Miałem już też okazję doświadczyć niezałączenia się LPG przy za niskiej temperaturze gazu- pomimo przejechania kilku kilometrów przy poniżej -10 klikanie przełącznikiem dawało tylko efekt piszczenia sygnalizatora, że na gaz się nie przełączy. W końcu wyłączyłem zapłon, odpaliłem ponownie i było OK. Byłem z tym w ASO i potwierdzili, że to z powodu niskich temperatur... Jaja opadają... Niedługo nawalą tyle czujników do instalek, że się tylko o niej źle pomyśli i się obrazi...
Na razie 13 tys. Gaz bez problemu. Jedynie kwestia ochorony wtryskiwaczy i poźniejszego przejścia na gaz przy temperaturze poniżej 10 stopni mnie drażni, ale Panda przyzwyczaiła mnie do patologii.
Same z siebie żadne się nie rozgrzewają. To jest opcja sterownika gazowego. Temperatura gazu jest wykorzystywana do korekt czasu wtrysku. Gaz w przewodzie bez przepływu może się nagrzać od zewnątrz. Co trwało by wieki.
Wszystkie wtryski mają "rozgrzewanie" wstępne czyli prace na sucho . Faktem jest że medy ekstra mają czujnik temperatury na listwie gazowej po co nie wiem .
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 730 Skąd: lubuskie
Wysłany: 2017-01-28, 12:36
arnold napisał/a:
Odkopię temat.
Teraz w Daciach jest już S&S. A turbosprężarka w tce90 ma chłodzenie cieczą. Muszę jeszcze ustalić czy jest ono podtrzymane elektrycznie po wyłączeniu silnila, jak w 1.2 tce.
Co do samej turbiny, to na biegu jałowym przegazowując nie "załączysz" czyli nie poczujesz rozpompowania przewodów przed intercoolerem. Samochód nie jest obciążony i wastgate omija gorący wirnik. Turbina kręci się tylko rozpędem.
Też jestem ciekaw czy chłodzenie jest podtrzymywane elektrycznie bo czasami wydaje mi się, że po wyłączeniu silnika (raczej staram się trochę odczekać ale różnie w życiu bywa...) przez dłuższą chwile jeszcze coś pracuje?...jakby wentylator?...ale również w chłodniejsze dni.
Ostatnio zmieniony przez tomala72 2017-01-28, 12:38, w całości zmieniany 2 razy
Wszystkie wtryski mają "rozgrzewanie" wstępne czyli prace na sucho . Faktem jest że medy ekstra mają czujnik temperatury na listwie gazowej po co nie wiem .
To połóż na stole wszystkie wtryski i nagraj film jak same się rozgrzewają. Będą ciekawe ujęcia.
Że swojej strony zagwarantuje ci że żaden na sucho nie będzie pracować.
A prawie każda instalacja IV generacji ma czujnik temperatury gazu. Ale żaden wtryskiwacz go nie ma. Po co pisałem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum