Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Nowe auto na długie trasy - FINISZ - ostatecznie Logan MCV
Autor Wiadomość
Marckok 


Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-29, 22:58   

niestety, ale na tym forum przy omawianiu tematu adblue była też mowa o dieslach - wiele wskazuje na to że ich świetlane czasy mijają z powodu ekologii

czy ktoś na forum może coś napisać o fabrycznych instalacjach LPG w Dacii ?

Cav pisał że straszna lipa...
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2017-01-29, 23:02   

O fabrycznym LPG jest osobny wątek. Każdy silnik będzie miał wady, jeśli rzeczywiście obawiasz się problemów nadmiernie przekombinowanego pod względem ekologicznym diesla to bierz Peugeota z gazem i tyle - rozumiem, ze do podjęcia decyzji zostały dosłownie minuty już ? :mrgreen:
 
macyo 


Marka: Dacia
Model: JOGGER
Silnik: 1.0 110km
Rocznik: 2023
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 20
Skąd: Bytom
Wysłany: 2017-01-29, 23:05   

Wybaczcie Panowie/Panie ale moim skromnym zdaniem nie ma czegoś takiego jak "auto na długie trasy za 50k".

Auto na 600-700 km dziennie, które pozwoli bezpiecznie i komfortowo podróżować kosztuje minimum 80-85 tys i to już po negocjacji w salonie a nie z katalogu.

Wiem, że można i maluchem zdobywać Hiszpanię ale "czepiam się" tylko ww. sformułowania:-) Oczywiste, że każdy jeździ czym chce/na co go stać.

Ból, że przy osobówce na firmę można odliczyć tylko połowę VATu i dochodowego.

Może warto sprawdzić oferty wynajmu długoterminowego?
Tutaj odliczamy wszystko na full:-)

Często korzystam z tego w swojej firmie.

Pozdrawiam
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2017-01-29, 23:09   

No tak, ale jeśli budżet nie pozwala to trzeba zarządzać tym, na co kogo stać... Idąc tym tokiem myślenia to ja bym potrzebował jakieś 200-220 kzł na samochód, i to wcale nie brałbym najbogatszych wersji wyposażeniowych :lol:
 
macyo 


Marka: Dacia
Model: JOGGER
Silnik: 1.0 110km
Rocznik: 2023
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 20
Skąd: Bytom
Wysłany: 2017-01-29, 23:18   

Zdaję sobie sprawę dlatego piszę o cenie 80-85 tys za golasa Mondeo czy Superb a nie nowej A6 za 2-3x tyle;)
 
Marckok 


Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-29, 23:46   

kasy jest tyle ile jest, wiec nie ma co dumac co by mozna bylo miec gdyby bylo jej więcej...od komfortu wazniejsze sa dla mnie koszty paliwa i wzgledna prostota = niezawodność

wynajem odpada, wychodzi znacznie drozej niz kredyt / leasing z racji limitow ktore na bank bym przekroczyl

tak, jestem umowiony z dealerami Peugeot / Renault na kontakt jutro, bo nowe auto ma byc gotowe na koniec tygodnia

nie wiem tylko jak bedzie z 301, bo do tej pory byla mowa o dieslu - nie wiem czy maja benzyne na stanie (wiem ze gaz i tak zakladaja
w zewnetrznej firmie)

Dacia Logan MCV w dieslu stoi na placu
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2017-01-30, 00:11   

W 301 z LPG mówimy o silniku 1.2 czy 1.6 ? Bo to duża różnica na trasie...
 
Marckok 


Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-30, 00:45   

benny86 napisał/a:
W 301 z LPG mówimy o silniku 1.2 czy 1.6 ? Bo to duża różnica na trasie...


1.6
 
jahu 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0.9 Tce
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 07 Gru 2016
Posty: 19
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2017-01-30, 07:30   

Marckok a czy ten peugeot to już poliftowy?
 
Marckok 


Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-30, 08:05   

jahu napisał/a:
Marckok a czy ten peugeot to już poliftowy?


rocznik 2016...nawet nie mam swiadomosci ze byl jakis lifting

czy ktos wie czy ten drugi układ na wydechu diesla w Dacii moze generowac problemy/koszty ?
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2017-01-30, 09:27   

Lifting 301 dopiero będzie.
W okolicach marca, jeżeli się nie mylę.
 
jahu 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0.9 Tce
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 07 Gru 2016
Posty: 19
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2017-01-30, 09:31   

GRL napisał/a:
Lifting 301 dopiero będzie.

aha. widziałem zdjęcia wersji poliftingowej i ładnie się prezentuje
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-01-30, 09:40   

Marckok napisał/a:

czy ktos wie czy ten drugi układ na wydechu diesla w Dacii moze generowac problemy/koszty ?

Koszty eksploatacyjne dpf , egr , katalizatora
wszystko się zużywa

Egr leci pompa (ale to już nawet w benzynie jest )
Dpf się zapycha i należy wymienić go w serwisie (jazda miejska )
Katalizator podlega normalnemu zużyciu można przyjąć że spełnia swoje funkcje przez 100 tyś km .

Na razie w PL masz samowolkę bo egr zaślepisz jak padnie , dpf wytniesz a zamiast katalizatora wstawisz strumienice oczywiście do czasu cepika 2.0 jak zaczną badać spaliny na SKP
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2017-01-30, 09:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-30, 10:52   

Fruxo napisał/a:
Egr leci pompa (ale to już nawet w benzynie jest )
Dpf się zapycha i należy wymienić go w serwisie (jazda miejska )
Katalizator podlega normalnemu zużyciu można przyjąć że spełnia swoje funkcje przez 100 tyś km .


Tylko ja do tej pory to kolega Marckok swoim autem udowodnił że to mity bo ma pond 240 tys km i chyba nic z tych rzeczy nie padło.


301 1.6 vti z lpg też dobre rozwiązanie jeżeli to się opłaca z uwagi na paliwo. Sprawdź tylko jak tam z regulacją zaworów :-D

PS wyczytałem że zawory regulowane hydraulicznie czyli odpada problem :-D
Ostatnio zmieniony przez mojo 2017-01-30, 10:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
jahu 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0.9 Tce
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 07 Gru 2016
Posty: 19
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2017-01-30, 10:57   

mojo napisał/a:
301 1.6 vti z lpg


Z tego co wiem z silnikami 1,6 VTi sa problemy z pedałem gazu. Dochodzi do sytuacji ze nie reaguje po wciśnięciu. Niby wgrywają nowy soft jak się ktoś zgłosi do ASO ale nie wiem czy to rozwiązuje problem.
 
walter_g 



Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Maj 2015
Posty: 401
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-01-30, 15:10   

macyo napisał/a:
Ból, że przy osobówce na firmę można odliczyć tylko połowę VATu i dochodowego.

Może warto sprawdzić oferty wynajmu długoterminowego?
Tutaj odliczamy wszystko na full:-)

Często korzystam z tego w swojej firmie.

Pozdrawiam


Czy mógłbyś mi przybliżyć te tematy?
 
macyo 


Marka: Dacia
Model: JOGGER
Silnik: 1.0 110km
Rocznik: 2023
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 20
Skąd: Bytom
Wysłany: 2017-01-30, 15:22   

Kupując osobówkę na firmę nie da się odliczyć pełnego VATu i podatku dochodowego.

Wynajmując auto osobowe odliczamy pełny VAT i dochodowy od faktury i od paliwa.
Kosztów napraw nie ma bo to jest po stronie najemcy.

Od 2 lat dość często wynajmuje auta z LPG.
Leje paliwo a reszta nie nie interesuje.

Żeby nie było za różowo-trzeba zaprzyjaźnić się z książka przebiegów:-)
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-01-30, 15:24   

mojo
nie chce mi sie z tobą dyskutować bo nie przedstawiasz nigdy żadnych merytorycznych argumentów .
Gdyby w PL ktoś badał na SKP skład i zadymianie spalin to 90 % silników ZS by nie przeszła
katalizator czy dpf podlega takiemu samemu zużyciu jak klocki czy amortyzatory .
Na razie jest u nas pełna samowolka bo to wszystko jest do czasu wprowadzenia cepika 2.0 .
Niemiec jak przejedzie 100 tyś to wymienia katalizator bo nie przejdzie badań u nas nie słyszałem żeby ktoś wymieniał kata no chyba ze przerdzewiał po 15 latach ;-)
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2017-01-30, 15:29, w całości zmieniany 2 razy  
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-30, 15:58   

macyo napisał/a:
Kupując osobówkę na firmę nie da się odliczyć pełnego VATu i podatku dochodowego.

Wynajmując auto osobowe odliczamy pełny VAT i dochodowy od faktury i od paliwa.
Kosztów napraw nie ma bo to jest po stronie najemcy.

Od 2 lat dość często wynajmuje auta z LPG.
Leje paliwo a reszta nie nie interesuje.

Żeby nie było za różowo-trzeba zaprzyjaźnić się z książka przebiegów:-)


Z tego co się orientuję to jak prowadzisz "książkę przebiegów" to możesz cały vat odliczać nawet jak kupujesz sam tzn bez leasingu czy wynajmu. No tylko zabawa i trudno gdzieś dalej pojechać prywatnie :-D
 
macyo 


Marka: Dacia
Model: JOGGER
Silnik: 1.0 110km
Rocznik: 2023
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 20
Skąd: Bytom
Wysłany: 2017-01-30, 17:36   

mojo napisał/a:
macyo napisał/a:
Kupując osobówkę na firmę nie da się odliczyć pełnego VATu i podatku dochodowego.

Wynajmując auto osobowe odliczamy pełny VAT i dochodowy od faktury i od paliwa.
Kosztów napraw nie ma bo to jest po stronie najemcy.

Od 2 lat dość często wynajmuje auta z LPG.
Leje paliwo a reszta nie nie interesuje.

Żeby nie było za różowo-trzeba zaprzyjaźnić się z książka przebiegów:-)


Z tego co się orientuję to jak prowadzisz "książkę przebiegów" to możesz cały vat odliczać nawet jak kupujesz sam tzn bez leasingu czy wynajmu. No tylko zabawa i trudno gdzieś dalej pojechać prywatnie :-D


Moja księgowa upiera się, że się nie da:-)
Możesz poprzeć swoją orientację jakimś źródłem?;->
 
Marckok 


Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-30, 17:41   

mojo napisał/a:
macyo napisał/a:
Kupując osobówkę na firmę nie da się odliczyć pełnego VATu i podatku dochodowego.

Wynajmując auto osobowe odliczamy pełny VAT i dochodowy od faktury i od paliwa.
Kosztów napraw nie ma bo to jest po stronie najemcy.

Od 2 lat dość często wynajmuje auta z LPG.
Leje paliwo a reszta nie nie interesuje.

Żeby nie było za różowo-trzeba zaprzyjaźnić się z książka przebiegów:-)


Z tego co się orientuję to jak prowadzisz "książkę przebiegów" to możesz cały vat odliczać nawet jak kupujesz sam tzn bez leasingu czy wynajmu. No tylko zabawa i trudno gdzieś dalej pojechać prywatnie :-D


plus ryzyko że US zawsze może Ci pełne odliczenie zakwestionować, wystarczy że auto nie stoi pod firmą tylko pod domem itp.

a ja radośnie zamykam wątek zmiany auta (pewnie ku uldze części forumowiczów) i zupełnie "legalnie" pozostaję użytkownikiem forum

Lodgy pozostawiona u dealera w rozliczeniu (ostateczny przebieg 244460 km - ale padła mi bateria w komórce więc nie zdołałem zrobić zdjęcia licznika)

do odbioru w piątek ma być: Logan MCV Laureate kolor platynowy, wersja trochę doposażona, diesel 1.5 dCi 90 KM

dziękuję za wszystkie rady

bogatszy o wiedzę uzyskaną w ciągu ostatnich dni radzę silników z adblue unikać
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-01-30, 20:29   

^^ 1,5 1,6 2,0 dci od Renault/Nissan są bez AdBlue, dopiero 2,3 dci ma
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-01-30, 20:34   

macyo napisał/a:
Kupując osobówkę na firmę nie da się odliczyć pełnego VATu i podatku dochodowego.

Wynajmując auto osobowe odliczamy pełny VAT i dochodowy od faktury i od paliwa.


Na jakiej podstawie?

macyo napisał/a:

Żeby nie było za różowo-trzeba zaprzyjaźnić się z książka przebiegów:-)


Jak chcesz mieć taką książkę, to i przy osobówce na firmie możesz odliczać pełny VAT i dochodowy.
Więc wynajem nic tu nie zmienia.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2017-01-30, 20:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-01-30, 20:36   

macyo napisał/a:
mojo napisał/a:


Z tego co się orientuję to jak prowadzisz "książkę przebiegów" to możesz cały vat odliczać nawet jak kupujesz sam tzn bez leasingu czy wynajmu. No tylko zabawa i trudno gdzieś dalej pojechać prywatnie :-D


Moja księgowa upiera się, że się nie da:-)
Możesz poprzeć swoją orientację jakimś źródłem?;->


Wiedza powszechna - tak jest od 3 lat prawie.
Jak księgowa tego nie wie, to ją do przyuczenia skieruj.
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2017-01-30, 20:45   

Fruxo napisał/a:
mojo
nie chce mi sie z tobą dyskutować bo nie przedstawiasz nigdy żadnych merytorycznych argumentów .
Gdyby w PL ktoś badał na SKP skład i zadymianie spalin to 90 % silników ZS by nie przeszła
katalizator czy dpf podlega takiemu samemu zużyciu jak klocki czy amortyzatory .
Na razie jest u nas pełna samowolka bo to wszystko jest do czasu wprowadzenia cepika 2.0 .
Niemiec jak przejedzie 100 tyś to wymienia katalizator bo nie przejdzie badań u nas nie słyszałem żeby ktoś wymieniał kata no chyba ze przerdzewiał po 15 latach ;-)

A masz jakieś dowody na takie postępowanie Niemca? Kilka używanych samochodów z Niemiec widziałem, jak patrzyłem od spodu na układ wydechowy to zawsze jakoś katalizator wyglądał na najstarszą część wydechu, Przed jakimś rokiem z ciekawości poprosiłem na zaprzyjaźnionej SKP by mi zrobili analizę spalin w mojej Lagunie 1999 z przebiegiem wówczas 240 tyś i jakież było moje zdumienie gdy jak najbardziej spełniła normę E3 jaką powinna spełnić ( jest to pierwsza wersja silnika K4M znanego nam z Dustera) Trwałość katalizatorów okazuje się znacznie przekracza podawane kiedyś 100 tyś.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne