Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Maj 2014 Posty: 156 Skąd: Radom
Wysłany: 2016-12-14, 11:55
jas_pik napisał/a:
Marckok napisał/a:
.czy diesel 120 KM zamiast 100 KM wart jest wydania większych pieniedzy ? (skrzynia 6-biegowa w miejsce 5)
Skrzynia 6 na trasę jest lepsza niż 5 tka , w mieście to już rożnie.
Ale wcześniej wspomniałeś że za te same pieniądze a teraz większe?
Nie jeździsz mocą ale momentem, to jest ważniejsze przy porównywaniu silników zwłaszcza diesla.
To może ja się podzielę spostrzeżeniami o aucie niewiele mniejszej wielkości: 1665mm wysokości, ~415cm długości, 1379kg, prawie dwie tony dmc.
Skrzynia biegów to manual szóstka i często mi się zdarza zmieniać z 4 na 6 bieg, albo z 3 na 5-ty. Szczególnie, gdy włączam się do ruchu na jakąś szybką drogę. Silnik nie prostestuje, przy prędkościach ekspresowo-autostradowych cisza wewnątrz. Za to jazda po krajówce za maruderami, którzy nie mogą się zdecydować, czy jechać 70km/h, czy 90 jest mało przyjemna, jeśli chce się mieć włączony zawsze "właściwy" bieg. W mieście niestety, chciałoby się, zwłaszcza gdy silnik rozgrzany, przy 55-60 km/h włączać piątkę. Jak już to zrobię, to beznamiętnie przyśpieszam do 70km/h, a to za szybko... Jeżeli większość przebiegu będzie po ekspresowych i autostradach, to bierz 6-tkę.
Teraz co do mocy. W katalogach podają moc maksymalną na dzień dobry, sprawdź max. moment obrotowy i tą wartością się kieruj. Auto o większej mocy będzie szybciej przyśpieszać do setki o sekundę, będzie rozwijać większą prędkość max. o jakieś 10km/h. Może będzie szybciej wyprzedać (tego nie wiem na pewno). Różnica w spalaniu zapewne pomijalna. Natomiast duży moment obr. przyda Ci się szczególnie na podjazdach z kompletem pasażerów na pokładzie. Ja mam wrażenie, że duży moment obr. pozwala zapomnieć o fakcie, że masz załadowane auto - przypomnisz sobie dopiero podczas hamowania
Kolejna rzecz, może niezbyt interesująca podczas zakupu salonówki, lecz przy dużych przebiegach i intensywnej eksploatacji warta przemyślenia: lepiej mieć diesla z systemem wtryskowym od firmy, której elementy można łatwo zregenerować/naprawić. Na pewno Bosch, może Delphi, na pewno nie Denso, czy Continental (d. Siemens).
Marckok napisał/a:
wlasnie...czy diesel 120 KM zamiast 100 KM wart jest wydania wiekszych pieniedzy ? (skrzynia 6-biegowa w miejsce 5)
Jeśli 120-tka ma istotnie większy moment obr., to imho tak.
GRL napisał/a:
W 90-tce NIE było:
- dwumasy,
Moment obr. był mały, to i dwumasy nie było Do dzisiaj w najmniejszych silnikach Hyundai'a nie ma.
GRL napisał/a:
Obecnie fap jest obowiązkowy, co do reszty nie mam pojęcia jak to się rozwijało w ostatnich latach.
Nie jest obowiązkowy, tylko obowiązkowa jest niska emisja sadzy. Filtr to jedynie sposób jej zmniejszenia. W czasach obowiązywania Euro4 można było spotkać na rynku samochody z silnikami diesla wyposażonymi w filtry, ale też takie, które go nie miały - małej wielkości i z małymi silnikami. Np. w MultiJetach 1.3 nie było bardzo długo i chyba w jakichś Hyundai'ach.
Ostatnio zmieniony przez rafal_rx 2016-12-14, 12:13, w całości zmieniany 2 razy
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1061 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-12-14, 13:18
Piszecie o tych dwumasach, turbinach jakby to był balrog.
Przeceiż raczej się w 5 lat nie zepsuje, (choćby dlatego, że na gwarancji) a nawet jak się zepsuje to się wymieni, co za problem.
Do forda dwumasa kosztuje 1000zł, nowa turbina 650zł, więc niewiele więcej niż komplet tarcz i klocków, czy też komplet rozrządu.
To był skrót myślowy.
Nie kojarzę dzisiaj jakiegokolwiek diesla, który by go nie miał.
Lza napisał/a:
Piszecie o tych dwumasach, turbinach jakby to był balrog.
Przeceiż raczej się w 5 lat nie zepsuje, (choćby dlatego, że na gwarancji) a nawet jak się zepsuje to się wymieni, co za problem.
Do forda dwumasa kosztuje 1000zł, nowa turbina 650zł, więc niewiele więcej niż komplet tarcz i klocków, czy też komplet rozrządu.
230kkm to już wystarczający przebieg, żeby takie coś mogło zaszwankować.
Samej dwumasy się nie wymienia, bo skoro już się zapłaciło worek pieniędzy za wyciągnięcie starych bebechów, to aż się prosi, żeby zrobić to razem ze sprzęgłem.
Dwumasa + sprzęgło + robocizna, to raczej powyżej 2000zł, a nie 1000.
Turbina za 650?
Chyba chodzi o koszt regeneracji.
Dolicz demontaż i montaż, itd.
Podsumowując - jest ryzyko, że będzie się jakieś 3000zł w plecy. A po co ryzykować? ;)
Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Maj 2014 Posty: 156 Skąd: Radom
Wysłany: 2016-12-14, 20:44
GRL napisał/a:
Podsumowując - jest ryzyko, że będzie się jakieś 3000zł w plecy. A po co ryzykować? ;)
Ale ja się zapytam, względem czego takie ryzyko? Względem turbobenzyny? Nie wiem, jak w TCe, ale cała reszta turbobenzyn ma dwumasowe koła zamachowe, ma turbosprężarki również. A jeśli do tego bezpośredni wtrysk benzyny, to jeszcze i ryzyko osadów w kanałach dolotowych. Owszem, auta od PSA można dostać z klasycznym silnikiem benzynowym wolnossącym 1.6. W ciągu 70.000km podejrzewam, że różnica w wydatkach na benzynę względem ON przekroczy owe 3000zł. Rocznie!
HDI 90 względem HDI 110, do wyboru pomiędzy nimi się odnosiłem.
Oczywiście patrzę przez pryzmat ich osprzętu sprzed kilku lat.
Podaję to tylko jako przykład analizy opłacalności wyboru słabszej wersji, która może być prostsza w budowie.
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1061 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-12-14, 22:19
Nawet jeśli 3000 zł trzeba będzie wydać (choć wcale nie jest powiedziane, że trzeba będzie wydać) po 200 000 km to co to za wydatek? komplet opon kosztuje 1500zł, a one zużyją się szybciej niż w 200 000km.
Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sie 2012 Posty: 384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-14, 22:24
GRL napisał/a:
HDI 90 względem HDI 110, do wyboru pomiędzy nimi się odnosiłem.
Oczywiście patrzę przez pryzmat ich osprzętu sprzed kilku lat.
Podaję to tylko jako przykład analizy opłacalności wyboru słabszej wersji, która może być prostsza w budowie.
zapytalem o to i uzyskalem odpowiedz ze ten slabszy tez ma dwumase i jest równie skomplikowany jak mocniejszy
6 bieg wydaje mi sie wskazany (w Dacii jest przydatny)
Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sie 2012 Posty: 384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-15, 10:32
Podsumowując: otrzymałem ofertę na Peugeot Partner Tepee Outoor silnik 1.6 hdi 120 KM skrzynia 6 biegów, panel dotykowy z nawigacją, dwustrefowa klima automatyczna, tempomat, dzienne LED itp. plus dwa komplety opon za 75000 brutto
co o tej cenie myślicie ? wiem że w PSA/Renault nie ma dużego kompaktu/kombi w tej cenie z takim wyposażeniem...
wersja 100 KM z pięcioma biegami i klimą manualną jest tańsza o 10000 brutto, co oznacza leasing niższy o 150 zł miesięcznie
nigdy nie miałem klimy automatycznej, jakie są z niej korzyści w stosunku do manualnej ? a może ma jakieś wady ? bo zastanawiam się czy nie wziąć jednak tańszej wersji (10 000 to trochę jest, choć 150 zł miesięcznie to już nie tak wielka różnica, zwłaszcza jeśli 6 bieg może oznaczać niższe spalanie w trasie)
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1061 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-12-15, 10:49
Automatyczna klima dwustrefowa polega na tym, że po prostu ustawiasz temperaturę jaką chcesz mieć w samochodzie, - podajesz wartość w stopniach Celsjusza. Pasażer może wprowadzić inną wartość niż kierowca. Nic więcej Cię nie obchodzi, auto samo reguluje intensywnością nawiewu i samo decyduje ile powietrza tłoczyć na szybę a ile na nogi czy na środek.
W każdej chwili, gdyby to było konieczne - można wymusić tryb manualny - zmianę kierunków nawiewu czy obroty wiatraka. Zazwyczaj jednak wystarczy ustawić temperaturę i koniec.
Więc w stosunku do manualnej automatyczna klima nie ma żadnych wad, bo można ją przestawić w tryb manualny gdyby komuś nie pasowało. A zalety ma takie, że jest ultra wygodna.
W nawiewach sterowanych manualnie musisz sam kręcić pokrętłami żeby uzyskać żądany efekt, więc po prostu masz więcej manipulowania.
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1061 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-12-15, 10:54
Marckok napisał/a:
co o tej cenie myślicie
ja myślę, że powinieneś wysłać tą ofertę do wszystkich salonów tej marki w promieniu 100km (albo nawet więcej) od domu i zapytać, czy ktoś zaproponuje lepsze warunki. Najtańszą otrzymaną ofertę znów rozesłać. W ten sposób, po kilku turach będziesz miał na pewno parę tysięcy niższą cenę.
nigdy nie miałem klimy automatycznej, jakie są z niej korzyści w stosunku do manualnej ? a może ma jakieś wady ?
Automatyczna nie jest w żaden sposób gorsza od manualnej. Jest coś tam lepsza, bo można ustawić na sztywno jakąś wartość i to komputer ma się martwić tym jak ma ją utrzymać. Chyba najfajniejsze jest to, że w upalny dzień wsiadasz do samochodu, klima uruchamia się na max i z każdą kolejną minutą jej wydajność spada. W ten sposób nie musisz po wstępnym schłodzeniu auta ponownie jej ustawiać.
Osobiście ciągle gmeram przy swojej klimatyzacji i w efekcie ustawienie "auto" mam wyjątkowo rzadko. W następnym aucie chyba bym sobie odpuścił dopłatę. Np. jak mam do podjechania do centrum 3km, to wolę wyłączyć klimę i otworzyć okno, niż szybko wychłodzić wnętrze i złapać katar.
Lza napisał/a:
...powinieneś wysłać tą ofertę do wszystkich salonów tej marki w promieniu 100km (albo nawet więcej) od domu i zapytać, czy ktoś zaproponuje lepsze warunki.
I do Citroena. Ponoć ładniejszy i cenę też może mieć minimalnie lepszą (choć nie musi).
Marka: Renault
Model: Megane Grandtour
Silnik: 1.2 Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lip 2014 Posty: 53 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-12-15, 11:37
Ach te ceny pamiętam jak dziś, że mój Berlingo XTR Hdi 90 km ze wszystkimi bajerami, np szklany dach, kurtyny, alufelgi kosztował nowy w połowie 2010 roku 61.000 zł brutto.
Ponieważ szukasz auta na trasy sugeruje konieczność jazdy próbnej z predkościa autostradową i sprawdzenie, czy hałas (przede wszystkim z opływu powietrza) nie przeszkadza Ci, bo zapewniam Cię, że przy 140 km/h cicho nie jest
Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Maj 2014 Posty: 156 Skąd: Radom
Wysłany: 2016-12-16, 10:58
histe napisał/a:
Ach te ceny pamiętam jak dziś, że mój Berlingo XTR Hdi 90 km ze wszystkimi bajerami, np szklany dach, kurtyny, alufelgi kosztował nowy w połowie 2010 roku 61.000 zł brutto.
W styczniu 2015 za rocznik 2014, czy jakoś tak, ceny były podobne. Dokładnie nie pamiętam ile i za jakie wyposażenie. Żona stwierdziła, że dostawczakiem jeździć nie chce i o ofertę nie prosiłem
Ostatnio zmieniony przez rafal_rx 2016-12-16, 11:01, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sie 2012 Posty: 384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-17, 08:19
zrobiłem jazdę próbną Partnerem, jakieś 100 km w tym po autostradzie
poziom hałasu niższy niż w Lodgy, siedzenie o niebo wygodniejsze; jedzie się tym jak przeszklonym czołgiem, super widoczność, mnóstwo miejsca: to chyba najbardziej lubię w tej klasie- przestronność jakiej nie daje żaden kompakt czy kombi; wysokie siedzenie też mi bardzo odpowiada (to już wiedziałem, bo jeżdżę też czasami busem)
jechałem wersją 100 KM 5-biegową: i teraz gdybym się zdecydował na Partnera to mocno będę się zastanawiał czy wydawać te 10000 więcej na mocniejszy silnik i 6 biegów, bo przy 130 na ekspresówce tutaj było OK na 5 biegu, hałas i spalanie w normie (cykl mieszany komputer pokazał średnie 5,8 - co przy 7 w Lodgy daje spore oszczędności na paliwie przy moich przebiegach)
inna sprawa to automatyczna klima (tu był manual): przy leasingu 5-letnim ta droższa wersja to około 150 zł miesięcznie więcej (ale może to komfort wart tych pieniędzy ?)
no i wiem na 99% że na auto używane się nie zdecyduję - raczej wolałbym dalej Lodzią latać, bo mimo jej 235000 km to pewniejsze auto niż młodsze 80 czy 100 tyś niewiadomego pochodzenia
przy okazji zostawiłem Lodgy do wyceny serwisowej ewentualnego odkupu; słowa mechanika gdy oddawał kluczyki "auto igła" :)
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2016-12-17, 23:15
Marckok napisał/a:
inna sprawa to automatyczna klima (tu był manual): przy leasingu 5-letnim ta droższa wersja to około 150 zł miesięcznie więcej (ale może to komfort wart tych pieniędzy ?)
W Chevym mam manualną, ojciec w hyundaiu ix20 automatyczną (aveo kupiłem od ojca). Ojciec zazdrości mi szybkości działania klimy (szybciej chłodzi), ja Jemu zazdroszczę komfortu (ustawi temperaturę i tyle). Teraz sam sobie odpowiedz czy warto ;)
Nie , 6 bieg tylko zagęszcza biegi w rozpiętości wszystkich przełożeń .
Nadal trzeba sprawdzać przełożenia najwyższego biegu co będzie bardziej miarodajne .
Jeżeli znajdziesz gdzieś informacje o konkretnych przełożeniach w rozpatrywanych autach można to łatwo przeliczyć .
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2016-12-18, 07:16, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 787 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-18, 10:24
laisar napisał/a:
Fruxo napisał/a:
Nie , 6 bieg tylko zagęszcza biegi
Nie, to zależy od modelu auta - w większości "szóstka" to rzeczywiście wydłużający przełożenia nadbieg.
A w skrzyniach 5-cio biegowych jakie przełożenie ma 5-ty bieg?
PS
Tu macie wytłumaczenie jak to ze skrzyniami jest (w Dusterze bo nie mogłem znaleźć innej Dacii):
http://www.renaultcenturion.co.za/models/duster#
Nadbieg to bieg, którego przełożenie jest poniżej 1
Na całość ma też wpływ przełożenie przekładni głównej.
W Dusterze 5-cio biegowym 5-tka jest już nadbiegiem a w 6-cio biegowej 5-tka i 6-stka za to 6-stka ma większe przełożenie przekładni głównej czyli w praktyce biegi są "zagęszczone" bo liczy się przełożenie ostateczne.
I wygląda to tak;
5-tka >> finalnie na 5-tym 2,70
6-stka wersja 1 >> finalenie na 6-tym 2,84
6-stka werska 2 >> finalnie na 6-tym 3,01
Wychodzi że najmniejsze przełożenie ma jednak wersja 5-cio biegowa
W tym Dusterze to co prawda trochę dziwnie wygląda, że benzyna ma mniejsze przełożenie przekładni głównej niż diesel ale może chodziło o to żeby diesel był bardziej "terenowy" albo może dane pomylone, hmmmm
W praktyce stwierdzenie "brakuje mi 6-stki" może okazać się złudzeniem czysto psychicznym. Trzeba sprawdzać parametry przełożeń bo 6-stka może być potocznie ujmując bardziej ekonomiczna od 5-tki ale nie musi.
Ostatnio zmieniony przez mojo 2016-12-18, 11:23, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sie 2012 Posty: 384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-18, 19:26
jeśli zdecyduję się na Partnera (we wtorek jestem jeszcze umówiony na wycenę Lodgy w Renault i rozmowę o ich ofercie na Kangoo i Megane Grandtour), to raczej w wersji 100 KM 5 biegów klima manualna, bo 11 000 to spora różnica w cenie
Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sie 2012 Posty: 384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-19, 15:11
mojo napisał/a:
Partner jest najbardziej osobowym czyli komfortowym kombivanem. Renault przegina z cenami oferując za w sumie podobne pieniądze "blachowatego" Dokkera ze słabym silnikiem (mam na myśli 1.5 dci 90 KM) i także "drabiniaste" Kangoo za cenę znacznie wyższą.
powiem że może to przyzwyczajenie bo tyle lat już do czynienia z Renault/Dacia, ale Kangoo wydaje mi się w środku milej zrobione; przynajmniej z pozycji kierowcy: plastiki w Partnerze mega twarde, zupełnie jak w Dacii, nie podoba mi się też podłokietnik (w Kangoo szeroki na środku jest moim zdaniem wygodniejszy niż fotelowy w Partnerze); w Peugeot rozśmieszyły mnie też uchwyty na kubki na podłodze - nie ma opcji żeby cokolwiek się w nich utrzymało (sprawdziłem), więc konieczny byłby montaż konsoli środkowej za kilka stów
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum