Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Logan MCV 0.9 LPG- wrażenia po 6 miesiącach.
Autor Wiadomość
saren 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0.9 Tce
Rocznik: 2016
Wersja: Ambiance Plus
Dołączyła: 15 Mar 2016
Posty: 14
Skąd: Ogrodzieniec
Wysłany: 2016-11-19, 11:27   Logan MCV 0.9 LPG- wrażenia po 6 miesiącach.

Może się komuś przyda.
Logan jest moim XX autem (mniej więcej trzydziestym, nie chce mi się dokładnie liczyć), prywatno-służbowym (czyli zakupionym na naszą firmę, obok tego mamy całkiem prywatnego strupka C1), auto z wyboru trochę biedne, bo kryzys, kryzys i jeszcze raz kryzys. Wzięte w leasing raiffaisen (bo dobre warunki dla branży medycznej). Auto z salonu- chciałam auto full doposażone (taki mam zwyczaj, poprzednie- ceed I 2.0 CRDI plus wszystko, plus mocny tuning mechaniczny), ale spieszyło się z podatkami, więc wyszło tylko open plus dodatki zamontowane u dealera na szybko- m.in podłokietnik. Samochód jest eksploatowany w trasach i terenie podmiejskim, na szutrówkach, drogach leśnych również- zresztą wysokie zawieszenie sprawdza się naprawdę dobrze.

Spalanie- nie jeżdżę wolno- około 7,8 LPG.
Olej- nie bierze, regularnie sprawdzane.
Pali- zawsze.

Usterek- zasadniczo brak, na jałowym w czasie postoju coś stuka na podszybiu, raczej nie jest to dźwięk z mechaniki, podejrzewam jakiś plastik w podszybiu lub pod deską.

Silnik- zaskakująco dynamiczny jak na moc, elastyczny, niezbyt oszczędny. Auto w warunkach sprzyjających, z góry na autostradzie, rozpędza się do licznikowe ca 200.
Hamulce- raczej słabiuchne.
Zawieszenie- miekkie, na początku trzeba się przyzwyczaić, ale generalnie w miarę poprawnie trzyma przy spokojnej jeździe.
Bagażnik- jest moc, aczkolwiek irytują c...te uszczelki, przy psach już jest do wymiany.
Zbiornik gazu- zdecydowanie za mały.
Jakość- wszystko jest niby skromnie tanie, ale nic nie skrzypi, nie puka, plastiki łatwo umyć.
Pozycja za kierownicą- raczej jest słabo. Brak regulacji, plus podłokietnik, który wymaga naprawdę sporo przyzwyczajenia się. Fotele troszkę z krótkie podparcie uda.
Schowki- okej. Są duże. Brakuje mi z podstawczaków i KV pólki nad szybą, zmieściłaby się.
Brakuje 6 biegu, bardzo.
Przedni zderzak- z chęcią wymieniłabym na ten z Sandero stap way- w lesie łatwo jest zahaczyć przednim.

Generalnie- auto fajne jak ze te pieniądze, kilka rzeczy zmieniłabym, ale rozważałam też fabię kombi i teraz, popół rocznej analizie- zdecydowanie logan!
 
kakus 


Marka: dacia
Model: Stepway II
Silnik: Tce 90
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 432
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2016-11-19, 18:42   

niby mam inny samochód ale silnik ten sam .... zgadzam się z Tobą w 90 %... wszystko ok tylko 6 bieg ??? na piątce już nie ma czym jechać .....chyba że jeździsz szybko i głównie po trasie ..... to mooooooże .... ja tak nie jeżdżę ... pozdro

ps. 200 ?????? ...... wolne żarty :-P

ps. do ps. HALLO CZY JEST KTOŚ NA FORUM CO ROZPĘDZIŁ DACIE DO 200 ?????
Ostatnio zmieniony przez kakus 2016-11-19, 18:50, w całości zmieniany 2 razy  
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-11-19, 18:46   

6bieg jest do podróży. Niskie obroty to mniejszy hałas i trochę niszę zużycie paliwa. Prędkość max spada. Tak ma sporo aut.
 
Marcinho 



Marka: Renault
Model: Clio
Silnik: 1.2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 150
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2016-11-19, 19:52   

200 robi wrażenie :mrgreen:
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-11-20, 09:12   Re: Logan MCV 0.9 LPG- wrażenia po 6 miesiącach.

saren napisał/a:

Auto w warunkach sprzyjających, z góry na autostradzie, rozpędza się do licznikowe ca 200.

Dobra gorka. ;-)
Ja moja bujlem sie na autostradzie 180 i powiem Ci, ze musialem sie juz kierownicy trzymac.
 
art 


Marka: Dacia
Model: Sandero/ Logan II
Silnik: 1.4 MPI + LPG lovato/ 1.5 dCi
Rocznik: 2010/ 2013
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 203
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-11-20, 10:34   Re: Logan MCV 0.9 LPG- wrażenia po 6 miesiącach.

Ja się przy 130 już trochę bałem, a wy tu do 200 rozpędzacie Dacie...
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2016-11-20, 10:41   

Pytanie jaka Dacia byłaby najlepsza do takich prędkości. Silnik 1.5 dci 110 KM? Duster to nie ta liga na autostrady, Lodgy też bardziej jako autokar wycieczkowy a nie autostradowy wymiatacz... Rzecz jasna myślę o seryjnych modelach, bo np. Sandero 250 KM z 2.0 T pod maską zrobiłoby te dwie stówki po drodze objeżdżając sporo GTI konkurencji...
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2016-11-20, 11:18   

kakus napisał/a:
ps. 200 ?????? ...... wolne żarty :-P

Niekoniecznie.
Czytałeś normę odnośnie cechowania prędkościomierzy w samochodach?
Pewnie nie, tylko mi się nudziło :)

Górna granica dla auta o Vmax 175km/h:
175*1,1+4=196,5
Czyli zegar przy realnych 175 może pokazywać nie mniej niż 175 i nie więcej niż 196,5.
Stąd może być te "zegarowe prawie 200".
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-11-20, 12:33   

GRL napisał/a:
kakus napisał/a:
ps. 200 ?????? ...... wolne żarty :-P

Niekoniecznie.
Czytałeś normę odnośnie cechowania prędkościomierzy w samochodach?
Pewnie nie, tylko mi się nudziło :)

Górna granica dla auta o Vmax 175km/h:
175*1,1+4=196,5
Czyli zegar przy realnych 175 może pokazywać nie mniej niż 175 i nie więcej niż 196,5.
Stąd może być te "zegarowe prawie 200".


To nie to. Lodgy ma nawet dobrze zestrojony zegar i nie przeklamuje duzo, wiec twierdze ,ze nowy logan ma to samo. Kolega moze faktycznie poszedl pod 200 z jakiejs duzej gory i mial wiatr w plecy.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2016-11-20, 12:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 907
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-11-20, 12:36   

Nie,Sandero z 250KM na pokładzie nie objechaloby mocnych aut - na pierwszym zakręcie wylądowaloby na drzewie w związku z charakterystyka zawieszenia i układu kierowniczego.
Trzeba by całe auto przeprojektowac.

Licznikowe 2oo w Sandero to jakiś kosmos - rozumiem że nerwy ze stali i łapy z kamienia...
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2016-11-20, 12:44   

Dustera sprawdzałem na GPS i zawyża 6-7km/h, a nie kilkanaście. Tak samo przy 150km/h, jak i przy 140.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2016-11-20, 12:46   

shrek napisał/a:
... Kolega....

Koleżanka.
 
Seba 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.2 16v
Rocznik: 2014
Dołączył: 02 Paź 2015
Posty: 222
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-11-20, 13:19   

A jaki koleżanka ma przebieg w dacii
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-11-20, 13:48   

eplus napisał/a:
shrek napisał/a:
... Kolega....

Koleżanka.


saren Przepraszam
 
Marcinho 



Marka: Renault
Model: Clio
Silnik: 1.2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 150
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2016-11-20, 19:52   

Ja Clio 1.2 75KM LPG jechałem z górki 190.
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-21, 19:06   

Saren, ile km już przejechałaś tym Loganem MCV? Czy korzystasz z trybu ECO?
 
saren 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0.9 Tce
Rocznik: 2016
Wersja: Ambiance Plus
Dołączyła: 15 Mar 2016
Posty: 14
Skąd: Ogrodzieniec
Wysłany: 2016-11-22, 10:06   

Kolejno.

1. 200 km/h licznikowo z góry- faktycznie z dużej góry- nie jeżdżę na co dzień jakoś wariacko, zwyczajnie była autostrada, spora górka i pusta droga- ot chciałam sprawdzić. Myślę, że GPS lub AC skazałoby okolice 185-188.

2. Koleżanko

3. Przebieg mam w tej chwili niecałe 17 tysięcy.

4. Sprawdziłam na jednej trasie tryb ECO i nie korzystam z niego- nie widzę wielkich korzyści z tego trybu, spalanie spadło około 0.5 litra, a auto koszmarnie reaguje na manewry wyprzedzania, nawet na autostradzie wydaje mi się że oszczędność nie rekompensuje spadku bezpieczeństwa czynnego.

5. Jaki silnik? Realistycznie zmodyfikowany 1.2 Tce z poprzedniej generacji Clio- to chyba jednostka od dużym stopniu pokrewieństwa technicznego z 0.9 z naszych daci? Wzmocniony do 110-115 ps, z 6 biegiem i taką sama instalacją LPG. Myślę, że byłby fajnym kompromisem pomiędzy prostotą, oszczędnością i dynamiką. Byłoby pięknie, ale tak jak jest wystarcza do kulania się i auto oceniam naprawdę bardzo pozytywnie.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-22, 10:39   

Poprzedni silnik 1.2 Tce D4Ft 100 KM to jest właśnie wycofany z ofert Dacii i Renault 1.2 16V D4F z dołożonym turbo ....
Kurcze aż się prosi o Sandero RS z nowym 1.2 Tce 125 KM + dwusprzęgłowa skrzynia za manetkami + obniżone zawieszenie i lepsze hamulce.
Jeśli taka Corsa OPC kosztuje dwa razy więcej od wersji podstawowej to takie Sandero za 50 - 60 kPLN mogłoby trochę rynku uszczknąć - ale pewnie żabojady boją się o Clio R.S. i nic z tego w Europie nie wyjdzie ....
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2016-11-22, 10:41, w całości zmieniany 2 razy  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-11-22, 15:31   

125 KM to żaden RS :-P , aby godnie nosić to miano, trzeba mieć minimum 180-200 KM
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-22, 16:18   

To byłby RS na miarę naszych możliwości - coś jak Fabia RS TDI która miała 130 KM - problem z silnikami pod 200 KM to znaczne podrożenie konstrukcji - zupełnie inny zawias , hamulce czy nawet wzmocnienia karoserii żeby to się nie posypało w drzazgi po kilku latach .... no i wtedy już wkraczamy na teren Clio RS :)
Fabia RS TDI ma 1250 kg masy i 9,5 do setki , jeśli dałoby się wymodzić Sandero z masą 1050 kg i silnikiem 125 to czyż te 8 do setki by Ci nie wystarczyło ? :)
Zresztą Renault Sandero R.S. z silnikiem 2.0 ma 145 KM .....
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2016-11-22, 16:24, w całości zmieniany 2 razy  
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-22, 16:36   

DrOzda napisał/a:
Sandero RS z nowym 1.2 Tce 125 KM + dwusprzęgłowa skrzynia za manetkami + obniżone zawieszenie i lepsze hamulce.


Tego by nikt nie kupił. Za mocne i za drogie dla "daciowego emeryta" za słabo dla młodych.
Ciekawe też ilu klientów Dacii pytało by "kiedy będzie dostępny z lpg?" :mrgreen:

Oglądałem dziś mcv po lifcie, mam wrażenie, że środek jakościowo zyskał. Nie ma co prawda cyfrowych liczników jak np Megane (co mnie odpowiada) ale stał się taki bardziej masywniejszy i stabilniejszy. Kierownica bardzo fajna.
 
Szlepster 



Marka: Dacia
Model: Był Logan MCV II PH II / jest Jogger
Silnik: Było 0.9 TCe LPG / jest 1.0 TCe LPG
Rocznik: 07.12.2016 / 2022
Wersja: Extreme 5-os.
Dołączył: 23 Paź 2016
Posty: 46
Skąd: Warszawa/Ruda Śląska
Wysłany: 2016-11-22, 17:10   

Mojo na którym salonie stoi nowy Logan?
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-22, 17:20   

Szlepster napisał/a:
Mojo na którym salonie stoi nowy Logan?


Wawa Puławska pod Piasecznem.
 
saren 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0.9 Tce
Rocznik: 2016
Wersja: Ambiance Plus
Dołączyła: 15 Mar 2016
Posty: 14
Skąd: Ogrodzieniec
Wysłany: 2016-11-24, 09:51   

Jeśli chodzi o mocne wersje tanich aut, to swojego czasu na forum KIA Ceed prowadziliśmy statystyki użytkowników i wychodziło, że w przypadku mk1 aut z silnikiem 2.0 143 pb i 2.0 140 on było coś 4% ogólnej liczby. Rozmawiałam wtedy u dealera na ten temat i już wtedy było wiadomo, że te silniki znikną z oferty ze względu takiego, iż pragmatycznie podchodząc są one w palecie zbędne.
W tej chwili się to zmienia wyraźnie- ceed gt i optima gt, coś chyba też pojawiła się soul z silnikiem 1.6 t-gdi (200)- ale też KIA przestała być marką budżetową.

Ja obstawiam (bo taka się zdaje być tendencja) że nowe generacje Logana i Dustera mogą przynieść coś "mocniejszego", tym bardziej że spore pokrewieństwo modularne aut w koncernie sprzyja takim "przeszczepom", ale czas pokaże.

Cytat:
Poprzedni silnik 1.2 Tce D4Ft 100 KM to jest właśnie wycofany z ofert Dacii i Renault 1.2 16V D4F z dołożonym turbo ...


Tak wiem. Miałam do czynienia z oboma. I o ile NA uważam za bardzo emerycki i jakiś taki nie dla człowieka silnik, to po dołożeniu turbiny był to fajny silnik- prosty,dalej trwały i chyba bez problemu dający się zagazować. O to właśnie chodzi.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-11-24, 10:09   

saren napisał/a:
Jeśli chodzi o mocne wersje tanich aut,było coś 4% ogólnej liczby
W tej chwili się to zmienia wyraźnie- ceed gt i optima gt, coś chyba też pojawiła się soul z silnikiem 1.6 t-gdi (200)

po sprzedaży DD nastawiłem się właśnie na małego hot hatcha. W tej chwili na pierwszym miejscu mojej listy jest nadal fiesta st, ale czekam na coś więcej na temat tego koreańskiego gdi. Nie interesuje mnie soul z tym motorem, ale gdyby pojawił się np i20 z tą jednostką i tej mocy, mógłby okazać się dużą konkurencją dla fiesty. Jeśli dacia oferowałaby sandero o mocy przynajmniej 180 KM, długo bym się nie zastanawiał - choćby ze względu na niższą cenę
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne