Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-03-07, 17:42
Duster z LPG czyli auto dla weta?
Autor Wiadomość
Luke16 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2010
Dołączył: 11 Sty 2017
Posty: 139
Skąd: Konstantynów Łódzki
  Wysłany: 2017-01-11, 13:21   Duster z LPG czyli auto dla weta?

Jako że bardzo lubię markę Renault i miło ją wspominam chce zakupić Renault w innym wydaniu a w szczególności auto które mi się podoba czyli Dustera. Jestem weterynarzem terenowym. Przejeżdżam ogólnie rocznie ok. 60-80 tys km w koło komina. Miał być Van ale rodzina mi się powiększa i muszę mieć też spory bagażnik... Nigdy nie kupowałem nowego auta i nie wiem kompletnie jak się za to zabrać :P Zastanawiam się czy czekać do marca kiedy wprowadzą nową akcyzę czy nic się nie zmieni cena na mniejszą.
Ogólnie tak jestem zainteresowany Dusterem 1.6 z LPG. Jako że 1.6 16V Renault znam bardzo dobrze tak nowego 1.6 nie znam wcale a sprzedawca u dealera raczej też nie był zbytnio doinformowany. Wiem tylko tyle że jest na łańcuchu rozrządu. Ale może ktoś użytkuje Daćkę z takim silnikiem i może coś powiedzieć o sprawowaniu się?
Ogólnie to częściowo chciałbym leasing tylko pytanie za 100 punktów czy leasing fabryczny czy szukać w bankach?

Z zakupem mi się aż tak nie śpieszy bo mam Forda Galaxy 1.9 TDI (na liczniku 400 tys km dobiło... więc jeszcze któryś miesiąc mogę pojeździć...
Ostatnio zmieniony przez Luke16 2017-01-11, 13:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
walter_g 



Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Maj 2015
Posty: 401
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-01-11, 13:54   

Witam:)

ja akurat użytkuję Dusterka z tym silnikiem ale bez gazu.

Wrzucam link do mojego dziennika pokładowego:

http://www.daciaklub.pl/f...der=asc&start=0

W razie pytań służę pomocą.

Przy takim przebiegu jak piszesz faktycznie gaz dałby oszczędności, ale chyba jeszcze na forum nie ma osoby, która taką opcję kupiła.
 
Luke16 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2010
Dołączył: 11 Sty 2017
Posty: 139
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-01-11, 14:04   

Widziałem w salonie że kolektor był zmieniony z plastikowego na metalowy i sprzedawca też mówił że coś tam było zmieniane że silnik jest przystosowany do LPG.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-11, 14:26   

Zapytaj kolegi slonia , on jest zdaje się z branży a jeździ Lodgy i Dokkerem:
http://www.daciaklub.pl/f...88803a8f4bca7be
Co do leasingu to ten od Renault Finance ma tę zaletę że wszystkie papierki sami załatwiają więc szukanie czegoś tańszego o kilkaset PLN może nie być warte biegania po bankach/urzędach.
Metalowy kolektor ssący przy sekwencji ?
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2017-01-11, 14:31, w całości zmieniany 3 razy  
 
Decybel 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 Sce 4x4
Rocznik: 2016
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sie 2011
Posty: 210
Skąd: 3miasto
Wysłany: 2017-01-11, 15:13   

Witam Kolegę Doktora Nieludzkiego ;-)
Niedawno miałem podobny dylemat, zdecydowalem się na Dustera Sce w wersji 4WD. Silnik bardzo przyjemny, ja osobiście nie gazuję ale przy Twoich przebiegach opcja warta zastanowienia.
Leasing fabryczny jest wygodną opcją, wszystko można załatwić na miejscu. Jest( a może był?)trochę droższy ale o ile się nic nie zmieniło ma stały WIBOR. Ja wybrałem EFL ale nie sądzę, żeby była to wielka różnica.
_________________
Po pięciu latach z sympatyka stałem się użytkownikiem....
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-01-11, 15:41   

Luke16 napisał/a:
Miał być Van ale rodzina mi się powiększa i muszę mieć też spory bagażnik...


W Dusterze jest co najwyżej średniej wielkości bagażnik. Kompakty w wersji kombi mają większe i ustawniejsze bagażniki.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-11, 18:26   

Skoro jeździsz tyle po terenie to na Twoim miejscu myślałbym o DD 4x4 jednak w wersji dCi.
Jeśli jednak nie potrzebujesz wersji 4x4 to za ok 53 kPLn masz do wyboru wersje OPEN z LPG lub dCi90 .
Jeśli weźmiesz w jako 50/50 to za mocno Cie to finansowo nie zniszczy teraz zapłacisz jedną ratę a druga za rok , koszt zapewne nie zabije bo będziesz miał niższe ubezpieczanie a jeszcze dostaniesz opony zimowe za 1 zł.
Jak liczyłem to o ile da sie taka sumę odłożyć to jest dużo lepsze niż inne zakupy na raty. Chyba że musisz to robić ze względów podatkowych. Ale wg moich wyliczeń lepiej rozpisywać kilometrówkę ( w przypadku takich przebiegów niż iść w leasing) ale ja jestem ze starej szkoły finansowej - jeśli nie muszę nie biorę takich długich zobowiązań finansowych.
Do 27 lutego działa program Ambasador , to za 1 zł będziesz miał gwarancję przedłużoną do 5 lat. Chyba mi właśnie taki kupon przydzielili :)
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2017-01-11, 20:09   

Przy tych przebiegach też bym raczej myślał o dieslu - LPG do 1,6 jak na razie nie jest zbyt przetestowane w Dacii. Piszesz o powiększeniu rodziny i rozmiarze bagażnika - dla ilu osób byłby ten Duster - bo rzeczywiście bagażnik jest dość mały - ja kupiłem Dustera dla 2-ch osób więc mnie to nie wzrusza - ale często muszę składać tylne siedzenia bo mi się szybko przestają mieścić bagaże - ale oczywiście jest kwestia umiejętności pakowania się - w latach 80-tych ludzie jeździli z dwójką dzieci pod namiot do Bułgarii maluchami i jeszcze jakoś pakowali towar na handel :-D . Ale na moją byłą ( bo obecnie maja tak po 30 lat i z nami nie jeżdżą) trójkę bym Dustera nie polecił. Za to jest super na dojazdy - wysokie zawieszenie powoduje że wjedziesz na każde wiejskie podwórko, nie wymaga ogromnych przestrzeni do manewrów.
 
Luke16 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2010
Dołączył: 11 Sty 2017
Posty: 139
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-01-11, 20:45   

Diesel stanowczo odpada tym bardziej 1.5 dci nie będę pisał dlaczego bo to dłuuuga i kręta historia... Dokkerem w wersji osobowej też bym nie pogardził :-> rodzinka 2+1 :P
Ogólnie silnik 1.6 16V bardzo miło wspominam ... jeden przejechał u mnie 380 tys km zaś drugi jest w scenicu rodziców i ma 320 tys km. dlatego jest jeszcze jedna opcja kupić trzy/dwulatka :) omijamy serwisy i drogie ubezpieczenie...
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-01-11, 21:07   

Ty wspominasz K4M skonstruowanego przez renault w latach 90 a H4M oferowany teraz to konstrukcja nissana , całkowicie inny silnik .
rozrząd na łańcuchu , popychacze na szklankach , zmienne fazy rozrządu .
Przy takich wymaganiach szukał bym używki z wypustu do 2015 roku jeszcze z K4M i zakładał do niego LPG .
H4M to silnik oferowany wcześniej w qaszkaju 1.6 problem z nim taki jak z każdym japońcem , delikatna głowica więc trzeba dobrze wystroić (zwykle na bogato ) do tego regulacja zaworów polega na wymianie szklanek więc co 30-50 tyś km może cie czekać "skromny " wydatek .
K4M nie ma z żadnych wyżej wymienionych problemów .
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2017-01-11, 21:12, w całości zmieniany 3 razy  
 
Luke16 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2010
Dołączył: 11 Sty 2017
Posty: 139
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-01-11, 21:19   

K4M to jednostka niezniszczalna idealna do gazu. Jedyną wadą to przepustnica elektryczna która od czasu do czasu się brudzi i trzeba ją wyczyścić... Czyli nówkę z silnikiem nissana nie ma co się nawet do LPG dotykać... :-(
 
słoń 



Marka: Dacia/Renault
Model: Dacia Sandero/Trafic
Silnik: 1,0tce+LPG/1,6 DCI Energy
Rocznik: 2020/2017
Wersja: Celebration
Dołączył: 24 Lip 2013
Posty: 287
Skąd: DOL SZ GCZ
Wysłany: 2017-01-11, 21:45   

Luke16,
Słuchaj stary. Powiem tak. Weż pomyśl nad dwoma autami. Jedno to pomyłka. Musisz mieć jedno w teren a drugie do miasta. Wiem co mówię./piszę. Też wpadłem na pomysła ,że po co dwa wozy przecież wystarczy jeden. Jak mi dzieci co wyjazd rodzinny wejść nie chciały "bo śmierdzi kupą" to szybko wziąłem drugie auto w leasing.
Jak dla mnie to zrobiłbym tak: wziął w leasing VATowóz w stylu Dokker dci (albo Skoda Citygo VAN)-w teren , a dla rodziny zostawił tego Galaxy( o ile się nie sypie), a jak się sypie to nabyć od kogoś z forum jakąś używkę. Tyle w temacie.

P.S. nie wali Ci w wozie kałem?? nie wierzę.
_________________

 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-01-11, 21:45   

Zagazować da się wszystko pytanie tylko o tolerancje właściciela .
W japońcach dbać trzeba o AFR co zwyczajnie kosztuje czas i pieniądze .
Największa zaleta daci to tanie utrzymanie jeżeli ten konkretny silnik tego nie oferuje lepiej rozejrzeć się za czymś innym .
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-11, 21:46   

Luke16 napisał/a:
Diesel stanowczo odpada tym bardziej 1.5 dci nie będę pisał dlaczego bo to dłuuuga i kręta historia... ..

Opisz - bo do tej pory słyszałem rożne opowieści ale nigdy z pierwszych ust.
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
Luke16 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2010
Dołączył: 11 Sty 2017
Posty: 139
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-01-11, 22:03   

słoń napisał/a:
Luke16,
Słuchaj stary. Powiem tak. Weż pomyśl nad dwoma autami. Jedno to pomyłka. Musisz mieć jedno w teren a drugie do miasta. Wiem co mówię./piszę. Też wpadłem na pomysła ,że po co dwa wozy przecież wystarczy jeden. Jak mi dzieci co wyjazd rodzinny wejść nie chciały "bo śmierdzi kupą" to szybko wziąłem drugie auto w leasing.
Jak dla mnie to zrobiłbym tak: wziął w leasing VATowóz w stylu Dokker dci (albo Skoda Citygo VAN)-w teren , a dla rodziny zostawił tego Galaxy( o ile się nie sypie), a jak się sypie to nabyć od kogoś z forum jakąś używkę. Tyle w temacie.

P.S. nie wali Ci w wozie kałem?? nie wierzę.


No właśnie sporo autek miałem i nic nie wali a różni ludzie ze mną też jeździli... Sprzedawałem auta ludziom którzy nie mieli nic wspólnego z oborą i nikt nawet słówka nie wspomniał, ale zawsze buty zmieniam i gumiaki w pokrowcu... Galaxy jest stanowczo za duży i stary bo 2000rok + 400 tys km na liczniku... Idealne było Berlingo ale był to w mojej karierze pierwszy i ostatni Citroen tam psuło się wszystko. Sprzedałem z uśmiechem na twarzy... Drugie auto ma żona mianowicie Pande 1.2 z LPG i ja koniecznie chciałem zmienić na coś ciut większego ale nie ma opcji...
jas_pik w skrócie auto z 2007 polski salon 162 tys km pompa, 2 x wtryski, opiłki, 3 filtry paliwa, nowy bak, a auto jak nie jeździło tak nie jeździło znajomy się wkurzył sprzedał i kupił takie samo tylko w pb...
Fruxo ma być jak najmniej problemowy
Ostatnio zmieniony przez Luke16 2017-01-11, 22:18, w całości zmieniany 2 razy  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-12, 10:14   

Jeśli nie chcesz być królikiem doświadczalnym a 4WD nie jest potrzebne i koniecznie chcesz LPG to może weź Logana MCV z silnikiem 0,9 Tce z fabrycznym LPG. Albo jeśli nie potrzebujesz dużego bagażnika to Sandero Stepway też z tą wersją silnika (dodatkowy plus że masz w nim 21 cm prześwitu więc idealny na dojazdy po wsiach :)
 
walter_g 



Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Maj 2015
Posty: 401
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-01-12, 10:50   

Luke16 napisał/a:
Przejeżdżam ogólnie rocznie ok. 60-80 tys km w koło komina.


A przebiegi będą na 100% takie? Pytam, ponieważ chciałbym Ci przeprowadzić kalkukację opłacalności zakupu auta z LPG :-D
 
Luke16 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2010
Dołączył: 11 Sty 2017
Posty: 139
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-01-12, 11:03   

Walter takie przebiegi będą
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-01-12, 11:15   

walter_g, kolega Luke16 pisał na początku, że jest weterynarzem terenowym, więc ma częste i krótkie wyjazdy do swoich pacjentów. ;-)
W jednym dniu przejedzie dużo, w drugim dniu mało.... po prostu sama loteria życiowa.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-12, 14:33   

Lpg na pewno się opłaci przy przebiegach powyżej 20kkm rocznie.
 
Luke16 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2010
Dołączył: 11 Sty 2017
Posty: 139
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-01-12, 18:02   

DrOzda, tego 0.9l się boję. K4M wiem że jest niezniszczalny. A bagażnik musi być. Takie Sandero idealne by było dla mojej żony. Ja muszę mieć coś większego.
Piitubski, zgadza się. Dodatkowo dochodzą wyzsze koszty eksploatacji przy dieslu. A przy 1.5 no jakoś do mnie nie przemawia ten silnik
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2017-01-12, 19:40   

Jak Ci się nie spieszy to obserwuj forum - co jakiś czas forumowicze wymieniają samochody , kilkuletniego Dustera z K4M przez kilka miesięcy powinieneś trafić. Z tego co zauważyłem przy lekturze forum to może nawet lepiej by było kupić K4M w wersji spełniającej normę E5 - po wprowadzeniu E6 zaczęły się problemy z obrotami, nie wiem czy rozwiązane do końca - z jakiegoś powodu wycofano K4M z oferty, na pewno nie bez powodu. Gdyby pojawił się Duster z automatem i benzynowym silnikiem sam bym się zastanowił, przy moich przebiegach - 11 - 12 tyś diesel nie ma sensu.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2017-01-12, 19:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-12, 21:05   

Nie było K4M zgodnego z Euro6 w Daciach - w momencie zmiany normy wprowadzono silnik Nissana.
 
walter_g 



Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Maj 2015
Posty: 401
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-01-13, 00:27   

route2000 napisał/a:
walter_g, kolega Luke16 pisał na początku, że jest weterynarzem terenowym, więc ma częste i krótkie wyjazdy do swoich pacjentów. ;-)
W jednym dniu przejedzie dużo, w drugim dniu mało.... po prostu sama loteria życiowa.


Chciałem tylko potwierdzić, żeby potem dobrze przeliczyć koszty i oto co pokazał kalkulator:

a) założenia:
- przebieg 60.000/rok = 5.000/m-c
- spalanie (wg cennika, średnie) - 6,4l/100 km PB, 8,1l/100 km LPG
- ceny: 4,85 zł./l PB, 2,15 zł./l LPG
- przeglądy: 600 zł. za przegląd PB, 800 zł. za przegląd LPG (dodatkowo świece i filtr powietrza) co 20.000 km, 200 zł. przegląd LPG co 15.000 km
- cena instalacji: 4000 zł. (dla porównania kwota została rozratowana na 60 miesięcy tak aby pokazać koszt miesięczny w kredycie - 77 zł./m-c)

b) wyniki:
- wydatki miesięczne na paliwo:
PB - ok. 1552 zł. LPG - ok. 871 zł. LPG + 121 zł. PB
oszczędność miesięczna: 560 zł.

- wydatki miesięczne na serwis:
PB - ok. 150 zł. LPG - ok. 267 zł.
dodatkowe koszty: 117 zł.

dodatkowy koszt kredytu: 77 zł./m-c

SUMA:
oszczędność miesięczna ok. 366 zł.

Należy pamiętać, że policzone zostały podstawowe koszty. Gdyby się okazało, że serwisowanie LPG będzie droższe (np. regulacja zaworów), oszczędność miesięczna zacznie drastycznie spadać.

Mam nadzieję, że udało mi się chociaż trochę pomóc w wyborze :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez walter_g 2017-01-13, 00:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-13, 00:39   

Robiąc takie porównanie warto również wziąć do porównania ON.
A nawet EE.
W tym ostatnim przypadku jeśli twoje dzienne przejazdy nie przekraczają 100 - 120 km to elektryk będzie najtańszy w eksploatacji. Nawet przyjmując że nie masz taryfy nocnej i ładujesz taryfa standardową.
Moje wydatki na prąd przy samochodzie elektrycznym ( realne - wg faktur za prąd z mojej spółdzielni) to 235 zł / 3000 km) .
W tym pobrałem z gniazdek publicznych - darmowych około 24 kWh ( czyli równowartość 12 zł) w ramach zakupów w Arkadii/ pobytu w kinie czy też krótkich parkowań na Emilii Plater.
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne