Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-03-22, 12:11
Błąd Check Engine - sondy Lambda
Autor Wiadomość
imachine 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 86
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 26 Wrz 2016
Posty: 54
Skąd: Łdz
Wysłany: 2016-12-03, 15:00   

Jaki jest oryginalny nr części sondy lambda do 1.6 MPI 87KM?

Logan Laureate '08

Czy sonda renault do 1.6 16V podejdzie? Np. BOSCH 0258006046?

Widzę jeszcze DELPHI ES20280-12B1, warte uwagi, czy brać BOSCH'a?

Na pierwszy montaż w RENAULT widzę BOSCH. Co idzie w Dacii 1.6 MPI z 2008?

W tym aucie z tego, co sobie przypominam, jest sonda jedynie przy silniku, przy kolektorze wydechowym, dopiero od wersji 1.6 MPI 84/85KM są montowane czytam dwie, proszę ew. o potwierdzenie.
_________________
a nail that sticks out, is hammered down
bezwypadkowo
Ostatnio zmieniony przez imachine 2016-12-03, 15:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-03, 15:28   

8200632270
 
imachine 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 86
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 26 Wrz 2016
Posty: 54
Skąd: Łdz
Wysłany: 2016-12-03, 15:35   

Dzięki. Napiszesz coś więcej jeszcze jak to jest z tym pierwszym montażem i producentami dobieranymi przez Dacia/Renault oraz pasowaniem z innych silników?

Akurat mam edytowanego posta w momencie, gdy odpisałeś.

Czytam na iparts, że 8200632270 "da radę" także w Renault 1.6 16V np.

Pytanie, jak bardzo się te sondy różnią od siebie i jaki później efekt na żywotność, jakość sygnału, itd.

W cenach rozpiętość widzę od 120 do 400+.

Chcę taką z wtyczką, P&P.
_________________
a nail that sticks out, is hammered down
bezwypadkowo
Ostatnio zmieniony przez imachine 2016-12-03, 15:58, w całości zmieniany 3 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-03, 16:29   

Logany od początku miały 2 sondy - jedną zaraz za kolektorem wydechowym, a drugą za katalizatorem (6001549061).

W zależności od normy emisji różne były tylko typy czujników.

(I umiejscowienie kata).
 
imachine 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 86
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 26 Wrz 2016
Posty: 54
Skąd: Łdz
Wysłany: 2016-12-03, 16:40   

Rozumiem.

Chcę wymienić regulacyjną (przed katem).

8200551743 taką mam do kupienia.

Czytam w opisie że montowane do LS_ w okresie 12.06.

Po pudełku i zdjęciu sondy, czytam, że to produkcja BOSCH - cena (~180PLN) też w porządku myślę, biorąc pod uwagę parametry.

Pytanie tylko czy będzie pasować do 1.6 MPI 87KM? Czytam że K7M 1.6 90 Clio II jest na liście.
_________________
a nail that sticks out, is hammered down
bezwypadkowo
Ostatnio zmieniony przez imachine 2016-12-03, 16:47, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-03, 17:34   

imachine napisał/a:
czy będzie pasować

Nie wiem - katalog części nie podaje tutaj zamienników.
 
imachine 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 86
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 26 Wrz 2016
Posty: 54
Skąd: Łdz
Wysłany: 2016-12-04, 09:45   

Ok, a czy jest jakaś wg Twojej wiedzy inna specyfikacja sondy lambda, prócz rozmiaru i ilości kabli podlaczeniowych, (np oporność czy temp pracy) które warto dopasować do silnika?
_________________
a nail that sticks out, is hammered down
bezwypadkowo
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-12-04, 15:45   

Wiedza o sondach ogólnie dostępna. Jest tego sporo.
 
imachine 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 86
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 26 Wrz 2016
Posty: 54
Skąd: Łdz
Wysłany: 2016-12-07, 23:17   

Z tego, co widzę, to, prócz fizycznego rozmiaru, są 4 parametry - oporność, zasilanie, ilość kabli, napięcie sygnału.

Ja mam założoną dziś BOSCH'a do Clio i auto jedzie prawidłowo.

Jedyny element do przeróby to wtyczka (w Clio szersza, w 1.6MPI Logan '08 widzę węższą).

Więc jak coś to myślę śmiało idzie brać te do Clio.

100zł oszczędzone.
_________________
a nail that sticks out, is hammered down
bezwypadkowo
Ostatnio zmieniony przez imachine 2016-12-07, 23:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-08, 00:40   

imachine napisał/a:
czy jest jakaś wg Twojej wiedzy inna specyfikacja sondy lambda

Nie znam - w katalogu części nie ma takich danych. Trzeba by porównać informacje ze stron producentów lub sklepów.
 
imachine 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 86
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 26 Wrz 2016
Posty: 54
Skąd: Łdz
Wysłany: 2016-12-09, 18:26   

Po wymianie dziś trasa ok 300km 70-100km/h radio + nawiew na 2 + 1.2W@12V - spalanie z komputera na LPG (+ok 20km na benzynie) 6,5l/100km

Jestem zadowolony.
_________________
a nail that sticks out, is hammered down
bezwypadkowo
Ostatnio zmieniony przez imachine 2016-12-09, 18:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
nasir 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCE
Dołączył: 31 Lip 2013
Posty: 18
Skąd: w-wa
Wysłany: 2017-01-12, 10:50   Check engine - Sonda Lambda - Lodgy 1.6 SCe

Tak tylko informacyjnie dla was:
Po czterech miesiącach użytkowania auta i przejechaniu prawie 3000 km zaświeciła się lampka "check engine" w mojej Lodgy.
Diagnoza : padła sonda lambda która został szybko wymieniona na gwarancji . Bez gwarancji zapłacił bym około 900 zł .

Silnik SCE bez gazu.

Zobaczymy ile nowa wytrzyma.

Pozdrawiam
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-01-12, 11:16   

Może trafiła się wadliwa sonda....
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
nasir 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCE
Dołączył: 31 Lip 2013
Posty: 18
Skąd: w-wa
Wysłany: 2017-01-12, 11:32   

Możliwe aczkolwiek jak szukałem info na temat tej zapalonej kontrolki na forum to wyczytałem że są częstsze przypadki padania tej sondy z silnikami SCE.
No ale czas pokaże jak tam u mnie, może to jest jakaś wadliwa część którą seryjnie montowali w nowych pojazdach i teraz wymienili na bardziej żywotną ?
No cóż żyję nadzieją że to incydent :)
Ostatnio zmieniony przez nasir 2017-01-12, 11:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-12, 12:21   

Były już takie przypadki w silniku 1.6 SCE na forum , ktoś się nawet skarżył że kazali mu czekać kilka tygodni na sprowadzenie części , choć mógł wtedy jeździć.
 
keisyzrk 


Marka: dacia
Model: duster 4x2
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2015
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 373
Skąd: LUBACZÓW/ZAMOŚĆ/RZESZÓW/TARNÓW/LUBLIN
Wysłany: 2017-01-12, 12:53   

to mi padła po kilku dniach i 700km...ogólnie była wadliwa seria która poszła do dacii nissanów i tylko producent wie gdzie jeszcze...sondy są produkowane w Brazylii i padają jak przy naszych mrozach. Ja po wymianie sondy zrobiłem 10tys. i na szczęście nic się nie dzieje :)
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-12, 14:29   

Keisyrzk, ile czasu czekałeś na wymianę sondy? Jak Się jeździło z zepsutą sondą?
Ostatnio zmieniony przez Piitubski 2017-01-12, 14:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
nasir 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCE
Dołączył: 31 Lip 2013
Posty: 18
Skąd: w-wa
Wysłany: 2017-01-12, 16:05   

U mnie akurat ekspresowo bo na drugi dzień samochód był do odbioru.
Jeśli chodzi o jazdę to nie zauważyłem jakichś różnic. Jedyna negatywna to ta że chwilowe spalanie poszło do góry o jakieś +2 + 5 litrów w zależności od warunków i to się dało odczuć bo częściej zjeżdżałem na stację paliw.
Na walniętej sondzie jeździłem kilka dni.
Ostatnio zmieniony przez nasir 2017-01-12, 16:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
keisyzrk 


Marka: dacia
Model: duster 4x2
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2015
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 373
Skąd: LUBACZÓW/ZAMOŚĆ/RZESZÓW/TARNÓW/LUBLIN
Wysłany: 2017-01-12, 16:11   

ja czekałem dwa tygodnie na wymianę...auto miało większe spalanie i miałem wrażenie jakby obroty mi czasem delikatnie falowały...
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2017-01-12, 16:56   

Sondy sprawne. Grzałki w nich padają. Oczywiście to nie rozbieralna część. Więc wymiana całego podzespołu.
 
krimar 


Marka: Dacia
Model: Sandero II ph 2 Open, Duster 2 Prestige
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 321
Skąd: z ?
Wysłany: 2017-01-15, 22:54   

nasir napisał/a:
Jeśli chodzi o jazdę to nie zauważyłem jakichś różnic

Zauważysz jak szybciej (ale oczywiście po gwarancji) padnie katalizator.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2017-01-16, 06:51   

Nie padnie. Zastanów się nad tym co napisałeś.
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 444
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2017-04-10, 22:18   

U mnie przy przebiegu 12.500 km wywaliło Checka, po sprawdzeniu obwód drugiej sondy za katalizatorem. Podjechałem na sprawdzenie instalacji LPG, to korekty, czasy, wszystko idealnie. Wymieniłem przy okazji filtry.

Od przebiegu ok. 11.000 km, parę razy, na silniku pracującym na benzynie, gdy ruszyłem i podjechałem np. do świateł, to czułem szarpanie silnikiem, a wtedy obroty falowały. Wystąpiło to kilkukrotnie. Podejrzewałem świece zapłonowe. Teraz najwidoczniej może coś Lambda bruździ. Muszę wejść pod auto i zobaczyć czy da odczytać się jakieś numery katalogowe.

Kilka dni temu czytałem o Lodgy i Dusterach 1.6 H4M w Rosji, to tam znowu mają jakieś problemy z szarpiącymi silnikami po ich rozgrzaniu. Czy aby Francja za dużo nie pozmieniała w ustawieniach sterownika silnika?. Albo ekologia i Euro 6 daje o sobie znać....
_________________
Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2017-04-10, 22:22, w całości zmieniany 2 razy  
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 444
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2017-04-13, 21:36   

kali napisał/a:
Czyli sonda działa tylko grzałka padła. Zdarza się ostatnio widzę że coraz częściej i szybciej. A rodzajów sond jest naprawdę parę i nie piszę tylko o gwintach czy długości.


Pacjent, Dacia Lodgy 1.6 Sce H4M 105 (102 KM - nikt nie wie), LPG, przebieg 13.500 km. Od ok. 2 tygodni - w sumie przejechane 1.000 km. Check na desce, "obwód sondy Lambda za katalizatorem", błąd zapamiętany, nie jest stały.

Dziś zrobiłem odczyty obu sond, silnik rozgrzany. Pierwsza sonda pracuje od ok. 2000 mV i idzie w górę wraz z obrotami. Druga sonda za katalizatorem pracuje cały czas - uchwycone zakresy od 300 mV do 1700 mV podczas dodawania gazu, bieg jałowy podobnie od 300 mV do ok. 1300 mV. Ostatni błąd sondy przy napięciu 2200 mV. Pomiar robiony na Pb, z ciekawości na LPG dokładnie takie same odczyty. Padła druga sonda?. Świece dziś wymienione, poprawiła się jakość jazdy, świece nie były zużyte, ale idealne też nie były.

Sonda za katalizatorem powinna chyba pokazywać stały poziom. Posiada ktoś odczyty z tego silnika?.
_________________
Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-04-14, 09:23   

Żadna sonda, przed czy za katalizatorem nie powinna wskazywać stałej wartości. Pierwsza sonda przed katalizatorem w CL powinna oscylować, podczas hamowania silnikiem powinna wskazywać ~0V podczas jazdy w OL (przyspieszanie, szybko na autostradzie, b.wysokie obroty itp.) powinna pokazywać wartości większe niż 0.7 V czyli "bogato". Druga sonda za katalizatorem w CL też będzie oscylować, ale nie tak regularnie jak pierwsza i powinna wskazywać mniejszą zawartoś tlenu niż pierwsza (średnio statystycznie), podczas hamowania silnikiem też zdąża do 0V, w OL też jest bogato. Oczywiście dotyczy to sond wąskopasmowych, a szczególy (częstotliwość oscylacji, czy dokładne napięcia) zależą od oprogramowania ECU.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2017-04-14, 09:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne