Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-03-01, 01:43
Dwa lata tamu ustawiałem zbieżność, bezskutecznie. Auto mi po chwili lekko zjeżdżało na prawo podczas jazdy na wprost. Musiałem wciąż lekko kontrować - irytujące podzas jazdy. Kierownica była o kilka stopni w prawo. Pojechałem na stację obsługi, nie ASO. Kierownicę owszem poprawiono, zbieżność też ale nadal zjeżdża na prawo. Mniej niż wcześniej ale jednak. Mówili, że jak ny co mogę podjechać na poprawkę. Przejechałem 1200 km, myślę, niech się opony "dotrą" do nowych ustawień. Niestety nic to nie pomogło. Młody pracownik twierdził, że w tym samochodzie producent nie przewidział możliwości korekty kąta wyprzedzenia zwrotnicy. Tak pokazał soft programu do doignostyki. Sprzęt podobny jak na filmie:
Poniżej foto ustawień jak wjechałem na stanowisko i po regulacji. Można coś tu jeszcze poprawić, czy może zamienić opony jakoś ? Mechanik musiał końcówkę drążka ( ? ) lekko podgrzać od strony kierowcy bo się ruszyć celem korekty ustawień. Jak pisałem kiedyś po prawej stronie ( pasażera) mam wahacz TRW, lewa kierowcy RENAULT.
Katalogowo powinno być tak:
Przód
Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy: +2° 42’ ± 30’
Pochylenie koła: -0° 10’ ± 40’
Pochylenie sworznia zwrotnicy: +10° 17’ ± 30’
Wszystkie powyższe: maksymalna różnica między prawym/lewym kołem = 1°
No a gdzie jest kat wyprzedzenia sworznia zwrotnicy ?Ono ma rowniez wielki wplyw na prowadzenie na wprost
Nie zmierzyli Ci ani przed ani po.
Troche faktycznie dosc dosc roznica pochylenia kola :( Mozna troche podciagnac prawa - czyli pociagnac do siebie zwrotnice - na mocowaniu amorek - zwrotnica na tych dwoch srubach .. i skrecic ... ciapke sie poprawi ,
ale niech zbadaja Ci reszte katow ... bo to lipa takie badanie...
Polecisz mi Corrado jakis sensowny punkt, gdzie potrafia sprawdzic w 100% dacie ?
Oczywiscie , 100pln placilem ostatnio ale to bylo z rok, poltora roku temu - wszystkie katy ktore chcialem porobili
Ursus - Nowotyska 15, 00-001 Warszawa
scds.pl
ps .
katy jeszcze sa podane na drugiej stronie takiego wydruku...
geometria z katami przesuniecia osi, roznica rozstawu kol, a ten roznica katow skretow kol - to chcialem koniecznie by zweryfikowac zwrotnice czy po wymianie juz jest ok.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-03-01, 10:56
Marek1603 napisał/a:
A dlaczego nie wymieniłeś od razu drugiego wahacza?
Wysiadł jeden, to zaraz drugi i znowu przeboje ze zbieżnością mogą być, a tak to przeszedłbyś to tylko raz.
Jeden był wymieniany w ASO zaś drugi padł jakiś czas potem. Nawet ASO nie wymienia parami. Zobaczymy czy uda się poprawki zrobić w tej stacji gdzie byłem. Ma ktoś instrukcje ustawiania kąta wyprzedzania zwrotnicy sandero gdzie i jak ruszyć? Chcę im pokazać, że się jednak da.
meikintosz
Nie ustawisz tego kata ( czyli WSZ ), mozesz jedynie na srubach lekko ruszyc wahacz/sanki , ale to nawet nie poczujesz w jezdzie i moze pare minut sie zmieni kat ...
Jesli jest cos nie halo z katami to jest cos odksztalcone - zawiecha albo karoseria innej opcji nie ma raczej ... no moze byc tez jeszcze sprezyna peknieta ..
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1814 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2024-01-08, 23:54
Skoro wyniki są na czerwono to na pewno są to złe wartości. Chyba musisz powoli zastanawiać się nad wymiana wahaczy oraz kolumn McPersona na nowe , jeśli oczywiście chcesz przywrócić prawidłową geometrię pojazdu. Plus jest taki, że tył masz w porządku.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3596 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-01-09, 12:06
Wahacze niby są w porządku , dwukrotnie sprawdzano je na szarpakach, no ale jeden jest fabryczny drugi wymieniany na gwarancji. Zastanawiam się czy mocowania i łożyskowanie kolumn McPhersona nie może dawać takiego efektu. Dobrze że ten kąt jest podobny po obu stronach przynajmniej więc nie ściąga.
Dopuszczalne wartości to jest zdaje się + 2 stopnie 43' +/-30'
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2024-01-09, 12:08, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1814 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2024-01-09, 19:54
DrOzda napisał/a:
Wahacze niby są w porządku , dwukrotnie sprawdzano je na szarpakach, no ale jeden jest fabryczny drugi wymieniany na gwarancji. Zastanawiam się czy mocowania i łożyskowanie kolumn McPhersona nie może dawać takiego efektu. Dobrze że ten kąt jest podobny po obu stronach przynajmniej więc nie ściąga.
Dopuszczalne wartości to jest zdaje się + 2 stopnie 43' +/-30'
z mojego doświadczenia wiem że mocowanie górne amortyzatorów ma wpływ na ustawienie geometrii. D swoim [pierwszym Dusterze gdy wymieniłem jedno mocowanie na nowe musiałem ustawiać na nowo zbieżność bo geometria uległa zmianie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum