Nie tankowałem do pełna, zaraz po zatankowaniu zrobiłem reset. Z tego co czytałem to niektórzy twierdzą że nie oszukuje a u mnie dane się rozjeżdżają.
Temat widzę ma sporo postów. Muszę znaleźć chwilę czasu aby cały przeczytać , mam nadzieję że się dowiem która wartość jest zaniżona/zawyżona.
Tak, ale jak liczysz z jednego tankowania. Jak się ma wyniki z kilkudziesięciu tankować to się błędy wynikające z niedolania, nalania bardziej pod korek coraz mniej liczą - oczywiście zostają błedy związane z drogomierzem i licznikami odmierzanego paliwa. Niemniej na takich długich danych wyraźnie widać kiedy bardziej się "depneło" po gazie, która stacja oszukuje na liości odmierzanego paliwa, czy zaczyna się coś dziać z pojazdem.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ja zaobserwowałem dziwną sytuację.
Jechałeł wczoraj 600km A1/dk1 średnie spalanie na LPG komputer pokazywał 14l/100 przy prędkości 140km/h (wiem że to nie miarodajne ale skupmy się na wskazaniach kompa w celu porównania). Myślę, że to normalne bo mam wyciętego kata i nie założyłem emulatora na drugą sondę to dostaje za dużo tlenu i zwiększa dawkę.
No ale gazu zabrakło a na a1 stacji na niektórych odcinkach to ze świecą szukać. Przejechałem więc 60km na benzie. Zatankowałem gazik i ruszam, resetując oczywiście wskazania odnośnie trasy na komputerze pokładowym (robię to zawsze po tankowaniu LPG). I dalej grzeje ;) 140km/h, a spalanie 9,5 l/100 !? I ni hu hu wyżej, no chyba, że 160km/h dałem to wskoczyło 9.9 l/100.
Wygląda to tak jakby komp przestroił mapy na benzynie i nagle czas otwarcia wtrysków się zmniejszył. Pojeżdzę na lpg i zobaczę co będzie.
Czy taki stan rzeczy może sugerować ubogo na gazie? Jak byłem na przeglądzie gazu to coś regulowali i spalanie wtedy okazało się w miarę logiczne, 8l/100 w mieście, po przejechaniu 1000km (przed tą trasą z wczoraj) po mieście w drodze do pracy nie udało mi się zejść poniżej 10l/100km.
W mieście to zawsze będzie więcej palił niż na trasie. Ja swoją Lodgy na autostradzie przy prędkości ok. 140-150 km/h to spaiłem blisko 20 l LPG.
A jak masz wyciętego kata i bez drugiego emulatora to mogą być duże przekłamania kompa na LPG.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ale ja miałem na trasie 14l/100 spalanie przy 140km/h (resetowałem kompa po zatankowaniu i wjeździe na A1) gaz się skończył, przejechałem trochę na benzynie (60km), zatankowałem lpg i zresetowałm kompa, jade dalej A1 z prędkością 140km/h, warunki takie same a komputer pokazuje spalanie o 5,5 litra niższe. Wg mnie różnica na tej samej trasie przy tej samej prędkości jest bardzo duża. Myślę, że stało się coś z mapami jak sonda dostała spaliny z benzyny
Natomiast spalanie policzone z tankowania LPG wyszło 16l/100km gazu na pierwszym etapie i 11/l100km gazu przy drugim etapie
Ostatnio zmieniony przez vampiria200 2016-09-19, 14:15, w całości zmieniany 1 raz
W mieście to zawsze będzie więcej palił niż na trasie.
Z tym stwierdzeniem był bym ostrożny . Mnie Duster w prawdziwej trasie (1000 km autostradami) pali więcej niż w mieście. A takie Tico to w trasie nawet krajówkami jak nie oszczędzałem to paliło więcej niż w mieście. Natomiast focus w dieslu, nie ważne czy trasa czy miasto spala bardzo podobne ilości paliwa.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2016-09-19, 14:19, w całości zmieniany 1 raz
....IMHO wszystkie te teflonowo/ceramiczno/magnetyczne bajery to tylko czerpanie zysków z naiwnych klientów. ...
Może i masz rację ... ale. Do tej pory w identycznych warunkach w lecie, przy takim samym stylu jazdy itd. itd przez 4 lata użytkowania Sandero, auto paliło równo, najmniej 5,0 l/100km. Teraz w identycznych okolicznościach jest to 4,7 l/100km. Wniosek jest prosty:
1) albo popsuł mi się komputer i zaniża spalanie;
2) albo Sandero im starsze, tym lepsze i mniej pali ... dojrzewa z wiekiem
3) albo Ceramizator naprawdę działa.
Każdy może wybrać odpowiedź.
P.S.
Ceramizatora użyłem, nie po to, aby mniej auto paliło, ale na wypadek "W" - to znaczy gwałtownej utraty oleju - jako polisę dla silnika (mniejsze spalanie to dla mnie efekt uboczny, aczkolwiek miły ).
Nie wiem jak ceramizator (bo go nie używałem), ale opisane przeze mnie magnetyzery to raczej efekt "placebo".
W mieście to zawsze będzie więcej palił niż na trasie.
Natomiast focus w dieslu, nie ważne czy trasa czy miasto spala bardzo podobne ilości paliwa.
Ja miałem tak kiedyś w Toyocie Celice 1,6 z 1988 roku :) Miała jakąś holenderską instalację LPG (w latach 90 tych na stacjach LPG mnie przeklinali, że muszą specjalnie dla mnie zmieniać końcówki do tankowania) i paliła dokładnie tyle samo w trasie i po mieście = 10 litrów gazu za 100 km. A jeździłem wtedy kilka po Warszawie oraz trasa Warszawa - Tarnów.
Marka: Chevrolet
Model: Aveo
Silnik: 1.2 8v
Rocznik: 2006
Dołączył: 15 Gru 2015 Posty: 12 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-18, 10:11 Zasięg Logana II DCI w mieście
Przymierzam się do zakupu MCV II z silnikiem DCI i zastanawiam się, jaki zasięg będzie miał przy użytkowaniu go w mieście -50 km dziennie, dużo korków.
Obecnie posiadam aveo 1.2 w benzynie i cały bak paliwa (45 litrów) pozwala mi na przejechanie do 500 km (jeżdżąc tylko po Warszawie). Ciekawi mnie o ile więcej mógłbym przejechać w loganie z dieslem.
Tylko pytanie jest takie: jak często odpalasz silnik i robisz małe przebiegi dziennie co sumarycznie wychodzi te wspomniane 50 km czy od razu robisz 50 km po jednym odpaleniu?
W pierwszym przypadku to szkoda diesla na krótkie trasy.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: Chevrolet
Model: Aveo
Silnik: 1.2 8v
Rocznik: 2006
Dołączył: 15 Gru 2015 Posty: 12 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-18, 12:24
Jadę do pracy 25 km, a następnie wracam z pracy również 25 km, czyli raz gaszę silnik . Oczywiście będę też robił systematycznie dłuższe trasy kilka razy w miesiącu (180km, 300km). Ale zastanawia mnie jeśli tylko miałbym po mieście jeździć ile wtedy wyjdzie zasięgu.
o ile sobie dobrze przypominam to 1 KWh prądu to tyle co 3 KWh paliwa kopalnego ... miedzy innymi ropy i pochodnych .... skąd ta zajawka na elektrykę to nie do końca wiem ... jakby to było takie suuuuper to by wszyscy grzali prądem .....
ps. energia elektryczna jest najdroższa bo jest uniwersalna .... ale każda zamiana energi.... czy z chemicznej na elektryczną ... i dalej na mechaniczną określa sprawność ... a ona nie jest nigdy !!!! 100 % ... ..... czym więcej przemian tym większa strata
Ostatnio zmieniony przez kakus 2016-11-18, 15:34, w całości zmieniany 1 raz
o ile sobie dobrze przypominam to 1 KWh prądu to tyle co 3 KWh paliwa kopalnego ... miedzy innymi ropy i pochodnych .... skąd ta zajawka na elektrykę to nie do końca wiem ... jakby to było takie suuuuper to by wszyscy grzali prądem .....
A wiesz kiedy skończą się zapsy paliw kopalnych?
Bo energię elektryczna można uzyskać nie tylko ze spalania paliw kopalnych
kakus napisał/a:
energia elektryczna jest najdroższa bo jest uniwersalna .... ale każda zamiana energi.... czy z chemicznej na elektryczną ... i dalej na mechaniczną określa sprawność ... a ona nie jest nigdy !!!! 100 % ... ..... czym więcej przemian tym większa strata
Sprawność silników elektrycznych jest bliska 100% (dla starszych typów 91% dla najowszych 97%) a sprawność silnika spalinowego ...25% dla benzynowych i do 40% dla wysokoprężnych ?
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 787 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-18, 17:20
route2000 napisał/a:
W pierwszym przypadku to szkoda diesla na krótkie trasy.
To są totalne mity. W autach dostawczych, które robią właśnie krótkie trasy po mieście są diesle i nikt benzyny sobie nie wyobraża bo by zbankrutował.
Diesel będzie palił mniej a szczególnie w korkach bo ma wyższą sprawność i mniej energii ze spalania paliwa zamienia na ciepło.
Diesle są droższe na tzw "dzień dobry" choć mają za to lepsze parametry niż benzyny w codziennej eksploatacji a szczególnie w Daciach bo lepsze benzyny to są w Renault'ach (taka polityka żabojadów).
Przy takich trasach najlepszy by był dla Ciebie elektryk. Pod względem kosztów jazdy ;)
Tak, też tak myślę ;) gdyby nie ich ceny....
Nie przesadzaj kupisz 206 czy Berlingo z tym samym napędem kupisz już na 15k.
A to pytanie to trochę bez sensu. Równie dobrze można zapytać czy jak pomaluje auto na kolor zielony to straci na atrakcyjności dla złodziei?
Każdy diesel z salonu ma dziś filtr cząstek stałych ( prawie ) a stanie w korkach i PSJ. Nie jest dobre.
Jak ci zależy tylko na zasięgu to wrzuć dodatkowy sportowy zbiornik paliwa do bagażnika i już. Jak jeszcze na kosztach to LPG do tego Aveo do tego zbiornik 90-100l który zajmie ci 3/4 bagażnika i masz.
Dziś jeżdzisz lekkim autem z małym silnikiem który spala okoł 9l/100 więc przyzwoicie. Po zmianie na cięższego diesla zyskasz może 2litry. Fizyka niestety jest nieubłagana masę trzeba rozpędzić a to kosztuje energię. Przy podobnej cenie paliwa, a wyższych kosztach eksploatacji diesla może to być mało opłacalne.
Ostatnio zmieniony przez kali 2016-11-18, 19:51, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Chevrolet
Model: Aveo
Silnik: 1.2 8v
Rocznik: 2006
Dołączył: 15 Gru 2015 Posty: 12 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-18, 22:19
Nie ma rozwiązań idealnych. Auto muszę zmienić bo ma za mały bagażnik oraz nie ma klimy, a drugie dziecko już w drodze. Po prostu ciekawi mnie ile kilometrów użytkownicy tego silnika przejeżdżają w ruchu miejskim na jednym tankowaniu.
Tego się nie da ocenić. Kiedyś dojeżdzałem 15km i od 12 do 16 skrżowan że światłami. Kwestja wybranej drogi. czas dojazdu od 15 do normalnych 25. Potrafiłem zejść w spalaniu do 6,5-7l PB czy też 7,2-8l gazu. Dziś dojeżdzam w to sam miejsce z drugiej strony mam 3,5km i 8 skrzyżowań że światłami a zużycie benzyny mam 10,5-12l lub gazu 11-14l czas normalny to 15 a potrafi dojść do 40min. Tak więc jak widzisz stanie w miejscu jest gorsze nawet od powolnej jazdy.
mojo,
Zastanawiałeś się kiedyś dlaczego większość laweciarzy lata fiatami ?
bo jako jedynie sprzedawali auta w benzynie i można je gazować
Mały transport nie ma żadnego wyboru bo tylko silnik wysokoprężny da radę ciągnąć dużą masę w stosunku do pojemności . Kurierzy z wielką przyjemnością przesiadki by się na silniki iskrowe .
W tych czasach jeżeli ktoś nie robił setek kilometrów na raz nie ma sensu pchać się w diesla bo koszty układu oczyszczania spalin przejedzą wszelkie oszczędności z wyższej sprawności .
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 787 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-19, 12:28
Fruxo napisał/a:
mojo,
Zastanawiałeś się kiedyś dlaczego większość laweciarzy lata fiatami ?
bo jako jedynie sprzedawali auta w benzynie i można je gazować
Mały transport nie ma żadnego wyboru bo tylko silnik wysokoprężny da radę ciągnąć dużą masę w stosunku do pojemności . Kurierzy z wielką przyjemnością przesiadki by się na silniki iskrowe .
Którzy to laweciarze jeżdżą na benzynie czy lpg? - może jakieś linki z forum np busiarzy Ja w Wawie takich nie spotkałem i gdzie indziej również. Były próby wypuszczania aut z benzyna w autach dostawczych Lublin, Fiat-trojaczki, Iveco nawet, do tego żeby było taniej proponowano cng i nic z tego nie wyszło bo nie było zainteresowania. Benzynę w Ducato to ewentualnie do Panoramy ktoś brał ale to do firmy która koszta paliwa miała gdzieś. Nawet karetki jeżdżą na ropę choć mogli zamawiać w benzynie. Nie pisz bzdur bo jakiś świeżak w to uwierzy i będzie to gdzieś powtarzał.
Co do tej mitomańskiej awaryjności diesla to pokaż mi tu na forum posty gdzie komuś coś zbyt wcześnie padło.
Znam rynek transportowy i sorry ale jak czytam takie bzdety to mi się ciśnienie podnosi
Benzyna tak ale do aut, które bardzo mało jeżdżą jak np włodarek bo są tańsze w zakupie i tylko dlatego albo do tych o sportowej charakterystyce chociaż diesle są też stosowane w sportowych limuzynach np audi, bmw, mercedes i radzą sobie bardzo dobrze.
Ostatnio zmieniony przez mojo 2016-11-19, 12:52, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum