Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1061 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2017-03-10, 14:59
DrOzda napisał/a:
Ale to ma znaczenie choćby to jak samochód zachowuje się na drodze i jak komfortowo podróżuje się na dłuższych dystansach. Po co Renault oferowało w takim razie poprzedniego Espace zamiast po prostu ometkować tą nazwą siedmioosobowe Kangoo ?
W końcu według Ciebie klienta to nie powinno obchodzić , ma taką samą liczbę siedzeń równie obszerne wnętrze .... podobnie Ford jakoś nie rezygnuje z Galaxy czy S-Maxa mając w portfolio tak genialny pojazd jak Tourneo Grand Connect ...
pomiedzy S-max, C-max, Connect i galaxy są różnice w wielu cechach. (jak choćby moce dostępnych silników, ilość dostępnych automatyzacji i systemów wsparcia kierowcy) Wszystkie się dobrze sprzedają, po prostu każdy wybiera sobie takie cechy które mu odpowiadają. Ale te auta są bardzo podobne gabarytowo i w zasadzie wszystkie są w tym samym segmencie.
,....ale i tak jestem zdania że najlepsza była multipla ( jeśli chodzi o wygodę pasażerów) . 6 pełnowymiarowych siedzeń, z tyłu miejsca jak w autobusie. Jak dobrze pamiętam nawet tylne fotele miały regulowane oparcia. Co prawda był mały bagażnik ale pasażerowie nie ściskali się.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-03-11, 07:02
Podwyżka cen na Lodgy niebezpiecznie zbliża Dacię do Fiata Doblo.
Z ciekawości zapytałem w Fiacie o cenę doblo 1.4 benz 95 km (silnik Fire bardzo dobry do LPG regulacja zaworów w ASO 300 zł) i dają od ręki 13 tys. rabatu od ceny katalogowej. Nie dotyczy demo tylko wozu do produkcji. Za demo (jeśli trafić taki w sam raz dla nas) rabaty jeszcze większe. Przy konfiguracji Lodgy Laureat/Doblo Easy plus porównywalne dodatki wychodzi tak:
5 os. Lodgy Sce 100 km. ok. 48 tys./ Doblo ok. 56 tys.
7 os. Logdy Sce 100 km. ok 50 tys./ Doblo ok. 58 tys.
W Doblo są bardzo drogie dodatki np. relingi 900 zł, światła przeciwmgielne 700 zł. Jeśli czegoś nie chcemy można różnicę Lodgy/Doblo zmniejszyć do ok. 6-7 tys.
Za to Doblo jest dużo obszerniejsze w środku, idealnie zabezpieczone antykorozyjnie, łatwiejsze do sprzedaży i ma silnik pod LPG bez żadnych cudów przy serwisie...
Lodgy jest zwinniejsza, łatwiejsza w parkowaniu, sylwetka bardziej osobowa niż towarowa, prawdopodobnie nieco mniej pali. Hm...
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Tak, ale w kategoriach pomiędzy kombivanem (Dokker), a minivanem (Lodgy) różnica jest niewielka - choć, nie przeczę, jest.
Natomiast klasa cenowa jest jak najbardziej ta sama.
Zresztą samemu wpierw myślałem o Lodgy. Wybrałem Dokkera z powodu:
1. półki nad głową kierowcy
2. przesuwnych drzwi bocznych
3. skrzydłowych drzwiach tylnych
4. standardowym relingom
5. brzydkim lampom z tyłu w Lodgy (bardzo nie podobają mi się te "cycki" wcinające się w pokrywę bagażnika)
6. ogólnie bryła Dokkera wydaje mi się optycznie lżejsza
Za Lodgy były następujące argumenty:
1. ładniejsze wykończenie tylnych miejsc (boczek drzwi zasłania całe drzwi i nie widać blachy)
2. 7 miejsc
Po podsumowaniu wszystkich "za" i "przeciw" wyszedł mi "Dokker".
W końcu ja z tyłu nie jeżdżę, a teściowie mogą pojechać komunikacją zbiorową.
Kazdy bierze to co mu pasuje ;)
Lodgy jest mniej podatna na podmuchy niż doker , no i silnik moc 110 ktora mozna podciagnąc wyżej :) wtedy auto fajnie idzie :)
_________________ Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum