Nie widziałem ich i nie wiem, czy kiedykolwiek je zobaczę :)
Kupiłem dodatkowy komplet kół na zimę, więc tych letnich nie planuję "otwierać".
Chyba faktycznie okaże się to dopiero jak założę koła bez czujników.
Odpowiem dopiero jutro albo pojutrze.
"Konsultantowi" podałem VIN i jakoś to sprawdził i powiedział, że są czujniki.
Ale może, nie ma tego napisane wprost i źle "posklejał" wszelkie panujące informacje w swoim systemie. Ostatecznie nie zaszkodzi, jak będę miał niepotrzebne czujniki w oponach :)
Osoba nieświadoma, może nawet nigdy się nie dowiedzieć, czy te czujniki musi mieć.
HHe, miałem na myśli, że to wg konsultantów nie zaszkodzi, jak wyposażę auto w zbędne czujniki :)
Auta kolegów: Allekko i Pitbulski nie mają czujników i są z 2016r. Czytałem nawet, że Pitbulski był zapewniany przez sprzedawcę, że jednak ma te czujniki. Ostatecznie okazało się, że nie ma, jak zaglądnął do opony.
Ostatnio zmieniony przez tqlis 2016-11-30, 15:08, w całości zmieniany 1 raz
A więc sytuacja jest następująca - nie mam czujników.
Wulkanizator zrzucił oponę i udowodnił, bo mu nie wierzyłem, jak ocenił to pomacawszy wentyl.
Podsumowując, serwisy to pomyłka i fachowcy na infolinii to zgraja oszołomów.
Po wymianie kól zadzwonilem do serwisu i poinformowalem ich, ze wprowadzili mnie w błąd, po czym od innej Pani uslyszalem, ze przeciez to łatwo sprawdzic samemu i nie trzeba sprawdzac po nr VIN, czy tez rozbierając koło. Wystarczy sprawdzic, czy jest nalepka na drzwiach. Chodzi o naklejkę, której zdjęcie zamieścilem parę postów wcześniej.
Wysłany: 2016-12-15, 13:33 Logan 2 /2016 Czy możliwy brak czujników TPMS??
Witam w lutym 2016 zakupiłem logana z 2016(salon) wersja Laureat. Wczoraj pierwszy raz zmieniałem opony...i jakie było moje zaskoczenie. Wulkanizator stwierdził, że NIE POSIADAM CZUJNIKÓW cisnienia opon w feldze..... Mam zamiar jechać do salonu i zapytać o co chodzi. Czy system pomiaru ciśnienia w Loganach odbywa się poprzez ABS?? czy POWINNY BYĆ CZUJNIKI W OPONACH?
Dodaje zdjęcie-zaznaczony widok środka felgi-kończy się wentyl i ....?? Czy ktoś wie o co chodzi?
felga.jpg
Plik ściągnięto 17 raz(y) 95,86 KB
Ostatnio zmieniony przez krzysiekes 2016-12-15, 13:34, w całości zmieniany 1 raz
Marka: ..
Model: ....
Silnik: ...... Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Maj 2016 Posty: 197 Skąd: ziemia łódzka
Wysłany: 2016-12-26, 22:37
laisar, Także mam system oparty na czujnikach ABS.
Opony były wymieniane na zimowe 2 miesiące temu (wyważanie).
Dziś podczas jazdy drogą ekspresową zaświeciła się lampka TPMS.
Przy czym nie ściągało mi kierownicy i nie działo się nic niepokojącego.
Zjechałem na najbliższy MOP, obejrzałem wszystkie cztery opony, nie było kapcia ani ubytku, który dało się wyczuć palcem. Niestety nie posiadam manometra, chyba sobie takowy zakupię, albo pompkę nożną z manometrem. Zrobiłem więc adaptację "SET TP" i pojechałem do najbliższej stacji benzynowej na kompresor. Zmierzyłem ciśnienie we wszystkich oponach. Mieściło się w zalecanych przez producenta i umieszczonych na etykiecie drzwi kierowcy wartościach. Jedynie prawe przednie koło miało bardzo niewielką różnicę 2,1 bar gdy mieć powinno 2,2 bar.
Podpompowałem, ponownie zaadaptowałem i bez dalszych sensacji wróciłem do Łodzi.
Pytanie: czy ten system oparty o ABS i analizujący obroty kół jest tak czuły, że wychwycił mi różnicę między 2,2 a 2,1 na przedniej osi?
Ostatnio zmieniony przez Wojciech-EL 2016-12-26, 22:43, w całości zmieniany 3 razy
Mi niedawno w służbowej Octavii III odpalił TPMS podczas jazdy na tym łuku:
https://goo.gl/maps/qPLRBoa5g9k
Jest to dość łagodny łuk, po którym jedzie się dość długo. Kontrolka ciśnienia zapaliła się tuż za zakrętem i musiałem wyłączyć i włączyć samochód na najbliższym parkingu :) Ciśnienie w oponach było prawidłowe.
_________________
Ostatnio zmieniony przez mbar 2016-12-27, 08:13, w całości zmieniany 1 raz
No widać systemy mimo wszystko są dość czułe. Długotrwała jazda w określonych warunkach i widać że wykryje minimalną różnicę w obrotach poszczególnych kół.
Marka: ..
Model: ....
Silnik: ...... Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Maj 2016 Posty: 197 Skąd: ziemia łódzka
Wysłany: 2016-12-27, 22:11
arnold, Fakt. Jechałem od węzła Złoczew, non stop, około 50 km ze stałą prędkością na tempomacie 110 km/h. Monotonna jazda, nic się nie działo, nawet TIRów nie było na prawym pasie, bo to II dzień świąt.
Mam dorobny problem
Wrociłem po 3 miesiecznym wyjezdzie do domu. Loganik zostal w garazu blaszaku na 3 miechy , oczywiscie okresowo szczegolnie podczas mrozow byl odpalany , wietrzony itp. Dzisiaj rano otwieram garaz, odpalam silnik zeby pochodzil z pol godzinki i biore sie do odsniezania. 160 metrow mam do drogi wiec mi dwa dni zejdzie ; ) Potem zgasilem, garaz zamykam i do pracy. Wracam wieczorem, i powtarzam procedure. Po okolo 30 minutach po wlaczeniu na jalowym ide do auta zgasic ( -15 mrozu ) a tam sie swieca 3 kontrolki- ABS / ESP cisnienia w oponach mruga i z instrukcji - żółta kontrolka wielofunkcyjna. WIelkie zdziwko- bo auto odbieralem przed wyjazdem i ma 750km :D No wiec proboje hamulec, normalnie dziala, pompompowalem chwilke , wylaczylem i wlaczylem silnik- kontrolki absu i esp zniknely. Zostala tylko cisnienia opon i ta lampka wielofunkcyjna opisana w instrukcji. Moze byc przyczyna ze po prostu dlugo stal i komp mu troche zwariowal? bo raczej watpie, ze cos sie uwalilo od tak. Aku dobry, kolega sprawdzil testerem, czujnikow cisnienia w oponach nie mam bo jak zmienialem w serwisie na zimowki to wiem.
Chyba jedynynym sposobem to po odkopaniu sie ze sniegu , sprawdzic cisnienie, przejechac sie pare km, byc moze sobie obroty odczyta i wszystko wroci do normy.
Macie jakies inne pomysly ? Moze ktos z Was sie spotkal z podobna sytuacja.
w sumie moj strupialy peugeot 206 stal pol roku i nawet nie odpalany i nic sie nie dzialo a tutaj taka niespodzianka ; )
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 52 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1600 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2017-01-10, 21:08
greibst napisał/a:
Chyba jedynynym sposobem to po odkopaniu sie ze sniegu , sprawdzic cisnienie, przejechac sie pare km, byc moze sobie obroty odczyta i wszystko wroci do normy.
Wygląda na to, że sam sobie odpowiedziałeś albo sprawdź ciśnienie a potem na kompie SET TP i przytrzymaj, powinna zgasnąć.
Auto to nie tylko silnik, ruszy z miejsca jak będzie trzeba czy już przyrósł?
Samo odpalanie silnika to nie wiele pomoże, lepiej zrobić rundę "wokoło komina", to wtedy nie tylko sam silnik popracuje, ale i inne podzespoły tak jak skrzynia biegów, koła, zawieszenie i inne rzeczy.
W innym przypadku szkoda całego auta...
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2017-01-11, 08:49, w całości zmieniany 1 raz
Dzięki za wszelkie rady, pomogło zresetowanie kompa. Dzisiaj się uporałem z zaspami na mojej drodze dojazdowej i trochę rumunke pogoniłem po śniegu ; ) Na szczęście nie oderwała płytek od betonu, czyli nie zapuściła korzeni w garazu... :D
Kontrolka ciśnienia w oponach będzie się okresowo zapalać ponieważ założyłeś zimowe opony i brak jest czujników. Należy zresetować komputer i problem zniknie.
Za wymiane uszkodzonego mechanicznie czujnika zapłaciłem w ASO 269 pln. Wymiana z programowaniem 123pln , czujnik 146pln. Pilnujcie czujników przy wymianie opon.
A kto go uszkodził?
Jeżeli wulkanizator, który zmieniał opony to bierzesz fakturę i biegniesz do niego o zwrot kasy. Powinien ci jeszcze oddać za czas i paliwo do serwisu.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2017-02-11, 12:12, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum