Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-01-27, 16:53
DrOzda napisał/a:
NOx trap
Ale to chyba jakiś pic na wodę, albo w Daciach tego nie ma.
Spaliny śmierdzą azotami dokładnie tak samo, jak śmierdziały w ceedzie crdi, bez fapa i tego typu wynalazków.
Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sie 2012 Posty: 384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-27, 18:57
Cav napisał/a:
DrOzda napisał/a:
NOx trap
Ale to chyba jakiś pic na wodę, albo w Daciach tego nie ma.
Spaliny śmierdzą azotami dokładnie tak samo, jak śmierdziały w ceedzie crdi, bez fapa i tego typu wynalazków.
Fap a pulapka Nox to dwie rozne sprawy
Dacia teraz ma oba - miec musi zeby spełniać Euro 6
jak przeczytalem gdzies w artykule - wydech diesla przypomina teraz bardziej fragment wahadlowca niz samochodu
Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sie 2012 Posty: 384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-27, 19:03
mojo napisał/a:
Marckok napisał/a:
odstraszyły mnie kwestie związane z Adblue
Trochę tego jeździ więc to raczej demonizowanie.
spotkalem dzis u mojego klienta przed firma faceta w 308 wlasnie z tym dieslem 1.6 blue Hdi: ma zrobione cos kolo 50 kkm, i twierdzi ze zero problemow - piekne spalanie okolo 5 litrow
auta ktore maja pulapke nox zamiast adblue dla odmiany troche wiecej beda palic - bo "obsluga" tego ukladu wymaga zwiekszania przez silnik raz na jakis czas dawki paliwa - tak czytalem
kosztowo wyjdzie na to samo - mniej paliwa, ale trzeba lac adblue; wiecej paliwa ale nie trzeba lac adblue
ale faktycznie potrzeba pilnowania, dolewania itp. moze byc upierdliwa - byl juz watek o tym na forum
Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sie 2012 Posty: 384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-27, 19:07
a z innej beczki: spedzilem dzis okolo godziny na dokladnym ogladaniu nowego Logana MCV: musze powiedziec ze moim zdaniem jakosc montażu plastikow i cale wykonczenie jest słabsze niz bylo w Lodgy
na korzysc wzgledem Peugeot 301: faktycznie gabka pod tylkiem jakby grubsza i twardsza = wygodniejsze siedzenie (ale miejsca na nogi mniej)
w obu autach jest kiepski - w porownaniu do Lodgy - podlokietnik okienny
Ostatnio zmieniony przez Marckok 2017-01-27, 20:29, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-01-28, 19:56
Marckok napisał/a:
Zaczynam sie zastanawiac czy nie lepiej zamiast Diesla kupic auto z fabrycznym LPG, biorac pod uwage mozliwe klopoty z dieslem
Jak instalacje fabryczne LPG sprawdzaja sie w Dacii ?
Z tego co czytałem to w ogóle.
Ja jeszcze w żadnym nowym dieslu nie miałem kłopotów z silnikiem.
Za to z gazem to bujanka, a z tym niby fabrycznym jest jeszcze gorzej, bo są zablokowane sterowniki, więc do gazownika nie pójdziesz, a serwis Renault sobie z nimi nie radzi.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2017-01-28, 19:57, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2017-01-28, 20:48
Hmmm.... tutejsze forum przeglądam na zasadzie bycia gościem -nie mam Daćki. Zastanawia mnie podejście kolegi Marckok do zmiany auta - temat ciągnięty kilka miesięcy, kilka modeli się przewinęło, różnych marek, teraz nie wiadomo czy poszukiwany jest diesel czy LPG... Ja w używanym Chevrolecie LPG zamontowałem na początku Twoich rozważań i mam już jakiś tysiak zaoszczędzony, Ty dalej się decydujesz - nie mniej 3mam kciuki
Zastanawia mnie podejście kolegi Marckok do zmiany auta
Ja do zmiany dojrzewałem ponad rok, już myślałem o scenic (mam lagunę 2/2), ale jest za długi i prześwit taki sobie, stepway jest w sam raz (trzyma mnie długość i chcę maksymalny prześwit) dla mnie decyzja zapadła we wtorek, zobaczymy jak z realizacją.
Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sie 2012 Posty: 384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-28, 21:16
benny86 napisał/a:
Hmmm.... tutejsze forum przeglądam na zasadzie bycia gościem -nie mam Daćki. Zastanawia mnie podejście kolegi Marckok do zmiany auta - temat ciągnięty kilka miesięcy, kilka modeli się przewinęło, różnych marek, teraz nie wiadomo czy poszukiwany jest diesel czy LPG... Ja w używanym Chevrolecie LPG zamontowałem na początku Twoich rozważań i mam już jakiś tysiak zaoszczędzony, Ty dalej się decydujesz - nie mniej 3mam kciuki
sprawa sie ciagnie bo nie bylem pewien czy finansowo uda mi sie spiac odkup auta przez dealera z zamknieciem kredytu, bo jest roznica miedzy wartoscia odkupu a kredytem pozostałym do splaty
bylem zdecydowany na diesla, ale jak dowiedzialem sie jakie kolejne komplikacje wprowadzila norma Euro 6 to zacząłem sie zastanawiac
Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sie 2012 Posty: 384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-28, 21:18
Cav napisał/a:
Marckok napisał/a:
Zaczynam sie zastanawiac czy nie lepiej zamiast Diesla kupic auto z fabrycznym LPG, biorac pod uwage mozliwe klopoty z dieslem
Jak instalacje fabryczne LPG sprawdzaja sie w Dacii ?
Z tego co czytałem to w ogóle.
Ja jeszcze w żadnym nowym dieslu nie miałem kłopotów z silnikiem.
Za to z gazem to bujanka, a z tym niby fabrycznym jest jeszcze gorzej, bo są zablokowane sterowniki, więc do gazownika nie pójdziesz, a serwis Renault sobie z nimi nie radzi.
niestety Diesle sa coraz bardziej kosmiczne, wiec to co bylo niekoniecznie bedzie tak samo w przyszlosci
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2017-01-29, 12:05
Czyli śmiem twierdzić, że jesteśmy w podobnym miejscu. Też rozważam zmianę auta, ale muszę dopiąć sprawy finansowo-organizacyjno-rodzinne. Różnice są takie że Ty szukasz nówki, ja używki. Ja o opinie kolegów z forum poproszę jak już określę : termin zmiany auta, zakres budżetu, preferowane modele 3-max 4 modele samochodów. Myślę że tak będzie łatwiej dla mnie i mniej męcząco dla współużytkowników forum
mysle calkiem serio zeby dac sobie spokój z dieslem i kupić tego Peugeota 301 w wersji 1.6 LPG
ewetualnie jeszcze w grę wchodzi Logan MCV w wersji 1.5 dCi 90 KM (gaz odpada bo sporo jest opinii że fabryczne instalacje LPG w Daciach słabo się sprawują) - mam trochę obawy że Nox Trap (którego w Lodgy jeszcze nie miałem) sprawi że bezproblemowo tak jak Lodgy do 250 000 km nie dojadę
więc pytanie: 301 1.6 LPG czy Logan 1.5 dCi ? słucham opinii, bo do jutra muszę podjąć decyzję i kończę temat :)
Ostatnio zmieniony przez Marckok 2017-01-29, 20:25, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2017-01-29, 21:11
Jeśli tytuł wątku jest aktualny i auto będzie użytkowane w długich trasach - brałbym zdecydowanie diesla. Mówi Ci to zdeklarowany zwolennik LPG, który miał okazję kilka lat wstecz sporo diesli firmowych ujeżdżać
Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sie 2012 Posty: 384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-29, 22:42
benny86 napisał/a:
Jeśli tytuł wątku jest aktualny i auto będzie użytkowane w długich trasach - brałbym zdecydowanie diesla. Mówi Ci to zdeklarowany zwolennik LPG, który miał okazję kilka lat wstecz sporo diesli firmowych ujeżdżać
aktualny, nawet zaktualizowałem tytuł - bo wybór faktycznie jest taki
do silnika dCi miałem spore zaufanie, bo zajeździłem go w trzech autach:
Logan I MCV od nowości do mocno ponad 200 000 km - wersja 70 KM
Kangoo od 120 000 km do 260 000 km - wersja 70 KM
i aktualnie Lodgy wersja 107 KM - 250 000 km
i nigdy żadnych problemów, w Lodgy wymieniona turbina
tyle że jak zacząłem czytać o kolejnych komplikacjach wywołanych przez normę Euro6 (impulsem było sprawdzanie info o 1.6 blue Hdi w Peugeocie 301) to nie wiem czy "noxy trap" w dCi nie sprawi, że ten silnik już nie będzie taki bezproblemowy
a czemu uważasz że auto z LPG nie nadaje się na trasy ?
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2017-01-29, 22:53
Marckok napisał/a:
a czemu uważasz że auto z LPG nie nadaje się na trasy ?
Tego nie powiedziałem. Uważam tylko że diesel nadaje się lepiej - bo ma wyższy moment obrotowy (komfortowe wyprzedzanie), większy zasięg (przy łagodnym stylu jazdy często nawet 1 000 km na jednym baku można zrobić), pracuje na niższych obrotach a więc wysokie prędkości nie są okupione znacznym hałasem. Ponadto diesel jest powszechnie lubiany, więc łatwo go odsprzedać.
Nie zgłębiałem się w kwestię Euro6 bo nie jestem zainteresowany nowym samochodem, nie wykluczam że po zbadaniu tematu odpuściłbym diesla.
Inna sprawa, że niektóre zalety diesla mogą być nieistotne, np swoim autem z LPG robię w trasie 400-430 km. Po takim dystansie mam zwyczajną ochotę na kilkuminutowy postój, który można połączyć z tankowaniem. Jeśli preferuje się łagodny styl jazdy, to poziom hałasu będzie w benzyniaku z LPG w zupełności akceptowalny, bo i prędkości niższe. Do tego jest opcja silnika benzynowego turbo z LPG, np. Opel ma udany silnik 1.4 T z fabrycznym LPG - kolega z klubu Chevroleta kupił taką Merivę, oglądałem na spocie na żywo i poziom zabudowy instalacji LPG robi wrażenie - wszystko montowane na linii produkcyjnej, zero dokłądanych przełączników, wszystko ładnie schludnie itp.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum