Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sie 2012 Posty: 384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-29, 22:58
niestety, ale na tym forum przy omawianiu tematu adblue była też mowa o dieslach - wiele wskazuje na to że ich świetlane czasy mijają z powodu ekologii
czy ktoś na forum może coś napisać o fabrycznych instalacjach LPG w Dacii ?
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2017-01-29, 23:02
O fabrycznym LPG jest osobny wątek. Każdy silnik będzie miał wady, jeśli rzeczywiście obawiasz się problemów nadmiernie przekombinowanego pod względem ekologicznym diesla to bierz Peugeota z gazem i tyle - rozumiem, ze do podjęcia decyzji zostały dosłownie minuty już ?
Wybaczcie Panowie/Panie ale moim skromnym zdaniem nie ma czegoś takiego jak "auto na długie trasy za 50k".
Auto na 600-700 km dziennie, które pozwoli bezpiecznie i komfortowo podróżować kosztuje minimum 80-85 tys i to już po negocjacji w salonie a nie z katalogu.
Wiem, że można i maluchem zdobywać Hiszpanię ale "czepiam się" tylko ww. sformułowania:-) Oczywiste, że każdy jeździ czym chce/na co go stać.
Ból, że przy osobówce na firmę można odliczyć tylko połowę VATu i dochodowego.
Może warto sprawdzić oferty wynajmu długoterminowego?
Tutaj odliczamy wszystko na full:-)
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2017-01-29, 23:09
No tak, ale jeśli budżet nie pozwala to trzeba zarządzać tym, na co kogo stać... Idąc tym tokiem myślenia to ja bym potrzebował jakieś 200-220 kzł na samochód, i to wcale nie brałbym najbogatszych wersji wyposażeniowych
Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sie 2012 Posty: 384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-29, 23:46
kasy jest tyle ile jest, wiec nie ma co dumac co by mozna bylo miec gdyby bylo jej więcej...od komfortu wazniejsze sa dla mnie koszty paliwa i wzgledna prostota = niezawodność
wynajem odpada, wychodzi znacznie drozej niz kredyt / leasing z racji limitow ktore na bank bym przekroczyl
tak, jestem umowiony z dealerami Peugeot / Renault na kontakt jutro, bo nowe auto ma byc gotowe na koniec tygodnia
nie wiem tylko jak bedzie z 301, bo do tej pory byla mowa o dieslu - nie wiem czy maja benzyne na stanie (wiem ze gaz i tak zakladaja
w zewnetrznej firmie)
czy ktos wie czy ten drugi układ na wydechu diesla w Dacii moze generowac problemy/koszty ?
Koszty eksploatacyjne dpf , egr , katalizatora
wszystko się zużywa
Egr leci pompa (ale to już nawet w benzynie jest )
Dpf się zapycha i należy wymienić go w serwisie (jazda miejska )
Katalizator podlega normalnemu zużyciu można przyjąć że spełnia swoje funkcje przez 100 tyś km .
Na razie w PL masz samowolkę bo egr zaślepisz jak padnie , dpf wytniesz a zamiast katalizatora wstawisz strumienice oczywiście do czasu cepika 2.0 jak zaczną badać spaliny na SKP
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2017-01-30, 09:40, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 787 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-30, 10:52
Fruxo napisał/a:
Egr leci pompa (ale to już nawet w benzynie jest )
Dpf się zapycha i należy wymienić go w serwisie (jazda miejska )
Katalizator podlega normalnemu zużyciu można przyjąć że spełnia swoje funkcje przez 100 tyś km .
Tylko ja do tej pory to kolega Marckok swoim autem udowodnił że to mity bo ma pond 240 tys km i chyba nic z tych rzeczy nie padło.
301 1.6 vti z lpg też dobre rozwiązanie jeżeli to się opłaca z uwagi na paliwo. Sprawdź tylko jak tam z regulacją zaworów
PS wyczytałem że zawory regulowane hydraulicznie czyli odpada problem
Ostatnio zmieniony przez mojo 2017-01-30, 10:59, w całości zmieniany 1 raz
Z tego co wiem z silnikami 1,6 VTi sa problemy z pedałem gazu. Dochodzi do sytuacji ze nie reaguje po wciśnięciu. Niby wgrywają nowy soft jak się ktoś zgłosi do ASO ale nie wiem czy to rozwiązuje problem.
mojo
nie chce mi sie z tobą dyskutować bo nie przedstawiasz nigdy żadnych merytorycznych argumentów .
Gdyby w PL ktoś badał na SKP skład i zadymianie spalin to 90 % silników ZS by nie przeszła
katalizator czy dpf podlega takiemu samemu zużyciu jak klocki czy amortyzatory .
Na razie jest u nas pełna samowolka bo to wszystko jest do czasu wprowadzenia cepika 2.0 .
Niemiec jak przejedzie 100 tyś to wymienia katalizator bo nie przejdzie badań u nas nie słyszałem żeby ktoś wymieniał kata no chyba ze przerdzewiał po 15 latach
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2017-01-30, 15:29, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 787 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-30, 15:58
macyo napisał/a:
Kupując osobówkę na firmę nie da się odliczyć pełnego VATu i podatku dochodowego.
Wynajmując auto osobowe odliczamy pełny VAT i dochodowy od faktury i od paliwa.
Kosztów napraw nie ma bo to jest po stronie najemcy.
Od 2 lat dość często wynajmuje auta z LPG.
Leje paliwo a reszta nie nie interesuje.
Żeby nie było za różowo-trzeba zaprzyjaźnić się z książka przebiegów:-)
Z tego co się orientuję to jak prowadzisz "książkę przebiegów" to możesz cały vat odliczać nawet jak kupujesz sam tzn bez leasingu czy wynajmu. No tylko zabawa i trudno gdzieś dalej pojechać prywatnie
Kupując osobówkę na firmę nie da się odliczyć pełnego VATu i podatku dochodowego.
Wynajmując auto osobowe odliczamy pełny VAT i dochodowy od faktury i od paliwa.
Kosztów napraw nie ma bo to jest po stronie najemcy.
Od 2 lat dość często wynajmuje auta z LPG.
Leje paliwo a reszta nie nie interesuje.
Żeby nie było za różowo-trzeba zaprzyjaźnić się z książka przebiegów:-)
Z tego co się orientuję to jak prowadzisz "książkę przebiegów" to możesz cały vat odliczać nawet jak kupujesz sam tzn bez leasingu czy wynajmu. No tylko zabawa i trudno gdzieś dalej pojechać prywatnie
Moja księgowa upiera się, że się nie da:-)
Możesz poprzeć swoją orientację jakimś źródłem?;->
Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sie 2012 Posty: 384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-30, 17:41
mojo napisał/a:
macyo napisał/a:
Kupując osobówkę na firmę nie da się odliczyć pełnego VATu i podatku dochodowego.
Wynajmując auto osobowe odliczamy pełny VAT i dochodowy od faktury i od paliwa.
Kosztów napraw nie ma bo to jest po stronie najemcy.
Od 2 lat dość często wynajmuje auta z LPG.
Leje paliwo a reszta nie nie interesuje.
Żeby nie było za różowo-trzeba zaprzyjaźnić się z książka przebiegów:-)
Z tego co się orientuję to jak prowadzisz "książkę przebiegów" to możesz cały vat odliczać nawet jak kupujesz sam tzn bez leasingu czy wynajmu. No tylko zabawa i trudno gdzieś dalej pojechać prywatnie
plus ryzyko że US zawsze może Ci pełne odliczenie zakwestionować, wystarczy że auto nie stoi pod firmą tylko pod domem itp.
a ja radośnie zamykam wątek zmiany auta (pewnie ku uldze części forumowiczów) i zupełnie "legalnie" pozostaję użytkownikiem forum
Lodgy pozostawiona u dealera w rozliczeniu (ostateczny przebieg 244460 km - ale padła mi bateria w komórce więc nie zdołałem zrobić zdjęcia licznika)
do odbioru w piątek ma być: Logan MCV Laureate kolor platynowy, wersja trochę doposażona, diesel 1.5 dCi 90 KM
dziękuję za wszystkie rady
bogatszy o wiedzę uzyskaną w ciągu ostatnich dni radzę silników z adblue unikać
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-01-30, 20:36
macyo napisał/a:
mojo napisał/a:
Z tego co się orientuję to jak prowadzisz "książkę przebiegów" to możesz cały vat odliczać nawet jak kupujesz sam tzn bez leasingu czy wynajmu. No tylko zabawa i trudno gdzieś dalej pojechać prywatnie
Moja księgowa upiera się, że się nie da:-)
Możesz poprzeć swoją orientację jakimś źródłem?;->
Wiedza powszechna - tak jest od 3 lat prawie.
Jak księgowa tego nie wie, to ją do przyuczenia skieruj.
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2017-01-30, 20:45
Fruxo napisał/a:
mojo
nie chce mi sie z tobą dyskutować bo nie przedstawiasz nigdy żadnych merytorycznych argumentów .
Gdyby w PL ktoś badał na SKP skład i zadymianie spalin to 90 % silników ZS by nie przeszła
katalizator czy dpf podlega takiemu samemu zużyciu jak klocki czy amortyzatory .
Na razie jest u nas pełna samowolka bo to wszystko jest do czasu wprowadzenia cepika 2.0 .
Niemiec jak przejedzie 100 tyś to wymienia katalizator bo nie przejdzie badań u nas nie słyszałem żeby ktoś wymieniał kata no chyba ze przerdzewiał po 15 latach
A masz jakieś dowody na takie postępowanie Niemca? Kilka używanych samochodów z Niemiec widziałem, jak patrzyłem od spodu na układ wydechowy to zawsze jakoś katalizator wyglądał na najstarszą część wydechu, Przed jakimś rokiem z ciekawości poprosiłem na zaprzyjaźnionej SKP by mi zrobili analizę spalin w mojej Lagunie 1999 z przebiegiem wówczas 240 tyś i jakież było moje zdumienie gdy jak najbardziej spełniła normę E3 jaką powinna spełnić ( jest to pierwsza wersja silnika K4M znanego nam z Dustera) Trwałość katalizatorów okazuje się znacznie przekracza podawane kiedyś 100 tyś.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum