Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: jas_pik
2016-07-01, 13:34
Kamera samochodowa czyli rejestrator jazdy
Autor Wiadomość
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2017-02-13, 21:18   

route2000 napisał/a:
Pierwszy link nie działa...


A to dziwne, bo mi otwiera. Sprawdzę. Edit: Pani Skylar Grey upomniała się o prawa autorskie :-P

route2000 napisał/a:
źle masz ustawioną datę w kamerce, bo jest ustawione na następny dzień na Walentynki.


Musiało się wczoraj nacisnąć raz za dużo :-D

gregorisan napisał/a:
z tym dźwiękiem z Mio jest jakiś problem


Czy ja wiem czy problem? W tym ich programie odtwarza wszystko, jest darmowy, więc nie naciągają na nic :-)
_________________

Ostatnio zmieniony przez arczi_88 2017-02-13, 22:03, w całości zmieniany 2 razy  
 
Martens 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 468
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-02-19, 22:15   

Czy ktoś z Was używał może tego ustrojstwa: BLAUPUNKT BP 2.0 FHD. Opinie w necie nawet niezłe (oczywiście ze świadomością relacji jakość/cena), ale wolałbym usłyszeć coś od praktyka z naszego forum.
 
ArcadioSF 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 16V SCe Lauréate
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 24 Lip 2015
Posty: 78
Skąd: SZ, SG, SO, SZY
Wysłany: 2017-02-19, 23:43   

Gdyby ktoś był zainteresowany Mio MiVue R30 to musi się pośpieszyć z zakupem, bo ze względu na niewielkie zainteresowanie (głównie spowodowane ceną), importer wycofuje ten model z polskiego rynku, a cały stan magazynowy przekazał do sprzedaży w Media Expert.

W związku z tym, można jeszcze je znaleźć w niektórych sklepach Media Expert w cenie o 220zł niższej niż sugerowana cena importera (449zł zamiast 669zł).

Ja zdążyłem sobie kupić :-D
Ostatnio zmieniony przez ArcadioSF 2017-02-19, 23:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-02-19, 23:47   

Nie dziwne że tego nikt nie chce kupić
Za 400 zł kupiłem http://www.media-tech.eu/...y-obrazu/MT4058
posiada kamera cofania , gps ,andrioida i 2 razy większy ekran
 
ArcadioSF 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 16V SCe Lauréate
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 24 Lip 2015
Posty: 78
Skąd: SZ, SG, SO, SZY
Wysłany: 2017-02-20, 08:37   

Zależy co komu jest potrzebne.

Od dłuższego czasu przyglądałem się chyba wszystkim modelom kamer w lusterku jakie są odstępne na polskim rynku. Przejrzałem dziesiątki nagrań z kamer na YouTube. Wyciągnąłem następujące wnioski:

No name'y odpadły w przedbiegach
ORLLO i XBlitz - przeciętna jakość obrazu oraz za krótko są na rynku by coś o nich konkretnego znaleźć w internecie
MediaTech - również nie powala jakością obrazu, a dodatkowo ma sporo niepochlebnych opinii w internecie. Poniżej fragment recenzji z Komputer Świata:

Kod:
Obraz uzyskany z kamery głównej wystarczy do identyfikacji sytuacji na drodze. Identyfikacji - bo odczytanie numerów rejestracyjnych auta z odległości kilkunastu metrów nie jest możliwe. Niestety, wielozadaniowość urządzenia sprawia, że musiano zastosować kompresję i przepływność, która pozwoliłaby na zapis płynnego obrazu z obydwu źródeł. Kompromis sprawił, że obraz odstaje jakością od najlepszych w tej branży. Obraz rejestrowany przez kamerę główną pomimo wysokiej rozdzielczości ma małą szczegółowość, jest po prostu nieostry. Kolejnym problemem jest mały zakres dynamiki matrycy światłoczułej. Podczas słonecznej pogody zarówno niebo, jak i rejestracje aut były wypalone - na obrazie widoczne były jako białe plamy. Tylna kamera wcale nie jest lepsza, jednak w przypadku funkcji cofania w zupełności wystarcza.


DOD RX8W - taaaa... to jest sprzęt klasa... bije wszystkie inne pod każdym względem. Niestety pod względem ceny również (ok. 1000zł) :-(
Mio MiVue R30 - szklana optyka, rozdzielczość 2304 x 1296, HDR, WDR, możliwość założenia filtra polaryzacyjnego, dobra jakość wykonania. Poniżej fragment dotyczący jakości obrazu również z Komputer Świata

Kod:
Rejestrator został wyposażony w jasny (F2.2), szerokokątny obiektyw (130 stopni). Maksymalna rozdzielczość rejestrowanego nagrania wynosi 2304 x 1296 pikseli. Dodam, że zamontowany obiektyw pozwala na rejestrację filmów w rozdzielczości Extreme HD 1296p. Producent wykorzystał funkcję De-warp, która sprawia, że do minimum ograniczony jest efekt rybiego oka przy zachowaniu bardzo szerokiego kąta widzenia. W efekcie mamy wysokiej jakości, bogaty w szczegóły obraz.


Mi bardziej zależało na jakości obrazu niż zbędnych ficzerach (nawigację i kamerę cofania mam oryginalnie w samochodzie). Do tego Mio ma wieloletnie doświadczenie w produkcji rejestratorów samochodowych. Po podsumowaniu wszystkich za i przeciw wyszło mi Mio MiVue R30.

BTW, Mio MiVue R30 ma wyświetlacz 4,3", natomiast MediaTech MT4058 5". Gdzie tu jest ten ekran dwa razy większy?
Ostatnio zmieniony przez ArcadioSF 2017-02-20, 08:44, w całości zmieniany 3 razy  
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-02-20, 08:48   

Martens napisał/a:
Czy ktoś z Was używał może tego ustrojstwa: BLAUPUNKT BP 2.0 FHD.

Też o nim myślałem, ale filmiki zamieszczone w sieci nie powalają - jakość nagrań słaba. Nawet przy dobrym oświetleniu ciężko odczytać tablice rejestracyjne. Jak za cenę niespełna 200 zł to raczej nie warto inwestować w ten model. Lepiej dołożyć 100 zł i kupić coś lepszego.
_________________
enjoy the silence
Ostatnio zmieniony przez gregorisan 2017-02-20, 08:55, w całości zmieniany 2 razy  
 
Martens 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 468
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-02-20, 19:12   

gregorisan napisał/a:
Lepiej dołożyć 100 zł i kupić coś lepszego.


Ale co? Masz jakąś sugestię?
 
robk1 



Marka: Renault > Dacia
Model: Laguna > N Sandero Stepway
Silnik: 2.0 > 0.9
Rocznik: 2007 > 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2016
Posty: 78
Skąd: PL
Wysłany: 2017-02-20, 19:55   

A ja zastanawiam się nad MIO Mivue 600 Drive oglądałem za 339, ale jeszcze szukam.
_________________
Pozdrawiam
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2017-02-20, 21:40   

tak nagrywa MIO 538 w pochmurny dzień :), jak ktoś chce obejrzeć nocne mogę podesłać :) Film
Ostatnio zmieniony przez fotorobart 2017-02-20, 21:43, w całości zmieniany 2 razy  
 
Osfald 



Marka: VW
Model: ARTEON
Silnik: 2.0 TSI
Rocznik: 2019
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 46
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-03-11, 20:27   [MANUAL] Wsteczny rejestrator wideo w Sandero Stepway

UWAGA!!!
1. Jeśli nie miałeś w ręce podstawowych narzędzi mechanicznych czy lutownicy, nie masz dość cierpliwości do wykonywania precyzyjnych prac manualnych, nie wyspałeś się, a co najważniejsze sam wysoko oceniasz swoje zdolności do psucia różnych rzeczy, daj sobie spokój z samodzielną instalacją i zleć to komuś z doświadczeniem w elektronice/elektryce samochodowej. NIE ODPOWIADAM ZA ŻADNE SZKODY SPOWODOWANE JAKIMKOLWIEK WYKORZYSTANIEM TEGO MANUALA!
2. ODŁĄCZ AKUMULATOR!!! Będziesz podłączał się do wiązki elektrycznej.

Życzę owocnej pracy! :)



NOTKA PRAWNA

Nie wiem jakie zwyczaje panują na tym forum (a publikuję także na kilku innych), nie rozmawiałem także na ten temat z kimkolwiek z administracji więc standardowo dorzucam w swoich manualach notkę prawną:

1. Wszystkie zamieszczone materiały są chronione prawami autorskimi.
2. Udostępnione materiały można przeglądać dla własnej rozrywki i informacji.
3. Za wyjątkiem, gdy stwierdzono inaczej, żaden z zamieszczonych materiałów ani jego część nie może być: kopiowana, modyfikowana, dystrybuowana, publikowana, ładowana, wyświetlana, utrwalana ani wykorzystywana w żadnej formie i przy użyciu żadnych środków elektronicznych, mechanicznych, fotograficznych, rejestrujących, bez uprzedniego pisemnego zezwolenia autora.
4. Zabronione jest rozpowszechnianie opracowań zamieszczonych materiałów, powielanie lub rozpowszechnianie szaty graficznej lub jej elementów niezależnie od przyczyn lub celu takiego rozpowszechniania. Zabronione jest umieszczanie tych materiałów lub ich części na jakimkolwiek innym serwerze.
5. Zabronione jest umieszczanie odesłań do serwisu w taki sposób, aby utrudnione lub niemożliwe było poznanie źródła pochodzenia materiałów.

Jednocześnie proszę o decyzję administracji czy zechce zostawić na forum ten manual czy nie. Nie będzie publikowany przeze mnie nigdzie poza tym forum.


1. WSTĘP

Ponieważ ostatnio szukałem i znalazłem na tym forum pomoc w zakresie instalacji elektrycznych to w ramach podziękowania, w imieniu szwagierki, posiadaczki Dacii Sandero Stepway z roku 2009, która poprosiła mnie o instalację i podłączenie w jej samochodzie kamery rejestrującej obraz za pojazdem, przygotowałem ten krótki manual opisujący montaż.

O potrzebie rejestracji obrazu z przodu i z tyłu samochodu niejeden(na) z Was już pewnie się przekonał kiedy trzeba było przekonywać policję o własnej niewinności lub wskazać winowajcę kolizji/stłuczki. Także u szwagierki było to powodem instalacji drugiej kamery, patrzącej za samochód.

W manualu skupiłem się głównie na wskazaniu sposobu estetycznego montażu mechanicznego kamery tylnej oraz podłączenia jej pod instalację zasilającą. Całość oczywiście można zrobić szybciej i taniej przyczepiając po prostu kamerę do tylnej szyby przyssawką, a przewody upychając gdzieś po kątach. Jednak ja lubię kiedy wszystko jest dobrze zamocowane, a przewody są pochowane i nie dyndają. Ponadto kamera moim sposobem jest zamocowana do połaci dachowej, a nie do tylnej szyby dzięki czemu nie połamiemy przewodów przy zamykaniu i otwieraniu klapy. Wyeliminowana została oczywiście przyssawka.

Jeśli chodzi o kamerę przednią to jest przytwierdzona do szyby fabryczną przyssawką. Przewód poszedł nad podsufitkę i schodzi prawym przednim słupkiem do deski, następnie za schowkiem trafia do tunelu środkowego gdzie znajduje się gniazdo zapalniczki, do gniazda wsadzony jest typowy zasilacz 12V/5V. W przypadku kamery przedniej nie ma za bardzo o czym robić manuala :)


2. CZEGO POTRZEBUJEMY?

Oczywiście potrzebujemy kamery wraz z uchwytem i zasilaczem. Szwagierka wybrała do Dacii na przód i na tył 2 sztuki G1WH, taniego i dobrego rejestratora FullHD. Rejestrator ten zasilany jest przez gniazdo miniUSB, a więc prądem o napięciu 5V. Ważne aby wybrać sobie czy napięcie zasilające kamerę ma pojawiać się kiedy włączymy zapłon, akcesoria czy też ma być stale obecne (np. w celu rejestracji obrazu kiedy samochód jest zaparkowany). W tym przypadku rejestrujemy obraz tylko po włączeniu zapłonu, a więc szukałem przewodów które mogłyby dostarczyć napięcie 12V po zapłonie. Po zaniku napięcia (przekręceniu kluczyka do pozycji 0) kamery automatycznie wyłączają się. Dalsza część manuala pokazuje m.in. modyfikację uchwytu kamery G1WH i jej zasilacza ale podane metody można przenieść na zbliżone konstrukcyjnie modele.

Ponadto potrzebne będą:

1. Nitonakrętki M5 - potrzebna jest 1 sztuka ale na wszelki wypadek weźcie sobie kilka, kosztują grosze:



2. Nitownica do nitonakrętek lub przyrząd własnej roboty do ich zagniatania - pokażę w dalszej części manuala. Ze względu na cenę nie ma sensu kupować nitownicy do zamontowania 1 nitonakrętki:



3. Śruby M5, z łbem 6-kątnym, o długości 60mm - wystarczy 1 sztuka, chyba, że robimy przyrząd do zagniatania nitonakrętek własnej roboty to wtedy 2 sztuki:



4. Podkładka z otworem 5mm - do budowy przyrządu do zagniatania nitonakrętek własnej roboty.
5. 3 nakrętki M5 - do budowy przyrządu do zagniatania nitonakrętek własnej roboty.
6. Nakrętka M5 z szerokim kołnierzem - do budowy przyrządu do zagniatania nitonakrętek własnej roboty:



7. Opaski zaciskowe (trytki).
8. Taśma izolacyjna.
9. Szybkozłączki instalacyjne (czerwone!) na przewody 18AWG:



Gdzie kupić szybkozłączki? Dosłownie wszędzie :) Są w sklepach motoryzacyjnych, elektrycznych, budowlanych oraz hipermarketach takich jak Jula, Castorama, LeroyMerlin, Praktiker... Jak montować takie szybkozłączki? Na YT macie wiele filmików, np.:

https://www.youtube.com/watch?v=zxt3LVpvjcw
https://www.youtube.com/watch?v=WFdVkSaHRpU

Alternatywą dla bardziej ambitnych jest rozcinanie izolacji i lutowanie przewodów.

10. Wiertarka/wkrętarka z wiertłami 4mm, 5mm i 7mm.
11. Nóż i obcinaczki do przewodów elektrycznych.
12. Śrubokręt TORX T20.
13. Klucz płaski 8mm i nasadowy 8mm.
14. Szczypce do rozpinania spinek lub plastikowy łomik przeznaczony do tego celu. Ja używam takich:



15. Lutownica do przylutowania przewodów zasilających 12V do płytki zasilacza oraz bezpiecznika topikowego 2A.
16. Bezpiecznik topikowy 2A i krótkie kawałki przewodów (10cm) o przekroju 18 lub 20 AWG (około 0,5mm2).
17. Koszulki termokurczliwe (średnice 35 i 8mm) oraz zapalniczka do podgrzania koszulek.


3. INSTALACJA

Jeśli ktoś ma nitownicę do nitonakrętek może opuścić ten akapit. W innym przypadku przystępujemy do przygotowania odpowiedniego przyrządu. Na początek zakładamy do wiertarki wiertło 5mm i rozwiercamy nim 3 nakrętki M5, tak aby śruba M5 przechodziła przez nie luźno. Zbyt duży luz jest niewskazany! Dlatego zalecam wiertło 5mm. Nakrętki te utworzą na śrubie tulejkę dystansową. Następnie składamy przyrząd - kolejno od łba śruby M5 patrząc: nakręcamy nakrętkę z szerokim kołnierzem, wsuwamy 3 rozwiercone nakrętki, na nie układamy podkładkę, a na koniec nakręcamy nitonakrętkę. Całość tworzy coś takiego:



Jak tego używamy pokazano tu:

https://www.youtube.com/watch?v=-wmpASZYat8

Gdyby w bagażniku było fabryczne gniazdo zapalniczki nie byłoby problemu z podłączeniem zasilacza. Niestety w Sandero Stepway nie ma go więc następnym krokiem będzie wybebesznie zasilacza kamery, celem pozyskania płytki z elektroniką. W tym celu odkręcamy w przedniej części zasilacza główkę, pod którą znajduje się bezpiecznik:



Następnie przecinamy naklejki i rozpoławiamy obudowę małym płaskim narzędziem, najlepiej przeznaczonymi do tego celu otwierakami plastikowymi lub zwykłym śrubokrętem. Wewnątrz znajduje się płytka zasilacza (przetwornica step down DC/DC). Z jednej strony płytka ma dolutowany długi przewód miniUSB, podający do kamery prąd o napięciu 5V, a z drugiej przewody połączone z blaszką i sprężynką, które poprzez pokazany wcześniej bezpiecznik, podają na wejście płytki zasilacza prąd o napięciu 12V z gniazda zapalniczki. Przewodu miniUSB nie ruszamy, usuwamy natomiast, pamiętając gdzie jest +, a gdzie -, obie żyły łączące płytkę z blaszką i sprężynką. W ich miejsce wlutowujemy nasze przewody. Na przewodzie łączącym z + zasilania montujemy bezpiecznik (wkładka topikowa) 2A za pomocą lutowania. Oryginalny bezpiecznik jest duży i warto go zastąpić mniejszą wkładką 20mm, którą można dostać w każdym sklepie z częściami elektronicznymi/elektrycznymi:



Na zalutowany bezpiecznik nasuwamy koszulkę termokurczliwą i podgrzewamy ją.

Mając tak przygotowany zasilacz izolujemy go w całości (wraz z bezpiecznikiem) taśmą, tak aby zostały na zewnątrz tylko przewody. Po zaizolowaniu taśmą całość wkładamy do koszulki termokurczliwej (o średnicy co najmniej 35mm) i podgrzewamy obkurczając koszulkę.

Przystępujemy teraz do rozebrania uchwytu kamery G1WH. Luzujemy całkowicie nakrętkę usztywniającą przegub kulowy uchwytu i wyciągamy kulkę z przegubu. Część z przyssawką jest już niepotrzebna. Natomiast cześć, która wchodzi w gniazdo kamery (wraz z nakrętką przegubu) zachowujemy celem przeróbki i późniejszego połączenia z dachem Dacii. Przeróbka polega na powiększeniu wiertłem 5mm otworu, który znajduje się na dnie kulistej panewki przegubu i wklejeniu w ten otwór śruby 5mm, uprzednio pozbawionej łba:



UWAGA!
W starszych kamerach G1WH uchwyt miał inaczej rozwiązany przegub kulisty, tz. kulka przegubu była wykonana na części łączącej się kamerą. W nowych kamerach kulka jest odwrotnie, tz. kulka jest wykonana razem z przyssawką, a panewka jest z częścią łącząca się z kamerą. Manual dotyczy przeróbki nowego typu uchwytu! Stary typ można przerobić podobnie, nawiercając kulkę, ale nie będzie to już tak estetyczne.


Udajemy się do samochodu. Otwieramy klapę bagażnika i zerkamy na podsufitkę. W Sandero Stepway środkowy pas tylnej kanapy przechodzi częściowo po lewej stronie dachu. Podczas kiedy pas jest nieużywany jego końcówka zwisa i dynda. Aby temu zapobiegać producent przewidział magnetyczny uchwyt, do którego końcówkę pasa możemy przyczepić (przynajmniej taka jest moja interpretacja :D ). To właśnie ten uchwyt posłuży nam jako element mocowania kamery tylnej. Posługując się szczypcami do rozpinania spinek wyciągamy z dachu wspominany uchwyt magnetyczny oraz znajdującą się obok środkową spinkę podsufitki, co ułatwi przeprowadzenie przewodu. W otworze, który pozostał w dachu po uchwycie magnetycznym zamocujemy nitonakrętkę. W tym celu zakładamy do wiertarki wiertło 7mm i powiększamy otwór uważając aby wiertło nie wpadło do środka i nie oparło się o górną blachę dachu. Trzeba pamiętać, że otwór ten ma około 6,5mm średnicy więc jego powiększenie do 7mm to dosłownie chwilka. Nie trzeba używać prawie żadnej siły. Otwór pokrywamy za pomocą pędzelka cynkiem w płynie, który zabezpieczy brzegi blachy przed korozją. Można użyć oczywiście innych specyfików antykorozyjnych, otwór nie jest widoczny więc nie musi to być wykonane bardzo estetycznie, a jedynie skutecznie. W tak przygotowany otwór wkładamy naszą nitonakrętkę wraz z przyrządem do jej zagniatania. Łeb śruby naszego przyrządu wkładamy do nasadki 8mm i dociskamy do dachu, a drugą ręką, za pomocą klucza płaskiego 8mm, obracamy nakrętkę kołnierzową na śrubie. Nasadka musi blokować obrót śruby. Przy takim ustawieniu nitonakrętka jest ściskana i zagniatana na brzegach otworu. Wyczuwając wzrost oporu przy obracaniu nakrętki kołnierzowej sprawdzamy czy nitonakrętka siedzi już dobrze ciągnąc za śrubę. Jeśli jest OK to wykręcamy śrubę z nitonakrętki. Tym sposobem mamy gwint w dachu gotowy na przyjęcie uchwytu kamery.

Przenosimy teraz nasz wzrok niżej. Po lewej stronie bagażnika mamy plastikowy parapet w którym jest lampka oświetlenia bagażnika. Parapet ten zamocowany jest 3 śrubami z łbem TORX T20 oraz 4 spinkami (nie są widoczne). Po pierwsze wyciągamy lampkę podważając ją płaskim narzędziem na jednym krótszych boków. Z wyciągniętej lampki wyczepiamy złączkę elektryczną. Teraz odkręcamy 3 śruby mocujące parapet i ciągniemy go z wyczuciem, tak aby rozpięły się 4 spinki. Parapetu całkiem nie zdemontujemy bo przechodzi przez niego pas bezpieczeństwa ale bez problemu odłożymy go na podłogę bagażnika tworząc sobie swobodny dostęp do tylnego lewego słupka i wiązki elektrycznej w nim umocowanej. Wiązkę musimy wyczepić z jej uchwytów aby móc swobodnie na niej pracować. Uwolnioną wiązkę delikatnie pozbawiamy wierzchniej izolacji na odcinku około 10cm. W rozcięciu szukamy żyły w kolorze żółtym i czarnym (plus po zapłonie i masa). Do wspomnianych żył we wiązce podłączymy się dwoma żyłami naszego zasilacza za pomocą szybkozłączek. Pamiętajmy przy tym aby wybrać żyłę czarą o średnicy zbliżonej do tej, którą mają przewody z zasilacza:



Po włączeniu się w obwód elektryczny całą wiązkę taśmujemy tak jak zrobiła to fabryka, taśmą izolacyjną, i układamy z powrotem w uchwytach. Zasilacz umieszczamy w tylnym lewym słupku mocując go za pomocą opasek zaciskowych do wiązki i jej uchwytów. Wprowadzamy teraz przewód z końcówką miniUSB pod podsufitkę odginając ją przy tym lekko. Końcówką celujemy w otwór podsufitki gdzie będzie zamocowany uchwyt naszej kamery. Przez otwór wyciągamy dosłownie 5cm przewodu razem z końcówką. Nadmiar zwijamy i magazynujemy w słupku obok zasilacza. Dołożoną wiązkę przyczepiamy do wiązki fabrycznej opaskami zaciskowymi:



Na tym etapie możemy już założyć z powrotem na swoje miejsce plastikowy parapet, uważając aby chwyciły spinki oraz aby przewód lampki przeszedł przez jej otwór w parapecie, i zadbać o prawidłowe ułożenie uszczelek otworu bagażnika na parapecie i na brzegu podsufitki. Parapet przykręcamy 3 śrubami TORX i instalujemy lampkę oświetlenia bagażnika uprzednio podłączając ją do wtyczki.

Przenosimy się z powrotem w jakieś wygodne miejsce. Rozbieramy na części nasz uchwyt magnetyczny. W tym celu podważając na około śrubokrętem wyciągamy magnes w czarnej tulejce z jasnej plastikowej obudowy. Magnes nie będzie już potrzebny. W obudowie, na dnie otworu po magnesie jest jeszcze mniejszy otworek, który powiększamy do średnicy 5mm. Od góry obcinamy dwa plastikowe wąsy obudowy oraz wykonujemy nożykiem lub pilniczkiem lub wiertłem 4mm małe wybranie pod wyjście przewodu do kamery, tak aby uzyskać w rezultacie:



Składamy teraz komponenty naszego uchwytu w całość otrzymując w efekcie:



Wracamy do samochodu i przykręcamy cały uchwyt do dachu pamiętając o przełożeniu przewodu do kamery. Nie zapominamy o wciśnięciu na swoje miejsce środkowej spinki podsufitki. W efekcie mamy pięknie zamocowaną kamerę tylną:






4. URUCHOMIENIE

Instalujemy kamerę w chwycie, podłączamy wtyczkę do kamery, przekręcamy kluczyk do pozycji zapłon i obserwujemy rozpoczęcie nagrywania. Konfigurację kamery każdy przeprowadzi już pod własne potrzeby. Miejsce montażu kamery (z boku, a nie na środku) wybrałem tak aby minimalnie zasłaniała nam widok przez tylną szybę. Powoduje to jednak konieczność lekkiego jej obrócenia w osi pionowej tak aby pole widzenia pokrywało się z krawędziami szyby klapy bagażnika.


I to w zasadzie wszystko :)
Życzę bezawaryjnego rejestrowania od tyłu :D

Edit: oczyściłem aby był gotowiec
_________________
Ostatnio zmieniony przez jas_pik 2017-03-17, 10:16, w całości zmieniany 4 razy  
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-03-22, 19:05   

Takie pytanko do właścicieli kamerek z logo Mio.
Macie takie coś, że przy włączeniu silnika przed całkowitym włączeniem kamerki i co za tym idzie rozpoczęciu nagrywania rejestrator przełącza się Wam w tryb pamięci masowej - tak jakby był podłączony do komputera kabelkiem USB ?
Bo u mnie coś takiego co jakiś czas występowało - teraz już zanim uruchomię silnik to odczekam aż zacznie nagrywać i dopiero wtedy włączam silnik. W ten sposób wszystko jest OK.
Mam Mio C320.
Martens - choćby własnie Mio C320 lub Navitel R600. Z innymi nie miałem do czynienie - w obu przypadkach koszt w okolicach 300 zł.
_________________
enjoy the silence
Ostatnio zmieniony przez gregorisan 2017-03-22, 19:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2017-03-22, 19:15   

A jak to się objawia? U mnie przy uruchamianiu jak dostanie prądu to: welcome >> komunikat, którego nigdy nie zdążę przeczytać >> komunikat o rozpoczynaniu nagrywania i heja. Nie zależnie od tego kiedy włączę silnik zawsze wygląda to tak samo.
_________________

 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-03-22, 19:30   

Przekręcam kluczyk - kamerka się uruchamia i zanim zacznie nagrywać mija kilkanaście sekund. Jak w tym czasie uruchomię silnik to przełącza się w tryb USB. Ale nie zawsze jest taki objaw - także nie wiem od czego to może być zależne :-/
Teraz to czekam, aż zacznie nagrywać i dopiero uruchamiam silnik.
_________________
enjoy the silence
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2017-03-22, 19:35   

No to czegoś takiego nie mam. W instrukcji nic o tym nie pisze? Może trzeba pogrzebać w ustawieniach?
_________________

 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-03-22, 19:57   

arczi_88 napisał/a:
W instrukcji nic o tym nie pisze? Może trzeba pogrzebać w ustawieniach?

Nie - nic na ten temat nie ma. Teraz sprawdzałem. Od chwili włączenia do rozpoczęcia nagrywania mija 11 sekund. Jak w tym własnie czasie uruchamiam silnik to jest ta "usterka". Taka upierdliwość. Może to kwestia ładowarki albo coś nie tak z gniazdem od zapalniczki.
_________________
enjoy the silence
 
ArcadioSF 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 16V SCe Lauréate
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 24 Lip 2015
Posty: 78
Skąd: SZ, SG, SO, SZY
Wysłany: 2017-03-22, 20:01   

Ja również nie mam.

Po przekręceniu klucza, włącza się kamera, pojawia się pomarańczowe tło z logo "Mio", zagra "muzyczka" i kamera zaczyna nagrywanie. Całość - od włączenia do rozpoczęcia zapisu - trwa ok. 5 sekund.
Ostatnio zmieniony przez ArcadioSF 2017-03-22, 20:02, w całości zmieniany 2 razy  
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2017-03-22, 20:11   

a ja dziś zamówiłem MIO MiVue 658 TOUCH do drugiego autka :)
będą dwa 538 i 638 :-D
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2017-03-22, 20:17   

gregorisan napisał/a:
Od chwili włączenia do rozpoczęcia nagrywania mija 11 sekund.


Przespacerowałem się do garażu, u mnie czas mniej więcej podobny ale nie dzieje się nic niepokojącego nawet przy odpaleniu auta od razu, bez czekania.
_________________

 
FocuS83 


Marka: Lexus
Model: CT200h
Silnik: HSD
Rocznik: 2018
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 33
Skąd: Legnica
Wysłany: 2017-04-28, 07:38   

Przymierzam się do zakupu rejestratora jazdy. Jako, że nie chcę mieć na szybie żadnych urządzeń myślę o zakupie Media-Tech MT4058.

Tu moje pytanie do Was - czy ktoś ma takie urządzenie? A jeżeli tak to czy mógłby wrzucić zdjęcie jak to wygląda w samochodzie? Czy zajmuje dużo miejsca?

Zdaję sobie sprawę z wad tego sprzętu, ale do ewentualnego udowodnienia czyjej winy przy kolizji film nagrany tą kamerką w zupełności wystarczy.
 
ArcadioSF 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 16V SCe Lauréate
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 24 Lip 2015
Posty: 78
Skąd: SZ, SG, SO, SZY
Wysłany: 2017-04-28, 09:00   

Jeśli jesteś zainteresowany to mogę wrzucić zdjęcie mojego Mio MiVue R30.
Gabarytowo chyba są podobne z MT4058.
 
FocuS83 


Marka: Lexus
Model: CT200h
Silnik: HSD
Rocznik: 2018
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 33
Skąd: Legnica
Wysłany: 2017-04-28, 09:12   

Gabarytowo są bardzo podobne. Byłbym bardzo wdzięczny za zdjęcie ;-) I z góry dziękuje :-)
 
ArcadioSF 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 16V SCe Lauréate
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 24 Lip 2015
Posty: 78
Skąd: SZ, SG, SO, SZY
Wysłany: 2017-04-28, 12:22   

Niestety pogoda nie jest najlepsza. W słońcu i przy suchej szybie kamerę widać bardziej, ale jak ktoś o niej nie wie, to raczej jej nie zauważy.

Link do zdjęć w większej rozdzielczości: https://goo.gl/photos/QShSqH1FoNyyk11n6

DSC_0032_1024.jpg
Plik ściągnięto 24 raz(y) 123,05 KB

DSC_0033_1024.jpg
Plik ściągnięto 29 raz(y) 76,46 KB

DSC_0034_1024.jpg
Plik ściągnięto 22 raz(y) 78,7 KB

DSC_0035_1024.jpg
Plik ściągnięto 28 raz(y) 73,14 KB

Ostatnio zmieniony przez ArcadioSF 2017-04-28, 13:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
FocuS83 


Marka: Lexus
Model: CT200h
Silnik: HSD
Rocznik: 2018
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 33
Skąd: Legnica
Wysłany: 2017-04-28, 12:43   

Jeżeli dodawałeś zdjęcie to niestety nic nie widzę :roll:

Najbardziej interesuje mnie zdjęcie jak to wygląda w środku samochodu.
 
ArcadioSF 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 16V SCe Lauréate
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 24 Lip 2015
Posty: 78
Skąd: SZ, SG, SO, SZY
Wysłany: 2017-04-28, 13:12   

Napisz dokładnie jakie byś chciał ujęcia, to zrobię i wstawię.

EDIT---

Zdjęcia, o które prosiłeś.

Górna krawędź lusterka jest równo z górną krawędzią zasięgu wycieraczki. Ja mam 184 cm i fotel w najniższym położeniu i pomiędzy dolną krawędzią lusterka, a poziomą linią mojego wzroku jest parę cm luzu.
Jeśli Ty masz 192 cm i fotel w górnym położeniu to prawie na pewno miałbyś lusterko na poziomej linii wzroku.
Oczywiście to tylko przypuszczenia i dotyczą Dokkera.

DSC_0041_1024.jpg
Plik ściągnięto 59 raz(y) 69,26 KB

DSC_0042_1024.jpg
Mniej więcej widok z perspektywy kierowcy.
Plik ściągnięto 66 raz(y) 95,96 KB

Ostatnio zmieniony przez ArcadioSF 2017-04-28, 17:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
brzuch0 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 w benzynie
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 27 Maj 2016
Posty: 214
Skąd: Tychy
Wysłany: 2017-05-02, 08:22   Zakup kamery do samochodu do ok 300 -400zł

Szukam kamery do dacii. Moja obecną zakupiłem u chinoli ( G1WC ),ale filmy z niej są dla mnie mało zadowalające ,zatem szukam czegoś lepszego.
Ostatnio zmieniony przez brzuch0 2017-05-02, 08:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne