Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2013-12-16, 23:52
Fabryczny LPG
Autor Wiadomość
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-22, 09:27   

Pytanie do Laisara: czy silnik 0.9 tce z fabrycznym lpg ma wzmocnione zawory, gniazda zaworowe? Czy może różni się jeszcze w stosunku do 0.9 tce bez lpg?
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-11-22, 10:47   

Fabryczna instalacja po 5 latach i prawe 100 000 km użytkowania w MCV 1.6 K7M LPG:
1. Instalacja zablokowana - brak możliwości regulacji w ASO i brak możliwości odczytania czegokolwiek poza ASO. Początkowo wkurwienie, szczególnie na brak możliwości regulacji. Przez 5 lat instalacja spisywała na tyle się dobrze, że ingerencja w komputer nie była potrzebna. W pewnym sensie rozumiem zablokowanie instalacji - skoro dają gwarancję na zestaw nie chcą żeby ktoś w nim dłubał. Problem w razie awarii poza ASO nie da się tego naprawiać i serwisować.
2. Debilnie ustawiony przeskok z benzyny na LPG. Samochód szarpie i czasem gaśnie. Nie można tego gówna naprawić z powodu opisanego powyżej. Ja potrafię jeździć tym wozem, żona go nie cierpi i nie jeździ dacią. Poza tym jest to potencjalnie bardzo niebezpieczne.
3. Bardzo wysokie ceny serwisu LPG w ASO. Przegląd z wymianą filtra gaz/gaz to ok. 360 zł w tym prawie 200 zł to cena filtra.
4. Regulacja zaworów wg instrukcji co 120 000 km. Nie wierzę w to i robię co 30 000 km.
5. Przy obecnych cenach LPG instalacja fabryczna nadal się opłaca pomimo zwiększonych kosztów serwisowania w ASO.
6. Naprawy gwarancyjne - dwukrotna wymiana wtrysków LPG. Obecnie auto ma trzeci komplet...
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
jaskul 


Marka: Dacia
Model: Logan Van
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Confort
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Paź 2014
Posty: 62
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-11-22, 11:52   

Instalacja sprawuje sie dobrze i masz 3 komplet wtrysków przy 100 tyś km???
:oops:
Miałem Mazdę 323F przejechałem 90 tyś na LPG auto sprzedałem i dalej jeździło bez żadnych problemów - wtryskiwacze MagicJet za 40 zł sztuka :)
Następna Mazda 6 listwa AC-01 za 150 zł przebieg 60 tyś i rośnie bez problemu z wtryskami.
Własnie ten drobiazg jak zablokowanie - uniemożliwia normalne serwisowanie instalacji i dla świętego spokoju konieczność wymiany kompletu wtrysków - dobrze ze ASO robi ci bez problemów. W Warszawie na Jerozolimskiej wymieniane były pojedyncze wtryskiwacze.
Masz te stare wtryskiwacze?? Chętnie "przyjmę" stare Medy pomarańczowe - mam na nie sposób i jeszcze da sie użytkować przez jakiś czas.
Oddam za przesyłkę i na piwko za fatygę.
 
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-11-22, 12:11   

jaskul napisał/a:
Instalacja sprawuje sie dobrze i masz 3 komplet wtrysków przy 100 tyś km???


To nie jest nic zaskakującego. MEDy od kilku lat strasznie się pogorszyły pod względem jakości i przy okazji nie radzą sobie z syfem w LPG oferowanym w Polsce.
_________________
 
trybik 


Marka: dacia
Model: dokker
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 362
Skąd: Bialystok
Wysłany: 2016-11-22, 12:31   

witam
po przygodzie mojego kolegi z fabrycznym gazem tyle że w fiacie ruszając z jedynki przełączając na drugi bieg bardzo często jakby przygasał, był wielokrotnie w ASO gdyż jest to bardzo niebezpieczne szczególnie na krzyżówce , żaden prywatny gaziaż nie posiadał wtyczki by podpiąć pod komputer i to jest właśnie fabryczna instalacja nikt nie chce się do niej dotykać nawet ci z ASO ,
przy kupnie dokera proponowano mi za ok 4 tysiące zdecydowałem że jednak podziękuje i dobrze zrobiłem , miałem w UNO jeździłem 10 lat jakieś drobne usterki na samym początku potem bajka nawet filtra nie wymieniałem
dla tego żadnych eksperymentów z ASO
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-11-22, 12:39   

Była wadliwa seria wtryskiwaczy LandiRenzo. W skodzie też miałem z tej serii i też była wymiana gwarancyjna. Po wymianie wtrysków na "czerwone" problemów brak. W tych przypadkach ASO wymieniało bez gadania.

Zaletą LPG fabrycznego jest to, że gazownik nie odsyła do ASO, a ASO do gazownika, tylko wszystko robią w jednym miejscu.

Co do Fiata... Fabryczne instalacje Tartarini to wielka cuchnąca kupa, którą odradzali nawet sprzedawcy Fiata i nikt tego nie chciał serwisować.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2016-11-22, 12:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
Endi85 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 MPI + LPG
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 159
Skąd: 100 lica
Wysłany: 2016-11-22, 13:13   

jaskul napisał/a:
abryczna instalacja po 5 latach i prawe 100 000 km użytkowania w MCV 1.6 K7M LPG:


Dacia Sandero 1,6 MPI + LPG Omegas dołożony w Salonie Dacii. Dopiero po 120kkm (wzszystko na LPG) padł jeden wtryskiwacz.
Także dziwne jest to co piszesz a na pewno nie normalne
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-11-22, 13:38   

Materiał materiałowi nierówny, czasami trafi feralna seria i krótszy żywot to nic dziwnego, że wcześniej siadło... ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-22, 17:43   

Piitubski napisał/a:
czy silnik 0.9 tce z fabrycznym lpg ma wzmocnione zawory, gniazda zaworowe?

Nie wiem - ale dokładnie na to pytanie nikt nie odpowie na podstawie samego katalogu części, bo nie ma w nim opisów. Można jedynie sprawdzić, czy części mają inne numery referencyjne w różnych wersjach.

Może być też tak, że nie muszą być specjalnie wzmacniane, bo w silniku podstawowym są już wystarczająco odporne.
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-22, 18:25   

Dzięki Laisar. Bo w przypadku 1.6 sce podawałeś kod silnika różny dla wersji benzynowej (H4M-738) i lpg (H4M-740). Rozumiem, że nie ma takich dwóch kodów silnika w przypadku 0.9 tce? Czy w 0.9 tce regulacja zaworów odbywa się poprzez wymianę szklanek? Ile to może kosztować?
Ostatnio zmieniony przez Piitubski 2016-11-22, 18:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-22, 19:22   

Kody różne - zwykły Tce 90 to H4B-408, a ten z LPG to H4B-410.

Czym się różnią - nie wiem.

Regulacja tak jak w H4M - szklankami.

Koszty - też podobne, tyle że w razie wymiany popychaczy jest oczywiście o 1/4 mniej. Robocizna jednak taka sama, bo i konstrukcja zbliżona.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2016-11-24, 19:10   

według mnie zbyt niska temperatura przełączania gazu zabija wtryski
z drugiej strony możesz powiedzieć że nakłady poniesione na serwis się zwróciły bo 2 x 900 lekką ręką 1800 które dostałeś w ramach gwarancji
 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2016-11-25, 07:08   

ASO w Białymstoku znowu się popisało - ewidentne objawy padniętej listwy wtryskowej, a oni każą najpierw zacząć naprawę od odpłatnej regulacji zaworów :mrgreen:
Gdy spytałem na jakiej podstawie taka diagnoza usłyszałem o nieprawidłowej emisji spalin (checka brak), a na moja sugestię, że można to łatwo zweryfikować sprawdzając emisję na benzynie (jest prawidłowa) skwitowano, że trzeba zacząć od regulacji zaworów :evil:
 
baro 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Wersja: Logan
Dołączył: 09 Maj 2016
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-04, 15:38   

Pomóżcie proszę.

Nie znam się na kwestiach technicznych samochodów. W czerwcu 2015 roku kupiłem Dacię Logan Van 1.6 benzyna + LPG montowany fabrycznie, rocznik 2012, dwumiejscowa, z paką - ładowność do 750 kg. Miała wtedy przejechane ok. 142 tysięcy, teraz jest 160 tysięcy km.

Chodzi mi o przegląd LPG, ewentualną regulację i wymianę wszystkich filtrów. Byłem w prywatnej firmie, to powiedzieli mi, że nie są w stanie nic zrobić, bo akurat do tego modelu LPG nie posiadają programu komputerowego czy sterownika. W każdym razie odesłali mnie to ASO. Tam dowiedziałem się, że regulacja zaworów i wymiana dwóch filtrów będzie mnie kosztowało coś ok. 600 zł!!!!!! A w tym prywatnym chcieli za to łącznie 150 zł, gdyby mieli ten program.

I co tu zrobić??? Nie ma żadnej możliwości ominięia ASO?
Czy faktycznie muszę robić przegląd instalacji? Może mogę jeszcze jeździć na takiej jaka jest?

Co się może stać jeśli nie zrobię przeglądu i ewentualnych wymian? Czy uszkodzę silnik albo samą instalację?

Co radzilibyście zrobić?
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2016-12-04, 16:32   

Od jednych partaczy do drugich :)
Instalacji się nie reguluje , nie da się i już .
Przecież to są uniwersalne filtry
Filtr fazy lotnej
https://lmgtfy.com/?q=14+mm+filtr+gaz
ciekłej
https://lmgtfy.com/?q=LI10+filtr
Wymień sam , oddaj na regulacje zaworów całość wyniesie do 100 zł
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2016-12-04, 16:39, w całości zmieniany 2 razy  
 
jaskul 


Marka: Dacia
Model: Logan Van
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Confort
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Paź 2014
Posty: 62
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-12-04, 16:43   

Wymień filtry od LPG możesz sam, możesz w każdym warsztacie LPG
Regulacja zaworów zrób kiedy chcesz w każdym warsztacie.
Jak sie nic nie dzieje nic sie nie reguluje w tej instaalacji.

PS
W loganie po mojej naprawie - po 2 tygodniach jazdy check sie nie zapala auto pracuje równo w całym zakresie obrotów.
 
dacia 


Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 384
Skąd: Polska
Wysłany: 2016-12-06, 22:11   

To ja wtrącę kilka groszy. Serwis gazowy w Aso to ździerstwo. Ogólnie instalacja nie jest najlepsza ,ale samochód jeździ .Gdyby nie ta pieczątka gwarancyjna to na pewno bym tam nie pojechał bo ,,mój" serwis to banda czarodziei. Póki co mam 60 tys przelatane i jeździ to nie ruszam,ale mam wstępnie ugadane wymianę przodu na coś normalnego. Kwota 1500zł po za aso . Ostatni olałem gwarancję bo nie mam zamiaru kwitnąć cały dzień na fotelu na poczekalni i słuchać jak to oni ciężko pracuję i sprawdzają pod kontem błędów mój samochód i serwis LPG robiłem po za aso w najdroższym serwisie w mieście (sprawdzony oczywiście) i zapłaciłem 100zł :) czas wymiany 15 minut z obgadaniem wszystkiego
Ostatnio zmieniony przez dacia 2016-12-06, 22:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2016-12-14, 06:24   

Witam ponownie... jestem po wymianie wtryskow na nowe, nastąpiła poprawa pracy silnika, natomiast podczas przyspieszania do 2500-3000 obrotów nadal silnik szarpie. Mniej, ale nadal szarpie.
Zakończenie szarpania kończy się zazwyczaj słyszalnym strzałem pod maską. Problem nasila się po nagrzaniu.
Macie jakieś pomysły? Na benzynie autko chodzi idealnie, podejrzewam w tej sytuacji albo reduktor albo układ WN.
Ostatnio zmieniony przez Michał93 2016-12-14, 06:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-12-14, 09:39   

Na benzynie nie szarpie przy takich obrotach jak wcześniej pisałeś?
Może LPG jest niezbyt dobrze wyregulowany, bo strzały mogą być niebezpieczne dla silnika.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-12-14, 10:52   

Podłącz "coś" (najprościej komórkę przez BT) do złącza diagnostycznego i zobacz jak układają się korekty krótkoterminowe na benzynie i gazie - będziesz wiedział więcej na temat poprawności ustawienia LPG i sprawności wtryskiwaczy. Szarpanie, a później strzały sugrują że jest grubo za bogata mieszanka. Zalewa silnik gazem, a póżniej wypala w kolektorze - ale ostani raz z czymś takim to spotkałem się w instalacji podciśnieniowej.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2016-12-14, 15:59   

Na benzynie problem nie występuje.
Elm niewiele mi da bo to fabryczna instalacja i jest zablokowana.
Aso jak mantrę powtarza "zawory do regulacji".
Wtryski wczoraj nowe założyli w aso.
Zachowanie podobne do kończącego się gazu w instalacjach II generacji (mieszalnikowych).
Problem nasila się w miarę wzrostu temperatury silnika i zacząłem podejrzewać cewkę.
Aktualny przebieg to 74kkm
 
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-12-14, 18:45   

Michał93 napisał/a:
Elm niewiele mi da bo to fabryczna instalacja i jest zablokowana.


Ale korekty będzie widać.
_________________
 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2016-12-15, 21:25   

Problem rozwiązany...
ASO najchętniej by regulowało zawory :mrgreen:
Winowajca znaleziony :



Mam wątpliwości, czy swiece zostały zmienione podczas przeglądu przy 40 tysiącach...
Nowe to Beru Z243
Ostatnio zmieniony przez Michał93 2016-12-15, 21:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
jaskul 


Marka: Dacia
Model: Logan Van
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Confort
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Paź 2014
Posty: 62
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-12-15, 22:30   

Masakra te świece... Wymień od razu kable bo patrząc na porcelanki to tam prąd przelatywał..
 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2016-12-15, 22:58   

Narazie nie wymieniam, zobaczę jak się te będą zachowywać ;)
Przy 80kkm powinni zmienić świece wiec jeśli nie będzie innych niż Beru to znaczy ze nie wymienili :mrgreen: za 6 tysięcy się okaże
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne