Wysłany: 2016-12-03, 11:52 Ciekawostka z salonu Forda
Popytałem o tendencje na rynku. On akurat zajmuje się sprzedażą samochodów tylko do firm, nie dla osób prywatnych i opowiedział mi kilka ciekawych rzeczy :)
1. Ludzie przestali kupować dizle. Spadek sprzedaży dizli jest znaczący, wręcz kosmiczny w stosuku do tego co było 5-7 lat temu.
2. Z roku na rok wzrasta sprzedaż samochodów marki Ford i nie było od 10 lat roku, aby sprzedaz spadała. Sa duże naciski od Forda Europe na Ford Polska, a potem od Ford Polska na poszczególne salony. To wielka korporacja, więc wyniki cisną od góry i nie interesuje ich nic - byle tylko sprzedawac ilości.
3. Zmniejszają się marże. W związku z tym, że naciski od góry są potężne (mają rejestrować co miesiąc min. 120 aut), to jak pod koniec miesiąca brakuje sprzedanych samochodów, to rejestruje się te, które stoją na placu, aby zrobić "sztuczną sprzedaż", a potem się wypycha faktycznie te samochody na zerowej marży.
4. Rośnie biurokracja. Ilośc pracy jest ogromna z papierkami, a płace takie samo, albo mniejsze, bo salony jadą na mniejszych marżach.
5. Jest ogromne zamieszanie na rynku, bo częściej i więcej zmian jest wprowadzanych w krótszym czasie. Wszystko biegnie, goni coraz szybciej i szybciej. Wnioskuję z tego, że jest też więcej niedomówień, pomyłek, niedociągnięć (to juz mój komentarz po rozmowie).
6. 3-cylindowy 1.0 w Focusie :) Do miasta wystarcza, a sprzedaje się super!
7. Nowy ford Edge jest drogi, bo zaczyna się cena od 160 tysięcy, ale sprzedają się te za 200 tysięcy i więcej!
Z roku na rok wzrasta sprzedaż samochodów marki Ford i nie było od 10 lat roku, aby sprzedaz spadała.
Tak, jakby do danych Samar nie można było sięgnąć:
Cytat:
Trzecie miejsce w rankingu należy do marki Ford, która w grudniu 2010 r. jeszcze bardziej odskoczyła od Fiata, który spadł poza pierwszą trójkę w listopadzie. Ford w 2010 r. sprzedał w Polsce 26 880 samochodów. Tutaj mała ciekawostka, w 2009 r. Ford sprzedał 26 879 samochodów, więc na przestrzeni ostatnich 12-stu miesięcy, wielkość sprzedaży marki Ford praktycznie nie uległa zmianie. Obecny udział Forda w polskim rynku to 8.06%.
A w 2011:
Cytat:
Na drugim miejscu utrzymał się Ford:
Liczba sprzedanych samochodów w Polsce w 2011 roku: 22 907
Wzrost/spadek w porównaniu z 2010 rokiem: spadek o 8,92%
Udział w rynku: 8,33%
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-12-04, 23:04
Jak to mówią znawcy:
"Ford gówno wart.
A Fiat jego brat."
Fiaty oceniam wysoko.
Forda nie znam.
W moim mieście chyba nie występuje.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
U Forda fajnie schodzily Fordy K - najtansze* nowe auta na rynku (32.000 za niezle wyposazona wersje z klima). Sam chcialem kupic zamiast Sandero, ale juz nie ma ani jednej sztuki w Polsce, a w 2017 ma wyjsc nowa generacja.
*nie liczac niepopularnych w PL marek typu Tata Motors.
U Forda fajnie schodzily Fordy K - najtansze* nowe auta na rynku ... a w 2017 ma wyjsc nowa generacja.
Jeżeli ma to być ten sam Ka+ co oferują już na innych rynkach, to u nas faktycznie może namieszać.
Będzie 5-ciodrzwione, znacznie większe od poprzednika i w cenie na pewno zauważalnie niższej niż fiesta.
To może być w przyszłości mocny konkurent Sandero (choć trochę mniejszy).
Pytanie ile krzykna. 32.000 to byla naprawde bardzo atrakcyjna cena. Skoda CitiGo z klima jest za 36000, w wersji 5d za 37500 (bez rabatow). Zeby powalczyc na rynku Ka musialby byc wiekszy niz Skoda (o co nietrudno) i tanszy (a tu juz moze byc roznie).
Pozyjemy, zobaczymy. Ka 3d za 32000 bym kupil (~4.000 mniej niz moje Sandero). Za 35-37 wole Dacie (wieksza, a jakosc wykonania taka sama, a nawet Daczka ladniejsza).
Ostatnio zmieniony przez pixa 2016-12-05, 11:23, w całości zmieniany 1 raz
Dotychczasowy Ford Ka był autem cholernie małym i nie mógł nic ciekawego zaoferować poza superatrakcyjną ceną.
Citigo to raczej słaby konkurent dla nowego Ka+
Długość: 3,56m vs 3,93m
Rozstaw osi: 2,42m vs 2,49m
Sądzę, że cennik będzie się zaczynał od jakiś 43-45k, a realnie będzie do chwycenia od 40k.
I myślę, że przy takiej cenie mógłby zagrozić Sandero, gdyż za niewiele większe pieniądze od Laureatki, dostajesz 1.2 R4 i "większy respekt na dzielni".
No chyba, że mieszkasz na cygańskim osiedlu.
Za 43.000 masz Tipo 1.4 z LPG. Za 41.000 bez gazu. Wiekszy, lepszy silnik. Ka nie podola Cena max za Ka powinna wynosic tyle, co za Skode, zeby byla w miare atrakcyjna.
Ja za swoją wszystko mającą sandero 1.2 zapłaciłem 43k zł ( 2k zł to są pierdoły typu lodówka, gumowa wykładzina do bagażnika etc.). Czyli zostaje 41300 zł. W tej cenie masz dosłownie wszystko co w cenniku dacii + opony zimowe (sprzedane za 500zł). Zostaje Ci cena 40800zł.
W cenie 43200zł w fiacie brakuje ci:
*el lusterek podgrzewanych
*Koła zapasowego
*Tylne szyby el
*Komputera pokładowego
*Alufelg (mogę się mylić)
*Tempomat+ ogranicznik prędkości
*Skóry na kierownicy
*Nawigacji
*Lusterek w kolorze nadwozia
Pewnie znalazło by się coś jeszcze, ale po co szukać więcej.
Dlatego uważam że w tych rozmiarach/wyposażeniu nie znajdziesz auta w podobnej cenie.
Do tego Ford jak dla mnie ma deskę rozdzielczą niczym z sandero 1 i aut z tamtych lat. Przez co bardzo odstaje na tle konkurencji.
Ostatnio zmieniony przez Thomson1708 2016-12-05, 12:34, w całości zmieniany 1 raz
Z tym, ze moim zdaniem wymienione przez Ciebie rzeczy to pierdoly (może z wyjątkiem el. lusterek). Ja za swoje Sandero Open dalem 35.800 (z dodatków klima i kolo).
Sandero vs Tipo w moim przypadku to oszczędność przynajmniej 5 tysięcy. Więc wybór wydaje się oczywisty. W Twoim przypadku bym się zastanawiał.
A tak poza tym to porownywalismy nowego Forda K+ z Tipo
Z tym, ze moim zdaniem wymienione przez Ciebie rzeczy to pierdoly (może z wyjątkiem el. lusterek). Ja za swoje Sandero Open dalem 35.800 (z dodatków klima i kolo).
Sandero vs Tipo w moim przypadku to oszczędność przynajmniej 5 tysięcy. Więc wybór wydaje się oczywisty. W Twoim przypadku bym się zastanawiał. A tak poza tym to porownywalismy nowego Forda K+ z Tipo
Tipo można porownywac z Loganem, a sandero z Ka inaczej to nie ma sensu, bo równie dobrze moglibyśmy porównywać np. Dustera do Cayenne...
Ostatnio zmieniony przez art 2016-12-05, 19:06, w całości zmieniany 2 razy
Za 43.000 masz Tipo 1.4 z LPG. Za 41.000 bez gazu. Wiekszy, lepszy silnik. Ka nie podola Cena max za Ka powinna wynosic tyle, co za Skode, zeby byla w miare atrakcyjna.
Po 1. Kto sprzedaje Tipo po 41k? Chętnie przygarnę tę informację.
Po 2. Jak będziemy patrzyć przez pryzmat kubatury, to jeszcze bardziej opłaca się autobus przegubowy. Niektóry potrzebują po prostu małego samochodu i już.
Po 3. Dlaczego niby auto o pół klasy większe ma kosztować tyle samo co mniejsza konkurencja? (I to jeszcze konkurencja, której nie stać na zamaskowanie części blach w środku, tłumacząc się "takim stylem".)
Po 4. Ka+ będzie większe niż ustępujący właśnie Nissan Micra, którego obecnie można nabyć za ok. 38k.
Po 5. Dotychczasowe Ka zrobiło furorę dopiero tuż przed śmiercią. Nijaki brat Fiata 500 nie miał nic ciekawego do zaoferowania - ani porywającego wyglądu, ani dodatkowej pary drzwi, ani nadmiaru przestrzeni. Ostatnim tchnieniem przypomniał o swoim istnieniu super ceną, którą tak skalkulowano dopiero 2-3 lata temu.
Po 6. Sugerując się katalogami nowe Ka+ w UK jest o 200 funtów droższe od Sandero Laureate 0.9tce, w DE podobnie (o 200 euro droższe). Z prostej matematyki wychodzi, że w PL można się spodziewać ceny od ok. 43k bez klimy, czyli realne jest u Forda jakieś 40k z klimą.
Po 7. Wg nowego cennika nie idzie kupić sensownej Dacii poniżej Laureate, więc w grudniu 2016 Sandero za 35k to niestety paździerz.
Po 8. Nawiązując do wyżej wspomnianych modeli:
- Skoda - 3563mm - cena od 36k.
- Micra - 3825mm - cena od 37,5k. (model schodzący, więc cena obniżona z okolic 40k)
- Ka+ - 3929mm - cena od ??????
- Baleno - 3995mm - cena od 44k.
Można się kłócić o niuanse wynikające z kwestii wyposażenia, przestrzeni w poszczególnych modelach (która nie zawsze idzie w parze z wymiarami), ale mimo wszystko powyższe dane dają do myślenia. Nie widzę podstaw do tego, żeby za Ka+ wołać tyle co za Citigo. To już lepiej dla nich chyba nie wprowadzać tego modelu do PL.
Ostatnio zmieniony przez GRL 2016-12-06, 04:27, w całości zmieniany 1 raz
ad. 1 Kolezanka kupila Tipo z placu za 43.000 z LPG. Byly tez bez LPG do puszczenia za 41.000. Jechala na drugi koniec Polski - gdzies pod Rzeszow (jestem z Wroclawia). Jak serio ci zalezy, to podpytam dokladnie o ktory salon chodzi. Mogli tez chciec sobie nabic grudniowe premie, to puscili pare sztuk taniej
ad. 4 Fakt, ze Ka zachecal glownie cena - ale z drugiej strony czy Dacia zachecia czyms wiecej?
ad. 7 Ja kupilem jeszcze Opena z klima i lakierem metalizowanym za 35.800 - wydaje mi sie, ze wyposazenie tej wersji jest calkiem przyzwiote.
Jak serio ci zalezy, to podpytam dokladnie o ktory salon chodzi.
Będę "dźwięczny" za tę informację.
pixa napisał/a:
...ale z drugiej strony czy Dacia zachecia czyms wiecej?
Dacia zniechęca brakami - dla jednych niewybaczalnymi, dla drugich obojętnymi. Nie słyszałem o wybrakowaniu Forda Ka. Moim zdaniem nie zawojował rynku głównie ze względu na brak wersji 5d.
pixa napisał/a:
Ja kupilem jeszcze Opena...
Nie można już zamówić Opena, dlatego podkreśliłem, że teraz, w grudniu jest lipa. Ambiance ma korbki oraz brak zamka centralnego i nawet nie można ich dokupić. Dla mnie to dyskwalifikuje pojazd w 2016r. Pozostaje tylko Laureate, czyli drożej.
Nie można już zamówić Opena, dlatego podkreśliłem, że teraz, w grudniu jest lipa..
Sprawdzałeś to że nie można zamówić?
Bo w cenniku z 2 listopada 2016 jeszcze jest.
http://www.dacia.pl/media...6/AM16_SA21.pdf
Zadzwoń do kilku salnów, może do klubowego sprzedawcy z Gdańska i sprawdź
Ambiance ma korbki oraz brak zamka centralnego i nawet nie można ich dokupić. Dla mnie to dyskwalifikuje pojazd w 2016r. Pozostaje tylko Laureate, czyli drożej.
Jesteś pewny, że mowa o Ambiance a nie o Access? Bo ja mam centralny zamek i elektryczne szyby i było to w serii a nie opcji.
O widzisz, chciałem Ci wskazać gdzie w cenniku stoi jak byk, że w Ambiance tych elementów wyposażenia nie ma.
I tu niespodzianka - cennik został poprawiony 5 dni temu.
Ja wczoraj sprawdzałem te dane w pliku pdf sprzed miesiąca (mam ściągnięty na dysk).
Centralny i el. szyby wróciły do Ambiance.
No, lepszy rydz niż nic. :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum