Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Mocne sprzęgło pod chipa w 1.5dci
Autor Wiadomość
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3673
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-18, 12:06   Mocne sprzęgło pod chipa w 1.5dci

Hejka

Czy ktos moze polecic mocniejsze sprzeglo pod dacie 1.5dci ktora bedzie miala wkrotce chipa , czyli +20% mocy i pewnie momentu siły .

Chociaz widze
LuK 622 3096 09 LuK
albo
VALEO 828012
ładują równiez do wersji 109KM , jak i do mojego 86KM,
wiec moze starczy i nie padnie szybko , co nie ?
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-18, 13:20   

A w wersji 110 nie ma przypadkiem dwumasy ?
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2017-01-18, 14:57   

Jak robisz chipa profesjonalnie to zapytaj czy jest w ogóle konieczność wymiany.
Po to się robi go u profesjonalistów, żeby przyrost momentu był linearny i żeby nie było zbyt dużego skoku w dolnym zakresie obrotów.
Jest duża szansa, że seria bezproblemowo wytrzyma.
No chyba, że masz zamiar bawić się w strzały ze sprzęgła lub wyścigi spod świateł. :roll:
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3673
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-18, 14:58   

Nie wiem, ja pisze o wersji 109 KM - to inny silnik niz 110KM

http://e-autoparts.pl/zes...tml?review=true

Ale jesli pakuja do 86KM i do 109KM, to raczej dobrze swiadczy i bedzie jakos dzialac u mnie po chipie
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-18, 16:22   

Guzik tam inna wszystkie najmocniejsze dCi w Dusterach i Lodgy mają dwumasę.
Zwykły burdel w katalogach.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-18, 17:26   

Corrado, gdzie czipujesz i za ile, jeśli to nie jest tajemnicą ?
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-18, 18:47   

corrado napisał/a:
Nie wiem, ja pisze o wersji 109 KM - to inny silnik niz 110KM

To jest ten sam silnik
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3673
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-18, 20:10   

Kreatormocy

chyba, ze cos nie halo bedzie przy ustaleniach to gdzie indziej

cena jeszcze do uzgodnienia

Hmmnm , juz nie mam czasu ale z tego co kojarze jest silnik 107KM od 04.2010 i inny silnik od 10.2011 r z 110KM , inny maja kod
k9k 896 i k9k 898 , wiec na bank cos innego , chocby soft ... nie wnikam ... :-)

ooo a tu rozpiska:
Typ pojazdu Kod silnika Rodzaj paliwa Rok produkcji Pojemność silnika [ccm] Moc silnika [kW] Moc silnika [KM] Informacje
1.2 TCe 125 H5F 404 benzyna 2013.10 - 1197 92 125 Informacje o DACIA DUSTER 1.2 TCe 125 2013.10 -
1.2 TCe 125 4x4 H5F 404 benzyna 2015.06 - 1197 92 125 Informacje o DACIA DUSTER 1.2 TCe 125 4x4 2015.06 -
1.5 dCi K9K 892, K9K 884 olej napędowy 2010.10 - 1461 66 90 Informacje o DACIA DUSTER 1.5 dCi 2010.10 -
1.5 dCi K9K 896 olej napędowy 2010.06 - 1461 79 107 Informacje o DACIA DUSTER 1.5 dCi 2010.06 -
1.5 dCi K9K 856 olej napędowy 2013.08 - 1461 80 109 Informacje o DACIA DUSTER 1.5 dCi 2013.08 -
1.5 dCi K9K 796, K9K 830 olej napędowy 2010.04 - 1461 63 86 Informacje o DACIA DUSTER 1.5 dCi 2010.04 -
1.5 dCi 4x4 K9K 898 olej napędowy 2010.10 - 1461 81 110 Informacje o DACIA DUSTER 1.5 dCi 4x4 2010.10 -
1.5 dCi 4x4 K9K 894, K9K 884 olej napędowy 2010.10 - 1461 66 90 Informacje o DACIA DUSTER 1.5 dCi 4x4 2010.10 -
1.5 dCi 4x4 K9K 898 olej napędowy 2010.06 - 1461 79 107 Informacje o DACIA DUSTER 1.5 dCi 4x4 2010.06 -
1.5 dCi 4x4 K9K 858 olej napędowy 2013.08 - 1461 80 109 Informacje o DACIA DUSTER 1.5 dCi 4x4 2013.08 -
1.6 16V K4M 690, K4M 696 benzyna 2010.04 - 1598 77 105 Informacje o DACIA DUSTER 1.6 16V 2010.04 -
1.6 16V 4x4 K4M 606 benzyna 2010.06 - 1598 77 105 Informacje o DACIA DUSTER 1.6 16V 4x4 2010.06 -
1.6 16V Hi-Flex K4M 696 Benzyna / etanol 2010.08 - 1598 77 105 Informacje o DACIA DUSTER 1.6 16V Hi-Flex 2010.08 -
1.6 16V LPG K4M 696 Benzyna / gaz samochodowy (LPG) 2011.04 - 1598 77 105 Informacje o DACIA DUSTER 1.6 16V LPG 2011.04 -
1.6 SCe 115 H4M 438, H4M 738 benzyna 2015.06 - 1598 84 115 Informacje o DACIA DUSTER 1.6 SCe 115 2015.06 -
1.6 SCe 115 4x4 H4M 430, H4M 730 benzyna 2015.06 - 1598 84 115 Informacje o DACIA DUSTER 1.6 SCe 115 4x4 2015.06 -
1.6 SCe 115 LPG H4M 740 Benzyna / etanol 2015.06 - 1598 84 115 Informacje o DACIA DUSTER 1.6 SCe 115 LPG 2015.06 -

z http://wajbex.pl/czesci-samochodowe/dacia-duster-2010-04-,1-00139-08547.aspx
Ostatnio zmieniony przez corrado 2017-01-18, 20:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2017-01-18, 21:01   

Toc juz byl taki temat :)
I wszyscy powiedzieli ze seria da rade :)

A co do roznic to jest tego wiecej niz wam sie wydaje :)
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3673
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-18, 21:50   

A powiedzcie , ktorego producenta najlepsze bedzie sprzeglo - w sensie najmocniejsze i najwytrzymalsze:

LUK
Valeo,
Sachs,
Renault?
albo inne ...

Ja raczej stawiam na LUK lub Sachs, a najmniej na Valeo )
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-01-18, 23:49   

Zostaw originalne. Przy normalnej jezdzie sie nie rozsypie.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3673
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-19, 00:15   

musze wymienic bo sie zlizga juz na 5tce i to przed hamownia, bo nawet moze nie zmierzyc i przynajmniej stowka za hamownie pojdzie w plecy
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-01-19, 00:50   

Wez originalne lub dobry zwmiemnik wytrzymie 20 koni naapewno
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-19, 06:55   

Renault to sprzęgieł na pewno nie robi tylko zamawia u któregoś z producentów ze swoim logo i dowala 50% marży. Dowiedz się który producent to robi i ewentualnie jego kup.
Na szybsze zużycie sprzęgła nie ma znaczenia na ile moc podniesiesz tylko moment. Jeżeli przyrost będzie z 200Nm na 240Nm to można się nie martwić ale jakbyś wszedł np na 280-300Nm to można o tzw mocniejszym myśleć imo.
Ostatnio zmieniony przez mojo 2017-01-19, 06:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-19, 07:29   

No tak a moment to niby z czego bezpośrednio wynika ?
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2017-01-19, 09:15   

DrOzda napisał/a:
No tak a moment to niby z czego bezpośrednio wynika ?

Źle zadane pytanie. :-P
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-19, 10:22   

No fakt powinno być: moc bezpośrednio wynika z momentu obrotowego i prędkości obrotowej. Kiedyś uczono tego w podstawówce ......
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2017-01-19, 14:29   

No widzisz. A to oznacza, że nadmiar momentu może być w innym miejscu niż nadmiar mocy (bo przy niższych obrotach) i to te niutki zabiją sprzęgło (szczególnie jak jakiś niedouczony cieć-malina wystroi silnik).
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-19, 15:55   

DrOzda napisał/a:
No fakt powinno być: moc bezpośrednio wynika z momentu obrotowego i prędkości obrotowej. Kiedyś uczono tego w podstawówce ......


Tylko mapowanie jednostek uturbionych to już gimnazjum :mrgreen:
Dlatego też grzebanie w 1.6 mpi nie ma sensu (bez obrazy) :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez mojo 2017-01-19, 16:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne