Marka: inna
Model: inny
Silnik: inny
Rocznik: 2023 Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Maj 2015 Posty: 109 Skąd: DW
Wysłany: 2016-10-31, 21:13
Ok, czuję się wywołany do tablicy. Powiem krótko - na Nokianach Weatcherproof przelatałem już 30 tysięcy kilometrów. Czy polecam?
TAK!
Zima - bajka, jak na zimówkach
Lato - bardzo dobre zachowanie.
Spalanie minimalnie mniejsze niż na letnich goodyearach duragrip co świadczy o niezłych oporach toczenia.
Dobrze dają radę zarówno na mokrym asfalcie, błocie pośniegowym i rozgrzanej autostradzie.
Jak ktoś chce więcej szczegółów zapraszam:
http://www.motostat.pl/me.../stats/id/74521
A ja mam pytanie do kolegi - właściciela auta na pierwszym zdjęciu (oliwkowa drakula).
Te Coopery Discoverer AT3 to rozmiar 215/70 r16? Bez problemu pasują do naszych aut?
Marka: Dacia
Model: Duster Open 4x4
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2016
Dołączył: 30 Maj 2016 Posty: 49 Skąd: KCH
Wysłany: 2016-11-12, 15:41
keikan napisał/a:
A ja mam pytanie do kolegi - właściciela auta na pierwszym zdjęciu (oliwkowa drakula).
Te Coopery Discoverer AT3 to rozmiar 215/70 r16? Bez problemu pasują do naszych aut?
Co do opon które wszystkim przypadły do gustu czyli Cooper AT3, tak jak zauważyłeś są rozmiar większe od standardowych czyli 215/70r16, są to gumy o dość agresywnym bieżniku w porównaniu do general grabber czy bfg at, w moim przypadku takie gumy to konieczność bo póki co ciągnę nim bardzo często po trawie rębak o masie 1T. Gumy pasują na pewno do PH2 z felgami ET40, są sporo głośniejsze od standardowych ale na Continentalach z rębakiem na mokrej trawie nie mogłem nawet ruszyć z miejsca więc zaraz po zakupie je sprzedałem. Porównując głośność jest trochę ciszej niż BFG MT KM2, na suchym asfalcie super, mokrym też w terenie prawie jak MT czas pokaże jak w zimie.
Ostatnio zmieniony przez wilkor 2016-11-12, 15:46, w całości zmieniany 1 raz
A ja mam pytanie do kolegi - właściciela auta na pierwszym zdjęciu (oliwkowa drakula).
Te Coopery Discoverer AT3 to rozmiar 215/70 r16? Bez problemu pasują do naszych aut?
Co do opon które wszystkim przypadły do gustu czyli Cooper AT3, tak jak zauważyłeś są rozmiar większe od standardowych czyli 215/70r16, są to gumy o dość agresywnym bieżniku w porównaniu do general grabber czy bfg at, w moim przypadku takie gumy to konieczność bo póki co ciągnę nim bardzo często po trawie rębak o masie 1T. Gumy pasują na pewno do PH2 z felgami ET40, są sporo głośniejsze od standardowych ale na Continentalach z rębakiem na mokrej trawie nie mogłem nawet ruszyć z miejsca więc zaraz po zakupie je sprzedałem. Porównując głośność jest trochę ciszej niż BFG MT KM2, na suchym asfalcie super, mokrym też w terenie prawie jak MT czas pokaże jak w zimie.
dzieki za info. W zimie na pewno beda ok. Tak jak Ci mowilem na zlocie - moje AT daja spokojnie rade juz 4 zime, a Twoje maja nawet wiecej lamelek niz te moje, wiec moze byc tylko lepiej :)
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-11-13, 14:25, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 6 razy Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 912 Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2016-11-12, 21:34
keikan napisał/a:
A ja mam pytanie do kolegi - właściciela auta na pierwszym zdjęciu (oliwkowa drakula).
Te Coopery Discoverer AT3 to rozmiar 215/70 r16? Bez problemu pasują do naszych aut?
Jeździmy na BFG 215/70 r16 i mam pewność, że zupełnie spokojnie wejdą 215/75 r16 bez żadnych przeróbek. To i inne o tym samym rozmiarze także wejdą. Luzu w Dusterach jest dużo.
Marka: Dacia
Model: Duster Open 4x4
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2016
Dołączył: 30 Maj 2016 Posty: 49 Skąd: KCH
Wysłany: 2016-11-13, 11:42
Jestem pewien, że 215/75r16 nie wejdą. Problem będzie przy skręcie kół które będą haczyły o plastikowe elementy osłaniające nadkola, mocowanie chlapaczy.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-11-13, 14:33, w całości zmieniany 1 raz
Koledzy, a czy ktoś użytkował Continental ContiCrossContact LX (M+S) zimą?
Kupiłem auto na tych wielosezonowych oponach i póki co mam zamiar na nich jeździć zimą.
Koledzy, a czy ktoś użytkował Continental ContiCrossContact LX (M+S) zimą?
Kupiłem auto na tych wielosezonowych oponach i póki co mam zamiar na nich jeździć zimą.
Po pierwsze, producent pisze, że są to opony letnie (wielokrotnie o tym pisaliśmy). Używałem tych opon na śniegu - gdy kupiłem auto, na przełomie marca i kwietnia spadło sporo śniegu i jeździłem wówczas na tych oponach. Było w porządku. Jednak z racji na klasyfikację tych opon przez producenta, dokupiłem zimówki.
Ja przejeździłem dwie zimy w Warszawie na tych oponach - bez żadnego problemu. Tyle że dwa lata temu wg producenta były to opony wielosezonowe.
W mieście gdzie ubitego śniegu czy lodu nie masz sprawują się w miarę.
Ale w dniu wczorajszym na Roztoczu gdzie zasypało śniegiem totalnie i drogi były wyłącznie odśnieżane z zasp ale nie sypane, nie odważył bym się na nich jechać - zakupiłem zimówki Fuldy - ale i tak musiałem ograniczyć prędkość jazdy do 50 km/h bo szybciej na ubitym śniegu (nie sypane niczym) nie dało się jeździć.
dwa lata temu wg producenta były to opony wielosezonowe. .
Trzy lata (jesień 2013) temu była na ten temat dyskusja na dusterklub.pl - sprzedawcy Dacii (przynajmniej w Lublinie) mówili, że to wielosezonówki i że można nie kupować zimowek. Ktoś jednak wówczas sprawdził na stronie producenta - okazało się, że są (wówczas też już były) klasyfikowane jako opony letnie do SUV. zapewne jednak już wcześniej (luty-marzec 2013) tez opony te były określone jako letnie, bo wtedy właśnie kupiłem auto i zimówki (czego bym nie zrobił, nie mając pewności, że będą potrzebne). Jak te opony klasyfikowano wcześniej (przed 2013 r.) nie wiem, bo Dusterem jeżdżę od lutego/marca 2013.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-11-14, 13:58
tqlis napisał/a:
Koledzy, a czy ktoś użytkował Continental ContiCrossContact LX (M+S) zimą?
Kupiłem auto na tych wielosezonowych oponach i póki co mam zamiar na nich jeździć zimą.
żeby się nie powtarzać i podsumowując - da się na nich jeździć zimą , szczególnie jeśli auto ma 4x4 i nie zapuszczasz się poza dobrze utrzymane drogi, lecz każda, nawet budżetowa opona zimowa poradzi sobie lepiej od tych crossów, więc jeżdżąc dalej, szybciej i w trudniejszych warunkach warto pomyśleć o zimówkach a te używać jako letnie
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-11-14, 14:01, w całości zmieniany 2 razy
Też jestem tego zdania i tak robię - na lato M+S, na zimę prawdziwe zimówki.
Zima potrafi zaskoczyć (choćby to był tylko jeden dzień) naprawdę trudnymi warunkami. Wtedy lepiej mieć coś wyspecjalizowanego, a nie opony do wszystkiego. Jak coś jest do wszystkiego, to ... wiadomo.
W lecie trudniej o tak ekstremalne warunki, jakie potrafi zaserwować zima. Dlatego na lato wystarczą wielosezonówki.
Staropolskie przysłowie "co się odwlecze, to nie uciecze".
"Mądry Polak po szkodzie" - tego, to chciałbym akurat uniknąć.
Przekonaliście mnie i zakupię prawdziwe zimówki.
Uzasadnienie pierwszego przysłowia:
Jeżeli autem planuję jeździć 7-8 lat, to i tak przez ten okres zużyję dwa komplety. Także od wydatku i tak nie ucieknę, co najwyżej przesunę go w czasie.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-11-15, 15:16
na 7-8 lat i ok 15 tys rocznie teoretycznie te dwa komplety powinny wystarczyć na cały zakładany okres eksploatacji. Oczywiście wiele zależy od wyboru samego ogumienia i jego traktowania przez kierowcę, bo znam takich którzy co dwa sezony kupują nowe gumy
Firestone Destination Winter. Etykieta EU C,B 72.
Przejechane ok 600km, głównie po mokrym asfalcie, dziś śnieg, błoto pośniegowe, gołoledź.
Na asfalcie zaskakująco ciche, na mokrym prowadzą się pewnie. Śnieg bez najmniejszych problemów. Pierwsze wrażenia bardzo pozytywne.
_________________ Po pięciu latach z sympatyka stałem się użytkownikiem....
Takie coś mi dzisiaj przyszło ze sklepu oponiarskiego:
Wybierz opony letnie, jeśli:
• jeździsz głównie w mieście,
• jeździsz mało, do 5-6 tysięcy kilometrów rocznie,
• jeździsz przez cały rok na oponach letnich lub zimowych,
• jeździsz spokojnie.
Wybierz opony całoroczne, jeśli:
• potrzebujesz maksymalnego poczucia bezpieczeństwa
• jeździsz głównie poza miastem lub w trybie mieszanym,
• jeździsz więcej niż 5-6 tysięcy kilometrów rocznie
• jeździsz dynamicznie.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-03-06, 17:12
opona letnia zimą fatalnie hamuje, więc biorąc pod uwagę,że w ruchu miejskim hamuje się dość często - lepiej już zainwestować w wielosezonowe
Ok, czuję się wywołany do tablicy. Powiem krótko - na Nokianach Weatcherproof przelatałem już 30 tysięcy kilometrów. Czy polecam?
TAK!
Zima - bajka, jak na zimówkach
Lato - bardzo dobre zachowanie.
Spalanie minimalnie mniejsze niż na letnich goodyearach duragrip co świadczy o niezłych oporach toczenia.
Dobrze dają radę zarówno na mokrym asfalcie, błocie pośniegowym i rozgrzanej autostradzie.
Jak ktoś chce więcej szczegółów zapraszam:
http://www.motostat.pl/me.../stats/id/74521
Pytanie gdzie były wyprodukowane opony? W Internecie użytkownicy narzekają na opony nokian produkowane w w Rosji. Sam zastanawiam sie nad oponami wielosezonowymi nokian lub verdenstein. Dałem sobie czas na wybór 2 tyg.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum