Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 444 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2017-01-08, 09:49
Nikogo nie bronię, bo nie wiem jak dokładnie było. Jaki przebieg samochodu, jakie interwały przebiegu. Zatrzeć silnik można na wiele sposobów. Są to zbyt mała ilość oleju, za rzadko wymieniony olej spowoduje zapchanie kanałów olejowych, za szybkie wchodzenie i praca na wysokich obrotach przy zimnym (zwłaszcza zimą) silniku. Częste uruchamianie i niedogrzany silnik zimową porą, itd.
Poza tym skąd wiemy, że dostarczony olej nie był jakąś podróbką. Może były dodane jakieś dodatki czy uszlachetniacze, które w pechowym momencie spowodowały reakcję z konkretnym składnikiem oleju. Aczkolwiek znane są przypadki, że po wlaniu Mobila 5W40 Full synthetic silnik potrafi gorzej pracować - głośniej, przez co mój znajomy wycofał go z asortymentu ze sklepu...
Uwierz mi, że serwis będzie się bronił zaniedbaniami użytkownika nawet w przypadku gdy tylko i wyłącznie on serwisuje auto. Aczkolwiek pole do popisu mają wtedy mniejsze.
Co do samych olejów to wcześniej pisałem, że szukałem zamiennika do Fiata do Seleni WR 5W40, która kosztowała do mojego auta ponad 200 zł. Znalazłem Valvoline za 140 zł, który nawet miał referencje Fiata. Odkąd jeżdżę Daciami od 2013 roku zainteresowałem się Elfem, którego wcześniej nie brałem pod uwagę, bo był ... za tani według mnie. Około 2012 roku wykupił go Total, który zmienił opakowania Elfa na swoje tylko, że niebieskie. Oleje są te same co Totala, tyle że tańsze. W Kii Rio przeszedłem na Elfa 5W30 zamiast zalecanego w ASO Lotosa 5W30, którego to litr w serwisie kosztuje tyle co 4 litry Elfa. W Bravo 1.9 diesel zmieniłem olej na 5W40 Efla. A olej w samochodach wymieniam co 10.000 km.
Wielu znajomych w grupie VW też przeszło z Castrola na Elfa i wymieniają częściej. Do tego są zadowoleni, bo nic się nie dzieje. A i taniej wychodzi cała zabawa.
Tak więc w podanym przypadku jest wiele różncych spraw, które należy brać pod uwagę. A to, że pani jeździła autem nie jest żadnym wyznacznikiem wskazującym na idealne użytkowanie auta. Producent samochodu ma zarabiać, a nie wymieniać części za darmo, w tym całe silniki. Równie dobrze mogło coś stać się z pompą oleju, która źle pracowała i przez to silnik nie był właściwie smarowany.
Sądzę, że olej tu powinien być brany pod uwagę jako ostatni, jeśli był odpowiednio wymieniany i sprawdzany jego stan.
Serwis w przypadku oleju klienta powinien sprawdzić czy olej jest fabrycznie zamknięty oraz czy normy są zgodne. Jeśli coś nie tak, to nie powinien wykonać usługi na powierzonych materiałach.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2017-01-08, 09:50, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 787 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-08, 10:59
Dlatego uważam, że te gwarancje po 3-5 lat do zaledwie 100 tys to kolejne trzepanie kasy na nieuświadomionych konsumentach. Wszystkie tzw niedoróbki fabryczne z reguły padną do ok 30 tys a później do ok 150 tys jest względny spokój. Gwarancja np na 5 lat miałby sens jakby była do 300 tys i ktoś by rzeczywiście taki przebieg zrobił.
Ja na kilku już autach mam system: gwarancja 2 lata "z urzędu", ponieważ robię do 30 tys/rok to 2-szy przegląd ASO a już kolejny przy 2 latach sam. Jak do tej pory jestem finansowo do przodu bo to co się nawet zepsuło było tańsze niż koszty ASO-przeglądów.
Co do olejów to na nasze warunki klimatyczne najlepszy 5w30 a jakościowo do standardowych silników eksploatowanych w normalnych warunkach (bez upalania) każdy obecnie produkowany syntetyk się nadaje aby tylko do dpf był tzw "bezpopiołowy".
Ostatnio zmieniony przez mojo 2017-01-08, 11:06, w całości zmieniany 1 raz
Ale ściema, przecież Total jest właścicielem Elfa i to jest TEN SAM OLEJ. Widzę, że wyjęte są panewki z silnika. Zapewne to 1.5 dCI. Więc to wada fabryczna w tym silniku, a nie problem z olejem. Kwestia co ile wymieniała olej. Bo ja co zalecane fabrycznie interwały, to można je włożyć między bajki. Ten silnik to maksymalnie 15.000 km. I dobrze o tym wiedzą w Renault. A tu biją pianę o paragon. Idzie kobieta do sądu i wygrywa sprawę na 100%. Mnie na mój przyniesiony Elf 5W40 powiedzieli wstępnie, że to może być podróbka i będzie problem. A ja na to, że kupiłem ten olej w sklepie właściciela tego salonu i że zapytam właściciela czy wie, że jego pracownicy pomawiają go o sprzedaż podrobionych wyrobów.
Po obejrzeniu materiału:
Co do dokręcenia filtra oleju to teoria też mi tu nie pasuje. Bo olej by wyciekał z silnika, aż by go ubyło. I to raczej przyczyna zatarcia silnika. Albo jakiś filtr oleju z "dolnej" półki.
Ale widzę, że na końcu wymienią jej silnik. Czyli zrobią to co powinni zrobić od razu. Więc dobrze wiedzą, że wadliwy był silnik, a nie olej...
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-01-08, 12:33
mojo napisał/a:
Dlatego uważam, że te gwarancje po 3-5 lat do zaledwie 100 tys to kolejne trzepanie kasy na nieuświadomionych konsumentach. Wszystkie tzw niedoróbki fabryczne z reguły padną do ok 30 tys a później do ok 150 tys jest względny spokój.
Ale nie w Renault.
Tutaj żywotność całości przewidziana jest na 2 lata, potem zaczyna się skarbonka - co chwilę coś innego się psuje.
15 wizyt Megane w seriwsie przez 3,5 roku, oraz chyba ze 20 z Dusterem przez 3 lata, jasno tego dowodzą.
A będą się kolejne - coś musieli popsuć przy diagnozie układu kierowniczego i teraz mam nawiew lodowatego powietrza na nogi kierowcy, od razu po przekroczeniu 100 km/h.
Ktoś wie jakie uszczelki są w tamtym rejonie?
Ostatnio zmieniony przez Cav 2017-01-08, 12:34, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 444 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2017-01-08, 12:47
Jeżeli zdejmowali kolumnę kierownicy, to nic nie pospuli. Jeśli wyjmowali/majstrowali przy maglownicy, to wchodzi ona przez otwór w podłodze do kabiny gdzie na wieloklinie łączy się z kolumną kierowniczą. Tam jest taka uszczelka gumowa, która uszczelni jak będzie dobrze włożona. Ciężko powiedzieć, abyś zdiagnozował skąd dokładnie leci powietrze przy 100 km/h... Ale jeśli tylko strona kierowcy i okolice pedałów, to jest tam jeszcze pompa do wysprzęglika sprzęgłą (w nowszych wersjach, w starszych linka do dźwigni sprzęgła na skrzyni) i serwo układu hamulcowego. Dźwignie wchodzą do kabiny przez otwory, które są uszczelnione na uszczelkę gumową lub elastyczną. Ale to już trzeba dokładnie sprawdzić. Rozumiem, że deski rozdzielczej nie ruszali razem z nagrzewnicą, bo jak coś to i tam jest elastyczne uszczelnienie między nagrzewnicą a wlotem powietrza zasysanego z zewnątrz.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2017-01-08, 12:48, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-01-08, 13:59
dacialoganmcv napisał/a:
Jeżeli zdejmowali kolumnę kierownicy, to nic nie pospuli. Jeśli wyjmowali/majstrowali przy maglownicy, to wchodzi ona przez otwór w podłodze do kabiny gdzie na wieloklinie łączy się z kolumną kierowniczą. Tam jest taka uszczelka gumowa, która uszczelni jak będzie dobrze włożona. Ciężko powiedzieć, abyś zdiagnozował skąd dokładnie leci powietrze przy 100 km/h... Ale jeśli tylko strona kierowcy i okolice pedałów, to jest tam jeszcze pompa do wysprzęglika sprzęgłą (w nowszych wersjach, w starszych linka do dźwigni sprzęgła na skrzyni) i serwo układu hamulcowego. Dźwignie wchodzą do kabiny przez otwory, które są uszczelnione na uszczelkę gumową lub elastyczną. Ale to już trzeba dokładnie sprawdzić. Rozumiem, że deski rozdzielczej nie ruszali razem z nagrzewnicą, bo jak coś to i tam jest elastyczne uszczelnienie między nagrzewnicą a wlotem powietrza zasysanego z zewnątrz.
Tak właśnie mi wygląda, że leci wyżej niż dziurki przy kolumnie kierownicy, w więcej niż jednym punkcie i dość szeroko, bo ręką powiew czuję aż do drzwi, tak właśnie jakby leciało spod całej deski rozdzielczej.
Mogli zdejmować deskę, bo szukali (po raz kolejny) przez 3 tygodnie przyczyn stuków na kolumnie kierowniczej, więc sporo rzeczy porozbierali, o zamiarach rozbierania deski też wspominali, ale nie wiem czy do tego doszło.
Wymienili kolejny raz maglownicę, ale wydaje mi się, że nadal to nie pomogło i stuki nadal są, za to doszły nowe problemy.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2017-01-08, 14:02, w całości zmieniany 2 razy
Wiedzieli że nie długo przyjedziesz, i klasycznie znajdziesz coś nowego więc ułatwili sobie życie nie montując wszystkiego z powrotem, żeby zaoszczędzić na robocie na przyszłość ,a może chcieli zakłócić hałas hałasem ;) licząc ze kijent się nie kapnie i zauważy lecące zimno zamiast innych usterek.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-01-08, 17:09
wat napisał/a:
Wiedzieli że nie długo przyjedziesz, i klasycznie znajdziesz coś nowego więc ułatwili sobie życie nie montując wszystkiego z powrotem, żeby zaoszczędzić na robocie na przyszłość ,a może chcieli zakłócić hałas hałasem ;) licząc ze kijent się nie kapnie i zauważy lecące zimno zamiast innych usterek.
Ale od pół roku nic nowego nie znajduję, za to cały czas to samo.
Faktycznie - zimne powietrze zauważyłem od razu, następnego dnia.
Stukania nie, bo nie stuka na równej drodze, ani przy jeździe na wprost.
Musiałem znowu po kilku dniach wjechać na rondo z torami tramwajowymi.
wysłałem zapytanie do centrali dacii z zapytaniem jaki w końcu ma być olej i dostałem taką odpowiedź:" informuję, że dane znajdują się w załączniku maila"
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 444 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2017-01-09, 21:51
Czyli co nie wlejesz to będzie dobrze.
Dziś rozmawiałem ze swoim znajomym, który siedzi w motoryzacji od ś.p. Nysy i Żuka, to powiedział, żeby w silnikach po roku 2007 wlewać już 5W30. Można 5W40, ale lepszy będzie 5W30. A 1.6 Sce w Renaulcie jest z okolic roku 2008. Chyba, że jest to jakaś przeróbka wcześniejszego silnika, a nie wiem, bo nie wgłębiałem się aż tak bardzo w historię Nissana.
A tu jeszcze znalazłem kolejny wynalazek pod kątem fanów systemu niszczenia silnika pt. Stop Start :)
Cytat:
CASTROL MAGNATEC Stop-Start 5W-30 A5
Czy prowadzisz samochód w warunkach natężonego ruchu drogowego? Wybierz Castrol MAGNATEC STOP-START 5W-30 A5, a zawarte w nim inteligentne molekuły zapewnią natychmiastową ochronę od momentu uruchomienia silnika, przy każdym uruchomieniu, znacznie ograniczając* zużycie ścierne podczas częstego zatrzymywania się i ruszania.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2017-01-09, 21:56, w całości zmieniany 1 raz
To co zlałem, to było bajoro jak kawa z 3 łyżek fusów. Olej 5W40 Gulf był zalany i taki zalałem znowu. Jak jest usyfiony, to znaczy że ściąga zanieczyszczenia z silnika jak należy.
Niby zmiana zalecana jest po przejechaniu od 15 (trudne warunki) do 30 (łatwe? warunki eksploatacji) ale po 30 to chyba miałbym już kostkę smaru w silniku nie olej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum