Mieszkający w USA polski inżynier Janusz Liberkowski skonstruował niedawno fotelik samochodowy dla niemowląt w kształcie skorupy - podczas wypadku obraca się, chroniąc małego pasażera przed obrażeniami. Swój wynalazek nazwał Anecia Safety Capsule - dla uczczenia pamięci jego córki Anety, która zginęła 7 lat temu w wypadku samochodowym.
-wszystko w temacie
źródło portal medyczny medigo
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 730 Skąd: lubuskie
Wysłany: 2017-01-09, 22:21 Fotelik dla dziecka 9-36 kg Cybex Pallas z osłoną tułowia
Co sądzicie o takim foteliku w którym dziecko do 18 kg nie jest zapięte pasami tylko specjalną osłoną tułowia, coś w stylu poduszki na stałe? może ktoś ma lub miał?
i-cybex-pallas-cobblestone-grey-9-36-kg.jpg
Plik ściągnięto 12 raz(y) 33,97 KB
Ostatnio zmieniony przez tomala72 2017-01-09, 22:49, w całości zmieniany 2 razy
Ja mam od jakiś 5 lat ten fotelik. Jest bardzo dobry, choć nie każde małe dziecko da się zapiąć razem z tą osłoną. Na szczęście dzieci szybko rosną i okres używania tej osłony jest dość krótki -- potem dziecko jest po prostu za duże i przypina się je normalnie pasami.
Ogólnie polecam (oczywiście wersję z ISOFIX).
_________________
Ostatnio zmieniony przez mbar 2017-01-10, 05:35, w całości zmieniany 1 raz
Dobry fotelik, wysoko oceniany. Ta osłona z przodu mało funkcjonalna. Szczególnie zimą, kiedy dziecko trzeba ściskać jak ogórek kiszony w słoiku, żeby ten patent zapiąć. Ale ochrona pierwsza klasa. No może druga, ale dobra. Polecam tą stronkę.
Generalnie wszystkie foteliki z takimi osłonami dają ciała przy dachowaniu, lepsze pasy. Co do fotelika, ten Cybex to chyba jeden z lepszych sądząc po ocenach w necie i testach. Ja osobiście dla młodej zakupiłem Recaro Monza bez tego zapięcia i jest super, mogę polecić. Materiał miły w dotyku, co ważne latem. Łatwy w czyszczeniu, też istotne,no i w testach zderzeniowych tak jak Cybex jeden z lepszych, ale tego nie mam zamiaru testować:-).
_________________ Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Mój syn kompletnie nie chcial siedzieć za tą poduchą stąd zdecydowaliśmy się na inny Recaro Zero.1 z obrotowym siedziskiem które jest jednym z lepszych bajerów jakie widziałem. Super wygodne rozwiązanie przy wsadzaniu malucha.
PS. Fotelik można ustawić do jazdy przodem albo tyłem.
Ostatnio zmieniony przez spoogie 2017-01-10, 12:03, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019
Dołączył: 26 Maj 2015 Posty: 401 Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-01-10, 09:52
Poduszkę można wyciągnąć i wtedy dziecko można zapiąć bezpośrednio pasami. Wszystko zależy tak naprawdę od dziecka, czy toleruje takie rozwiązanie, czy nie.
Warto kupić wersję z Isofix, z jednej strony daje to większe możliwości wysunięcia fotela, a z drugiej przy ostrzejszym hamowaniu dziecko nie przesuwa się do przodu z całym zestawem. Ogromną zaletą tego Cybexa (w innych wersjach też to jest) jest odchylany zagłówek, dzięki temu maluch może spokonie zasnąć, a głowa nie będzie lecieć do przodu przy byle hamowaniu.
Niestety te wszystkie bajery typu odchylane zagłówki , poduszki bez pasów itp. może i są wygodne i ładnie wyglądają , tylko kompletnie nie sprawdzają się w razie wypadku. Więc nawet zimą maluch musi siedzieć bez grubej kurtki ciasno przypięty pasami i najlepiej tyłem do kierunku jazdy, inaczej sens zakupu nawet sześciogwiazdkowego fotelika jest żaden.
Idealne były pięciopunktowe pasy , kask i system HANS :)
Mam Cybex Pallas i użytkuję (a dokładnie moja córcia) od 5 lat. Obecnie fotelik jest już przekonfigurowany na ostatnią kategorię wagową.
Córka na początku też nie chciała siedzieć z tą poduchą, jednakże szybko jej to przeszło - wygodnie się jej na tym spało podczas podróży oraz można było się bawić
Co do ściskania dziecka w zimie to nie ma z tym problemu. Odsunięcie poduchy od dziecka jest regulowane (wciska się te prostokątne przyciski znajdujące się po bokach poduchy i ją odpowiednio odsuwa) i po zapięciu pasów poducha nie dociska dziecka do oparcia.
Polecam wersję z Isofix, ten fotelik można używać w autach z Isofixem i bez Isofixa - zaczepy się wtedy ładnie chowają w podstawę - w przeciwieństwie do wielu innych fotelików z Isofixem, których nie można użytkować w autach bez Isofixa właśnie z powodu wystających zaczepów.
Przed zakupem przez dłuższy czas "gryzłem" temat fotelików i mój wybór padł na ten. Teraz, z perspektywy 5 lat, mogę powiedzieć że był to trafny wybór.
Fotelik jest:
• bezpieczny,
• wygodny dla dziecka i rodziców,
• łatwy w utrzymaniu w czystości - wszystkie elementy z materiału da się ściągnąć i wyprać,
• uniwersalny - dziecko nie będzie potrzebowało już innego fotelika,
• dziecko zabezpieczane jest przez pasy samochodu, a nie pasy fotelika - ponoć to bardzo wielka zaleta jeśli chodzi o bezpieczeństwo (z tego co kiedyś wyczytałem, to foteliki w których dziecko przypinane jest własnymi pasami fotelika, a nie pasami samochodu nie mają szans na maksymalną ocenę bezpieczeństwa),
• łatwo przekonfigurowywalny na inne klasy wagowe.
Nie jest tani, ale wg mnie wart swojej ceny.
Ostatnio zmieniony przez ArcadioSF 2017-01-10, 14:25, w całości zmieniany 1 raz
dziecko zabezpieczane jest przez pasy samochodu, a nie pasy fotelika - ponoć to bardzo wielka zaleta jeśli chodzi o bezpieczeństwo (z tego co kiedyś wyczytałem, to foteliki w których dziecko przypinane jest własnymi pasami fotelika, a nie pasami samochodu nie mają szans na maksymalną ocenę bezpieczeństwa),
Przecież jest dokładnie odwrotnie - pięciopunktowe pasy fotelika (najlepiej wpiętego w isofix) są oczywiście bezpieczniejsze, niż trzypunktowe samochodowe. Dlatego uczciwi sprzedawcy zalecają używanie fotelika z kategorii wagowej 9-18 tak długo jak się da i przesiadanie się na 15-36 dopiero jak dziecko naprawdę wyrośnie z poprzedniego.
Słowo klucz "uczciwi" co jest często w sprzeczności z "sprzedający towar na którym mają większą prowizję".
Wiecie jak zareagował Cybex po tej całej aferze z wypadaniem manekina podczas testów dachowania ?
Zorganizował szkolenia na których sprzedawcy dowiadywali się jak mają wmawiać rodzicom że dachowania są bardzo rzadkie (zwłaszcza w SUV-ach hehe) a takie w których samochód robi więcej niż jedną rolkę w ogóle się nie zdarzają "bo środek ciężkości itp" ....
Dopiero w 2015 wypuścił poprawioną wersję M która uwzględniła problem wypadania z fotelika (po zmianie przepisów homologacyjnych zresztą) ....
Nic się dla ochrony 9-18 nie zmieniło - najlepszy jest porządny fotelik tyłem do kierunku jazdy z pięciopunktowymi pasami ......
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2017-01-10, 15:12, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 730 Skąd: lubuskie
Wysłany: 2017-01-10, 23:32
Dzięki wszystkim za opinie:) Jeśli pojawią się następne to też z góry dziękuję. Spotkałem się wcześniej z tym testem dachowania i to powoduje moje największe rozterki.
Dzięki wszystkim za opinie:) Jeśli pojawią się następne to też z góry dziękuję. Spotkałem się wcześniej z tym testem dachowania i to powoduje moje największe rozterki.
A co, masz zamiar dachować swoim autem? A tak na poważnie, to nic nie wiadomo, co się zdarzy na drogach....
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 730 Skąd: lubuskie
Wysłany: 2017-01-11, 10:52
Fakt, iż dobry fotel 9-18 będzie być może lepszy ale ja chcę kupić cybexy też ze względu na to iż fotelik ten później po usunięciu osłony tułowia służy dalej do 36 kg i nie będę musiał znowu za kilka miesięcy kupować nowych a potrzebuję dwa.......:)
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 730 Skąd: lubuskie
Wysłany: 2017-01-11, 12:11
Dobra przesyłka odebrana:) Koniec dylematu ale dyskusja wciąż otwarta (przyda się może dla innych zainteresowanych powiększeniem rodziny:) ), wkrótce pierwsze wrażenia z jazd a na razie pierwsza przymiarka:)))
fotyliki.jpg
Plik ściągnięto 23 raz(y) 44,96 KB
Ostatnio zmieniony przez tomala72 2017-01-11, 12:13, w całości zmieniany 1 raz
Przecież jest dokładnie odwrotnie - pięciopunktowe pasy fotelika (najlepiej wpiętego w isofix) są oczywiście bezpieczniejsze, niż trzypunktowe samochodowe. Dlatego uczciwi sprzedawcy zalecają używanie fotelika z kategorii wagowej 9-18 tak długo jak się da i przesiadanie się na 15-36 dopiero jak dziecko naprawdę wyrośnie z poprzedniego.
Moja opinia, że pasy bezpieczeństwa samochodu są lepsze niż szelki fotelika nie wzięła się z moich doświadczeń ale opinii fachowców (a przynajmniej za takich ich dotąd uważałem) z https://fotelik.info
Ponad pięć lat temu, jak rozpoznawałem rynek, tak uważali. Mało tego, były nawet zamieszczone jakieś filmiki z crash-testów, w których manekin dziecka, podczas zderzenia czołowego, wyrywał szelki z fotelika. I z tego co pamiętam, ten fotelik to wcale nie był jakiś gównolit z Auchan czy Carrefoura.
Tak samo informacja, że "foteliki w których dziecko przypinane jest własnymi pasami fotelika, a nie pasami samochodu nie mają szans na maksymalną ocenę bezpieczeństwa" jest z ww. strony. W innym przypadku zakupiłbym fotelik z szelkami, bo nie szukałem kompromisu pomiędzy ceną a bezpieczeństwem. Bardziej zależało mi na bezpieczeństwie dziecka niż na pieniądzach.
Ostatnio zmieniony przez ArcadioSF 2017-01-11, 12:51, w całości zmieniany 1 raz
Ja również korzystałem z tej strony, ale w ogóle nie pamiętam takich sformułowań - możesz podesłać dokładniejsze linki?
Jest tam natomiast napisane na przykład:
"Należy również pamiętać, że bazowy poziom ochrony w większości fotelików z grupy 9-36 kg jest nieporównywalnie niższy niż bezpieczeństwo zapewniane przez najlepsze foteliki 9-18 kg."
Co więcej, w tabelkach na tej stronie jest kilka fotelików 9-18 z maksymalną oceną bezpieczeństwa i tylko jeden 15-36 - specyficzny, bo wyposażony w dodatkowy dynks do pasów samochodowych.
Nie, nie mogę. Szkoda mi czasu na przekopywanie się przez całą stronę w poszukiwaniu treści, których wcale mogę nie znaleźć, bo przez ostatnie 5 lat mogły zostać usunięte lub zmienione.
Poza tym nie mam zamiaru w żaden sposób bronić jakiegokolwiek producenta czy fotelika.
Tylko podałem argumenty dlaczego ja wybrałem ten, a nie inny fotelik.
Przyznaję się tylko do jednego. W moich poprzednich postach nie napisałem, że zależało mi na foteliku grupy 1/2/3 (9-36 kg).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum