Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Nowe auto na długie trasy - FINISZ - ostatecznie Logan MCV
Autor Wiadomość
Marckok 


Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-27, 13:00   

a jak kwestia Euro 6 jest rozwiazana w 1.5 dCi ?
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-27, 14:09   

NOx trap
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-01-27, 14:12   

Nawet nie wiedziałem, że Logan Laureate z dCi 90KM cennikowo kosztuje 47.700 zł - hmm grzechem byłoby się nie skusić na taką opcje ;-)
_________________
enjoy the silence
Ostatnio zmieniony przez gregorisan 2017-01-27, 14:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marckok 


Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-27, 14:17   

DrOzda napisał/a:
NOx trap


a jak to wpływa na koszty uzytkowania ?
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-01-27, 14:26   

http://www.autocentrum.pl...azotu-nox-trap/

Zero mechaniki.

Niewiele się rózni się od zwkłego katalizatora.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-01-27, 16:53   

DrOzda napisał/a:
NOx trap


Ale to chyba jakiś pic na wodę, albo w Daciach tego nie ma.
Spaliny śmierdzą azotami dokładnie tak samo, jak śmierdziały w ceedzie crdi, bez fapa i tego typu wynalazków.
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-27, 18:31   

Marckok napisał/a:
odstraszyły mnie kwestie związane z Adblue


Trochę tego jeździ więc to raczej demonizowanie.
 
Marckok 


Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-27, 18:57   

Cav napisał/a:
DrOzda napisał/a:
NOx trap


Ale to chyba jakiś pic na wodę, albo w Daciach tego nie ma.
Spaliny śmierdzą azotami dokładnie tak samo, jak śmierdziały w ceedzie crdi, bez fapa i tego typu wynalazków.


Fap a pulapka Nox to dwie rozne sprawy

Dacia teraz ma oba - miec musi zeby spełniać Euro 6

jak przeczytalem gdzies w artykule - wydech diesla przypomina teraz bardziej fragment wahadlowca niz samochodu :lol:
 
Marckok 


Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-27, 19:03   

mojo napisał/a:
Marckok napisał/a:
odstraszyły mnie kwestie związane z Adblue


Trochę tego jeździ więc to raczej demonizowanie.


spotkalem dzis u mojego klienta przed firma faceta w 308 wlasnie z tym dieslem 1.6 blue Hdi: ma zrobione cos kolo 50 kkm, i twierdzi ze zero problemow - piekne spalanie okolo 5 litrow

auta ktore maja pulapke nox zamiast adblue dla odmiany troche wiecej beda palic - bo "obsluga" tego ukladu wymaga zwiekszania przez silnik raz na jakis czas dawki paliwa - tak czytalem

kosztowo wyjdzie na to samo - mniej paliwa, ale trzeba lac adblue; wiecej paliwa ale nie trzeba lac adblue

ale faktycznie potrzeba pilnowania, dolewania itp. moze byc upierdliwa - byl juz watek o tym na forum
 
Marckok 


Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-27, 19:07   

a z innej beczki: spedzilem dzis okolo godziny na dokladnym ogladaniu nowego Logana MCV: musze powiedziec ze moim zdaniem jakosc montażu plastikow i cale wykonczenie jest słabsze niz bylo w Lodgy :cry:

na korzysc wzgledem Peugeot 301: faktycznie gabka pod tylkiem jakby grubsza i twardsza = wygodniejsze siedzenie (ale miejsca na nogi mniej)

w obu autach jest kiepski - w porownaniu do Lodgy - podlokietnik okienny
Ostatnio zmieniony przez Marckok 2017-01-27, 20:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-01-27, 19:38   

Nawet w dziadku 2,0 dCi którego przywrócili do X-Traila nie ma AdBlue, Renault to umie czarować ;-)
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
Marckok 


Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-28, 19:49   

Zaczynam sie zastanawiac czy nie lepiej zamiast Diesla kupic auto z fabrycznym LPG, biorac pod uwage mozliwe klopoty z dieslem

Jak instalacje fabryczne LPG sprawdzaja sie w Dacii ?
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-01-28, 19:56   

Marckok napisał/a:
Zaczynam sie zastanawiac czy nie lepiej zamiast Diesla kupic auto z fabrycznym LPG, biorac pod uwage mozliwe klopoty z dieslem

Jak instalacje fabryczne LPG sprawdzaja sie w Dacii ?


Z tego co czytałem to w ogóle.
Ja jeszcze w żadnym nowym dieslu nie miałem kłopotów z silnikiem.
Za to z gazem to bujanka, a z tym niby fabrycznym jest jeszcze gorzej, bo są zablokowane sterowniki, więc do gazownika nie pójdziesz, a serwis Renault sobie z nimi nie radzi.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2017-01-28, 19:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2017-01-28, 20:48   

Hmmm.... tutejsze forum przeglądam na zasadzie bycia gościem -nie mam Daćki. Zastanawia mnie podejście kolegi Marckok do zmiany auta - temat ciągnięty kilka miesięcy, kilka modeli się przewinęło, różnych marek, teraz nie wiadomo czy poszukiwany jest diesel czy LPG... Ja w używanym Chevrolecie LPG zamontowałem na początku Twoich rozważań i mam już jakiś tysiak zaoszczędzony, Ty dalej się decydujesz - nie mniej 3mam kciuki :mrgreen:
 
robk1 



Marka: Renault > Dacia
Model: Laguna > N Sandero Stepway
Silnik: 2.0 > 0.9
Rocznik: 2007 > 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2016
Posty: 78
Skąd: PL
Wysłany: 2017-01-28, 21:09   

benny86 napisał/a:
Zastanawia mnie podejście kolegi Marckok do zmiany auta

Ja do zmiany dojrzewałem ponad rok, już myślałem o scenic (mam lagunę 2/2), ale jest za długi i prześwit taki sobie, stepway jest w sam raz (trzyma mnie długość i chcę maksymalny prześwit) dla mnie decyzja zapadła we wtorek, zobaczymy jak z realizacją. ;-)
_________________
Pozdrawiam
 
Marckok 


Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-28, 21:16   

benny86 napisał/a:
Hmmm.... tutejsze forum przeglądam na zasadzie bycia gościem -nie mam Daćki. Zastanawia mnie podejście kolegi Marckok do zmiany auta - temat ciągnięty kilka miesięcy, kilka modeli się przewinęło, różnych marek, teraz nie wiadomo czy poszukiwany jest diesel czy LPG... Ja w używanym Chevrolecie LPG zamontowałem na początku Twoich rozważań i mam już jakiś tysiak zaoszczędzony, Ty dalej się decydujesz - nie mniej 3mam kciuki :mrgreen:


sprawa sie ciagnie bo nie bylem pewien czy finansowo uda mi sie spiac odkup auta przez dealera z zamknieciem kredytu, bo jest roznica miedzy wartoscia odkupu a kredytem pozostałym do splaty

bylem zdecydowany na diesla, ale jak dowiedzialem sie jakie kolejne komplikacje wprowadzila norma Euro 6 to zacząłem sie zastanawiac
 
Marckok 


Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-28, 21:18   

Cav napisał/a:
Marckok napisał/a:
Zaczynam sie zastanawiac czy nie lepiej zamiast Diesla kupic auto z fabrycznym LPG, biorac pod uwage mozliwe klopoty z dieslem

Jak instalacje fabryczne LPG sprawdzaja sie w Dacii ?


Z tego co czytałem to w ogóle.
Ja jeszcze w żadnym nowym dieslu nie miałem kłopotów z silnikiem.
Za to z gazem to bujanka, a z tym niby fabrycznym jest jeszcze gorzej, bo są zablokowane sterowniki, więc do gazownika nie pójdziesz, a serwis Renault sobie z nimi nie radzi.


niestety Diesle sa coraz bardziej kosmiczne, wiec to co bylo niekoniecznie bedzie tak samo w przyszlosci
 
robk1 



Marka: Renault > Dacia
Model: Laguna > N Sandero Stepway
Silnik: 2.0 > 0.9
Rocznik: 2007 > 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2016
Posty: 78
Skąd: PL
Wysłany: 2017-01-28, 21:31   

Po mojemu ropa tylko na trasy, lokalnie jak ja tylko benzyna lub jak ktoś uważa gaz
_________________
Pozdrawiam
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2017-01-28, 21:57   

benny86 napisał/a:
... temat ciągnięty kilka miesięcy, kilka modeli się przewinęło ...

Cichooo! Bo będziesz drugi do odstrzału, zaraz po mnie. :mrgreen:
 
Marckok 


Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-28, 22:18   

GRL napisał/a:
benny86 napisał/a:
... temat ciągnięty kilka miesięcy, kilka modeli się przewinęło ...

Cichooo! Bo będziesz drugi do odstrzału, zaraz po mnie. :mrgreen:


Ty raczej strzelales niz byles ostrzeliwany 😉

za to jak forum kwitnie 😉
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2017-01-29, 12:05   

Czyli śmiem twierdzić, że jesteśmy w podobnym miejscu. Też rozważam zmianę auta, ale muszę dopiąć sprawy finansowo-organizacyjno-rodzinne. Różnice są takie że Ty szukasz nówki, ja używki. Ja o opinie kolegów z forum poproszę jak już określę : termin zmiany auta, zakres budżetu, preferowane modele 3-max 4 modele samochodów. Myślę że tak będzie łatwiej dla mnie i mniej męcząco dla współużytkowników forum 8-)
 
Marckok 


Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-29, 19:43   

http://m.auto-swiat.pl/zdjecia,3se1xg

http://www.motofakty.pl/a...y-problemy.html

mysle calkiem serio zeby dac sobie spokój z dieslem i kupić tego Peugeota 301 w wersji 1.6 LPG

ewetualnie jeszcze w grę wchodzi Logan MCV w wersji 1.5 dCi 90 KM (gaz odpada bo sporo jest opinii że fabryczne instalacje LPG w Daciach słabo się sprawują) - mam trochę obawy że Nox Trap (którego w Lodgy jeszcze nie miałem) sprawi że bezproblemowo tak jak Lodgy do 250 000 km nie dojadę

więc pytanie: 301 1.6 LPG czy Logan 1.5 dCi ? słucham opinii, bo do jutra muszę podjąć decyzję i kończę temat :)
Ostatnio zmieniony przez Marckok 2017-01-29, 20:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2017-01-29, 21:11   

Jeśli tytuł wątku jest aktualny i auto będzie użytkowane w długich trasach - brałbym zdecydowanie diesla. Mówi Ci to zdeklarowany zwolennik LPG, który miał okazję kilka lat wstecz sporo diesli firmowych ujeżdżać 8-)
 
Marckok 


Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-29, 22:42   

benny86 napisał/a:
Jeśli tytuł wątku jest aktualny i auto będzie użytkowane w długich trasach - brałbym zdecydowanie diesla. Mówi Ci to zdeklarowany zwolennik LPG, który miał okazję kilka lat wstecz sporo diesli firmowych ujeżdżać 8-)


aktualny, nawet zaktualizowałem tytuł - bo wybór faktycznie jest taki

do silnika dCi miałem spore zaufanie, bo zajeździłem go w trzech autach:

Logan I MCV od nowości do mocno ponad 200 000 km - wersja 70 KM

Kangoo od 120 000 km do 260 000 km - wersja 70 KM

i aktualnie Lodgy wersja 107 KM - 250 000 km

i nigdy żadnych problemów, w Lodgy wymieniona turbina


tyle że jak zacząłem czytać o kolejnych komplikacjach wywołanych przez normę Euro6 (impulsem było sprawdzanie info o 1.6 blue Hdi w Peugeocie 301) to nie wiem czy "noxy trap" w dCi nie sprawi, że ten silnik już nie będzie taki bezproblemowy

a czemu uważasz że auto z LPG nie nadaje się na trasy ?
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2017-01-29, 22:53   

Marckok napisał/a:
a czemu uważasz że auto z LPG nie nadaje się na trasy ?

Tego nie powiedziałem. Uważam tylko że diesel nadaje się lepiej - bo ma wyższy moment obrotowy (komfortowe wyprzedzanie), większy zasięg (przy łagodnym stylu jazdy często nawet 1 000 km na jednym baku można zrobić), pracuje na niższych obrotach a więc wysokie prędkości nie są okupione znacznym hałasem. Ponadto diesel jest powszechnie lubiany, więc łatwo go odsprzedać.

Nie zgłębiałem się w kwestię Euro6 bo nie jestem zainteresowany nowym samochodem, nie wykluczam że po zbadaniu tematu odpuściłbym diesla.

Inna sprawa, że niektóre zalety diesla mogą być nieistotne, np swoim autem z LPG robię w trasie 400-430 km. Po takim dystansie mam zwyczajną ochotę na kilkuminutowy postój, który można połączyć z tankowaniem. Jeśli preferuje się łagodny styl jazdy, to poziom hałasu będzie w benzyniaku z LPG w zupełności akceptowalny, bo i prędkości niższe. Do tego jest opcja silnika benzynowego turbo z LPG, np. Opel ma udany silnik 1.4 T z fabrycznym LPG - kolega z klubu Chevroleta kupił taką Merivę, oglądałem na spocie na żywo i poziom zabudowy instalacji LPG robi wrażenie - wszystko montowane na linii produkcyjnej, zero dokłądanych przełączników, wszystko ładnie schludnie itp.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne