Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Działanie turbiny w TCE
Autor Wiadomość
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2017-01-27, 18:55   

Miałem już też okazję doświadczyć niezałączenia się LPG przy za niskiej temperaturze gazu- pomimo przejechania kilku kilometrów przy poniżej -10 klikanie przełącznikiem dawało tylko efekt piszczenia sygnalizatora, że na gaz się nie przełączy. W końcu wyłączyłem zapłon, odpaliłem ponownie i było OK. Byłem z tym w ASO i potwierdzili, że to z powodu niskich temperatur... Jaja opadają... Niedługo nawalą tyle czujników do instalek, że się tylko o niej źle pomyśli i się obrazi...
_________________
 
Piotr 


Marka: Renault
Model: Megane III Grandtour
Silnik: 1.6 16v 110 KM
Rocznik: 2015
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 58
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-01-27, 19:57   

arnold, Jaki masz obecnie przebieg? Jak się sprawuje gaz w silniku TCE?
_________________
Pozdrawiam
Piotrek
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-01-27, 20:40   

Na razie 13 tys. Gaz bez problemu. Jedynie kwestia ochorony wtryskiwaczy i poźniejszego przejścia na gaz przy temperaturze poniżej 10 stopni mnie drażni, ale Panda przyzwyczaiła mnie do patologii.

Ale temat nie jest o tym :) tylko o turbinie.
 
rimo 



Marka: Dacia/Renault
Model: Sandero Stepway/Megane
Silnik: 1.6 MPI LPG/1.6v16 LPG
Rocznik: 2011/2013
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 271
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2017-01-27, 21:06   

Pytanie jakie masz wtryskiwacze gazu arnoldzie, bo Medy rozgrzewają się jeszcze zanim zaczną podawać gaz.
_________________

 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2017-01-27, 21:32   

Same z siebie żadne się nie rozgrzewają. To jest opcja sterownika gazowego. Temperatura gazu jest wykorzystywana do korekt czasu wtrysku. Gaz w przewodzie bez przepływu może się nagrzać od zewnątrz. Co trwało by wieki.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-01-28, 06:01   

Wszystkie wtryski mają "rozgrzewanie" wstępne czyli prace na sucho . Faktem jest że medy ekstra mają czujnik temperatury na listwie gazowej po co nie wiem .
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
  Wysłany: 2017-01-28, 12:31   

O turbinie miało być nie o gazówkach:)))
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2017-01-28, 12:36   

arnold napisał/a:
Odkopię temat.
Teraz w Daciach jest już S&S. A turbosprężarka w tce90 ma chłodzenie cieczą. Muszę jeszcze ustalić czy jest ono podtrzymane elektrycznie po wyłączeniu silnila, jak w 1.2 tce.
Co do samej turbiny, to na biegu jałowym przegazowując nie "załączysz" czyli nie poczujesz rozpompowania przewodów przed intercoolerem. Samochód nie jest obciążony i wastgate omija gorący wirnik. Turbina kręci się tylko rozpędem.


Też jestem ciekaw czy chłodzenie jest podtrzymywane elektrycznie bo czasami wydaje mi się, że po wyłączeniu silnika (raczej staram się trochę odczekać ale różnie w życiu bywa...) przez dłuższą chwile jeszcze coś pracuje?...jakby wentylator?...ale również w chłodniejsze dni.
Ostatnio zmieniony przez tomala72 2017-01-28, 12:38, w całości zmieniany 2 razy  
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2017-01-29, 15:28   

Fruxo napisał/a:
Wszystkie wtryski mają "rozgrzewanie" wstępne czyli prace na sucho . Faktem jest że medy ekstra mają czujnik temperatury na listwie gazowej po co nie wiem .

To połóż na stole wszystkie wtryski i nagraj film jak same się rozgrzewają. Będą ciekawe ujęcia. :lol:
Że swojej strony zagwarantuje ci że żaden na sucho nie będzie pracować.
A prawie każda instalacja IV generacji ma czujnik temperatury gazu. Ale żaden wtryskiwacz go nie ma. Po co pisałem.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne