Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
DACIA LOGAN MCV STEPWAY
Autor Wiadomość
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-02-25, 18:54   

mojo napisał/a:
arnold napisał/a:
W jakich testach?


A we wszystkich w których dziennikarze analizowali zachowanie auta i przechyły nadwozia w ciasnych zakrętach/slalomach - "pogoogluj".


Aha, mogłeś sprecyzować testy, a bardziej recenzje, opinie dziennikarskie. Mało kiedy któryś z nich opisuje samochód, tak żeby samemu można było wnioski wyciągnąć. Szczerze nie prowadzi się te auto jak choćby Focus, Sandero w zwykłej wersji jest dużo bardziej stabilne, ale to nie jest samochód do ścigania się.

Tylko 50 mm to jest dużo jak chyba do progu w pustym aucie mam już 170mm. Trzeba będzie się przejechać takim autem, bo przystosowanie tylnego zawieszenia do ładowności MCV ma swoje konsekwencje w postaci odbijania się pustego auta jak dostawczaka. Ale cena mi wynagradza wszystkie przypadłości tego samochodu i nie szoruję osłonami po koleinach na gruntowych drogach.
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-02-25, 20:04   

arnold napisał/a:
Aha, mogłeś sprecyzować testy, a bardziej recenzje, opinie dziennikarskie.


Proszę bardzo tu: https://youtu.be/la-8-8_wb0c?t=1100 i tu https://youtu.be/BXHXytgOxhA?t=744 choćby.

arnold napisał/a:
Szczerze nie prowadzi się te auto jak choćby Focus, Sandero w zwykłej wersji jest dużo bardziej stabilne


O to mi właśnie chodziło :-D
Czytałem gdzieś nie dawno wypowiedz jednego z użytkowników Sandero Stepway na jakimś forum (nie na tym) i pisał że auto jest właśnie mniej stabilne od zwykłego i chciał reklamować na co ASO mu odpowiedziało podobno, że "to podniesione zawieszenie jest trochę niedobrane i zostało jakby na siłę dodane stąd te problemy".
Do MCV ten Stepway pasuje wg mnie bo to większe auto w przeciwieństwie do Sandera uważam no tylko właśnie pytanie jak podeszli do zawieszenia tym bardziej że to auto można przyzwoicie zapakować no i ... jak to będzie później w zakrętach wyglądało?
Ostatnio zmieniony przez mojo 2017-02-25, 20:16, w całości zmieniany 4 razy  
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-02-25, 21:09   

Znam te wszystkie filmy, po prostu myślałem że pod pojęciem testu jest coś innego niż ględzenie co poniektórych, np jakieś opracowania. Bo osobiście cenię praktycznie tylko ocenę Autocentrum.

Mój obciążony MCV lepiej się prowadzi. Właśnie z powodu zbyt twardych sprężyn o sporej długości, lekki tył bez ładunku odbija się jak piłka. Niestety zawieszenie o większym skoku musi mieć jakieś skutki, a po proste zwiększenie sztywności trochę niweluje efekty, które chciano osiągnąć, zwiększając możliwości absorbowania nierówności środkowo europejskich dróg.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2017-02-25, 21:11   

No tak, jak wymyślają auto w nowej wersji i jest dwa silniki do wyboru - kopciuch z FAPem albo 3-cylindrowa kosiarka, to mogli opracować jeszcze trzecią wersję DIY w ogóle bez silnika. Ja bym tam widział OHV 1600 od Poloneza, taki bym sobie wstawił.
:idea: 8-)
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-02-25, 21:37   

eplus napisał/a:
mogli opracować jeszcze trzecią wersję DIY w ogóle bez silnika. Ja bym tam widział OHV 1600 od Poloneza, taki bym sobie wstawił.
:idea: 8-)


Kto bogatemu zabroni. :-) :mrgreen: Kupujesz i robisz przekładkę.
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-02-25, 22:03   

Powtórzę za kimś w tym wątku, nikt nie każe Ci tego kupować.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2017-02-26, 06:44   

arnold napisał/a:
Powtórzę za kimś w tym wątku, nikt nie każe Ci tego kupować.


Chciałbym Ci dać "pomógł", ale nie mam takiej ikonki... :-?
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2017-02-26, 09:36   

Ma ją tylko autor wątku, ale kolega trafił w sedno. Pamięta ktoś, na co narzekano na tym forum gdzieś na przełomie 2008/2009 roku? Że mały wybór silników, że mały wybór modeli, że mały wybór wyposażenia... Dziś wolnossące benzyny "solo" lub z LPG, turbobenzyny, diesle. Wersji wyposażenia też więcej+ jakieś pakiety, jakieś wersje limitowane (wówczas jedynie arctic czy coś takiego, w sensie najtańsza wersja andero/logana z klimą to była).
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-02-26, 09:46   

Ludzie, opamiętania troszkę. Akurat Logan MCV, czyli kombi powinien mieć w opcji mocny silnik benzynowy. Nawet jak cenowo by było blisko dustera. Do sandero 0.9 tce wystarczy ale nie do rodzinnego kombi. 16 calowe koła też w zamian za komfort podróżowania zabierają moment obrotowy na kole w stosunku do 15. Poza tym fajne auto na pierwszy rzut oka. Jak to faktycznie jeździ okaże się w praniu :-)
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-02-26, 10:19   

Mam nadzieję, że dadzą nam na zlot do Zrębic.
 
moulder 


Marka: Dacia
Model: Duster2 4x2
Silnik: 1.5 DCI 90 km
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 157
Skąd: Straszyn
Wysłany: 2017-02-26, 10:38   Nowy logan

Jak będzie to coś jak scout albo alltrack z 4x4 to będzie hit sprzedaży większy niż Duster bo będzie oferował większe prędkości autostradowe. Teraz mamy kompromis, albo szybkie przemieszczanie się po autostradach niskimi kombi, albo wysokim suvem jazda po bezdrożach.

taki logan alltrack wysoko zawieszony 4x4 zdystansuje ceną volvo subaru audi i vw. Zobaczycie. wystarczy 50 tys zł i jest hit
Ostatnio zmieniony przez moulder 2017-02-26, 10:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2017-02-26, 11:43   

mekintosz napisał/a:
Ludzie, opamiętania troszkę. Akurat Logan MCV, czyli kombi powinien mieć w opcji mocny silnik benzynowy. Nawet jak cenowo by było blisko dustera. Do sandero 0.9 tce wystarczy ale nie do rodzinnego kombi. 16 calowe koła też w zamian za komfort podróżowania zabierają moment obrotowy na kole w stosunku do 15. Poza tym fajne auto na pierwszy rzut oka. Jak to faktycznie jeździ okaże się w praniu :-)

I tu naprawdę chciałbym powiedzieć, że się rozumiemy co do motorów.
Te koła szesnastki faktycznie o większej średnicy? Zwykle dają wtedy niższe kapcie, ale niskie kapcie w teren to przecież pomyłka i porażka, może faktycznie część z tego +50mm robią większe koła? Może skorygują to w głównym przełożeniu skrzyni?
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2017-02-26, 15:34   

eplus napisał/a:
Te koła szesnastki faktycznie o większej średnicy? Zwykle dają wtedy niższe kapcie, ale niskie kapcie w teren to przecież pomyłka i porażka, może faktycznie część z tego +50mm robią większe koła? Może skorygują to w głównym przełożeniu skrzyni?

Po 1. większy prześwit to nie gwarant możliwości zastosowania większych kół. Te mogą się zwyczajnie nie mieścić w nadkolach podczas skręcania.
Po 2. bajadery w Sandero Stepway mają 16" więc czemu tutaj miałby byś problem.
Po 3. zauważyłem pewną niespójność w zeznaniach. Na którejś stronie wyczytałem, że samochód wisi wyżej o 5cm względem seryjnych 12cm. Te 12cm to trochę mało chyba jak na Logana, ale przypomniałem sobie, że Dacia lubi podawać dane w dziwny sposób - wysokość auta po obciążeniu.
Dlatego też wysuwam taką (niczym nie popartą) teorię. Auto zostało podniesione o 3cm, a ze względu na twardsze sprężyny siada o dodatkowe 2cm mniej niż seria. Stąd sumarycznie 5cm.
Dziękuję za uwagę. :)
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-02-26, 17:03   

Możliwe. Co do momentu na kole to może być niższy bo 90 tce ma inne dane katalogowe co do przyspieszenia. Porównam zaraz wersje Sandero.
 
Kauris 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-02-26, 22:40   

W zwykłym MCV na naklejce z drzwi też jest 205/55 R16 [~1cm więcej średnicy, 1,6% obwodu]
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-03-01, 12:30   

Na tym filmie więcej widać: https://www.youtube.com/watch?v=AYhHctOm5mE
 
Maniak 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Dołączył: 07 Sty 2017
Posty: 124
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-03-01, 13:22   Re: Nowy logan

moulder napisał/a:
taki logan alltrack wysoko zawieszony 4x4 zdystansuje ceną volvo subaru audi i vw. Zobaczycie. wystarczy 50 tys zł i jest hit


za 50k to można mieć Dustera z silnikiem większym niż flaszka ;-)
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2017-03-11, 08:42   

http://moto.wp.pl/dacia-l...99157585564801a
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-03-12, 18:35   

4x4 nie będzie bo by cena wzrosła do ok 70 tys

Zmiany wizualne fajne choć bez tego nieszczęsnego 4x4 to takie to terenowe auto jak gówno może być perfumom.

Mnie się podoba oby tylko więcej nie paliło i nie gorzej od zwykłej mcv trzymało się drogi. Jestem wówczas jestem w stanie dopłacić bo lepiej to na podwórku wygląda, serio - jak moje "terenowe" Combo :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ostatnio zmieniony przez mojo 2017-03-12, 18:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
Maniak 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Dołączył: 07 Sty 2017
Posty: 124
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-03-13, 07:33   

Ciekawe jakie ceny będą za to podwyższone zawieszenie i plastiki. Przyznaje, że wygląda świetnie, ale pewnie najniższa wersja to będzie Laureate.
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-03-13, 08:22   

Patrząc na różnice w Sandero pewnie jakieś 56-58 tys
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-03-13, 18:25   

Dopłata za wersję Stepway w Sandero to 3700. Więc pomyliłeś się Kolego mojo o ok. 10 tysięcy złotych.
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-03-13, 19:55   

Piitubski napisał/a:
Dopłata za wersję Stepway w Sandero to 3700. Więc pomyliłeś się Kolego mojo o ok. 10 tysięcy złotych.


Sandero dci jest droższe o 4700 lub 6000 (outdoor).
MCV dci 51400 .... no to się raczej nie pomyliłem :-D
Do tego MCV jest 4000 droższy od Sandero czyli nawet tce nie będzie taniej jak ok 50 tys.

No ale zobaczymy.
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-03-13, 21:18   

Miałem na myśli wersję z silnikiem benzynowym tce, który na pewno lepiej się sprzedaje od dci.
 
Maniak 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Dołączył: 07 Sty 2017
Posty: 124
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-03-14, 09:25   

mojo napisał/a:
Patrząc na różnice w Sandero pewnie jakieś 56-58 tys


Nie miałoby to racji bytu :-P
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne