Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Tryb Eco
Autor Wiadomość
pawelg 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 05 Cze 2014
Posty: 89
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-29, 16:14   Tryb Eco

Tak właściwie z ciekawości chciałem się dowiedzieć, czy ktoś ma jakieś doświadczenia lub przemyślenia na temat działania trybu Eco.
Czy jest jakakolwiek szansa na oszczędności - czy to raczej bajer, żeby spełnić wymagania lub normy.

Pytam o to, bo niestety, choć za kółkiem funkcjonuję już dobrze ponad 20 lat - to niestety o oszczędzaniu paliwa wiem bardzo mało - ostatni "własny" samochód miałem bardzo dawno temu.
Teraz mam znowu - stąd to nico naiwne pytanie :)

Z góry dziękuję za odpowiedzi w stylu "trzeba być kapelusznikiem, żeby na tym badziewnym K4M dodatkowo włączać tryb eco"...

Z moich własnych obserwacji wynika, że różnicy w spalaniu nie ma absolutnie żadnej - ani w mieście ani na drodze.

pzdr, paw.
 
benyo 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 691
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2014-08-29, 16:28   

Ja również nie zauważyłem różnicy w spalaniu, aczkolwiek przy przełączeniu czuć, że silnik jakby tracił nieco moc, no i klimatyzacja jakby chłodziła mniej. Ale skoro nie przekłada się to na zmniejszenie spalania to nie wiem czemu ECO nazywa się ECO :-) ale być może nieumiejętnie obchodzę się z tym trybem.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-29, 20:19   

nie warto z tego korzystać , pamiętaj że jazda na niskich obrotach oszczędza paliwo a dużo bardziej zużywa silnik . Chodzi tu szczególnie o duże obciążanie silnika np przyspieszanie .
Jeździć w przedziale obrotów 2 -3 tyś i tak jest najbardziej eco a zarazem dobrze dla silnika


Najbardziej eco będziesz jak założysz sobie podtlenek LPG wtedy właściwie żadne eco drivingi nie mają sensu :->
bo 2-6 złote na 100 kilometrach to żadna różnica
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-08-29, 20:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
pawelg 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 05 Cze 2014
Posty: 89
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-29, 20:23   

Karenzo napisał/a:
nie warto z tego korzystać , pamiętaj że jazda na niskich obrotach oszczędza paliwo a dużo bardziej zużywa silnik . Chodzi tu szczególnie o duże obciążanie silnika np przyspieszanie .
Jeździć w przedziale obrotów 2 -3 tyś i tak jest najbardziej eco a zarazem dobrze dla silnika


Akurat na to kiedy zapalają się lampki bieg w dół i bieg w górę funkcja eco nie ma żadnego wpływu - przynajmniej tak mi się wydaje.
W obu przypadkach zapalają się przy skandalicznie niskich obrotach ;)

p,paw
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-08-30, 21:00   

zapalają się dobrze, jak jedziesz mocno to zapalają się później ze zmianą w górę, jak delikatnie to szybko sugeruje wyższy bieg, przy tym malutkim momencie i tak nic się nie stanie jak pojedziesz z niskich obrotów, tam pewnie przy 2 tys obr jest ze 100-120 Nm
 
pawelg 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 05 Cze 2014
Posty: 89
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-30, 22:00   

Może niepotrzebnie użyłem słowa "skandalicznie". Chodziło mi o to, że znacznie wcześniej niż by na to wskazywało przyzwyczajenie i rozsądek ;-)

Oczywiście, że jak się ciśnie mocniej to zapalają się później - ale w dalszym ciągu w okolicach 2,5k-3k obrotów.

p,p
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-30, 22:06   

nie raz obrotomierz kończy u mnie bieg przy 4 tyś a spalanie mam w okolicy 10 -11 L LPG więc dla mnie taka ekologia to pic na wode
_________________
Moje auto
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2014-08-31, 10:50   

Lampki zapalają się tak by zmienić bieg w momencie możliwe najmniejszej emisji CO2. W tym momencie zużycie paliwa wcale nie jest najmniejsze. Tryb Eco cudów nie robi. Po prostu bardziej łagodne steruje przepustnicą i wyłącza wentylatory przy pracy klimy. I tu są właśnie drobne oszczędności. Pod warunkiem że kierowca też się do tego dostosuje.
 
kakus 


Marka: dacia
Model: Stepway II
Silnik: Tce 90
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 432
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2014-08-31, 16:49   

tryb ECO z moich drogowych doświadczeń dużo zmienia jeśli się chce wykorzystać pełne parametry silnika ..... tzn... z ECO są kiepskie .... bez ECO są super ... co nie dzieje się za darmo w sensie spalania :-D . Jeśli ktoś bez ECO jeździ delikatnie to różnicy na spalaniu nie odczuje . power kosztuje :-D

natomiast muszę potwierdzić że używanie tempomatu ( za wyjątkiem prostych długich odcinków), nie wdając się w głębsze wywody, jednak podnosi spalanie samochodu..... sprawdziłem :-/

ps. natomiast co ten silnik robi pomiędzy 4-6k obrotów ( przy odpowiednim biegu ...) a .. to jest moment... to przy tej klasie samochodu to jest po prostu bajka :-P ( w sensie że nie do wiary ..jakby ktoś nie wiedział )
Ostatnio zmieniony przez kakus 2014-08-31, 17:09, w całości zmieniany 6 razy  
 
Ajgor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 /LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 802
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2016-01-04, 18:21   Funkcja Eco a mrozy

Tak się zastanawiam, czy włączanie trybu Eco w czasie wielkich mrozów ma sens i czy nie szkodzi silnikowi. Oczywiście mowa tu o zagrzanym aucie na trasie.
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-01-04, 18:44   

Nie no temperatura powietrza ani silnika nie ma tu znaczenia. Przecież to tylko sprawia, że auto słabiej reaguje na gaz. Używam ECO teraz, włączone non stop i nie dzieje się kompletnie nic poza tym, że rozpędza się jak nosorożec xD
 
Ajgor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 /LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 802
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2016-01-04, 18:49   

A jak z odpalaniem na mrozie z trybem eco ?
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-01-04, 18:55   

Odpala cały czas tak samo, czyli bez problemu, niezależnie od ECO i temperatury, nie zmieniają się obroty na ssaniu ani potem jak rozgrzany. Słowem tylko i wyłącznie na słabiej na gaz reaguje ;-)
 
Maciek911 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.2 TCe 115KM
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 45
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2016-01-06, 00:12   

Tak samo jak Kolega arczi_88, cały czas pomykam na ECO i poza nijaką reakcją na pedał gazu nic niepokojącego się nie dzieje.
 
Siwobrody 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logdy
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 08 Lut 2017
Posty: 4
Skąd: Las Kabatos
Wysłany: 2017-02-26, 20:13   

A jak myślicie czy tryb ECO można używać w trakcie docierania nowego silnika disla?
 
maro_1955 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2016
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Kwi 2016
Posty: 143
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2017-02-26, 22:40   

Jak odbierałem swojego Dustera z benzyną dealer wręcz odradzał używanie ECO na dotarciu.
_________________
mam suv-a...
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2017-02-26, 23:49   

To się go spytaj czy wie jak to działa. Jak zacznie ściemniać że silnik dostaje mnie paliwa. To wiesz że nic nie wie.
Silnik dla prawidłowej pracy katalizatora musi mieć skład mieszanki zbliżony do stejchometrycznego. Nie można go zubożyć bo to powoduje wzrost temperatury. I zupełnie zmienia skład spalin. Głównie NOx z czy katalizator sobie nie radzi za to spada zawartość innych toxyn.
Ostatnio zmieniony przez kali 2017-02-26, 23:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-02-27, 08:54   

Ja jeżdżę z eco od początku i cały czas i jestem zadowolony - dynamika wystarczająca, średnie spalanie 8.5 L. Przejechałem 9kkm.
Ostatnio zmieniony przez Piitubski 2017-02-27, 08:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2017-02-27, 17:51   

a nowa lodgy 1,5 ma ECO przycisk? :)
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2017-02-27, 17:58   

Diesel to jedyny silnik spalinowy pracujący z nadmiarem powietrza. :-P
 
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 530
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2018-07-07, 06:18   Tryb ECO

Naczytałem się wiele. Ale nie znalazłem odpowiedzi. Czy działanie tego trybu może go coś samo dezaktywować . Zauważyłem że po kilikunastu odpaleniach sam się wyłancza. Muszę go aktywoać ponownie. Błąd czy ustawienie programowe.
 
tomas_102 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: Tce90 LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Lip 2018
Posty: 56
Skąd: WPU
Wysłany: 2018-07-11, 20:06   

Witam,
widzę że trybem ECO jest małe zainteresowanie (zapewne niewiele osób używa).
Ja mam załączony od ponad 2 tygodni, a wcześniej korzystałem z większymi przerwami.
Nie zauważyłem takiego zachowania - tj. samoczynnego wyłączenia.
W moim Loganie tak jest i uważam, że nie powinien się sam przełączać.

Nie chcę zakładać nowego tematu więc spytam tu.
Czy ktoś wie jakie parametry mają silniki w trybie Eco?
 
sasio 


Marka: Renault
Model: Clio IV F2
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2017
Dołączył: 02 Lis 2011
Posty: 163
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2018-07-12, 07:35   

W trybie ECO masz obniżoną moc silnika (jedziesz sobie 120 i wciśnij ECO to poczujesz zdławienie silnika) oraz zmniejszoną wydajność klimatyzacji tzn.kiedyś to wnetrze schłodzi.
W trybie ECO nawiew ustalany jest na moc 2/6 w przypadku mojego Clio, i działa to sensownie do porównania z trybem AUTO gdzie po prostu wychodzi brak czujnika temperatury wewnętrznej i robi się zimno.

Swego czasu ECO się wyłączało gdy dostawało mocnego kopa w pedał gazu albo redukcja i pedał w podłogę aby powrócić do mocy nominalnej, jednak nie zauważyłem tego obecnie w swoim aucie
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-07-12, 07:58   

W Dacii (na podstawie mojego samochodu):
-ECO wyłącza się przy gwałtownym przyspieszaniu (pedał gazu do dechy), ale po odpuszczeniu uruchamia się ponownie;
-ECO nie wpływa zauważalnie na wydajność klimatyzacji (oczywiście manualnej).
 
tomas_102 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: Tce90 LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Lip 2018
Posty: 56
Skąd: WPU
Wysłany: 2018-07-12, 11:15   

Zauważyłem podobnie, że po mocnym wciśnięciu gazy auto ożywa ale Eco się nie wyłącza.
W działaniu klimatyzacji nie ma raczej różnicy.

Nie znalazłem natomiast info jakie są parametry w tym trybie (moc i moment)?
Na pewno można zaoszczędzić na paliwie, trzeba tylko się nauczyć z tym jeździć.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne