rzucić okiem i uchem, dziewczyny zawiozły Matyldę na Puławską i tam stwierdzono, że wydech, jak się rozgrzeje, to zaczyna dotykać stelaża dedykowanego haka i sobie dzwoni. :> Można z tym jeździć, poprawią to po 1 listopada.

Zdjęcia niebawem. ;)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-31, 17:39   

bebe napisał/a:
wokół mocowania wycieraczki, piękny purchel z rdzą w środku. :( Coś pewnie wypadałoby z nim zrobić

Dać lakiernikowi, byle _nie_ w ASO - malują spoko, ale gdzie indziej też, a taniej, natomiast w ASO _nie_umio_ porządnie składać plasticzków, ani wewnętrznych, ani zewnętrznych (o tym dalej).

Co do konkretnej roboty: zdemontować klamkę wewnętrzną, plastik tapicerki, ramię wycieraczki, mechanizm wycieraczki - i rozejrzeć się w faktycznym stanie blacharki.

Jest nadzieja, że rdza jest wyłącznie wokół otworu wycieraczki - ale niestety bardziej prawdopodobne jest, że nie tylko.

Dalej to już raczej gadka z lakiernikiem...

Ogólnie, wiadomo: najpierw czyszczenie, potem malowanie, różnymi rzeczami, po kolei (j.w. - to ASO umi), suszenie, suszenie, suszenie (ASO nie suszi, bo się śpieszy, montuje na półsuche, więc potem plasticzki wchodzą w to jak w masło, a później rdza chrupie), montaż tego co zdemontowane (ASO nie ogarnia) i psikanie antykorozją (ASO nie zawsze pamięta, a jak pamięta, to czasem oszczędza).

BTDT...

Tyle dobrego, że na gwarancji - ale plasticzki pokonały ASO, więc to tylko odsunęło problem w czasie (za to być może jeszcze go spotęgowało).

c.d.n.
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-10, 12:38   

A, zapomniałem się pochwalić, że popsułem sobie radio. :)

Dla ewentualnych naśladowców i ku przestrodze - krótka instrukcja, jak sobie popsuć radio. :>
  1. Weźmij radio Pioneera z BT, sztuk jeden, i wymyśl sobie, że zaktualizujesz firmware, bo po którymś updacie iOSa srajfon ma jakieś problemy z parowaniem.
  2. Przeczytaj instrukcję aktualizacji firmware'u.
  3. Uznaj, że zbyt nowy Windows to żaden problem, bo przecież Windows to Windows i w ogóle co mogłoby pójść nie tak. :>
  4. Zlekceważ fakt, że jesteś pryszczatym linuksiarzem i na inner workings Windowsa znasz się barz mało, w końcu co mogłoby pójść nie tak. :>
  5. Sparuj zbyt nowego Windowsa z radiem i improwizując lekko zaadaptuj nie do końca zgodną instrukcję update'u do zbyt nowego Windowsa, a następnie zapuść update, w końcu co mogłoby pójść nie tak? :>
  6. Poczekaj pół godziny, aż aktualizacja się dokona, bo może tak długo coś rozpakowywuje. W końcu chyba inżynierowie Pioneera zabezpieczyli jakoś swoje radia przed inwencją użytkowników, prawda? :|
  7. Prawda? :(
  8. Przerwij aktualizację po godzinie czekania.
  9. Potwierdź, że BT nie działa. Nie działa tak strasznie, jak tylko może nie działać.
  10. Przekop internety w poszukiwaniu rozwiązania. Nadaremno. :(
  11. Zadzwoń do serwisu Pioneera i potwierdź, że aktualizację firmware'u BT można przeprowadzić tylko przez BT, mimo, że radio posiada czytnik kart SD i gniazdo USB.
  12. Potwierdź trzy razy, że tak, jedyną możliwością naprawy jest wymiana modułu BT; tak, nowy moduł BT kosztuje tyle co nowe radio i czeka się na niego dwa miesiące. :O
  13. Przeklnij gromko własną głupotę. :>


Nie zastanawiając się długo, a właściwie wcale :> , zacząłem poszukiwania nowego radia. Oczywiście internety powiedziały, że najlepszą obsługę telefonów po BT mają najnowsze radia Pioneer. :> Rzuciłem oczkiem w kierunku MVH-X580BT (ma Spotify, wow!) i innych podobnych, ale raz, że nie mam serca do firmy Pioneer, dwa, że znając życie nadal w Pioneerze jest masa denerwujących pierdół w stylu nieobsługiwanych polskich znaków (Pioneer cannot into UTF-8), kretyńskiego rozwiązania pilota (nadal nie zrobiłem) czy nieczytelnego wyświetlacza, a trzy, że w nowych Pioneerach nie ma dodatkowego USB z tyłu, a ja mam tak fajnie zrobione dodatkowe USB. Więc chwilowo jeżdżę z telefonem wpiętym po kablu, krzycząc do mikrofonu w telefonie. :|

Teraz jeszcze przyszło mi do głowy, czy by nie zrobić sobie radia jak Mekintosz, czyli nie zdybać gdzieś tego starego Daewoo, olać tempomat i podpiąć po prostu oryginalnego pilota, i mieć z grzywy. Nie wiem tylko, co z mikrofonem (trzeba mieć dedykowany i sztukować kabel czy można pożenić z tym od Pioneera?).

No nic, do przemyślenia. (Myślenie ma kolosalną przyszłość, ale nieprzyzwyczajonym szkodzi. :> )
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-10, 13:15   

A nie lepiej nabyć drogą przelewu kilku zgrzewek miodowego płynu zamienić na MN1 - jak dla Ciebie cobyś co nieco rozgryzł :)
Dam Ci taką wersję że będziesz mógł bez problemu obsługiwać srajfona tak jak i ja )
A jeśli będziesz chciał to może zrobisz na niego linuksa - bo dla mnie to czarna magia :)
I takim sposobem cały świat zadaćkowanych linuksiarzy będzie Ci wdzięczny
A jeśli nie linux to może androidek .
Ja jestem do tego za cienki/stary/niedouczony
Te moje wersje na windozie obsłuża Ci zapewe mnie osobiście nieznane programy typu Spotify itp... ( wiem że obsługują ze srajfona jakieś Xialive i myTunerRadio oraz oczywiście AHA w którym jest dezzert jesl coś to znaczy)
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
Ostatnio zmieniony przez jas_pik 2016-11-10, 13:19, w całości zmieniany 2 razy  
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-10, 13:53   

jas_pik napisał/a:
A nie lepiej nabyć drogą przelewu kilku zgrzewek miodowego płynu zamienić na MN1 - jak dla Ciebie cobyś co nieco rozgryzł :)

DIN1. :|

jas_pik napisał/a:
A jeśli będziesz chciał to może zrobisz na niego linuksa - bo dla mnie to czarna magia :)
I takim sposobem cały świat zadaćkowanych linuksiarzy będzie Ci wdzięczny

Pewnie by się dało, tylko po co? :) Przy założeniu, że jest kernel na tego ARMa czy co tam w MN siedzi, problemem nie jest uruchomienie, tylko obsługa wszystkich magicznych komponentów w stylu ekranu dotykowego, chipsetów, sretów, storydży, srydży. ;) Do tego dochodzi jeszcze materia środowiska graficznego dedykowanego do małych ekranów dotykowych, które, nawet jeśli już jakieś jest, to w powijakach i średnio używalne. Do tego nie ma za bardzo aplikacji przystosowanych do obsługi paluchem, bo - patrz wyżej. :) Więc chyba tylko jako próf of kącept. ;)

jas_pik napisał/a:
A jeśli nie linux to może androidek .

To to samo, patrz uwaga o sterownikach do komponentów.
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-10, 14:05   

bebe napisał/a:

DIN1. :|

Ale on jest DIN1 - tylko ekran z przodu jest większy - przeróbka to zapewne żaden problem - bo były poblikowane śliczne na naszym klubie. Ewentualny zakup gotowca to też niewielko koszt.

bebe napisał/a:
Pewnie by się dało, tylko po co? :) Przy założeniu, że jest kernel na tego ARMa czy co tam w MN siedzi, problemem nie jest uruchomienie, tylko obsługa wszystkich magicznych komponentów w stylu ekranu dotykowego, chipsetów, sretów, storydży, srydży. ;) Do tego dochodzi jeszcze materia środowiska graficznego dedykowanego do małych ekranów dotykowych, które, nawet jeśli już jakieś jest, to w powijakach i średnio używalne. Do tego nie ma za bardzo aplikacji przystosowanych do obsługi paluchem, bo - patrz wyżej. :) Więc chyba tylko jako próf of kącept. ;)

MIPS - a LG udostępniło w nieznanym mi języku Linux-owym kody źródłowe


bebe napisał/a:
To to samo, patrz uwaga o sterownikach do komponentów.

JW

Jak nie chcesz się bawić to zostaniesz przy miniwindozie(CE) z moimi zmianami - ale działającym srajfonem i obsługa muzyki z netu - cenowo chyba biję te duże firmy na głowę :mrgreen:
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-10, 16:05   

jas_pik napisał/a:
bebe napisał/a:

DIN1. :|

Ale on jest DIN1 - tylko ekran z przodu jest większy - przeróbka to zapewne żaden problem - bo były poblikowane śliczne na naszym klubie.

Przeróbka odpada ze względu na brak czasu i chęci. :) Jedna z poważniejszych zalet radia Daewoo to ta, że (teoretycznie) podłączę wszystko w jeden wieczór i będzie Po Prostu Działać™.

jas_pik napisał/a:
Ewentualny zakup gotowca to też niewielko koszt.

Koszt to nie problem, ale jakoś nie umiem znaleźć tych gotowców...

jas_pik napisał/a:
Jak nie chcesz się bawić to zostaniesz przy miniwindozie(CE) z moimi zmianami - ale działającym srajfonem i obsługa muzyki z netu - cenowo chyba biję te duże firmy na głowę :mrgreen:

Kusząca propozycja, ale raz, że nie umiem znaleźć ramki do MediaNav, a dwa, że boję się, że znowu wsiąknę w zabawy z wymianą logo, grafik, rzeźbę w brązie, a nie mam czasu na to zupełnie. ;)
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-10, 20:13   

bebe napisał/a:

Przeróbka odpada ze względu na brak czasu i chęci. :) Jedna z poważniejszych zalet radia Daewoo to ta, że (teoretycznie) podłączę wszystko w jeden wieczór i będzie Po Prostu Działać™.

Jeśli "matylda' ma te złacza to jest to plug&play ( no z wyjątkiem koneczności dokupienia anteny GPS z wtykiem Fakra ( na portalu aukcyjnym ok 25 zł)
Jeśli ma kostki ISO są gotowe przejściówki ok 17 zł ( wystarczy wpisać ISO-DACIA )
No i najważniejsze bez problemu zadziała pilot pod kierownicą - i to nieważne czy zaokrąglony czy kanciasty.

bebe napisał/a:
Koszt to nie problem, ale jakoś nie umiem znaleźć tych gotowców...

Gotowce są na portlach aukcyjnych, Pokzuję Ci zdjęcie z serwera sprzedawcy bo linki portlaowe szybko znikają.

bebe napisał/a:
Kusząca propozycja, ale raz, że nie umiem znaleźć ramki do MediaNav, a dwa, że boję się, że znowu wsiąknę w zabawy z wymianą logo, grafik, rzeźbę w brązie, a nie mam czasu na to zupełnie. ;)

Ramki w róznych kolorach są dostępne. Grafikę możesz zostawić na później - bo ważniejsza jest użytecznośc a ona już jest.
Dla niektórych grafika jest niełada - ale funkcje sa przydatne

Bez problemów możesz dostosować ją do swoich upodbań - może rozgryźć pliki językowe bo ja nie potrafię
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
Ostatnio zmieniony przez jas_pik 2016-11-10, 20:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-11, 18:03   

jas_pik napisał/a:

Gotowce są na portlach aukcyjnych, Pokzuję Ci zdjęcie z serwera sprzedawcy bo linki portlaowe szybko znikają.
Obrazek
(...)
Ramki w róznych kolorach są dostępne.

To są ramki 2DIN, a MediaNav ma przecież swój własny kształt frontu.

Z innych ciekawostek - mój demontowalny hak nie bardzo daje się zdemontować. :| Po długiej męce udało mi się ruszyć jedną śrubę, a wtedy okazało się, że głębiej jest druga śruba, na której wisi też mocowanie gniazda. :( Dostać się do drugiej śruby można praktycznie tylko z kanału/podnośnika, więc w warunkach bojowych i tak nie zdemontuję haka. Jak się okazuje, w Polsce można jeździć z hakiem, więc na razie hak zostaje na stałe.
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-11-11, 20:00   

bebe,
proponuje najłatwiejsze rozwiązanie problemu:

zmień samochód :-)
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-18, 19:34   

Też miałem ambitne plany demontażu haka instalowanego na śruby. Odpuściłem i jeżdżę z hakiem i plastikową osłonką na kulę haka.
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-28, 00:08   

I jeszcze zapomniane zdjęcia.

Wgnieciony rancik:







Purchle:





Z fajniejszych rzeczy, kupiłem radyjo Daewoo i pilota do niego, teraz zbiorę resztę szpeju (kostka, adapter antenowy, mikrofon) i przekładam. Ciekaw jestem przeogromnie, czy uda mi się przeciągnąć kabel od nowego mikrofonu przy pomocy kabla od starego mikrofonu. :> Zabawy w zdejmowanie osłon/tapicerki wolałbym uniknąć.
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-28, 00:22   

Możesz najpierw spróbować wciągnąć starym kablem stalową cienką linę, zaś później linką nowy kabel. Powodzenia.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-28, 01:52   

Można zamontować niefabryczny i nie trzeba przeciągać.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-11-28, 05:51   

Nie uda ci się, ponieważ stary kabel idzie razem z kablem oświetlenia (CHYBA). Tak mi się zdaje, jak przeciągałem peszla do lusterka w lodgy. Na dodatek idzie przez uchwyty mocujące właśnie plastiki na słupku. Jednak życzę powodzenia. ;-)
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-28, 09:40   

Zgadza się ale Bebe chyba instalował mikrofon samodzielnie i on jedyny wie jak go pościł ;-) Uwaga słuszna, ze jak coś siedzi w zaczepach to trzeba wyczepić i na nowo mocować.
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-29, 01:15   

Jest jeszcze gorzej - obecne radio montowali mi w ASO i to oni przeciągnęli kabel od mikrofonu, ale oczywiście nie wiem - jak. :) Stary mikrofon mam zaczepiony po sufitem, za tą plastikową osłonę słupka A. Stary mikrofon jest zakończony małym jack'iem, więc teoretycznie nowy mikrofon (o ile to będzie taka czarna tutka w koszulce termokurczliwej) powinien za nim przejść, ale teoria, jak wiadomo, lubi mijać się z praktyką. :]
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-18, 15:12   

Czasem myślę, że w poprzednim wcieleniu byłem mordercą/gwałcicielem/podpalaczem, a teraz dopada mnie zła karma. :>

Stwierdziłem, że na prędkości wymienię radio. Bo tych lakierniczych pierdół wszystkich przed świętami nie ogarnę, więc chociaż radio. :>

Na początek podłączyłem nowe radio byle jak, żeby zobaczyć, czy w ogóle działa. Przez 20 minut wpisywałem kod - bo kod jest namazany na obudowie radia, ale wpisywałem, wpisywałem, i nic, ani, że niepoprawny, ani żadnej sugestii, czym się wpisany kod potwierdza. :/ W końcu wdusiłem losowy przycisk na dłużej i kod zażarł - ale bliski już byłem rozpaczliwego posta na forum. :>

Zamieniłem starego pilota na nowego pilota z pasującą wtyczką - najpierw uszarpałem się jak wściekły, próbując złożyć obudowę kolumny kierownicy (nie zauważyłem, że jeden z wkrętów został w obudowie i przeszkadzał), a potem okazało się, że mocowanie w starych Daciach jest nieco inne i trzeba jeszcze wyciąć trochę plastiku w mocowaniu nowego pilota. :/ Na koniec spędziłem upojny kwadrans próbując przełożyć kabel od pilota do kieszeni radia. :> W dwie osoby (dobrze, gdyby jedna z nich miała małe łapki) byłby to banał, sam jeden poradziłem sobie w końcu przy pomocy kabla od starego mikrofonu.

Sprawdziłem mikrofon (dostałem od mekintosza ten z regulacją wzmocnienia, MP-1/R) - nie bangla. Sprawdziłem napięcie zasilania mikrofonu z radia - 2,8 V - trochę przymaławo. Popatrzyłem ze smutkiem na wtyczki, które musiałbym rozebrać, żeby dostać się do zasilania 12 V z radia - w ciemnościach i zimnicy nie zdecydowałem się jednakowoż na walkę z materią, zwłaszcza, że i tak nie miałem gdzie podpiąć lutownicy.

Na koniec stwierdziłem, że kij tam z mikrofonem - podłączam radio jak jest, żeby było już skończone cokolwiek, a mikrofonem zajmę się kiedy indziej/po świętach. Wyszarpałem półkieszeń od Pioneera i włożyłem nowe radio - gdzieś w trzech czwartych. :/ Okazało się bowiem, że dzięki rozmieszczeniu wtyczek w radiu na dwóch końcach obudowy kostka przejściówki wypada zawsze w połowie szerokości obudowy i nie mieści się między radiem a oryginalną kieszenią. :(

Efekt jest taki, że chwilowo nie mam radia w samochodzie. :| Jutro lecę do sklepu z przejściówkami zapytać, czy mają inne przejściówki - jak nie, to będę rzeźbił w brązie z przedłużaniem kabli i lutowaniem starej. :/ Sklep specjalizuje się w car audio, więc może będą też coś wiedzieć na temat mikrofonu - mikrofon wygląda tak, że wzmacniacz to mała płytka drukowana z elementami, a z niej zwisa mikrofon na 20 cm kabelku. Najbardziej pasowałoby mi przypiąć wzmacniacz gdzieś przy radiu, a wydłużyć do tych 3 metrów sam kabelek od mikrofonu - odpadłaby mi kombinacja z chowaniem wzmacniacza gdzieś pod tapicerką (koło lampki sufitowej?). Sęk w tym, że nie wiem, czy tak się da, a "dokumentacja" milczy na ten temat.

O przeciąganiu nowego kabla przy pomocy starego kabla od mikrofonu i tak mogę zapomnieć - owszem, stary kabel kończy się malutkim jackiem - ale łamanym. :>
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-20, 11:49   

"I'm making a note here: HUGE SUCCESS." :>

Cóż to był za dzień! :>

Wpadliśmy z Młodą do sklepu z przejściówkami. Dłuższych nie mieli, ale doradzili mi z mikrofonem, że jak najbardziej, kabel przedłużać i Będzie Pan Zadowolony™. ;)

W domu zająłem się jednoczesnym pracowaniem w pracy i lutowaniem kabli, bo co może pójść nie tak? ;) Nie powiem - gdzieś szósty lut nie wyglądał już jak zupełny farfocel, ale nadal nienawidzę lutowania. :> Zlutowałem przedłużkę do przejściówki, dolutowałem dłuższy kabel do mikrofonu, dolutowałem do kabla z prundem kabelek do zasilania mikrofonu (do kabla, nie do pinu, bo nie umiem wyciągać pinów :( ). Posprawdzałem wszystko, obkurczyłem obkurczami, zaizolowałem izolacją, wygląda nadal jak sp*dalaj. :>

Następnie wybrałem się na "krótką" wycieczkę na drugi koniec miasta, a to celem zawiezienia funflowi prostownika, po czym spędziłem upojne pół godziny próbując zamknąć maskę w pugu 307. :> Doszliśmy w końcu, że linka się zatła i maskę udało się zamknąć, ale i tak niesmak pozostał. :> (Dzień wcześniej próbowaliśmy odpalić puga z mojego akumulatora i nie, nie stanęliśmy w płomieniach. ;)

W końcu, w środku nocy, na ciemnym parkingu, w mrozie i zawierusze, wziąłem się za podłączanie radia, bo co może pójść nie tak? ;) O dziwo, wszystko zadziałało od strzału, w tym mikrofon, który zbiera bardzo dobrze, no bajka po prostu. :] Zostało tylko przeciągnąć docelowo kable do kostki i mikrofonu, a do tego trzeba ściągać maskownicę, więc stwierdziłem, że to już zrobię w ogrzewanym garażu za dnia. :]

Po czym, przy odłączaniu wszystkiego dotknąłem wzmacniaczem mikrofonu do obudowy radia i spaliłem bezpiecznik. :>
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-20, 16:45   

bebe napisał/a:
nienawidzę lutowania

Ja mam gorzej - to lutowanie nienawidzi mnie...

...Dlatego proponowałem skorzystanie z diwajsa, które sobie sprawiłem - teraz mogę się śmiać lutom prosto lutowie d;

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne