Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-05-06, 20:44
Problemy z zapalaniem - benzyna
Autor Wiadomość
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2017-02-06, 06:31   

Podaj dane LD. Obroty widziane przez sterownik i czasy wtrysku. Do tego jaka widzi temperaturę.
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1134
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-02-06, 07:04   

route2000 napisał/a:
A zawory ci wyregulowali?

Regulacja po 26kkm? Nie za szybko? Poza tym najpierw powinno być słychać nierówną pracę silnika.
_________________

 
perco4 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,2
Dołączył: 04 Lut 2017
Posty: 3
Skąd: Stargard
Wysłany: 2017-02-06, 08:12   

jak już odpali to silnik równo chodzi i nie gaśnie
 
Cycu64's 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 11 Lut 2017
Posty: 2
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-02-11, 19:13   

Witam jestem nowym użytkownikiem. Posiadam swojego dustera od tygodnia jest to wersja benzynowa Laureate 1.6 16v 4x4 z fabrycznym gazem BRC z 2014 roku. Też zauważyłem w moim dasterze problemy z odpalaniem po dłuższym postoju lecz w moim przypadku pomogło przełączanie paliwa na bp na chwilę przed zgaszeniem silnika dosłownie wystarczy minuta. Na 2 dzień odpala od strzała.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2017-02-11, 19:24   

Więc masz problem z LPG.
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2017-02-11, 19:34   

route2000 napisał/a:
A zawory ci wyregulowali?

DD 1,6 benzyna reguluje się zawory? Nie ma tam hydraulicznych popychaczy ? Oświećcie mnie bo w hydraulicznej głowicy jest samo kompensacja luzów
 
Cycu64's 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 11 Lut 2017
Posty: 2
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-02-11, 19:49   

kali napisał/a:
Więc masz problem z LPG.

A co tu do tego ma LPG sekwencja zapłon silnika następuje na bp więc ja bym bardziej stawiał na pompę paliwa bo daster stoi na górce z silnikiem wyżej
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2017-02-11, 21:50   

ja też jak przed wyłączeniem zapłonu przełączę na PB to lepiej rano zapala - szczególnie w mrozy Ale nie jest to strzał ja w innych moich samochodach, no czasami od razu załapie
Ostatnio zmieniony przez robo1973 2017-02-11, 21:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2017-02-11, 21:55   

Cycu64's napisał/a:
kali napisał/a:
Więc masz problem z LPG.

A co tu do tego ma LPG sekwencja zapłon silnika następuje na bp więc ja bym bardziej stawiał na pompę paliwa bo daster stoi na górce z silnikiem wyżej

To stawiaj i rozwiązuj problem.
Tyle że rozruch na obydwu paliwach i/lub z rozjechana mapami. Nie zapewni ci prawidłowego rozruchu w OL.
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2017-02-11, 23:39   

robo1973 napisał/a:
route2000 napisał/a:
A zawory ci wyregulowali?

DD 1,6 benzyna reguluje się zawory? Nie ma tam hydraulicznych popychaczy ? Oświećcie mnie bo w hydraulicznej głowicy jest samo kompensacja luzów


Chłopaki - ogarnijcie się trochę. ;-)
Route2000 swoim pytaniem zareagował na post kol. Perco4.
To nie było do Ciebie, Robo1973 - popatrz na chronologię postów.

Oczywiście w DD nie reguluje się zaworów. Robo niepotrzebnie wywołał lekki zamęt - proponuję tego nie ciągnąć dłużej, nie ma co rozstrząsać nieporozumienia.

A najlepiej to chyba jednak cytować, choćby fragmentarycznie...

Żeby nie było OT: jeśli ktoś podejrzewa pompę paliwa i / lub podejrzewa, że trudności z odpaleniem są związane z przełączaniem LPG na noPb - to może niech da szansę (znaczy: chwilę) tej pompie?
Ja też mam podwójne zasilanie, montowane poza fabryką. Ustawione jest ciągle na automat - czyli po zaparkowaniu wyłączam silnik pracujący na gazie, a na drugi dzień przy rozruchu silnik sam się przełącza na noPb - ja nie dotykam guziczka wyboru zasilania. Nie mam żadnych kłopotów z rozruchem, nawet mimo 6-letniego, fabrycznego Rombat Calcium (a może... na szczęście, bo może nie wytrzymałby wielu prób rozruchu). :-) Ale zawsze po przekręceniu kluczyka w pozycję ZAPŁON odczekuję chwilkę (ok. 3 sekund) - słyszę, jak pompa się załącza i za momencik cichnie - i dopiero wtedy włączam rozrusznik. Może więc zapalając motor na zimno, pompce trzeba dać chwilkę, żeby wytworzyła odpowiednie ciśnienie w układzie?
_________________
Pozdrawiam.
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2017-02-12, 09:18   

Z tymi 3 s to potestuję - dobra myśl . Co do regulacji zaworów to DD 1,6 16V ma hydrauliczne popychacze jak większość silników tak więc same się regulują. Nie potrzebnie ktoś podnosi tą kwestie. Kiedyś nawet czytałem że podczas przeglądu komuś zrobili regulację zaworów :-)
Ostatnio zmieniony przez robo1973 2017-02-12, 09:19, w całości zmieniany 2 razy  
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2017-02-13, 23:10   

robo1973 napisał/a:
Z tymi 3 s to potestuję - dobra myśl . Co do regulacji zaworów to DD 1,6 16V ma hydrauliczne popychacze jak większość silników tak więc same się regulują. Nie potrzebnie ktoś podnosi tą kwestie. Kiedyś nawet czytałem że podczas przeglądu komuś zrobili regulację zaworów :-)


Włączasz zapłon, czekasz te 3 sek. (parę kontrolek zgaśnie), odpalasz.
Napisz potem, czy coś się zmieniło. ;-)

Zawory w DD 1,6 są bezobsługowe, jednak inne modele Dacii miały silniki z regulowanymi zaworami. Pytanie o regulację dotyczyło sandero 1,2 z 2013 r. 8-)
_________________
Pozdrawiam.
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-02-14, 12:57   

Cycu64's napisał/a:
kali napisał/a:
Więc masz problem z LPG.

A co tu do tego ma LPG sekwencja zapłon silnika następuje na bp więc ja bym bardziej stawiał na pompę paliwa bo daster stoi na górce z silnikiem wyżej


LPG może mieć sporo do tego. Jak wtryski przepuszczają powoli gaz to po wyłączeniu i zostawieniu auta w dolocie zbiera się ten gaz i przy odpalaniu jest zbyt bogata mieszanka. Zanim silnik tego nie przeciągnie to nie zapali. Pewnie dlatego kali napisał żeby zakręcić butlę i pojeździć na benzynie kilka dni.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne