Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2013-12-16, 23:52
Fabryczny LPG
Autor Wiadomość
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-05, 21:38   

A co powiecie na dzisiejsze zdarzenie - wybuch samochodu lpg w garażu: http://tvnwarszawa.tvn24....uty,221029.html
 
wojtek013 



Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 334
Skąd: KR
Wysłany: 2017-01-05, 22:05   

Jaki był powód "uwolnienia się" lpg?
_________________
miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2017-01-05, 22:44   

wojtek013 napisał/a:

Nie wiem, czy dobrze zrozumieliśmy się: zbiornik 42 litry, wchodzi 38-40 ;-)

Czyli jest coś nie halo z ustawieniem w wielozaworze, że nie odbija przy max. 33,6 (80% z 42l). W Twoim wypadku zbiornik jest wypełniony w 95% pojemności co jest niezgodne z założeniami projektantów (a po coś one są, nieprawdaż?). Ja wiem, że kuszące jest napakowanie do zbiornika na maxa ale nie jest to bezpieczne (można wymieniać te sytuacje ale myślę, że wyobraźnia zadziała :-) ) ale osobiście pojechałbym do regulacji do prawidłowej wartości. Znam ból małego zbiornika dlatego wywaliłem zbiornik fabryczny i założyłem 78 litrowy już w drugim roku użytkowania samochodu. Kosztowało około 900PLNów ale nie ma stresu za granicą, że szuka się stacji z LPG po 250km przelotu. Teraz przy spokojnej jeździe potrafię przejechać ponad 600km (w butlę wchodzi 63 l).
_________________
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2017-01-05, 23:02   

route2000 napisał/a:

Na Twoje ryzyko? :shock:
Teoretycznie powinno być ok. 37 litrów, bo norma mówi, że ilość gazu LPG w zbiorniku nie powinna przekroczyć 80% pojemności wodnej zbiornika.
Takie praktyki są niedopuszczalne jak podniesienie pływaka by weszło więcej gazu czy opóźnienie odbijania zaworu tankowania. Twoje auto twoja sprawa. ;-)

Według naszych przepisów ma być 80-90℅ więc się mieszczę. W zbiorniku masz równowagę ciecz i gaz. I ta równowagę łatwiej utrzymać przy napełnione butli niż opróżnionej. A sam wielozawór ma zawór bezpieczeństwa.
Piitubski napisał/a:
Nie tylko jego, bo powoduje zagrożenie dla innych. Jest to karygodne.

Przeczytaj co napisałem wyżej.
A tak tylko dodam że w Niemczech dopuszczają do 100%.
Piitubski napisał/a:
A co powiecie na dzisiejsze zdarzenie - wybuch samochodu lpg w garażu: http://tvnwarszawa.tvn24....uty,221029.html

wojtek013 napisał/a:
Jaki był powód "uwolnienia się" lpg?

http://lpgmasters.pl/uszkodzony-elektrozawor-lpg/
Ostatnio zmieniony przez kali 2017-01-05, 23:13, w całości zmieniany 4 razy  
 
wojtek013 



Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 334
Skąd: KR
Wysłany: 2017-01-05, 23:17   

piotr. z napisał/a:
wojtek013 napisał/a:

Nie wiem, czy dobrze zrozumieliśmy się: zbiornik 42 litry, wchodzi 38-40 ;-)

Czyli jest coś nie halo z ustawieniem w wielozaworze, że nie odbija przy max. 33,6 (80% z 42l). W Twoim wypadku zbiornik jest wypełniony w 95% pojemności co jest niezgodne z założeniami projektantów (a po coś one są, nieprawdaż?). Ja wiem, że kuszące jest napakowanie do zbiornika na maxa ale nie jest to bezpieczne (można wymieniać te sytuacje ale myślę, że wyobraźnia zadziała :-) ) ale osobiście pojechałbym do regulacji do prawidłowej wartości. Znam ból małego zbiornika dlatego wywaliłem zbiornik fabryczny i założyłem 78 litrowy już w drugim roku użytkowania samochodu. Kosztowało około 900PLNów ale nie ma stresu za granicą, że szuka się stacji z LPG po 250km przelotu. Teraz przy spokojnej jeździe potrafię przejechać ponad 600km (w butlę wchodzi 63 l).


No widzisz, zmierzamy do sedna.
Latem wchodzi niecałe 38 (90%), przy dużych mrozach prawie 40 - oczywiście jedna pompa bije więcej, inna mniej - podaję max napełnienie. Zasięg na trasie 500+.

Dlatego pisałem o świadomym użytkowaniu. Są to żelazne zasady, których nie odpuszczam.
_________________
miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
 
wojtek013 



Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 334
Skąd: KR
Wysłany: 2017-01-05, 23:23   

kali napisał/a:

http://lpgmasters.pl/uszkodzony-elektrozawor-lpg/


To nie jest uszkodzony elektrozawór, tylko debilna, nieodpowiedzialna próba naprawy czegoś, co nowe kosztuje 30 - 40 zł.
_________________
miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2017-01-06, 00:16   

Instalacja musi być szczelna i konserwowania. Gaziarze sprawdzają szczelność przy montażu. A potem tylko kasiorka za wymianę filtrów i ustawienia. Nie twierdzę że wszyscy, ale znaczna większość. Do tego na SKP też powinni to badać. Płacisz nawet więcej za przegląd przy instalacji gazowej.
W linku było podana przyczyna, niesczelność.
W Niemczech badają szczelność instalacji na przeglądzie. Zawsze no prawie ;). W nowym sobie odpuścili.
Ostatnio zmieniony przez kali 2017-01-06, 00:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-06, 12:04   

Na lpg-forum żaden szanujący się instalator nie przerobiłby zbiornika, by tankować więcej niż 80% pojemności.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-01-06, 14:24   

Nie przerobił bo nie będzie brał odpowiedzialności za czyjeś widzimisię .
Tak samo żaden szanujący się warsztat nie będzie wsadzał ksenonów z allegro
 
m81wwski 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 LPG
Rocznik: 2014
Dołączył: 17 Gru 2016
Posty: 33
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-19, 09:55   

Cześć,

Mam pytanie czy ktoś z was już samodzielnie wymieniał oringi kolanek wodnych w reduktorze LI02 ??
Widzę, że mi ubywa płynu chłodzącego i zauważyłem, że cieknie przy kolanku, ale dokręcenie obejmy nie pomogło.
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2017-01-19, 21:44   

Jeśli masz fabryczna instalację to po co się bawić? Jeśli nie to też nie powinno być bólu bo zwykle po rozkręceniu parownika od środka jest na kolanku pierścień osadczy, który trzeba ściągnąć i można wyjąć kolanko (trochę się trzeba namęczyć ciągnąc je w górę i jednocześnie obracając w obie strony). Tylko wcześniej trzeba się zaopatrzyć w komplet uszczelek.
_________________
 
ex_perimental 



Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015
Posty: 239
Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2017-01-24, 07:09   

Czesc.
Mam szybkie pytanie. Czy sterownik "fabycznie" zakladanej instalacji BRC Sequent 24 jest zablokowany, podobnie jak Landi Renzo? Pytam, bo nie wiem, czy jest sens w ogole jechac na kontole i regulacje do gazownikow spod szyldu BRC.
Instalacja zakladana u delera, gdy mial tylko 5 km. Samochod to Logan II 1.2
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3695
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-01-24, 09:08   

Jeśli masz zakładany u dealera instalację BRC to na bank NIE JEST ZABLOKOWANY. ;-) (ja tak mam u siebie).
Śmiało możesz jechać na przegląd do gazowników spod szyldu BRC.
Tylko zobacz w książeczce gwarancyjnej BRC na ostatniej stronie wykaz warsztatów, którzy mają ogólnopolski system gwarancyjny i tam jedź. Inne warsztaty mają tylko swoje gwarancje. ;-)
W przypadku jak zrobisz przegląd u innych gazowników to potem mogą się czepiać w przypadku jakieś awarii silnika.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-01-24, 12:27   

To BRC nie ma żadnego związku z instalacją fabryczna
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2017-01-24, 12:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
nita 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 30 Kwi 2015
Posty: 34
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2017-01-25, 11:24   

Witam mój Duster z instalacją Landi ostatnio nie bardzo chciał się przełączyć na gaz nawet po rozgrzaniu. Sygnalizował piszczeniem brak gazu . Po przejechaniu kilkunastu km , zgaszeniu i ponownym odpaleniu przełączał się . Zdarzyło się tak kilkukrotnie . Dzisiaj znowu z tym , że po przełączeniu pracuje nierówno i mruga kontrolka silnika . Miał ktoś z Was taki problem ?
Ostatnio zmieniony przez nita 2017-01-25, 11:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-01-25, 11:40   

To jest sposób na sygnalizacje błędu , po czymś takim instalacje nie przerzuci na lpg przez jakiś czas. Jeżeli zdarzy się to poprzez zduszenie auta można wyciągnąć bezpiecznik od gazu na chwile .
Co do twoich symptomów to wtryski albo reduktor
 
ursa 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1,6 16V LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Gru 2014
Posty: 3
Skąd: Wadowice
Wysłany: 2017-01-25, 18:00   

nita napisał/a:
Witam mój Duster z instalacją Landi ostatnio nie bardzo chciał się przełączyć na gaz nawet po rozgrzaniu. Sygnalizował piszczeniem brak gazu . Po przejechaniu kilkunastu km , zgaszeniu i ponownym odpaleniu przełączał się . Zdarzyło się tak kilkukrotnie . Dzisiaj znowu z tym , że po przełączeniu pracuje nierówno i mruga kontrolka silnika . Miał ktoś z Was taki problem ?


Instalację Masz fabryczną? Jeśli tak, to bardzo prawdopodobne jest zabrudzenie elektrozaworu gazu na reduktorze. Jakoś LI10 jest czuły pod tym względem.
Sposób czyszczenia był opisany tutaj na forum. Klucz 8 i 21 (ten to najlepiej rurkowy, jak do świec). Potem ok 15 minut i temat zamknięty. :)

Pozdrawiam Grzegorz.
 
nita 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 30 Kwi 2015
Posty: 34
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2017-01-25, 18:41   

Tak fabryczną .Dzięki za radę przeszukuję forum żeby to znaleźć .
Ostatnio zmieniony przez nita 2017-01-25, 18:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-01-29, 07:38   

Można jakoś podejrzeć ciśnienie w listwie ?
mam podejrzenie źle ustawionego reduktora
 
nita 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 30 Kwi 2015
Posty: 34
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2017-01-31, 16:13   

Mam padnięty wtryskiwacze . Robił ktoś w aso . Jaki jest koszt
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-01-31, 16:25   

wtryskiwacze czego
jak lpg to od razu do gaziaża założyć inne od tego syfu medów , wtryski za 200 zł potrafią zrobić 100 tyś km bez problemów a ten włoskie gówna po 20 tyś lecą kosztując 4 razy więcej .
Zwykłe wtryski możesz regenerować i czyścić a tego dziadostwa nie rozbierzesz .
Oni ci w ASo tylko nowe medy wsadzą pewnie za 1-2 tyś zł .

Masz 3 opcje .
1. Kupić same wtryskiwacze i przełożyć w garażu (15 min roboty )
http://allegro.pl/wtryski...6538823320.html
2. Założyć sterownik LC02 i próbować stroić na inne wtryski
3. Założyć inna centralkę z innym okablowaniem zapomnieć o problemie
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2017-01-31, 16:33, w całości zmieniany 3 razy  
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2017-01-31, 17:27   

4. Injectors with similar parameters use, example valtek typ 30 yellow 1 ohm and lpg filter with connection for bosch sensor
http://rmg-shop.com/kit-i...gpl-landi-renzo
Ostatnio zmieniony przez eastcowboy 2017-01-31, 17:38, w całości zmieniany 2 razy  
 
nita 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 30 Kwi 2015
Posty: 34
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2017-01-31, 17:48   

Dzięki Frukso . Oczywiście chodziło o lpg . Będę musiał przemyśleć którą opcję wybrać , bo do ASO raczej nie pojadę .
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-01-31, 18:02   

Unfortunately, Valtek injectors are low quality. However, we can find another set- 1 ohm and lpg filter with connection for bosch sensor.

Szczerze to zmieniłbym sterownik na nie zablokowany i kombinowałbym w kierunku opcji 2.
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2017-01-31, 19:15   

arnold napisał/a:

Szczerze to zmieniłbym sterownik na nie zablokowany i kombinowałbym w kierunku opcji 2.

tce 90 have ecu LC03
other cable scheme as LC02
control shutdown petrol pump
changed ignition time point to petrol ecu for optimum engine performance
Ostatnio zmieniony przez eastcowboy 2017-01-31, 19:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne