Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Problemy z zapalaniem
Autor Wiadomość
NIKI 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 28 Lis 2016
Posty: 4
Skąd: Łłódź
Wysłany: 2016-11-28, 19:54   Problemy z zapalaniem

Witam, mam problem z odpaleniem Dacii Duster 2013, przebieg 45000. Zrobiło się trochę zimniej i moja Dacia nie odpaliła. Zaholowałem do serwisu Jaszpol!!! Powiedzieli, po pół godzinie, że alternator do wymiany 3600 zł. Podziękowałem. Samochód zapalił od razu gdy dali mu kopa, tj. podziałali silnym napięciem. U mnie żadna kontrolka nie wskazuje braku ładowania - nigdy. Zrobili test akumulatora: sprawność 50%, naładowanie 100%.
Może ktoś pomoże.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-28, 20:08   

Przez internet nikt skutecznie nie pomoże - potrzebny jest mechanik-elektryk, który po prostu sprawdzi co konkretnie w samochodzie nie działa, bo powodów może być wiele i zgadywać na ślepo długo i boleśnie...
 
NIKI 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 28 Lis 2016
Posty: 4
Skąd: Łłódź
Wysłany: 2016-11-28, 20:25   

Wszystko OK, tylko jak napisałem byłem w Jaszpolu! Jedyne co stwierdzili, to że to alternator nie ładuje. Test akumulatora jak podałem, wobec tego ja nic nie rozumiem. Może możecie kogoś polecić.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-11-28, 20:37   

Po pierwsze nie ma i nie było dustera 1.6MPI. Jeżeli już rocznik twój to 1.6 16V.

Była wadliwa partia aku ale to chyba w 2010r. Wymieniali na gwarancji.
Podepnij miernik i sprawdź po odpaleniu czy masz ładowanie na poziomie 14 - 14,5 V (bez włączonych odbiorników typu światła, radio, wentylator). Jeżeli tak to alternator sprawny i regulator napięcia też.
 
wojtek013 



Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 334
Skąd: KR
Wysłany: 2016-11-28, 20:55   Re: Problemy z zapalaniem

NIKI napisał/a:
Powiedzieli, po pół godzinie, że alternator do wymiany 3600 zł.


Pięknie; za 1/10 tej kwoty można altka zregenerować na praktycznie nówkę sztukę.
Jak kolega wyżej: sprawdź ładowanie.

Zrób test: naładuj akumulator, i jeśli podczas zimnego rozruchu napięcie spadnie poniżej 10V - czas na zmianę.
_________________
miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
 
NIKI 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 28 Lis 2016
Posty: 4
Skąd: Łłódź
Wysłany: 2016-11-28, 21:07   

W Jaszpolu sprawdzali ładowanie po odpaleniu: bez obciążenia i w obciążeniu, stwierdzili 13,5 V do 16,4 V. Czy konieczna jest wymiana alternatora, czy wystarczy regulator napięcia np.?
 
wojtek013 



Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 334
Skąd: KR
Wysłany: 2016-11-28, 21:35   

Duży rozrzut.
Regulator jest w alternatorze. Osobiście podjechał bym do jakiegoś dobrego zakładu zajmującego się regeneracją alternatorów i rozruszników. W Krakowie nie miał bym z tym problemu, ale w Łodzi... Może jest choć jeden.
_________________
miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
 
NIKI 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 28 Lis 2016
Posty: 4
Skąd: Łłódź
Wysłany: 2016-11-28, 21:54   

Dzięki Wojtek013, tak zrobię.
Ale nadal mam wątpliwości, czy po 3 latach padł komuś alternator i to tak, że ładuje ale z takim dużym rozrzutem napięcia? Po za tym rano aku kręcił dobrze, a auto mimo to nie chciało zapalić. Pamiętam, w megance aku ledwo kręcił a auto zapalało? Może ktoś miał podobną sytuację w Daci.
 
Andrzej J 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2013
Wersja: Dokker
Dołączył: 25 Mar 2015
Posty: 23
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-11-28, 22:28   

W Łodzi na Piłsudskiego jest VOLTCAR. Zawsze u nich robiłem rozruszniki i alternatory i nie miałem nigdy problemów. To nie jest reklama tylko podpowiedź. Jadąc z miasta na Andrzejów po lewej stronie za stadionem Widzewa.
 
wojtek013 



Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 334
Skąd: KR
Wysłany: 2016-11-28, 22:38   

No widzisz...., czyli jednak kręci.

Skoro tak - może należało by zacząć od świec, kabli WN, może z układem paliwowym coś nie tak - jest tam jakiś filtr w ogóle? Luzy zaworowe co ile się sprawdza?

Tak tylko podpowiadam :)
_________________
miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-11-29, 05:52   

W tym silniku są hydrauliczne popychacze i luzów się nie ustawia jak w ośmiozawrówce.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2016-11-29, 08:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1134
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-11-29, 07:14   

wojtek013 napisał/a:
... kabli WN, ...

W tym autku nie ma czegoś takiego. Cewki są na świecach. A świece po 3 latach warto tak czy siak wymienić.

wojtek013 napisał/a:
Luzy zaworowe co ile się sprawdza?

Po dwukrotnie większym przebiegu można kontrolować. Jak kolega nie jeździ na gazie, to częściej nie ma sensu.

Skoro zmierzono jakieś dziwne napięcia, to raczej regulator. w ASO zaśpiewali Ci za wymianę alternatora, bo jak zauważył wojtek013, regulator jest w alternatorze. Rzeczywiście pierwsze kroki powinieneś skierować do warsztatu regenerującego alternatory. Jak nie pomogą, to może coś podpowiedzą.
_________________

Ostatnio zmieniony przez Lajkonik 2016-11-29, 07:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2016-11-29, 08:43   

Jeśli rzeczywiście okaże się że alternator do wymiany to albo regeneruj swój - co może zając kilka dni albo kup regenerowany - regeneracja polega na wymianie na nowe wszystkich wnętrzności, pozostaje tylko obudowa ze starego - taki alternator kupisz za kilkaset złotych, mi jakiś czas temu rozsypał się ( prawie dosłownie, łącznie z pęknięciem obudowy z powodu zablokowania sprzęgiełka w Lagunie z takim samym silnikiem - zapłaciłem ok 700 zł, gdybym oddał swój z nieuszkodzoną obudową - to połowę tego.
A 3500 za alternator - takie rzeczy tylko a ASO :mrgreen:
 
Szlepster 



Marka: Dacia
Model: Był Logan MCV II PH II / jest Jogger
Silnik: Było 0.9 TCe LPG / jest 1.0 TCe LPG
Rocznik: 07.12.2016 / 2022
Wersja: Extreme 5-os.
Dołączył: 23 Paź 2016
Posty: 46
Skąd: Warszawa/Ruda Śląska
Wysłany: 2016-11-29, 08:58   

Marek1603 napisał/a:
Po pierwsze nie ma i nie było dustera 1.6MPI. Jeżeli już rocznik twój to 1.6 16V.


Czu to silniki z serii K4M 700?

Jak rozrusznik kręci, a silnik nie odpala to sprawdziłbym czujnik położenia wału.
W swoim Scenicu I Ph I tak miałem, że kręcił ale nie odpalał.
Wystarczyło przeczyścić i na rok miałem spokój :)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne