Nie zrzut tylko zapis logu z danymi (zaznacz rpm, STFT, LTFT, sonda 1, sonda2 (w woltach) status OL/CL,) najlepiej z normalnej jazdy na rozgrzanym silniku w cyklu wolne obroty-rozpędzanie-stała jazda z obrotami pomiędzy 2000-3000rpm (tak ze 30s) i hamowanie silnikiem. Najlepiej osobno dla benzyny i gazu . Ja postaram się zebrać dane ze swojego silnika .
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Dopiszę sie do dyskusji przebieg 42tys na LPG 12tyś
Średnia na benzynie pierwsze 30tyś raczej oszczędnie 7.6l/100km
średnia na LPG z ostatnich 12tyś raczej dynamicznie(w końcu jest taniej) 10LPG + niewielkie ilości pb na odpalanie
komputer pokazuje mi teraz wirtualne spalenie 8.5l/100km PB bo nie wie że jeżdżę na LPG
Dacia Duster Open
ostatnio tankowany lpg do butli weszło 34,12(butla 40) przejechane 444 km
daje to 7,67 lpg na 100 km (17,33 zł za 100 km)
jazda 1/3 miasto reszta trasa, włączone eco, prędkości poza miastem do 90 km/h
tzw jazda "emeryta".
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-03-12, 16:43
Fruxo napisał/a:
Ja nie mogę zejść poniżej 8 na 100 gazu na trasie nawet jak jade 100km/h cały czas .
To jest baaaardzo dobre spalanie. Pogratulować. 8 l. x 2.10 zł = 16.80 zł. Oczekujesz, że silnik zacznie produkować gaz i jeszcze zarobisz na sprzedaży :) ?
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Dacia Duster Open
ostatnio tankowany lpg do butli weszło 34,12(butla 40) przejechane 444 km
daje to 7,67 lpg na 100 km (17,33 zł za 100 km)
jazda 1/3 miasto reszta trasa, włączone eco, prędkości poza miastem do 90 km/h
tzw jazda "emeryta".
Nie tak do końca, bo jeszcze spalasz trochę benzyny.
Na zimnym silniku odpalasz na benzynie i jedziesz parę km zanim przełączy się na LPG. Musisz wziąć na poprawkę zużycie gazu z przebiegiem auta.
Mój pali średnio 10-11 l LPG na 100 km i uważam za dobry wynik.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Byłem w weekend w Elblągu a na 7 nie ma jak poszaleć więc grzeczniutko 100 km/h cały czas i to jest średnia z tankowania miedzy stacjami po trasie.
Normalnie również mam w mieście 10.5 -11 ale czasem człowiek walczy sam ze sobą próbując spalić jak najmniej i duster jest oporny na takie próby . Kiedyś jadać w ten sposób spalałem 6l lpg golfikiem 3 .
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2017-03-12, 21:43, w całości zmieniany 1 raz
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-03-12, 21:51
Fruxo napisał/a:
to jest średnia z tankowania miedzy stacjami po trasie.
Taka średnia niewiele mówi. Trzeba zatankować jakąś ilość gazu, np 40 l. i wyjeździć do zera. Powtórzyć 5 razy i wtedy dopiero mamy wiarygodną średnią spalania lpg.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Coś mało Ci pali. Przy 120 to raczej okolice 11 litrów z groszem. Przy 130km/h wychodziło 12,5 litra. Nie masz za ubogiej mieszanki pod obciążeniem?... Ja wiem, że fajnie jak pali jak najmniej ale tu może się to odbić na zaworach.
Coś mało Ci pali. Przy 120 to raczej okolice 11 litrów z groszem. Przy 130km/h wychodziło 12,5 litra. Nie masz za ubogiej mieszanki pod obciążeniem?... Ja wiem, że fajnie jak pali jak najmniej ale tu może się to odbić na zaworach.
No właśnie.
Fruxo, czy przypadkiem nie masz za ubogo? Szkoda silnika...
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
To czy jest ubogo czy nie łatwo sprawdzić. Podpiąć ELM na bt i obserwować na komórce dane z sondy lambda. Zresztą w instalacjach IV gen. nie tak prosto jak kiedyś zubożyć mieszankę. Do puki silnik chodzi w CL i nie wyrzuca bęłędów mieszanki (zaubogo/ zabogato) to nawet na źle skalibrowanej/rozregulowanej instalacji w CL ECU jest w stanie skorygować mieszankę. Problem się zaczyna gdy pojedziemy z takim ustawieniem np. autostradą z prędkościa (obciązeniem mocy) wymuszającą ciągłą prace w OL. Najlepiej to sprawdzić i wiedzieć na czym się stoi i czy nie jedzie się na "zaworach".
W zeszłym roku na autostradach Duster przy około 120 km/h z boxem palił mi ~14l/100km, w tym roku pali pomiędzy 11-12l/100km i jedzie w OL po bogatej stronie - dokładnie ile to nie wiem bo nie mam sondy szerokopasmowej, ale ustawiłem to lamba 1+10%. Dodatkowo w Dusterze właśnie przy około 120km/h silnik przechodzi z CL w OL (z zależności czy z wiatrem czy pod wiatr) i jak nam zależy na oszczędnościach na paliwie to najlepiej jechać włączonym wskaźnikiem stanu pracy i nie wchodzić w OL.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2017-03-14, 10:25, w całości zmieniany 1 raz
Możesz i mniej spalać, ale mając niższe obroty masz większe wymagania co do generowanego momentu obrotowego (dla tej samej prędkośći) - czyli dawkowanie paliwa na "suw" musi być większe. Ja bym sprawdził co pokazuje sonda przy tej oszczędnej jeździe, ale to Twój Duster i Twoje zawory ;).
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Sprawdzałem obciążenie silnika i przy 70 na 5 pali mi więcej niż na 4. I to jest bardzo dobry sposób na naukę eco jazdy ,obserwacja obciążenia silnika przez torqa np.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum