Witam jestem nowym użytkownikiem. Posiadam swojego dustera od tygodnia jest to wersja benzynowa Laureate 1.6 16v 4x4 z fabrycznym gazem BRC z 2014 roku. Też zauważyłem w moim dasterze problemy z odpalaniem po dłuższym postoju lecz w moim przypadku pomogło przełączanie paliwa na bp na chwilę przed zgaszeniem silnika dosłownie wystarczy minuta. Na 2 dzień odpala od strzała.
ja też jak przed wyłączeniem zapłonu przełączę na PB to lepiej rano zapala - szczególnie w mrozy Ale nie jest to strzał ja w innych moich samochodach, no czasami od razu załapie
Ostatnio zmieniony przez robo1973 2017-02-11, 21:50, w całości zmieniany 1 raz
DD 1,6 benzyna reguluje się zawory? Nie ma tam hydraulicznych popychaczy ? Oświećcie mnie bo w hydraulicznej głowicy jest samo kompensacja luzów
Chłopaki - ogarnijcie się trochę.
Route2000 swoim pytaniem zareagował na post kol. Perco4.
To nie było do Ciebie, Robo1973 - popatrz na chronologię postów.
Oczywiście w DD nie reguluje się zaworów. Robo niepotrzebnie wywołał lekki zamęt - proponuję tego nie ciągnąć dłużej, nie ma co rozstrząsać nieporozumienia.
A najlepiej to chyba jednak cytować, choćby fragmentarycznie...
Żeby nie było OT: jeśli ktoś podejrzewa pompę paliwa i / lub podejrzewa, że trudności z odpaleniem są związane z przełączaniem LPG na noPb - to może niech da szansę (znaczy: chwilę) tej pompie?
Ja też mam podwójne zasilanie, montowane poza fabryką. Ustawione jest ciągle na automat - czyli po zaparkowaniu wyłączam silnik pracujący na gazie, a na drugi dzień przy rozruchu silnik sam się przełącza na noPb - ja nie dotykam guziczka wyboru zasilania. Nie mam żadnych kłopotów z rozruchem, nawet mimo 6-letniego, fabrycznego Rombat Calcium (a może... na szczęście, bo może nie wytrzymałby wielu prób rozruchu). Ale zawsze po przekręceniu kluczyka w pozycję ZAPŁON odczekuję chwilkę (ok. 3 sekund) - słyszę, jak pompa się załącza i za momencik cichnie - i dopiero wtedy włączam rozrusznik. Może więc zapalając motor na zimno, pompce trzeba dać chwilkę, żeby wytworzyła odpowiednie ciśnienie w układzie?
Z tymi 3 s to potestuję - dobra myśl . Co do regulacji zaworów to DD 1,6 16V ma hydrauliczne popychacze jak większość silników tak więc same się regulują. Nie potrzebnie ktoś podnosi tą kwestie. Kiedyś nawet czytałem że podczas przeglądu komuś zrobili regulację zaworów
Ostatnio zmieniony przez robo1973 2017-02-12, 09:19, w całości zmieniany 2 razy
Z tymi 3 s to potestuję - dobra myśl . Co do regulacji zaworów to DD 1,6 16V ma hydrauliczne popychacze jak większość silników tak więc same się regulują. Nie potrzebnie ktoś podnosi tą kwestie. Kiedyś nawet czytałem że podczas przeglądu komuś zrobili regulację zaworów
Włączasz zapłon, czekasz te 3 sek. (parę kontrolek zgaśnie), odpalasz.
Napisz potem, czy coś się zmieniło.
Zawory w DD 1,6 są bezobsługowe, jednak inne modele Dacii miały silniki z regulowanymi zaworami. Pytanie o regulację dotyczyło sandero 1,2 z 2013 r.
A co tu do tego ma LPG sekwencja zapłon silnika następuje na bp więc ja bym bardziej stawiał na pompę paliwa bo daster stoi na górce z silnikiem wyżej
LPG może mieć sporo do tego. Jak wtryski przepuszczają powoli gaz to po wyłączeniu i zostawieniu auta w dolocie zbiera się ten gaz i przy odpalaniu jest zbyt bogata mieszanka. Zanim silnik tego nie przeciągnie to nie zapali. Pewnie dlatego kali napisał żeby zakręcić butlę i pojeździć na benzynie kilka dni.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum