Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-06-10, 12:53
Wymiana paska rozrządu (i pompy wody)
Autor Wiadomość
baro 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Wersja: Logan
Dołączył: 09 Maj 2016
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-11, 21:26   

corrado napisał/a:
Dzisiaj zadzwoniłem w sprawie wymiarny u siebie rozrządu i cena za robociznę w dobrym warsztacie koło mnie - 300pln , mówiłem , że bez pompy wody.

Zastanawiam się teraz czy jest sens samemu się za to brać i zmarnować 1 dzień. :roll:


Możesz podać namiary na ten warsztat? Jaka dzielnica?
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-11, 21:31   

wysłałem na PW, dzielnica Bemowo
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 302
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2016-05-12, 21:17   

Rawa Mazowiecka znajduje się 80km od Warszawy. Za 4 tygodnie otwieram przystań wodną. Weź rodzinę na rowerki wodne, auto do mechanika a po obiedzie pojedziesz z nowym rozrządem. Wymieniał mi 5 razy. Jest ok. Jak coś to info na priv. Pozdrawiam
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-12, 21:20   

route2000 napisał/a:
znasz może moc tego silnika?

W dowodzie jest wpisana.
 
Dzida 


Marka: Renault
Model: Megane Grandtour
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2021
Wersja: Unlimited
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lut 2014
Posty: 161
Skąd: Paryż Pólnocy :)
Wysłany: 2016-05-14, 11:04   

baro, kolego moim zdaniem zaczynasz popadać w lekką paranoję. Byłeś w dobrym i niedrogim warsztacie, podano Ci też kilka namiarów na dobre warsztaty, więc zadzwoń i zapytaj o terminy i dostępność wstawienia auta.

Nie szukaj rozrządu na siłe, bo jak przyjedziesz ze swoimi częściami to:

primo: za robociznę zapłacisz drożej niż przy usłudze kompletnej (serwis musi zarobić więcej na samej robocie, bo nie zarobił na częściach), więc per saldo wyjdzie na to samo, albo drożej.

secundo: w razie draki po naprawie (np. zerwany pasek), będziesz się bujał z naprawą bo jeden będzie zwalał winę and drugiego ( sprzedający na mechanika i odwrotnie)

tercio: 300-350 pln to jest rozsądna i normalna cena za wymianę rozrządu w W-wie i okolicach. Umów się lepiej na termin bo zbliża się sezon urlopowy i później może być cięzko.

I nie szukaj dziury w dupie, bo chytry 2 x traci.
 
siemaspl 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1,6
Rocznik: 22.06.2010
Wersja: Stepway
Dołączył: 05 Maj 2013
Posty: 40
Skąd: Czarne
Wysłany: 2016-05-16, 21:30   

Witam.
Czy może ktoś wymieniał rozrząd w silniku 1.6 8v - rocznik 2010 , k710

Co muszę kupić?
fajnie jak by były numery OE
Z góry dziękuję
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-16, 23:09   

siemaspl napisał/a:
fajnie jak by były numery OE

http://www.daciaklub.pl/f...1696720#1696720 - kilkanaście postów wcześniej...
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-18, 21:42   

Kontrola paseczka rozrządu, na razie spokojnie :lol:

GATES Power Grip 123x27



 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-18, 22:53   

Rozrząd wymieniony u kolegi Piotruli z naszego forum. Robota zrobiona według mnie prawidłowo, szybko, bez zbędnych kombinacji. Piotr zamówił dla mnie zestaw rozrządu INA, pompę VALEO oraz pasek akcesoriów CONTINENTAL (?) Plus przy okazji wymiana oleju oraz filtra i obowiązkowa wymiana płynu chłodnicy. Wszystko w miłej atmosferze. Można nawet patrzeć na ręce ;-) Całość części rozrządu, olej, filtr, płyn wraz z robocizną wyszło mnie niecałe 800 zł.

Pojazd ma 65 000 km, 7 lat. Oba paski - rozrządu i akcesoriów wymagały wymiany. Były wyraźnie spękane, zmęczone. Rolka paska akcesoriów nie wykazywała objawów zużycia, więc została nie wymieniona.

Przy okazji - jakiś silnoręki kretyn tak zakręcił w ASO w Warszawie przy wymianie oleju filtr Motrio, że Piotrek musiał go spacyfikować by udało się odkręcić. Czas na odkręcenie prawie 1 roboczogodzina.

filtr_oleju.jpg
Plik ściągnięto 96 raz(y) 234,19 KB

rozrzad1.jpg
Plik ściągnięto 255 raz(y) 204,63 KB

rozrząd2.jpg
Plik ściągnięto 225 raz(y) 195,7 KB

rozrzad3.jpg
Plik ściągnięto 194 raz(y) 223,64 KB

Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2016-05-23, 23:00, w całości zmieniany 3 razy  
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-07-26, 06:55   

Podpowie mi ktos, jakie blokady ida na wal korbowy do mojego auta, bo znalazlem dwie:
MOT 1489 czy MOT 1050?
Czy procedura ustawiania na blokady jest taka sama jak tu http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1727618.html ?
Ostatnio zmieniony przez shrek 2016-07-26, 07:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2016-08-04, 20:47   

Mam pytanie odnośnie Dustera 2010 z silnikiem K4M - czy Dacia wstawiła tam jakiś specjalny pasek? W Lagunie przy identycznym silniku miałam wymianę co 5 lat lub 120 tyś, w innych modelach dacii podają 120tyś lub 6 lat a w Dusterze - 150 tyś lub 8 lat. Stosujecie się do tego czy wymieniacie wcześniej?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-08-04, 22:05   

ja mam 6 lat lub 120
ja bym robił , jak walnie nie będzie miło .
_________________
Moje auto
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-08-06, 06:55   

PiotrWie napisał/a:
Mam pytanie odnośnie Dustera 2010 z silnikiem K4M - czy Dacia wstawiła tam jakiś specjalny pasek? W Lagunie przy identycznym silniku miałam wymianę co 5 lat lub 120 tyś, w innych modelach dacii podają 120tyś lub 6 lat a w Dusterze - 150 tyś lub 8 lat. Stosujecie się do tego czy wymieniacie wcześniej?

Nie specjalny pasek tylko inny silnik to nie są te same silniki tylko rodzina silnika jest ta sama. Porównaj chociaż moc, a potem wyróżnik serii. Inny silnik o innej mocy, inne skrzynie biegów, a to wpływa na dynamiczne obciążenie paska. A tym samym na trwałość.
 
vampiria200 



Marka: Citroen
Model: C4 Cactus
Silnik: 1.2 PureTech 82KM
Rocznik: 2016
Dołączył: 01 Cze 2016
Posty: 82
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-08-29, 12:45   

Mam dustera z końca 2010 roku.

Patrze na pasek rozrządu i powiem szczerze, że nie wygląda to dobrze. Jest troche pościerany.
Przebieg Dustera 81tyś km.
Mechanik mówi, że rolki i pompa wyglądają ok i żeby wymienić sam pasek. Komplet mam wymienić jak auto będzie miało ponad 100tyś km czyli w moim przypadku 18-24 miesiące jazdy.

Co radzicie. Wymiana samego paska będzie na pewno niższa ;)
Ostatnio zmieniony przez vampiria200 2016-08-29, 12:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 907
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-08-29, 16:37   

auto ma 6 lat?
ja bym wymieniał - w Loganie robiłem przy podobnym przebiegu i wieku

na pewno nie czekałbym jeszcze 2 lata - to raz
no i wymieniłbym cały komplet - pasek, rolki, pompa wody - zapłacisz o ile więcej? 200zł? a unikniesz ewentualnej awarii
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-08-29, 16:44   

Albo 100 tys. km albo 5 lat, więc w Twoim przypadku zrobiłbym kompleksową wymianę rozrządu. Unikniesz przez to niespodziewaną awarią jak pasek zerwie.... Wtedy naprawa pójdzie w tysiące.. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Martens 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 468
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-08-29, 21:04   

Jak wyżej, rób całość. Oszczędność w stosunku do ewentualnych kosztów naprawy niewarta uwagi.
_________________
Tu - zęby mamy wilcze, a czapki na bakier,
tu u nas się nie płacze w powstańczej Warszawie:
tu się Prusakom siada na karkach okrakiem,
tu wrogów gołą garścią za gardło się dławi!...
 
vampiria200 



Marka: Citroen
Model: C4 Cactus
Silnik: 1.2 PureTech 82KM
Rocznik: 2016
Dołączył: 01 Cze 2016
Posty: 82
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-08-30, 07:57   

Dzięki za odpowiedź. Za 280zł na Alledrogo znalazłem kompletny rozrząd Renault + pompa magneti marelli. Dobre połączenie?

Dziś jadę na konkretną diagnozę. Opisywałem na forum kilka moich bolączek dotyczących silnika i skrzyni. I w końcu znalazłem dobrego mechanika! 10 km od mojego domu. Zobaczymy co powie. Tani, solidny i uczciwy. Oczywiście z polecenia od dwóch osób które po kilkanaście lat u niego auta robią. No i 13 letni peugeot 206 mojego kolegi jest pod względem mechanicznym jak 3latek.
Ostatnio zmieniony przez vampiria200 2016-08-30, 07:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-09-12, 17:03   Wymiana rozrzadu K9K Lodgy/Dokker

UWAGA: Wszystko co robicie, robicie na wasza odpowiedzialnosc. Nie odpowiadam na ewentualne uszkodzenia pojazdu.

Momenty dokrecania srub:

Pompa wody 11Nm
Napinacze 27Nm
Trzy sruby na kole walka rozrzadu 14 Nm
Lapa silnika 65Nm
Centralna sruba kola pasowego walu korbowego M14 = 120 Nm + 95±15° - Zastosowac nowe sruby!

Na koncu w tutorial-u zapomnialem napisac, ze po wyciagnieciu dolnej blokady na korek nalezy nalozyc szczeliwo- ja wkrecilem na teflon

1.JPG
Plik ściągnięto 1374 raz(y) 222,02 KB

2.JPG
Plik ściągnięto 991 raz(y) 240,38 KB

3.JPG
Plik ściągnięto 899 raz(y) 220,59 KB

4.JPG
Plik ściągnięto 783 raz(y) 232,52 KB

5.JPG
Plik ściągnięto 966 raz(y) 228,37 KB

6.JPG
Plik ściągnięto 3050 raz(y) 228,92 KB

7.JPG
Plik ściągnięto 1775 raz(y) 226,08 KB

8.JPG
Plik ściągnięto 1952 raz(y) 241,41 KB

9.JPG
Plik ściągnięto 1642 raz(y) 246,06 KB

10.JPG
Plik ściągnięto 1325 raz(y) 208,94 KB

 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-13, 10:39   

Fajny opis :) ale pare rzeczy nie wiem :

Po co jest ten srubokręcik włożony w łożysko podpory prawej półosi ? :)
On coś daje ?
Jak udało się odkręcić koło pasowe wału korbowego ?
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-09-13, 11:07   

Śrubokręt nie jest włożony w łożysko. Tam nad polosia jest szczelina, w której widać zęby koła zamachowego. W tą szczelinę wkładamy śrubokręt i to on idealnie blokuje koło zamachowe. W ten oto sposób odkrecasz koło pasowe wału. W starszych K9K np.clio2 szczelina jest na tyle szeroka,ze można wysunąć mała breszke. Koło pasowe w moim przypadku odkrecilem nasadka 18 sześciokąta kluczem o długości około 45 cm. Poszło rekami bez żadnych problemów. Przypuszczam że jeżeli śruby są przykręcone z odpowiednią siła tak jak w książce piszę to nie mamy żadnych problemów z ich odkręcenie. Problem pojawia się wtedy gdy ktoś przed nami skręcał to np.pneumatem lub dociagal kluczem z metrowa rura.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-13, 12:29   

oo ciekawe, skad znasz ten patent ?:)
Ciekawe czy u mnie tez sie da tak zablokowac kolo zamachowe ?:)

aha i u mnie tez sruba kola pasowego walu k. jest tez 18mm
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1145
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2016-09-13, 12:54   

ile czasu Ci zeszło na całość?
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-09-13, 17:04   

corrado napisał/a:
oo ciekawe, skad znasz ten patent ?:)
Ciekawe czy u mnie tez sie da tak zablokowac kolo zamachowe ?:)

aha i u mnie tez sruba kola pasowego walu k. jest tez 18mm


Pierwszy raz widzialem w Kangoo.
Z tego co wiem wszystkie K9K ( te co robilem) maja tam taki przesmyk miedzy skrzynia a silnikiem. Wielkosc tej szczeliny zalezy od skrzyni.
Wejdz pod auto i zobacz. Potem napisz jakie masz oznaczenie silnika, to znowu bedziemy madrzejsi.
W K9k wystepuja dwie sruby M14 taka jak my mamy i M12. W oryginalnym zestawie rozrzadu zawsze sa dwie na wymiane.
[/quote]
wat napisał/a:
ile czasu Ci zeszlo na calosc?


Zeszlo ze 4,5 - 5 h, ale na spokojnie kawka papierosek. Najdluzej mi zeszlo z wyciagnieciem lapy silnika i wyciagniecie tej wewnetrznej, plastikowej oslonyrozrzadu ,bo siedzi pod kolem pompy i nie chcialem jej polamac.
 
pawe10260 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,2 75KM LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 27 Cze 2015
Posty: 11
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-01-22, 18:42   wymiana rozrządu dacia logan mcv 1.2 2014r

witam :-) Ma ktoś może jakąś instrukcje krok po kroku jak zmienic rozrząd w Daci logan mcv 1.2 2014r?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne