Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Nowy silnik w Sandero - 1.2 16v
Autor Wiadomość
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2009-07-22, 17:55   

No to jeszcze mala uwaga dot. spalania... Przy stalej predkosci i spokojnej jezdzi zapewne 1.2 pali mniej, ale zwazwszy, ze 1.4 umozliwia ostrzejsza jazde przy nizszych obrotach to mozna podejzewac, ze przy takiej jezdzie moze mniej spalic niz 1.2.
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-07-22, 19:50   

gdy ktoś planuje ostrzejszą jazdę to nie kupuje ani 1.2 ani 1.4 tylko 1.6 lub dci które teraz mają nawet lepsze osiągi niż PB ;-)

ale wiem wiem rozpatrujemy tylko te dwa silniki :-P ;-) więc zapewne możesz mieć rację jeśli mówimy o
    ostrej jeździe w trasie
, bo w mieście może nie być już tak dobrze ale to tak samo jak masz załadowany samochód bagażem po dach (mam na myśli bardzo obciążony) , ten z mniejszym silnikiem będzie się bardziej męczył czyli powinien teoretycznie więcej też spalić (tutaj już bez różnicy czy miasto czy trasa)

z drugiej strony patrząc, po chwili zastanowienia, to oba te silniki trzeba wysoko kręcić aby coś z nich wydusić więc na jedno wychodzi, oba są "małolitrażowe" i oba na trase zbytnio się nie nadają jeśli myślimy o agresywnej jeeździe :-)
Ostatnio zmieniony przez gigi303 2009-07-23, 07:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2009-07-22, 20:52   

lubię niskie obroty, dlatego swojego Sandero nie wymieniłbym na Sandero 1.2 16v.

z drugiej strony nie wiem jak w loganach i mcv ale Sandero przy tym 1.4MPI nie jest takie mułowate i daje się wkręcić na obroty.
All in all - podkreślałem to wielokrotnie że nawet te 75KM pozwala nieźle naginać prawo - to trochę mało jeśli chodzi o elastyczność, ale na odpowiednich przełożeniach daje naprawdę przyzwoite osiągi - nawet minimalnie przeciągając przełożenia.

PS I tak do Krakowa nie dojadę w mniej niż 50min bo za dużo fotoradarów ;p
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-07-23, 07:27   

czaju napisał/a:
lubię niskie obroty

to czemu nie dci ??? PB nie lubi niskich obrotów czy to 1.4 czy 1.6 i 1.2 :-) (mam na myśli przyśieszenia itd itp)

No ale wszystko zależy od wymagań właściciela, jego preferencji i potrzeby ;-)
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2009-07-23, 07:36   

DCI z powodów finansowych - cieszę się że moja nie dławi się przy 2000rpm utrzymując prędkość, a od 2500rpm pozwala przyspieszać.
Skłamałbym gdybym powiedział, że jeżdżę tylko na niskich obrotach, bo czasami (szczególnie na światłach na dwupasmowej drodze) znacząco opóźniam przełożenia, tak aby wrócić do prędkości przed światłami jak najszybciej.

Poza miastem też się cieszę że nie muszę kręcić silnika cały czas na poziomie dajmy na to 5k rpm żeby jechać z maksymalną dozwoloną prędkością (tak +10-15)...
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-07-23, 17:53   

nie sądzę aby 1.2 tez trzeba było tak bardzo dusić aby osiągnąć ten sam rezultat co 1.4 , tak naprawdę osiągi tych silników są praktycznie identyczne, pmijając spalanie i to co pisał ducativ(bo trochę racji tam miał)
 
straszna_maruda 


Marka: Renault
Model: Megane 2 ph2
Silnik: 1.6
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 251
Skąd: ETM
Wysłany: 2009-07-23, 18:32   

gigi303 napisał/a:
PB nie lubi niskich obrotów czy to 1.4 czy 1.6 i 1.2


ALe ale... felicja i stary skodowski 1300 mpi miał max moment przy bodajże 2700.I ładnie się zbierał już od takich obrotów. Ja zresztą tym często jeździłem jak automatem :mrgreen: - jak miał te 2500 obrotów to pedał wędrował na ogranicznik( bez redukcji) i autko wyrywało do przodu.Niejedno 1,6 dostawało baty na przyspieszenie ( szczególnie z 2-ki).
 
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2009-07-23, 21:05   

Dacia ma max przy 3000 i pewnie wiekszy niz w felicji :P

Cytat:
tak naprawdę osiągi tych silników są praktycznie identyczne, pmijając spalanie i to co pisał ducativ(bo trochę racji tam miał)

Nie identyczne i nie troche tylko calkowita... :P

1.4 ma wyraznie wiekszy moment wiec przyspieszenie tez powinno byc... Tak sobie patrze na wykresiki i sie zastanawiam jakim cudem one moga miec identyczna moc, skoro przy 5500 obr. 1.2 ma 95 Nm a 1.4 100 Nm...

Ciagle jakies bledy w tych danych...
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-07-23, 21:05   

to pozazdrościć tylko :mrgreen: teraz już takich silników nie robią ;-)
 
straszna_maruda 


Marka: Renault
Model: Megane 2 ph2
Silnik: 1.6
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 251
Skąd: ETM
Wysłany: 2009-07-26, 10:18   

bo są inne potrzeby, inne również wyposażenia czyli większa masa auta. A silnik trzeba dobrze dobrać do masy i osiągów auta a potem dobrze to zgrać ze skrzynią biegów i przełożeniami. Mieliśmy przez ostatnie kilkanaście lat pogoń za osiągami auta obecnie jednak okazuje się że nadwyżka mocy jest zwyczajnie niepotrzebna do normalnego poruszania się co spowoduje wymieranie większych aut i suvoterenówek.
 
rysiek223
[Usunięty]

Wysłany: 2017-02-26, 17:18   

Silnik 1.2 w moim Sandero za styczeń i luty pochłonął 30l paliwa na 250km przy krótkich codziennych zimowych warunkach, odcinki przejechane nie dłuższe niż 5km dziennie ( do pracy mam ok.2km) i co Wy na to?
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2017-02-26, 17:49   

Żadna rewelacja. Nawet maluch łykał podobnie w takich warunkach. pozdr
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-02-26, 19:04   

rysiek223 napisał/a:

Silnik 1.2 w moim Sandero za styczeń i luty pochłonął 30l paliwa na 250km przy krótkich codziennych zimowych warunkach, odcinki przejechane nie dłuższe niż 5km dziennie ( do pracy mam ok.2km) i co Wy na to?

Pójść pieszo - zdrowiej i taniej.
_________________
enjoy the silence
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-02-26, 20:02   

Musisz wiedzieć, że w zimie na takim odcinku to PB ledwo zdąży łapnąć temperaturę więc nie licz na ekonomiczną jazdę.
Mój duster na takich odcinkach w zimie łyka 10 - 11L (średnia z całego baku).
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2017-02-26, 20:27   

Do września 2016 roku miałem do pracy 2,5 km i samochód brałem tylko wtedy, gdy miałem jakiś wyjazd zaraz po pracy. Inaczej totalnie bez sensu, zwłaszcza w zimie - zanim oskrobiesz szyby, odgarniesz ewentualny śnieg, do tego 2x postoje na światłach - przez ten czas jestem już dalej niż w połowie drogi, ogólnie max 22-23 minuty i jestem na miejscu. Nawet roweru nie brałem nigdy choć warunki do przechowywania były, za blisko :mrgreen:
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-02-27, 08:45   

Pieszo najlepiej, bo autem za drogo wyjdzie, a rowerem to mogą Cię ukraść.... :mrgreen:
Nogi człowieka są niezastąpione. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-02-27, 21:09   

rysiek223 napisał/a:
Silnik 1.2 w moim Sandero za styczeń i luty pochłonął 30l paliwa na 250km przy krótkich codziennych zimowych warunkach, odcinki przejechane nie dłuższe niż 5km dziennie ( do pracy mam ok.2km) i co Wy na to?


12l/100km przy takiej jeździe to bardzo dobry wynik. W moim Golfie w tym okresie po przejechaniu 2km miałem średnie spalanie 16-18l/100km, średnie ze stycznia z samego miasta 9l/100km. Pomijając już spalanie to nie szkoda Tobie męczyć samochód tymi krótkimi jazdami??
 
Wojciech-EL 


Marka: ..
Model: ....
Silnik: ......
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 197
Skąd: ziemia łódzka
Wysłany: 2017-02-27, 22:25   

średni dzienny dystans po mieście w moim przypadku, to 30 km.
głównie jazda po zatłoczonych śródmiejskich ulicach, częste korki.
średnie spalanie w/g komputera, to 7,9 - 8,1 litra / 100 km
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne