A we wszystkich w których dziennikarze analizowali zachowanie auta i przechyły nadwozia w ciasnych zakrętach/slalomach - "pogoogluj".
Aha, mogłeś sprecyzować testy, a bardziej recenzje, opinie dziennikarskie. Mało kiedy któryś z nich opisuje samochód, tak żeby samemu można było wnioski wyciągnąć. Szczerze nie prowadzi się te auto jak choćby Focus, Sandero w zwykłej wersji jest dużo bardziej stabilne, ale to nie jest samochód do ścigania się.
Tylko 50 mm to jest dużo jak chyba do progu w pustym aucie mam już 170mm. Trzeba będzie się przejechać takim autem, bo przystosowanie tylnego zawieszenia do ładowności MCV ma swoje konsekwencje w postaci odbijania się pustego auta jak dostawczaka. Ale cena mi wynagradza wszystkie przypadłości tego samochodu i nie szoruję osłonami po koleinach na gruntowych drogach.
Szczerze nie prowadzi się te auto jak choćby Focus, Sandero w zwykłej wersji jest dużo bardziej stabilne
O to mi właśnie chodziło
Czytałem gdzieś nie dawno wypowiedz jednego z użytkowników Sandero Stepway na jakimś forum (nie na tym) i pisał że auto jest właśnie mniej stabilne od zwykłego i chciał reklamować na co ASO mu odpowiedziało podobno, że "to podniesione zawieszenie jest trochę niedobrane i zostało jakby na siłę dodane stąd te problemy".
Do MCV ten Stepway pasuje wg mnie bo to większe auto w przeciwieństwie do Sandera uważam no tylko właśnie pytanie jak podeszli do zawieszenia tym bardziej że to auto można przyzwoicie zapakować no i ... jak to będzie później w zakrętach wyglądało?
Ostatnio zmieniony przez mojo 2017-02-25, 20:16, w całości zmieniany 4 razy
Znam te wszystkie filmy, po prostu myślałem że pod pojęciem testu jest coś innego niż ględzenie co poniektórych, np jakieś opracowania. Bo osobiście cenię praktycznie tylko ocenę Autocentrum.
Mój obciążony MCV lepiej się prowadzi. Właśnie z powodu zbyt twardych sprężyn o sporej długości, lekki tył bez ładunku odbija się jak piłka. Niestety zawieszenie o większym skoku musi mieć jakieś skutki, a po proste zwiększenie sztywności trochę niweluje efekty, które chciano osiągnąć, zwiększając możliwości absorbowania nierówności środkowo europejskich dróg.
No tak, jak wymyślają auto w nowej wersji i jest dwa silniki do wyboru - kopciuch z FAPem albo 3-cylindrowa kosiarka, to mogli opracować jeszcze trzecią wersję DIY w ogóle bez silnika. Ja bym tam widział OHV 1600 od Poloneza, taki bym sobie wstawił.
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2017-02-26, 09:36
Ma ją tylko autor wątku, ale kolega trafił w sedno. Pamięta ktoś, na co narzekano na tym forum gdzieś na przełomie 2008/2009 roku? Że mały wybór silników, że mały wybór modeli, że mały wybór wyposażenia... Dziś wolnossące benzyny "solo" lub z LPG, turbobenzyny, diesle. Wersji wyposażenia też więcej+ jakieś pakiety, jakieś wersje limitowane (wówczas jedynie arctic czy coś takiego, w sensie najtańsza wersja andero/logana z klimą to była).
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-02-26, 09:46
Ludzie, opamiętania troszkę. Akurat Logan MCV, czyli kombi powinien mieć w opcji mocny silnik benzynowy. Nawet jak cenowo by było blisko dustera. Do sandero 0.9 tce wystarczy ale nie do rodzinnego kombi. 16 calowe koła też w zamian za komfort podróżowania zabierają moment obrotowy na kole w stosunku do 15. Poza tym fajne auto na pierwszy rzut oka. Jak to faktycznie jeździ okaże się w praniu
Jak będzie to coś jak scout albo alltrack z 4x4 to będzie hit sprzedaży większy niż Duster bo będzie oferował większe prędkości autostradowe. Teraz mamy kompromis, albo szybkie przemieszczanie się po autostradach niskimi kombi, albo wysokim suvem jazda po bezdrożach.
taki logan alltrack wysoko zawieszony 4x4 zdystansuje ceną volvo subaru audi i vw. Zobaczycie. wystarczy 50 tys zł i jest hit
Ostatnio zmieniony przez moulder 2017-02-26, 10:38, w całości zmieniany 1 raz
Ludzie, opamiętania troszkę. Akurat Logan MCV, czyli kombi powinien mieć w opcji mocny silnik benzynowy. Nawet jak cenowo by było blisko dustera. Do sandero 0.9 tce wystarczy ale nie do rodzinnego kombi. 16 calowe koła też w zamian za komfort podróżowania zabierają moment obrotowy na kole w stosunku do 15. Poza tym fajne auto na pierwszy rzut oka. Jak to faktycznie jeździ okaże się w praniu
I tu naprawdę chciałbym powiedzieć, że się rozumiemy co do motorów.
Te koła szesnastki faktycznie o większej średnicy? Zwykle dają wtedy niższe kapcie, ale niskie kapcie w teren to przecież pomyłka i porażka, może faktycznie część z tego +50mm robią większe koła? Może skorygują to w głównym przełożeniu skrzyni?
Te koła szesnastki faktycznie o większej średnicy? Zwykle dają wtedy niższe kapcie, ale niskie kapcie w teren to przecież pomyłka i porażka, może faktycznie część z tego +50mm robią większe koła? Może skorygują to w głównym przełożeniu skrzyni?
Po 1. większy prześwit to nie gwarant możliwości zastosowania większych kół. Te mogą się zwyczajnie nie mieścić w nadkolach podczas skręcania.
Po 2. bajadery w Sandero Stepway mają 16" więc czemu tutaj miałby byś problem.
Po 3. zauważyłem pewną niespójność w zeznaniach. Na którejś stronie wyczytałem, że samochód wisi wyżej o 5cm względem seryjnych 12cm. Te 12cm to trochę mało chyba jak na Logana, ale przypomniałem sobie, że Dacia lubi podawać dane w dziwny sposób - wysokość auta po obciążeniu.
Dlatego też wysuwam taką (niczym nie popartą) teorię. Auto zostało podniesione o 3cm, a ze względu na twardsze sprężyny siada o dodatkowe 2cm mniej niż seria. Stąd sumarycznie 5cm.
Dziękuję za uwagę. :)
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 787 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-03-12, 18:35
4x4 nie będzie bo by cena wzrosła do ok 70 tys
Zmiany wizualne fajne choć bez tego nieszczęsnego 4x4 to takie to terenowe auto jak gówno może być perfumom.
Mnie się podoba oby tylko więcej nie paliło i nie gorzej od zwykłej mcv trzymało się drogi. Jestem wówczas jestem w stanie dopłacić bo lepiej to na podwórku wygląda, serio - jak moje "terenowe" Combo
Ostatnio zmieniony przez mojo 2017-03-12, 18:36, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 787 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-03-13, 19:55
Piitubski napisał/a:
Dopłata za wersję Stepway w Sandero to 3700. Więc pomyliłeś się Kolego mojo o ok. 10 tysięcy złotych.
Sandero dci jest droższe o 4700 lub 6000 (outdoor).
MCV dci 51400 .... no to się raczej nie pomyliłem
Do tego MCV jest 4000 droższy od Sandero czyli nawet tce nie będzie taniej jak ok 50 tys.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum