Przynajmniej u mnie teraz w daci żarówki padają w odstępie miesiąca .
Więc lepiej wymienić sobie wygodnie w garażu na zapas zamiast brudzić się gdzieś potem na stacji.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate Pomógł: 21 razy Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 618 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-10-19, 21:53
laisar napisał/a:
Normy są tak naprawdę dość elastyczne
No przecież o to mi chodziło. Jak +% doświetla pobocze, to "kradnie" ciut ze strumienia, który mógł pójść na drogę. Niebieski filtr też dodatkowo osłabia strumień. Skoro PIMOT nie widział różnicy, to da się te straty nadrobic w granicach obowiązującej normy... a może coś na górkę nawet by się zmieściło.
Jak mi osramy +% padną, to przetestuję coś za 5-7zł i się okaże gdzie w tej stawce plasują się te, co Rumuni w fabryce wsadzili. A były liche.
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2016-10-19, 21:54
Co miesiąc wymiana żarówek? Ja marketowe wymieniłem po roku "profilaktycznie" na Osram Night Breaker Unlimited i różnica znaczna, choć cena też niemała..
Sytuacja jest podobna jak z montowaniem niebieskich postojówek. Można włożyć i chwilkę się cieszyć efektem - do pierwszej kontroli drogowej ;)
Kiedyś sam chciałem do Audi A4 z normalnymi, szklanymi żebrowanymi kloszami włożyć "xenony" HID z Alledrogo. Nawet kupiłem pod tą instalację lampy z soczewkami (komplet chińskich plastików za 500 PLN z homologacją na Europę) - oczywiście nie miałem w aucie instalacji do samopoziomowania ani spryskiwania reflektorów.
Pogadałem z kolegami z "drogówki" i szybko odpuściłem temat. Pozostały fajnie wyglądające lampy soczewkowe, ale z normalnymi halogenami (H7 z tego co pamiętam)
Szkoda dowodu rejestracyjnego.
Owszem "zenony" można kupić legalnie, założyć to też nie problem - pytanie tylko jak takie auta przechodzą coroczne badania techniczne? Za "flaszkę"?
Każda lampa ma homologację razem ze źródłem światła np. H4. Włożenie czegoś innego unieważnia homologację. Testowałem Xenon i LED. Poprawa natężenia światła duża przy Xenonach. Przy dobrych soczewkach nawet nie oślepia to innych. Natomiast Ledy dobre są drogie, a tanie nie świecą i nadają się tylko tam gdzie reflektor jest symetryczny, czyli w p. mgielnych przednich. Tam świecą dobrze, chociaż różnicy za dużej nie widać. Po włożeniu do reflektora. Granica światła i cienia prawie nie istnieje. A posiadanie Xenona wcale nie wymusza spryskiwaczy i samo poziomowania.
Owszem "zenony" można kupić legalnie, założyć to też nie problem - pytanie tylko jak takie auta przechodzą coroczne badania techniczne? Za "flaszkę"?
Mam wrażenie, że duża część samochodów przechodzi przegląd w taki sposób :) Może dożyję czasów, gdy będzie można kupić samochód zaraz po przeglądzie, nie martwiąc się że do wymiany są amortyzatory, hamulce i do poprawy elektryka.
Na razie zostały poczynione bardzo malutkie kroczki w tym kierunku ale to już coś
Ostatnio zmieniony przez art 2016-10-20, 12:07, w całości zmieniany 1 raz
posiadanie Xenona wcale nie wymusza spryskiwaczy i samo poziomowania
Owszem, to nie samo ksenonowe źródło światła wymusza ich stosowanie, tylko przekroczenie wartości 2000 lumenów strumienia świetlnego. Standardowe H4 ma 1000 lumenów... Jak myślisz, dużo jest ofert na taką "słabą konwersję"? Sprzedawcy je reklamują, klienci właśnie ich szukają? <:
Regulamin nr 48 EKG ONZ napisał/a:
6.2.9. Inne wymagania
Światła mijania ze źródłem światła lub modułem LED emitującym wiązkę głównych świateł mijania o łącznej wartości obiektywnego strumienia świetlnego powyżej 2000 lumenów można stosować wyłącznie w połączeniu z instalacją urządzeń do oczyszczania świateł przednich,
zgodnie z regulaminem nr 45.
W odniesieniu do odchylenia pionowego, przepisów pkt 6.2.6.2.2 [wprowadzający możliwość instalacji ręcznego korektora świateł przednich, zamiast domyślnie wymaganego automatycznego] powyżej nie stosuje się do świateł mijania:
a) zawierających moduł(-y) LED emitujący(-e) wiązkę głównych świateł mijania; lub
b) zawierających źródło światła emitujące wiązkę głównych świateł mijania o wartości obiektywnego strumienia świetlnego powyżej 2000 lumenów.
A posiadanie Xenona wcale nie wymusza spryskiwaczy i samo poziomowania.
Pewno tak jest bo kolega ma Lagunę chyba z 2004 roku (nie wiem dokładnie, ale tą wersję nazywali "królowa lawet") i ma fabryczne xenony w niesoczewkowych lampach. Nie ma też samopziomowania (ma natomiast oryginalnie zamontowane spryskiwacze w zderzaku).
Ale jeśli mamy nowego Dustera czy Sandero, które nawet fabrycznie w żadnej wersji nie mają opcji xenon, to nie możemy ot tak sobie legalnie wrzucić w lampy zestawu HID. Bo tak jak pisałem legalność tego zweryfikuje pierwsza kontrola drogowa , albo nie daj Boże kolizja czy wypadek, gdy poszkodowany powie, że go lampy oślepiły.
To tak samo jakbyśmy sobie włożyli w lampy żarówki 90W. Da się, ale to będzie nielegalne, pomimo, że znacząco poprawia widoczność, a tym samym (nasze) bezpieczeństwo..Niestety tylko nasze, bo innych oślepia.
Zresztą takie żarówki mimo, że są bez problemu do kupienia w większości mają napis na opakowaniu : "not for use on public roads" albo "not for use in EU" .
posiadanie Xenona wcale nie wymusza spryskiwaczy i samo poziomowania
Owszem, to nie samo ksenonowe źródło światła wymusza ich stosowanie, tylko przekroczenie wartości 2000 lumenów strumienia świetlnego. Standardowe H4 ma 1000 lumenów...
Powiedziałbym, że H4 daje jakieś 1500lumenów. A sami producenci by zarefować reflektory Xenonowe i nie ponosić kosztów samo poziomowania i czyszczenia reflektorów. Dali takie ustrojstwo jak D5S czy D8S to właśnie xenony niskiej mocy ma to 20 czy 25W zamiast (35W standartowo), których jasność nie przekracza magicznych 2000 lumenów, czyli niewiele lepiej jak H4. A w prospektach reklamowych........ mamy xenony. A nowy Mietek E ma LED i obywa się bez tych dodatków, bo jasność reflektora jest obniżona poniżej 2000lumenów.
[sami producenci d]ali takie ustrojstwo jak D5S czy D8S
Fabrycznie, w całej lampie - a my tu rozmawiamy o "konwersji"...
keikan napisał/a:
chyba z 2004 roku
Przepisy zmieniają się w czasie - i homologacja dopuszczająca do ruchu jest "prawem nabytym": dalej może jeździć autem bez pasów, jeśli nie miało ich w momencie produkcji dziesiątki lat temu, ale _nowego_ już bez nich nie wprowadzisz do sprzedaży. To samo z ową laguną - dopuścili ją, to można nią jeździć, ale w nowe auta muszą spełniać aktualne przepisy.
[sami producenci d]ali takie ustrojstwo jak D5S czy D8S
Fabrycznie, w całej lampie - a my tu rozmawiamy o "konwersji"...
.
Wiesz małe chinskie rączki produkuja palniki o mocy 25W ( ciężko je spotkać bo popyt mały) 35W i 50W raz widziałem 80W wiec...........
Założysz się że podstawki redukcyjne by załoązyć takie palniki o małej mocy da się wyprodukować..... Kiedyś już takie robili. Dziś już nie bo popytu by na to nie było.
Czy ktoś próbował podmienić w lampie cofania w Lodgy żarówkę na jakiegoś jasnego Leda lub coś takiego?
Zauważyłem podczas ciemnej nocy i gorszej pogody, że po załączeniu wstecznego niewiele widać...
Ktoś ma jakiś patent?
Nie mogę na razie uruchomić drugiej lampy ze względu na gwarancję.
[quote="Maciek911"]Pytanie troszkę z innej beczki.
Czy ktoś próbował podmienić w lampie cofania w Lodgy żarówkę na jakiegoś jasnego Leda lub coś ...
Ja wstawiłem leda, ale w Dasterze. Różnica kolosalna. Takiego samego leda założyłem symetrycznie z lewej strony, ale na przeciwmgielne.
maro_1955, Mocne LEDy mogą "oślepić" kierowcy jak będziesz cofał, bo nie ma jakby granicy linii oświetlenia tylko świeci naokoło z taką mocą, że nie sposób je patrzeć, a to co że oświetla drogę to inna sprawa.
To czasem może nie przejść przez SKP, a upierdliwa policja może to przyczepić przy rutynowej kontroli.
Pytanie jest takie, po co takie mocne oświetlenie jak fabryczne jest wg mnie wystarczająca a oszczędność poboru energii jest znikoma, bo te światła są sporadycznie używane, bardziej LEDy są stosowane w światłach dziennych bo stale świecą podczas jazdy w dzień.
Przyjrzyj się innym markom wyższej klasy, tam mają symboliczne światła cofania wielkości pudełka zapałek, one najczęściej informują kierowcy innego pojazdu o zamiarze cofania niż oświetla drogę do tyłu.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2017-01-19, 08:22, w całości zmieniany 1 raz
Nasze towary są homologowane i budowane w oparciu o starannie dobrane podzespoły (posiadają również kod EAN – Europejski Kod Towarowy).
Do obsługi naszych Klientów podchodzimy w sposób odpowiedzialny i profesjonalny.
Nasze produkty posiadają homologację E-mark (dopuszczone są do użytku w pojazdach mechanicznych użytkowanych na drogach publicznych na terenie Europy) oraz cechują się najwyższą jakością.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum