Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-03-22, 12:11
Wysokie obroty po wciśnięciu sprzęgła w czasie jazdy
Autor Wiadomość
lubon87 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4 MPI + gaz BRC
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Dołączył: 02 Sty 2013
Posty: 22
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-04-09, 19:12   Wysokie obroty po wciśnięciu sprzęgła w czasie jazdy

Witam. Mam problem z obrotami. Kiedy troszkę bardziej przypiłuję silnik do 3000 obrotów i na szybkości wcisnę sprzęgło, to obroty czasem zatrzymają się np na 1700, czasem 2500, trzymając to sprzęgło jeśli tylko na chwilę szybko wcisnę gaz to spadają do normy. Silniczek krokowy, zawieszająca się przepustnica? może jakiś czujnik? aha, a swoją drogą Sandero ma EGR?
 
Piotrula 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 75
Skąd: prawie W-wa ;-)
Wysłany: 2013-04-09, 19:26   

Dobrze szukasz :-) Wsród przepustnicy itd. Czujników to sandero z racji prostoty budowy zbyt wiele nie ma. Ale 1 pytanie. Jaki motor?
_________________
Pomogę w naprawach każdej marki -->pw
722322527
 
lubon87 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4 MPI + gaz BRC
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Dołączył: 02 Sty 2013
Posty: 22
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-04-09, 19:33   

Piotrula napisał/a:
Dobrze szukasz :-) Wsród przepustnicy itd. Czujników to sandero z racji prostoty budowy zbyt wiele nie ma. Ale 1 pytanie. Jaki motor?


Sandero 1,4 MPI, dzieje się tak po założeniu gazu, tam gdzie w klapce rdza ;). Ale obroty się zatrzymują powyżej 1500, na benzynie jak i na gazie? Czy regulacja gazu może mieć wpływ?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-09, 20:18   

lubon87 napisał/a:
Sandero ma EGR?

Z dieslem tak, z benzyniakiem nie.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2013-04-09, 20:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
Piotrula 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 75
Skąd: prawie W-wa ;-)
Wysłany: 2013-04-10, 06:17   

Gaz jest bez znaczenia, skoro dzieje się to na benzynie.
Upatrywałbym przyczyn w przepustnicy, sprawdź też szczelność układu dolotowego.
_________________
Pomogę w naprawach każdej marki -->pw
722322527
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2013-04-11, 08:22   

miałem podobnie - u mnie wypadła wtyczka od silniczka krokowego...
Na przyszłość - jeśli obroty będą spadać niebezpiecznie nisko/gasnąć to regulacja zaworów pomoże
 
Stachu_89 


Marka: Dacia
Model: Lodgy (prawdopodobnie)
Silnik: 1,6 sce 100km (prawdopodobnie)
Rocznik: 2016
Dołączył: 08 Maj 2016
Posty: 11
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2017-01-10, 18:18   Dacia lodgy 1,6 SCE - obroty silnika

Użytkuję nową Dacię od 7-8 miesięcy
Od pewnego czasu zauważam denerwujące zjawisko.
Gdy silnik wybudza się ze start/stopu i przystępujemy do ruszenia autem obroty nie zmniejszają się przy zmianie biegu z 1 na 2 .
Najprościej jak mogę to wytłumaczyć ----> zapinam jedynkę , ruszam , rozpędzam auto do prędkości przy której silnik na pierwszym biegu ma np 2-2,5 tys obrotów. Gdy wciskam sprzęgło by zmienić bieg na drugi obroty nie spadają tylko trzymają się na tym samym poziomie co przed wciśnięciem pedału sprzęgła. Stan ten trwa nawet 2-3 sekundy , dopiero po tym czasie obroty powoli spadają. Gdy nie czekam aż obroty spadną i wrzucam drugi bieg samochód lekko szarpie co jest oczywiste biorąc pod uwagę obroty silnika przy zmianie biegu. Gdy ruszam samochodem który był cały czas na chodzie problem nie występuje . Pojawia się on jedynie podczas ruszania po wybudzeniu ze start/stopa Byłem z tym w serwisie ( jak z kilkoma innymi drobnostkami o których napiszę na końcu ) Pani w serwisie powiedziała że ten typ tak ma... Tylko , że problem zaczął przybierać na wadze. Na chwilę obecną obroty trzymają się w miejscu również przy zmianie biegu z drugiego na trzeci. W ostatnim czasie ( ostatnie mrozy ) zauważyłem że jak silnik jest zimny po wciśnięciu sprzęgła obroty bardzo wolno spadają nawet gdy silnik nie wybudza się ze start/stopu. Czy ktoś z Was miał podobnie ? Atakować serwis teraz czy czekać do pierwszego przeglądu ??
 
gfedorynski 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 468
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-11, 09:12   

Mam ten sam silnik i się tak nie zachowuje. Obroty po wybudzeniu ze S&S idą lekko do góry (co można wykorzystać do płynnego ruszenia), ale tak do 1,5 tysiąca jak nie mniej nawet. I - jeśli nie dodam gazu - od razu spadają. Ogólnie nagrzany silnik na luzie ma ok. 800 obrotów, z wciśniętym sprzęgłem i włożonym biegiem - tysiąc.
 
pawel1313 


Marka: jedyna słuszna :) -> Ford
Model: Lodgy -> Galaxy
Silnik: 1.6 SCE -> 2.0 tdci
Rocznik: 2016 ->2012
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Lis 2015
Posty: 218
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2017-01-11, 09:31   

U mnie wzrost obrotów w okolice 2/2,5 tys zaczął pojawiać się zimną ale tylko po odpaleniu zimnego silnika raz za razem - S&S mam wyłączony.
Mniej więcej wygląda to tak ze wyjeżdżam z parkingu pod blok, wyłączam silnik, za chwilę go odpalam i wtedy mam taki wzrost obrotów na 2/3 sekundy ale potem już normalnie się zachowuje tzn tak jak napisał kolega gfedorynski.
Myślę ze w Twoim przypadku trzeba pognębić serwis.
Ostatnio zmieniony przez pawel1313 2017-01-11, 09:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
Decybel 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 Sce 4x4
Rocznik: 2016
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sie 2011
Posty: 210
Skąd: 3miasto
Wysłany: 2017-01-11, 09:32   

gfedorynski napisał/a:
Ogólnie nagrzany silnik na luzie ma ok. 800 obrotów, z wciśniętym sprzęgłem i włożonym biegiem - tysiąc.

Mam dokładnie tak samo( Duster SCe), systemu S&S nie używam.
_________________
Po pięciu latach z sympatyka stałem się użytkownikiem....
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-01-11, 12:08   

To jak zachowuje się silnik po odpaleniu to jedno, nie zaśmiecajcie wątku, problem jest moment zmiany biegów z 1 i 2 po rozruchu s&s. Dla mnie to jest dziwne. Reklamuj, tylko przy tych temperaturach silnik nie nie gasi się. Ale silnik po wybudzeniu powinien normalnie reagować na odjęcie gazu, przy zmianie biegów.

Jeśli ASO będzie się stawiać to postrasz Importerem. Od ASO bierz wszystkie ekspertyzy na piśmie. W razie gdybyś na poważnie się wkurzył masz podkładkę

Co do stuków poszukaj jakiegoś luźnego elementu, wielokrotnie tak stuki naprawiałe- gaśnica, lawerak, luźny zapas.

Piszczenie hamulców u mnie też występuje i mnie drażni, szczególnie że zaciski i klocki w Loganie Tce90 są z ATE, a to firma z wyższej półki cenowo-jakościowej, a ten typ zacisków od lat stosowany jest w innych markach.
 
Wojciech-EL 


Marka: ..
Model: ....
Silnik: ......
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 197
Skąd: ziemia łódzka
  Wysłany: 2018-08-05, 11:02   Podwyższone obroty silnika na luzie

Kilka dni temu odbyłem dłuższą podróż do Warszawy.
Na ul. Wawelskiej był całkiem spory korek, poruszałem się w żółwim tempie na I i II biegu.
Na dworze upał, 33 st. C. Klimatyzacja włączona cały czas od wyjazdu z Łodzi.
Nagle taka sytuacja:
Wciskam sprzęgło, wrzucam luz i zatrzymuję się, a obroty silnika nagle wędrują na
2000 rpm utrzymują się na tym poziomie przez 4-5 sekund po czym spadają do normalnej wartości na luzie. Sytuacja powtórzyła się dwukrotnie.
Cóż to takiego? Ktoś kiedyś miał podobną sytuację?

Wysłałem w tej sprawie zapytanie do Dacia. Ciekawe co mi odpiszą.
 
Kauris 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-08-05, 12:08   

Czasem sobie podbije obroty, ale raczej na zimnym i na krócej.
Takie ewidentnie dziwaczne obroty u mnie dostawał tylko jak ASO za dużo czynnika do klimatyzacji nabiła, ale też praktycznie cały czas się silnik męczył i wariował z obrotami.
 
Wojciech-EL 


Marka: ..
Model: ....
Silnik: ......
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 197
Skąd: ziemia łódzka
Wysłany: 2018-08-06, 08:26   

Kauris, Tylko na rozgrzanym i przy włączonej klimatyzacji. Zaczekam na odpowiedź od Dacii.
 
Wojciech-EL 


Marka: ..
Model: ....
Silnik: ......
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 197
Skąd: ziemia łódzka
Wysłany: 2018-08-06, 16:12   

Dziś otrzymałem telefon z ASO Jaszpol w Łodzi.
Otóż zjawisko to jest jak najbardziej naturalne i nie należy się nim przejmować.
Podczas upałów i przy włączonej klimatyzacji, silnik jest bardzo obciążony dlatego komputer zwiększa co jakiś czas obroty na luzie. Zjawisko mogłoby być niepokojące jeśli obroty po chwili nie wracały by do 700-900.
Jeśli jednak po paru sekundach wracają, to wszystko w normie.
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 667
Skąd: Gdynia / Kielce
Wysłany: 2019-10-15, 12:42   

Czy problem podnoszących się obrotów do 2 tyś nadal u Was występuje?
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
 
Jacenty85 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 03 Sty 2018
Posty: 118
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2019-10-16, 13:52   

1.6 Sce niestety przytrzymują obroty podczas zmiany lub skokowo opadają z nim i nic Ci w tym serwis nie zrobi bo to wina oprogramowania. To ekologia niestety. Gdzieś ktoś wymyślił że tak ma być i tak jest. Przy Duster 2 1.6 SCE coś tam podziałali że efekt jest mniejszy ale za to innym kosztem. Mi to nie przeszkadza. U mnie przy zmianie biegów powyżej dwójki obroty zawieszają się na sekundę na poziomie wyższego biegu tzn.. na takiej wartości ile przy wyższym biegu akurat puściłbym sprzęgło. Dla mnie to nie problem. Według mnie auto mniej wtedy szarpie. Zrób test: stoisz autem na światłach; dodajesz gazu do np 2500 obr/min; trzymasz chwile i puść. Jeśli zejdzie płynnie w dół bez zawieszania się nie szukaj dziury w całym. To wina programu. Jak zaczną Ci grzebać w kompie to albo poprawią albo zrobią Ci dwa razu gorzej.
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 667
Skąd: Gdynia / Kielce
Wysłany: 2019-10-17, 06:11   

Jacenty85 napisał/a:
Zrób test: stoisz autem na światłach; dodajesz gazu do np 2500 obr/min; trzymasz chwile i puść. Jeśli zejdzie płynnie w dół bez zawieszania się nie szukaj dziury w całym.


U mnie potrafi podnieść sam z siebie na postoju do 2 tyś, po jakimś czasie zejdzie sam do 1,5 i wraca do 2 tyś. Przy dojeżdżaniu do świateł obroty potrafią nie zejść do 800 a trzymają się na poziomie 1500-2000.
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
 
Gery 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 12 Cze 2019
Posty: 27
Skąd: kielce
Wysłany: 2019-10-18, 09:08   

No to coś jest chyba nie tak z wolnymi obrotami, u mnie faktycznie też są wyższe na zimnym ale to normalne jak rano jest 5 stopni, po kilku kilometrach normalnie spadają na jałowym biegu do poziomu około 800-900 po wbiciu 1 biegu same się podnoszą troszkę tak do 1000 czytałem na forum że to normalne. Ale 2000 na jałowym biegu to wydaje mi się absurdalnie dużo nawet na zimnym silniku przy mrozie
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 667
Skąd: Gdynia / Kielce
Wysłany: 2019-10-18, 09:27   

https://youtu.be/dxHflm4tNQQ tak to mniej więcej wygląda. Tu jest akurat Hardcore bo nie tylko się podniosły, ale też falują :)
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-10-18, 11:25   

Nie jest to normalny objaw czasem zdarzy mi sie , ze przy odpaleniu ciepłego silnika obroty staną na tych 2000 przez sekundę ale nie żeby stały tak jak u Ciebie i jeszcze falowały. Problem pewnie jest w oprogramowaniem, jedź z tym do ASO i tyle. A napisz jeszcze czy objaw ten występuje na LPG czy na PB również
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 667
Skąd: Gdynia / Kielce
Wysłany: 2019-10-18, 12:48   

dudu$ napisał/a:
jedź z tym do ASO i tyle
właśnie stoi z tym w ASO od poniedziałku.
Zwodzili mnie od kwietnia (twierdzili, że czekają na nowy soft, który miał być w czerwcu), we wrześniu mieli to ogarnąć, ale elektryk nie miał czasu (nawet nie chce mi się tego tekstu komentować... jakie ASO taka obsługa), teraz pojechał ponownie na serwis i tym razem się tym mają zająć.

Cytat:
A napisz jeszcze czy objaw ten występuje na LPG czy na PB również
na LPG i na PB, nie ma to znaczenia.
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-10-21, 23:03   

Mam takie jedno pytanie: czy dzieje się to przy temp. zewnętrznej 5-7 st.C ?
 
tAboon 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe 109KM + LPG-LR
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Lip 2018
Posty: 667
Skąd: Gdynia / Kielce
Wysłany: 2019-10-22, 06:21   

Mamert napisał/a:
Mam takie jedno pytanie: czy dzieje się to przy temp. zewnętrznej 5-7 st.C ?
Nie ma znaczenia czy ciepło, czy zimno, nie ma znaczenia czy na ciepłym czy na zimnym silniku.

Nie jest tak non stop, ale też nie ma żadnej prawidłowości.
_________________
Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
Ostatnio zmieniony przez tAboon 2019-10-22, 06:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-10-22, 07:48   

tAboon napisał/a:
Nie jest tak non stop, ale też nie ma żadnej prawidłowości.

U mnie akurat najczęściej występuje to przy 5-7 st.C i raczej jest to związane ze źle pojętą ekologią / złym programem / ładowaniem akumulatora / charakterystyką pojemności aku względem temp zewnętrznej. Po naciśnięciu sprzęgła i wbiciu jakiegokolwiek biegu obroty spadają do 1000/min. Po wyjęciu biegu i puszczeniu sprzęgła jest różnie albo obroty spadają do 800, albo z powrotem rosną do 2000. Jednym słowem przepustnica działa prawidłowo, tyle że jest źle wysterowywana.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne